Lina zatrzymania przed sygnalizatorem

Tu możecie podzielić się uwagami lub wątpliwościami związanymi z poruszaniem się na drogach

Moderatorzy: dylek, ella, klebek

Lina zatrzymania przed sygnalizatorem

Postprzez ghs » piątek 21 października 2011, 14:16

Obrazek
Kielce, ul. Warszawska/IX Wieków K-c

Pojazd przejeżdża przez to skrzyżowanie ze wschodu i skręca na południe (inaczej mówiąc nadjeżdża z prawej i skręca w dół). Pusta droga, nikogo innego nie ma.
W miejscu oznaczonym krzyżykiem NIE MA sygnalizatora.
1. Czy wskutek linii zatrzymania (oznaczonej w czerwonym kółku) skręcając w lewo czerwone światło na zaznaczonym sygnalizatorze mnie obowiązuje, pomimo, że nie będę obok niego przejeżdżał?
2. Czy gdyby nie było linii, to sygnalizator miałby dla mnie znaczenie?
ghs
 
Posty: 38
Dołączył(a): środa 06 sierpnia 2008, 12:04

Re: Lina zatrzymania przed sygnalizatorem

Postprzez rusel » piątek 21 października 2011, 20:33

mozliwosc zmiany kierunku jazdy przed sygnalizatorem go nie dotyczy
Avatar użytkownika
rusel
 
Posty: 4301
Dołączył(a): wtorek 25 listopada 2008, 11:16

Re: Lina zatrzymania przed sygnalizatorem

Postprzez ghs » sobota 22 października 2011, 00:18

Przepraszam, ale nie rozumiem tego zdania. Mogę prosić o rozwinięcie?
ghs
 
Posty: 38
Dołączył(a): środa 06 sierpnia 2008, 12:04

Re: Lina zatrzymania przed sygnalizatorem

Postprzez rusel » sobota 22 października 2011, 10:05

z tak przedstawionego rysunku wynika ze pojazd jadacy na wprost stoi przed linia i czeka na zmiane sygnalizacji bo nie ma miejsca na blizsze zatrzymanie, jezeli skreca w lewo to jedzie ustepujac pierwszenstwa pojazdom na drodze poprzecznej, sygnalizator niczego tu nie zmienia, ta linia to trojkaty? jakie znaki pionowe tam sa?
Avatar użytkownika
rusel
 
Posty: 4301
Dołączył(a): wtorek 25 listopada 2008, 11:16

Re: Lina zatrzymania przed sygnalizatorem

Postprzez ghs » sobota 22 października 2011, 11:40

Jest to linia zatrzymania przed sygnalizatorem. Jeśli skręca w lewo, a droga jest pusta, to czy musi czekać na zielone na sygnalizatorze, obok którego i tak nie przejeżdża?
ghs
 
Posty: 38
Dołączył(a): środa 06 sierpnia 2008, 12:04

Re: Lina zatrzymania przed sygnalizatorem

Postprzez rusel » sobota 22 października 2011, 12:23

ta linia moze dotyczyc sygnalizatora, lub przejscia dla pieszych ale ta z lewej strony nie musi jezeli stosowana jest na wlocie drog rownorzednych, nie wiem jakie sa tam znaki i jaki status pierwszenstwa maja pojazdy z prawej strony ale przepisy stosujemy w tym momencie za a nie przed sygnalizatorem innymi slowy skrecajac w lewo sygnalizator nas nie obejmuje
Avatar użytkownika
rusel
 
Posty: 4301
Dołączył(a): wtorek 25 listopada 2008, 11:16

Re: Lina zatrzymania przed sygnalizatorem

Postprzez ghs » sobota 22 października 2011, 12:40

Droga wschód-zachód posiada pierwszeństwo przejazdu (choć jakie to ma znaczenie, jeśli sygnalizacja jest aktywna?).
ghs
 
Posty: 38
Dołączył(a): środa 06 sierpnia 2008, 12:04

Re: Lina zatrzymania przed sygnalizatorem

Postprzez rusel » sobota 22 października 2011, 13:50

bo na skrzyzowaniach rownorzednych linia p14 wystepuje osobno, sygnalizator moze byc ustawiony osobno czyli tylko na jednym wlocie jezeli dotyczy tylko przejscia dla pieszych, czy pierwszenstwo na tym skrzyzowaniu regulowane jest za pomoca sygnalizacji na kazdym wlocie?
Avatar użytkownika
rusel
 
Posty: 4301
Dołączył(a): wtorek 25 listopada 2008, 11:16

Re: Lina zatrzymania przed sygnalizatorem

Postprzez ghs » sobota 22 października 2011, 13:55

Tak, sygnalizacja jest na każdym wlocie.

