znak stopu na przejeździe kolejowym strzeżonym

Tu możecie podzielić się uwagami lub wątpliwościami związanymi z poruszaniem się na drogach

Moderatorzy: dylek, ella, klebek

znak stopu na przejeździe kolejowym strzeżonym

Postprzez shershen_OLD » wtorek 07 sierpnia 2012, 13:48

Witam,

Spotkałem się wczoraj z sytuacją, gdzie na przejeździe strzeżonym ustawiono znak stop (na tym samym słupie, co sygnalizator z migającymi światłami). W jaki sposób stosować się do takiego znaku? Mam się bezwzględnie zatrzymywać przed otwartymi zaporami? Czy on działa, jak zacznie migać czerwone światło (jako przypomnienie, że należy już wtedy się zatrzymać)?

Inna kwestia, że te zapory są w pełni automatyczne - włączają się gdy pociąg się zbliża. Nie raz jadąc pociągiem widziałem, zamkniętego busa z ludźmi po środku zapór, czy zwykły osobowy samochód. Innym razem jak się zamknęły to się nie otworzyły i zrobił się paru km korek. Tory idą mocno po ukosie, więc widoczność z jednej strony jest bardzo duża i można ocenić czy coś jedzie, czy nie. Z resztą nie zawsze ufam otwartym zaporom, bo co mi szkodzi zwolnić i rozejrzeć się czy coś nie jedzie.
shershen_OLD
 
Posty: 115
Dołączył(a): czwartek 17 września 2009, 13:41

Re: znak stopu na przejeździe kolejowym strzeżonym

Postprzez Borys_q » wtorek 07 sierpnia 2012, 14:49

Stop jest ważny, sygnalizacja świetlna przed przejazdami nadaje tylko sygnał stój, nie nadaje sygnału zezwalającego na jazdę który miał by pierwszeństwo przed znakiem stop.
Jak zapory są otwarte to trzeba się zatrzymać, upewnić i dopiero jazda, miga czerwone bezwzględnie stać.
Szybka jazda nie wymaga odpowiednich umiejętności. Trzeba jedynie wiedzieć który pedał odpowiada za jej zwiększanie.
Borys_q
 
Posty: 3480
Dołączył(a): sobota 22 marca 2008, 16:36
Lokalizacja: Gdańsk

Re: znak stopu na przejeździe kolejowym strzeżonym

Postprzez shershen_OLD » piątek 10 sierpnia 2012, 21:31

A ten stop nie powinien być po 2 stronach przejazdu? Dla mnie wydaje się to dziwne, bo po stronie, gdzie widoczność jest spora, znak jest. Po drugiej stronie, gdzie widoczność jest już mocno ograniczona, znaku stop nie ma.
shershen_OLD
 
Posty: 115
Dołączył(a): czwartek 17 września 2009, 13:41

Re: znak stopu na przejeździe kolejowym strzeżonym

Postprzez Borys_q » piątek 10 sierpnia 2012, 21:32

Może ukradli, stosuje się Stop po obu stronach przejazdu.
Szybka jazda nie wymaga odpowiednich umiejętności. Trzeba jedynie wiedzieć który pedał odpowiada za jej zwiększanie.
Borys_q
 
Posty: 3480
Dołączył(a): sobota 22 marca 2008, 16:36
Lokalizacja: Gdańsk

Re: znak stopu na przejeździe kolejowym strzeżonym

Postprzez rafal5757 » piątek 10 sierpnia 2012, 22:04

przede wszystkim nie używajcie pojęcia "strzeżony" przejazd kolejowy bo takich nie ma,pozdrawiam
Havranek - Nauka Jazdy Warszawa
Jazdy doszkalające Warszawa
Avatar użytkownika
rafal5757
 
