Przekroczenie osi jezdni przy parkowaniu po prawej (SPÓR)

Tu możecie podzielić się uwagami lub wątpliwościami związanymi z poruszaniem się na drogach

Moderatorzy: dylek, ella, klebek

Przekroczenie osi jezdni przy parkowaniu po prawej (SPÓR)

Postprzez Intermiv » środa 31 sierpnia 2011, 15:41

Witam Was serdecznie!

Chciałbym dowiedzieć się co myślicie o sytuacji, która dzisiaj przydarzyła mi się na drodze.

Jadąc ulicą dwukierunkową (czyli taką standardową) chciałem zjechać na parking po prawej stronie.

Jako, że było tylko 1 wolne miejsce między samochodami, musiałem wziąć nieco większy łuk, żeby wjechać tak bardziej prostopadle do jezdni, bo jakbym wjechał pod mniejszym kątem, czyli tak jakby bardziej ścinając, to bym się nie zmieścił i nie wyprostował pomiędzy dwoma stojącymi na parkingu pojazdami

Sytuację postarałem się zobrazować na poniższym rysunku

Obrazek

Uploaded with ImageShack.us

Ja jestem zielonym samochodzikiem, a inny koleś niebieskim.

Podczas mojego skrętu w prawo (miałem wrzucony prawy kierunkowskaz) koleś próbował mnie wyminąć z mojej prawej strony, bo myślał, że nie biorę łuku, tylko będę zjeżdzał na lewo (czego nie wolno przecież robić przez podwójną ciągłą)

Widziałem jeszcze, że miał w tym czasie telefon przy uchu.

Naprawdę niewiele brakowało, żeby doszło do zderzenia.

Ja wtedy popukałem się w głowę, a on się zatrzymał i doszło do wymiany zdań.

Jego zdaniem to ja popełniłem błąd bo przejechałem kołem po osi jezdni, po podwójnej ciągłej.

Poza tym "on jeździ od 20 lat i ja nie będę go uczył"

Dopiero potem poukładałem to sobie w głowie i uważam, że nawet jeśli przejechałem przy manewrze parkowania po prawej stronie lewymi kołami przez oś jezdni, to nadal wina przy zderzeniu ewidentnie byłaby kolesia za mną

Bo po pierwsze, to on jechał z tyłu i jest zobowiązany zachować ostrożność

Po drugie, sygnalizowałem wykonanie manewru (prawy kierunkowskaz)

Po trzecie, nie wyprzedza się pojazdów z prawej strony! (na takiej drodze)