Sytuacje na...-jednokierunkowa, skręt w lewo, wykręcanie?o.O

Tu możecie podzielić się uwagami lub wątpliwościami związanymi z poruszaniem się na drogach

Moderatorzy: dylek, ella, klebek

Sytuacje na...-jednokierunkowa, skręt w lewo, wykręcanie?o.O

Postprzez Kajor » niedziela 20 maja 2012, 22:43

Witam,
Mam problem mianowicie chodzi mi o :

* Jazda drogami jednokierunkowymi < - Jak się w nie wjeżdża itp. Bo to jest na Egzaminie i co trzeba zrobić żeby mieć to zaliczone. Od której krawędzi wjechać czy jechać środkiem drogi itp.
A drugie pytanie

*Zmiana kierunku w Lewo ( O co chodzi bo to również jest na egzaminie ). Czyli po prostu skręt w lewo ?

* Wykręcanie z INFRASTRUKTURĄ CO I JAK.

Jestem początkujący i jestem zielony dlatego proszę o pilną odpowiedź

edit: zmiana tematu na mówiący cokolwiek
lith
Kajor

Re: Sytuacje na...-jednokierunkowa, skręt w lewo, wykręcanie

Postprzez TheBill » niedziela 20 maja 2012, 22:56

Generalnie wjeżdża się normalnie jak w każdą inną. Teoretycznie w Polsce należy się trzymać prawej krawędzi, chociaż na jednokierunkowych może być inaczej. Pewności nie mam.

Skręcanie w lewo z drogi jednokierunkowej na egzaminie polega na tym że sprawdzają czy pojedziesz prawidłowo od lewej krawędzi czy się zamyślisz i pojedziesz od osi jezdni. Jeżeli chodziło o zwykły "lewoskręt" to to tak samo jak skręt w prawo z tą różnicą że trzeba ustąpić pierwszeństwa nadjeżdżającym z przeciwka.

Zawracanie z wykorzystaniem infrastruktury to nic innego jak wjazd w jakąś zatoczkę czy też drogę, podjazd przed bramą itp. i wyjazd w tym samym kierunku. Najczęściej wjeżdża się tyłem a wyjeżdża przodem.
TheBill

Postprzez Kajor » niedziela 20 maja 2012, 23:10

Czyli w jednokierunkową wjeżdża też się od lewej krawędzi czy od prawej?
Po skręceniu w jedno kierunkową jedziemy środkiem drogi czy przy prawym krawężniku ??
Bo tego właśnie nie rozumiem :/

Dziękuję za odpowiedz na pytania:)
Kajor

Postprzez chap » poniedziałek 21 maja 2012, 00:37