Posty: 204
Dołączył(a): sobota 06 września 2008, 22:49
Lokalizacja: Warszawa

Re: znak stopu na przejeździe kolejowym strzeżonym

Postprzez Cyberix » piątek 10 sierpnia 2012, 22:10

sherszen napisał(a): Mam się bezwzględnie zatrzymywać
. Panowie, przestańcie posługiwać się zwrotem "bezwzględnie". Należy się zatrzymać, i tyle. Doklejanie słówek "bezwzględnie" jest bez znaczenia i zazwyczaj posługują się tym zwrotem niedouczeni dziennikarze.

sherszen napisał(a):Inna kwestia, że te zapory są w pełni automatyczne - włączają się gdy pociąg się zbliża. Nie raz jadąc pociągiem widziałem, zamkniętego busa z ludźmi po środku zapór, czy zwykły osobowy samochód. Innym razem jak się zamknęły to się nie otworzyły i zrobił się paru km korek.
O ile mi wiadomo, automatyczne mogą być tylko pół zapory... właśnie po to aby się je dało objechać i aby automatycznie nie zamknęły pojazdy pomiędzy nimi. A jeśli są zapory pełne to zamykają się na krzyż, najpierw wjazd a potem wyjazd z przejazdu kolejowego. Trzeba być niezłym ignorantem i debilem, aby się dać zamknąć pomiędzy zaporami na przezjeździe.

rafal5757 napisał(a):przede wszystkim nie używajcie pojęcia "strzeżony"

Wikipedia nie jest wyrocznią... ale... http://pl.wikipedia.org/wiki/Przejazd_kolejowy
Cyberix
 
Posty: 2071
Dołączył(a): poniedziałek 22 lutego 2010, 19:49

Re: znak stopu na przejeździe kolejowym strzeżonym

Postprzez scorpio44 » niedziela 26 sierpnia 2012, 15:19

Przejazd kolejowy z zaporami = przejazd kolejowy strzeżony
Przejazd kolejowy bez zapór = przejazd kolejowy niestrzeżony
Pojęcia używane zamiennie od dawien dawna. Zdaje się, że nawet w fachowych publikacjach można spotkać i jedne, i drugie.

Cyberix napisał(a):Panowie, przestańcie posługiwać się zwrotem "bezwzględnie". Należy się zatrzymać, i tyle. Doklejanie słówek "bezwzględnie" jest bez znaczenia i zazwyczaj posługują się tym zwrotem niedouczeni dziennikarze.

Należy się zatrzymać bewzględnie, czyli zawsze, niezależnie od jakichkolwiek innych okoliczności. Zwykłe słówko wzmacniające, dobitniej podkreślające, że coś ma zostać zrobione. Nie rozumiem, co się komuś może w nim nie podobać, a już któryś raz zostało wytknięte i to przez różne osoby. :shock:

Z mojej strony odpowiedź brzmi tak samo - jeżeli jest znak STOP, należy się bezwzględnie zatrzymać przed przejazdem, niezależnie od sygnalizacji.
scorpio44@o2.pl
scorpio44
 
Posty: 6964
Dołączył(a): piątek 05 lipca 2002, 11:54
Lokalizacja: Elbląg

Re: znak stopu na przejeździe kolejowym strzeżonym

Postprzez oskbelfer » niedziela 26 sierpnia 2012, 15:33

a kiedy znak b-20 zintegrujemy ze znakiem p-12 to już żadnych wątpliwości dotyczace słowa bezwzglednie.....