Przepis:
ii) światło czerwone oznacza zakaz jazdy; pojazdy nie powinny przekraczać linii zatrzymania lub - gdy jej nie ma - przejeżdżać za sygnalizator, albo, jeżeli sygnał jest umieszczony na środku lub po przeciwnej stronie skrzyżowania, nie powinny one wjeżdżać na skrzyżowanie lub na przejście dla pieszych na skrzyżowaniu;
Jako, że sygnalizator na rysunku jest zarówno naprzeciw, jak i nad skrzyżowaniem, to wnioskuję, że nie mogę wjechać na skrzyżowanie, niezależnie od tego, w którą stronę jadę.
ghs
 
Posty: 38
Dołączył(a): środa 06 sierpnia 2008, 12:04

Re: Lina zatrzymania przed sygnalizatorem

Postprzez rusel » sobota 22 października 2011, 17:29

podany cytat nie jest przepisem PRD, jak zimą rozczytamy taka sytuacje?

linia warunkowego zatrzymania wg polskich przepisow nie jest wymogiem przy sygnalizatorze, innymi slowy nie mozemy wnioskowac po jej obecnosci lub jej braku ze w pierwszym przypadku sygnalizator obowiazuje a w drugim juz nie bo nasze prawo zabrania jedynie wjazdu za sygnalizator


Powiem wiecej, jezeli linia p14 ma miec odniesienie do sygnalizatora w tym momencie to mamy tu do czynienia z powaznymi bledami oznakowania co wydaje sie byc na tak duzym skrzyzowaniu niemozliwe

zalacznik 220 rozporzadzenia

"Odleglosc linii zatrzymania od sygnalizatora mierzone od plaszczyzny czolowej sygnalizatora do zewnetrznej krawedzi linii warunkowego zatrzymania P14"

"obok jezdni- odleglosc linii warunkowego zatrzymania min 2,0 max 4.0m" :!:

"Sygnalizatory nalezy lokalizowac w taki sposob aby uczestnicy ruchu mogli zatrzymac sie w bezpiecznej odleglosci przed punktami kolizji z innymi strumieniami JEDNAK TAK BLISKO SKRZYZOWANIA JAK JEST TO MOZLIWE ZE WZGLEDU NA POTRZEBE OGRANICZENIA CZASU PRZEJAZDU"

nie jest mozliwym zeby poprzez takie oznakowanie "zapraszac" uczestnikow ruchu do pokonania odcinka miedzy droga podporzadkowana a droga z pierwszenstwiem kilkudziesieciu metrow w momencie kiedy moze zmienic sie nadawany sygnal, co zmusza nas do zatrzymania doslownie w punkcie kolizyjnym
Avatar użytkownika
rusel
 
Posty: 4301
Dołączył(a): wtorek 25 listopada 2008, 11:16

Re: Lina zatrzymania przed sygnalizatorem

Postprzez ghs » niedziela 23 października 2011, 19:22

Oto zdjęcie skrzyżowania:
Obrazek

Tak więc podsumowując — czy w tej sytuacji można skręcić w lewo, czy należy zatrzymać się przed linią zatrzymania?
ghs
 
Posty: 38
Dołączył(a): środa 06 sierpnia 2008, 12:04

Re: Lina zatrzymania przed sygnalizatorem

Postprzez reassor » niedziela 23 października 2011, 20:27

ja sądzę, że trzeba czekać na zielone ponieważ linia zatrzymania jest ciągłością poprzednich dwóch pasów które jak widać podlegają pod sygnalizator. nie mamy też warunkowej strzałki w lewo więc czekamy.

wnioskuje ze zdjęcia z postu nad moim - ponieważ w pierwszym poście nie widzimy znaków, a one mogą zmienić sprawę drastycznie nawet między sygnalizatorami (nie na nich)
Kat.B - 24.02.2012 - Kat.B zdane :) (Mobilek Tychy)
Kat.A - 10.02.2016 - Teoria 71/74 (1 raz) :) (Radmar Tychy)
Kat.A - 11.04.2016 - Praktyka (1 raz) :) (Radmar Tychy)
Avatar użytkownika
reassor
 
Posty: 225
Dołączył(a): niedziela 23 października 2011, 18:54
Lokalizacja: Tychy

Re: Lina zatrzymania przed sygnalizatorem

Postprzez rusel » poniedziałek 24 października 2011, 08:11

linia p14 stosowana jest w przypadku kiedy dopuszcza sie wylaczenie sygnalizacji w porach nocnych, wtedy zaczyna pelnic funcje linii na rownorzednych wlotach, ten sygnalizator na wysiegniku tez jest watpliwy bo nigdy nie wystepuje samodzielnie, jest jedynie powtorzeniem sygnalizatora pionowego
Avatar użytkownika
rusel
 
Posty: 4301
Dołączył(a): wtorek 25 listopada 2008, 11:16

Re: Lina zatrzymania przed sygnalizatorem

Postprzez ghs » poniedziałek 24 października 2011, 09:36

Przy wyłączonej sygnalizacji ta droga ma pierwszeństwo przejazdu, więc to też nie wyjaśnia istnienia P-14.
ghs
 
Posty: 38
Dołączył(a): środa 06 sierpnia 2008, 12:04

Re: Lina zatrzymania przed sygnalizatorem

Postprzez rusel » poniedziałek 24 października 2011, 21:22

jaka droga ma pierwszenstwo? i jakie sa tam znaki pionowe?
Avatar użytkownika
rusel
 
Posty: 4301
Dołączył(a): wtorek 25 listopada 2008, 11:16

Następna strona

Powrót do Sytuacje na drodze

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 51 gości