Zawracanie na skrzyżowaniach w Łodzi na Retkini

Tu możecie podzielić się uwagami lub wątpliwościami związanymi z poruszaniem się na drogach

Moderatorzy: dylek, ella, klebek

Zawracanie na skrzyżowaniach w Łodzi na Retkini

Postprzez mikser » czwartek 19 lipca 2012, 17:42

Witam serdecznie wszystkich z prawkiem i tym co dopiero o niego walczą. Ja niestety dopiero o niego walczę. Co prawda to dopiero moje pierwsze podejście nadchodzi wielkimi ale jednak wolałbym by było ostatnie.

Do rzeczy. O ile jazda po mieście idzie mi dość dobrze o tyle jeden element spędza mi sen z powiek. Mianowicie zawracanie. Zdaję w WORD w Łodzi na Maratońskiej a tu niestety cała multum możliwości zawracań. Stąd też wyrysowałem (choć jeszcze jedno skrzyżowanie mi zostało przy kaliskim - dodam je później) rozrysowałem nurtujące mnie skrzyżowania i przeniosłem moje rysunkowe wypociny do komputera :)
Chciałbym się Was zapytać czy przebieg zawracań, które narysowałem jest prawidłowy. Na rys.3 powinno być co prawda jeszcze całe multum świateł, ale już ich nie rysowałem bo głównie o pasy tu chodzi. Na każdym rysunku są 4 zawracania.

Bardzo proszę o objaśnienia jeśli coś nie tak. Szczególnie wątpliwy mam rys.3 przy dworcu Łódź Kaliska. Bo tak rondo to nie jest ale przecież nie mogę ciągle z lewego jechać na lewy, bo bym jeździł w kółko. I tak na rys3 trasa 1, kazali mi jechać lewy,lewy, drugi od lewej, bo do skrętu są dwa pasy, a po skręceniu 4, więc m mamy 2 i ci obok dwa.

ehh sporo tego ale bardzo licznę na Waszą pomoc. A może znajdzie się ktoś z Łodzi ? :)

http://imageshack.us/f/839/rys1r.jpg/
http://img819.imageshack.us/img819/6668/rys2v.jpg
http://img267.imageshack.us/img267/4350/rys3i.jpg
mikser
 
Posty: 5
Dołączył(a): czwartek 19 lipca 2012, 10:07

Re: Zawracanie na skrzyżowaniach w Łodzi na Retkini

Postprzez javelin » sobota 21 lipca 2012, 12:22

Strasznie te rysunki wyglądają, ale jeśli dobrze widzę i dobrze pooznaczałeś pasy to:
Rysunek 1:
Obrazek

Rysunek 2:
Obrazek

Rysunek 3:
Obrazek

Co do rysunku nr 3, nie ukrywam że bardziej zgadywałem i kierowałem się logiką bo zdjęcia satelitarne i street view nie pomagają. Moim zdaniem ruch na tym skrzyżowaniu jest pokierowany w sposób dramatyczny i może faktycznie przyprawiać problemów.

Twoje rysunki są o tyle złe że nie są dokładne i nie uwzględniają oznakowania poziomego które akurat w tych sytuacjach jest bardzo ważne.
Avatar użytkownika
javelin
 
Posty: 61
Dołączył(a): sobota 04 lutego 2012, 19:47
Lokalizacja: Kraków

Re: Zawracanie na skrzyżowaniach w Łodzi na Retkini

Postprzez mikser » niedziela 22 lipca 2012, 18:50

Witam,
na początek przepraszam za rysunki i dzięki za odpowiedź :)

Mam jednak pewne wątpliwości obserwując L-ki na skrzyżowaniu i patrząc na te tory jazdy z postu powyżej.

Trasa biegnąca w poście powyżej torem zielonym na rysunku drugim, pokonywana jest jako lewo,lewo,lewo za skrzyżowaniem na pas prawy bądź środkowy zależnie gdzie jedziemy.


Trasa niebieska z rysunku drugiego L-ki jadą lewo, lewo, środek (bo prawy za chwilę się kończy). Obie przełączki są jednokierunkowe a czy w przypadku przełączek, nie stosujemy (gdy nie ma wyznaczonych pasów) reguły, że na jednokierunkowej skręt w lewo od lewej krawędzi jezdni? Te przełączki są tak naprawdę 3-pasmowe. I w przypadku tej niebieskiej są dwa pasy do jazdy na wprost, jeden do skrętu. Tak to rozumiem.
Podaję Wam link do schematu jaki narysowałem, oraz do schematu pustego. Jeśli byście mogli spojrzyjcie łaskawym okiem, czy dobrze myślę :)

Ja już się biorę za rysowanie drugiego skrzyżowania :)
Załączniki
pienista.jpg
pienista.jpg (151.26 KiB) Przeglądane 2486 razy
terkinia.jpg
terkinia.jpg (169.11 KiB) Przeglądane 2486 razy
mikser
 
Posty: 5
Dołączył(a): czwartek 19 lipca 2012, 10:07

Re: Zawracanie na skrzyżowaniach w Łodzi na Retkini

Postprzez javelin » niedziela 22 lipca 2012, 19:21

mikser napisał(a):Witam,

Trasa biegnąca w poście powyżej torem zielonym na rysunku drugim, pokonywana jest jako lewo,lewo,lewo za skrzyżowaniem na pas prawy bądź środkowy zależnie gdzie jedziemy.