Cyberix -- w czym Ci przeszkadza to słowo ? może w jakiś testach ktoś "zaś" wymyślił "cudowną pułapkę słowną", bo tylko wtedy może mieć jakieś znaczenie....
sorry taki mamy klimat....sorry - na autostradach nie ma skrzyżowań, am sorry
N'attendez pas le Jugement dernier. Il a lieu tous les jours.
Avatar użytkownika
oskbelfer
 
Posty: 3596
Dołączył(a): czwartek 18 września 2008, 19:17
Lokalizacja: Polska

Re: znak stopu na przejeździe kolejowym strzeżonym

Postprzez Cyberix » niedziela 26 sierpnia 2012, 15:42

Bo znak B-20 oznacza, że należy się zatrzymać. Tyle i tylko tyle.
A dodawanie słówek "bezwzględnie" przy pewnych okolicznościach sugeruje, że są miejsca "względne", gdzie nie trzeba się zatrzymywać.
B-20 (i wiele innych przepisów) jest 0-1. Obowiązuje zawsze, a nie względnie, bezwzględnie czy jakoś inaczej.
Cyberix
 
Posty: 2071
Dołączył(a): poniedziałek 22 lutego 2010, 19:49

Re: znak stopu na przejeździe kolejowym strzeżonym

Postprzez rusel » niedziela 26 sierpnia 2012, 19:30

mnie to nie przeszkadza...to tak jak zachowac ostroznosc i szczegolna ostroznosc..czyli w piewszym przypadku mamy byc mniej ostrozni? bezwzglednie czyli bez dalszych warunkow czy zbliza sie pociag czy nie..co w tym zlego
Avatar użytkownika
rusel
 
Posty: 4301
Dołączył(a): wtorek 25 listopada 2008, 11:16

Re: znak stopu na przejeździe kolejowym strzeżonym

Postprzez Mas74 » niedziela 26 sierpnia 2012, 21:54

Cyberix napisał(a):A jeśli są zapory pełne to zamykają się na krzyż, najpierw wjazd a potem wyjazd z przejazdu kolejowego. Trzeba być niezłym ignorantem i debilem, aby się dać zamknąć pomiędzy zaporami na przezjeździe.

Znam takie które zamykają się wspólnie. Kiedyś nawet mnie na takim zamkneli... choć w dokumentach mam że jestem zdrowym na ciele i na umyśle. Dróżnik zamykał a nie dojrzał mnie wjeżdźajacego na tory - ot taki miał wzrok czy ukształtowanie terenu..., jechałem też wolno a przejazd był dość szroki a ja dostawczakiem załadowany na maksa - żuk to nie demon szybkości a o resory i amortyzatory dbać trzeba - strąbiłem go wtedy strasznie i już obmyśłałem jak będę z tego żuka uciekał... Na szczęście była to trzecioligowa żelazna droga, Pani dróżniczka zamykała szlabany duużo wcześniej i zdążyła je otworzyć zanim za 10 minut pociąg osobowy z parowozem majestatycznie nadjechał... Ale co się strachu najadłem to moje...
Od ojca ex kolejarza dowiedziałem się potem że zapory sa na stycznikach jak przyciśniesz to zamykają się do końca, drugim przyciskiem otwierasz (musi być cały cykl Z-O), zabezpieczenie jest jak szlaban trafi na opór.
Pewnie teraz moze być już inaczej ale są miejsca na kolei w których nic się nie zmieniło...
Karta motorowerowa - połowa lat 80-tych. Pierwszy własny pojazd na benzynę 1984r (Komar)
Kategoria B - 04.09.1991
Kategoria A - 12.06.2012
Obrazek
Mas74
 
Posty: 305
Dołączył(a): niedziela 08 stycznia 2012, 17:34

Re: znak stopu na przejeździe kolejowym strzeżonym

Postprzez oskbelfer » poniedziałek 27 sierpnia 2012, 21:59

Cyberix napisał(a):
sherszen napisał(a): Mam się bezwzględnie zatrzymywać
. Panowie, przestańcie posługiwać się zwrotem "bezwzględnie". Należy się zatrzymać, i tyle. Doklejanie słówek "bezwzględnie" jest bez znaczenia i zazwyczaj posługują się tym zwrotem niedouczeni dziennikarze.