Masz obowiązek jechać przy prawej krawędzi jezdni. Na moje oko na tej przełączce gdzie są kolory żółty pomarańczowy zielony są trzy nieoznaczone pasy ruchu, na drodze gdzie widać ciężarówkę i gdzie chcemy wjechać również są trzy pasy ruchu, dlatego w zależności od tego jaki pas zajmiemy na tej "przełączce" na takim pasie ruchu powinniśmy skończyć manewr. Z tego zdjęcia nie wynika że nie wolno ze skrajnie prawego pasa pojechać na wprost dlatego zaznaczyłem że na tym pasie powinniśmy kończyć manewry pomarańczowy i zielony bo można z niego pojechać w prawo lub pojechać na wprost. Znowu mamy obowiązkiem jechać przy prawej krawędzi, więc po co dokładać sobie dodatkowy manewr jakim jest zmiana pasa za skrzyżowaniem skoro możemy od razu na skrzyżowaniu zająć odpowiedni pas ruchu i nim opuścić skrzyżowanie?

mikser napisał(a):Trasa niebieska z rysunku drugiego L-ki jadą lewo, lewo, środek (bo prawy za chwilę się kończy). Obie przełączki są jednokierunkowe a czy w przypadku przełączek, nie stosujemy (gdy nie ma wyznaczonych pasów) reguły, że na jednokierunkowej skręt w lewo od lewej krawędzi jezdni? Te przełączki są tak naprawdę 3-pasmowe. I w przypadku tej niebieskiej są dwa pasy do jazdy na wprost, jeden do skrętu. Tak to rozumiem.


Jeśli wiesz że skrajny pas będzie się kończył za skrzyżowaniem to możesz zakończyć manewr na jednym pasie wcześniej czyli środkowym prawym :) gdybyś pojechał po torze "pomarańczowym" to mógłbyś zająć jedynie pas przy samym rondzie tak jak jest narysowane lub sąsiadujący.

Jeżeli organizacja ruchu nie pokazuje inaczej to gdy na skrzyżowaniu masz mniej pasów (np 2) niż za (np 3) to jadąc lewym pasem możesz zająć tylko lewy pas a jadąc prawym możesz wybrać środkowy lub prawy.

Sorka ale z tych schematów widzę jeszcze mniej :D
Avatar użytkownika
javelin
 
Posty: 61
Dołączył(a): sobota 04 lutego 2012, 19:47
Lokalizacja: Kraków

Re: Zawracanie na skrzyżowaniach w Łodzi na Retkini

Postprzez mikser » niedziela 22 lipca 2012, 19:36

heeeh to ja już lepiej tego kolejnego schematu nie rysuje :)
Dzięki :)
Ale ten manewr z lewy,lewy,lewy i za skrzyżowaniem zmiana też jest prawidłowy?
No i w tym nieszczęsnym niebieskim u mnie czy gdyby zrobił:lewy,lewy,lewy i przed końcem pasa do lewoskrętu zmienił pas na ten jadący prosto to byłby to prawidłowy manewr?
mikser
 
Posty: 5
Dołączył(a): czwartek 19 lipca 2012, 10:07

Re: Zawracanie na skrzyżowaniach w Łodzi na Retkini

Postprzez javelin » niedziela 22 lipca 2012, 20:18

mikser napisał(a):Ale ten manewr z lewy,lewy,lewy i za skrzyżowaniem zmiana też jest prawidłowy?
No i w tym nieszczęsnym niebieskim u mnie czy gdyby zrobił:lewy,lewy,lewy i przed końcem pasa do lewoskrętu zmienił pas na ten jadący prosto to byłby to prawidłowy manewr?


Prawda jest taka że każdy manewr jest prawidłowy pod warunkiem że:
1. Będziesz pamiętał o odpowiednich kierunkowskazach w odpowiednich miejscach
2. Będziesz się stosował do oznakowania (np. nie pojedziesz prosto z pasa do lewo/prawoskrętu itd)
3. Nie spowodujesz zagrożenia na drodze
4. Będziesz znał różnicę między zajmowaniem a zmianą pasa ruchu

Sytuacja komplikuje się gdy na drodze będziesz miał duży ruch, np godziny szczytu i nie będziesz w stanie zmienić pasa ruchu. Wtedy możesz się dowiedzieć że masz błąd ponieważ na skrzyżowaniu mogłeś zająć odpowiedni pas i teraz nie miałbyś problemu z tym że właśnie trzeci kilometr jedziesz lewym pasem.
Avatar użytkownika
javelin
 
Posty: 61
Dołączył(a): sobota 04 lutego 2012, 19:47
Lokalizacja: Kraków


Powrót do Sytuacje na drodze

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot], Majestic-12 [Bot] i 28 gości