§ 21. 1. Znak B-20 „stop” oznacza:
1) zakaz wjazdu na skrzyżowanie bez zatrzymania się przed drogà z pierwszeństwem


myślę jednak, że użycie slowa bezwzględne nie jest błędem :)
sorry taki mamy klimat....sorry - na autostradach nie ma skrzyżowań, am sorry
N'attendez pas le Jugement dernier. Il a lieu tous les jours.
Avatar użytkownika
oskbelfer
 
Posty: 3596
Dołączył(a): czwartek 18 września 2008, 19:17
Lokalizacja: Polska

Re: znak stopu na przejeździe kolejowym strzeżonym

Postprzez Cyberix » poniedziałek 27 sierpnia 2012, 23:33

Zatem twierdzisz, że bezwzględnie, czyli bez względu na okoliczności masz się zatrzymać przed B-20, jak i przed czerwonym światłem. A jak nadjedzie pojazd uprzywilejowany to też będziesz stał przed czerwonym światłem i go nie przejedziesz odrobinę? A jak podczas zatrzymywania się zobaczysz, że pędząca za tobą ciężarówka, tir nie zatrzyma się i uderzy w tył, to też będziesz stał i nic nie robił bo: bezwzględnie masz stać? :)
Cyberix
 
Posty: 2071
Dołączył(a): poniedziałek 22 lutego 2010, 19:49

Re: znak stopu na przejeździe kolejowym strzeżonym

Postprzez maryann » wtorek 28 sierpnia 2012, 10:36

Masz trochę racji, Cyberix. Trochę, bo dyskutantom chodzi o np. ustawienie znaku STOP razem z np. S1 i w takiej konstrukcji masz sie zatrzymać ale "względnie"- w tym wypadku okolicznością dającą ów wzgląd jest niedziałanie sygnalizacji(stan inny niż któryś z czterech komunikatów). Zaś działanie w sytuacji wyższej... jak pojazd uprzywilejowany, lądowanie UFO czy inna sytuacja ważąca na życiu ludzkim jest już sytuacją tak ekstremalną, że daje prawo do złamania każdej procedury, na co nie ma żadnego szablonu.
falsum in uno falsum in toto
Avatar użytkownika
maryann
 
Posty: 3359
Dołączył(a): czwartek 22 lipca 2010, 09:38
Lokalizacja: Czechy k. Krakowa

Re: znak stopu na przejeździe kolejowym strzeżonym

Postprzez Cyberix » wtorek 28 sierpnia 2012, 16:18

Ok, wytłumaczcie mi zatem, tak aby zrozumiał: czy się rożni "mam się zatrzymać", "mam się zatrzymać bezwzględnie", "mam ustąpić pierwszeństwa", "mam ustąpić pierwszeństwa bezwzględnie".
Ja różnicy nie widzę, a skoro nie ma, do dodawanie upiększających słówek nie ma sensu bo tworzy się rozbudowane konstrukcje, które tylko i wyłącznie sugerują, że jeśli coś trzeba zrobić bezwzględnie to może w innych okolicznościach nie trzeba?
To tak jak z "napadli go i pobili", "napadli go i brutalnie pobili". To za pierwszym razem pobili go delikatnie? No tutaj jeszcze mógłbym zrozumieć, że za drugim razem było mocniej... ale...
"auto z dynamicznym silnikiem". Czy są auta ze "statycznym silnikiem"? Co oznacza słowo dynamika/statyka? http://pl.wikipedia.org/wiki/Dynamika ?
To tak jak warszawiacy mają wrodzone dodawanie "TAK" na końcu każdego zdania, które mówią.
To jak większość polityków, i niestety redaktorów którzy mówiąc stękają "yyyyyyyyyyyyyyyyyyy" pomiędzy każdym wyrazem.
Obserwując zagraniczne stacje nie zauważyłem tego typu patologii językowych.
Cyberix
 
Posty: 2071
Dołączył(a): poniedziałek 22 lutego 2010, 19:49

Następna strona

Powrót do Sytuacje na drodze

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 35 gości