S1 vs pas wlaczenia

Tu możecie podzielić się uwagami lub wątpliwościami związanymi z poruszaniem się na drogach

Moderatorzy: dylek, ella, klebek

S1 vs pas wlaczenia

Postprzez rusel » sobota 16 lipca 2011, 23:58

Tarnowskie Gory-skrzyzowanie ul Gliwicka z obwodnica

jadac ulica gliwicka skrecamy w prawo na skrzyzowaniu skanalizowanym, z gory pojazd skreca w lewo, dla obu pojazdow sygnalizator zielony S1 i pietro przepisow ogolnych, jednak organizacja wymusza na skrecajacym zmiane zanikajacego pasa...


http://maps.google.pl/maps?ll=50.435757,18.846338&spn=0.000873,0.002401&t=h&z=19&lci=com.panoramio.all
Avatar użytkownika
rusel
 
Posty: 4301
Dołączył(a): wtorek 25 listopada 2008, 11:16

Re: S1 vs pas wlaczenia

Postprzez Cyberix » niedziela 17 lipca 2011, 01:15

I co w tym jest takiego dziwnego lub niezwykłego??
Cyberix
 
Posty: 2071
Dołączył(a): poniedziałek 22 lutego 2010, 19:49

Re: S1 vs pas wlaczenia

Postprzez rusel » niedziela 17 lipca 2011, 10:33

99% skrecajacych w lewo i przekonanych o swoim pierszenstwie twierdzi podobnie
Avatar użytkownika
rusel
 
Posty: 4301
Dołączył(a): wtorek 25 listopada 2008, 11:16

Re: S1 vs pas wlaczenia

Postprzez dylek » niedziela 17 lipca 2011, 10:47

Aż dziwne, że 99%, a nie 100% - bo słusznie twierdzą :D
W końcu tutaj lewoskręt z prawoskrętem są tak skanalizowane, że tory jazd nie kolidują ze sobą (rozdzielone są ciągłą linią) ;)
A, że akurat tym z prawoskrętu się akurat pas kończy potem ??
Chyba tak bezpieczniej, niż miałby się kończyć tym lewoskrętowcom (bo mieli by włączanie do ruchu w prawo, co przy kierownicy po lewej stronie jest średnio wygodne ) :D
Pozdrawiam z prawego fotela "eLki" :D
Avatar użytkownika
dylek
Moderator
 
Posty: 4648
Dołączył(a): czwartek 01 marca 2007, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Re: S1 vs pas wlaczenia

Postprzez Przemek211 » niedziela 17 lipca 2011, 11:13

dylek napisał(a):włączanie do ruchu w prawo

:?:
Przemek211
 
Posty: 162
Dołączył(a): piątek 25 grudnia 2009, 20:41

Re: S1 vs pas wlaczenia

Postprzez mapmen » niedziela 17 lipca 2011, 11:36

rusel napisał(a):99% skrecajacych w lewo i przekonanych o swoim pierszenstwie twierdzi podobnie

Zmiana pasa odbywa się już za obszarem skrzyzowania i w tym momencie osoby podchodzące do tego manewru nie maja już statusu skecajacego w lewo i prawo - poruszaja sie ta sama droga w tym samym kierunku. Wtedy mamy zwykła zmianę pasa a nie kierunku.
Avatar użytkownika
mapmen
 
Posty: 317
Dołączył(a): piątek 26 listopada 2010, 23:45
Lokalizacja: Toruń

Re: S1 vs pas wlaczenia

Postprzez rusel » niedziela 17 lipca 2011, 12:50

ten 1% uratowal mi skore na weryfik. :)
Avatar użytkownika
rusel
 
Posty: 4301
Dołączył(a): wtorek 25 listopada 2008, 11:16

Re: S1 vs pas wlaczenia

Postprzez mapmen » niedziela 17 lipca 2011, 13:10

rusel ty mnie upewnij, ze nie błądze :)
Na weryfikacyjnym prawidłową odpowiedzia jest, ze skrecajacy w prawo bedzie mial pierwszenstwo przy zmianie pasa nad poruszajacym sie pasem lewym?
Avatar użytkownika
mapmen
 
Posty: 317
Dołączył(a): piątek 26 listopada 2010, 23:45
Lokalizacja: Toruń

Re: S1 vs pas wlaczenia

Postprzez rusel » niedziela 17 lipca 2011, 13:13

dokladnie! pytanie za 3ptk, kwestia interpretacji w ktorym miejscu dochodzi do przeciecia sie drog majacych jezdnie, (gdzies kiedys czytalem zapis o tym pasie jako przedluzeniu poprzedniej drogi) tak samo podobnie z pytaniem gdzie odnosnie pasa wlaczenia na obwodnicy ze znakiem A7 nastepuje przeciecie i do ktorego miejsca obowiazuje, poruszal to rowniez Dworak na zasadzie pierszenstwa przy zmianie pasa z 3 na 1, w jednym z odc., chyba rowniez poruszany temat na forum, oczywiscie wiekszosc twierdzila ze jadacy lewym a pytanie tez kopia z egzaminu

pewna analogia http://www.tvp.pl/krakow/motoryzacja/jedz-bezpiecznie/wideo/dojazd-podporzadkowana-lacznica-do-drogi-z-pierwszenstwem-przejazdu-21-ix-2008/1655148
Avatar użytkownika
rusel
 
Posty: 4301
Dołączył(a): wtorek 25 listopada 2008, 11:16

Re: S1 vs pas wlaczenia

Postprzez mapmen » niedziela 17 lipca 2011, 13:59

Oglądam JB Dworaka i ten odcinek pamiętam. Jego zdanie co nie zdarza sie zbyt czesto jest identyczne z moim, że mamy do czynienia ze zwykłą zmianą pasa. Znajdujac sie na pasie właczenia w cześci umożliwiajacej zmiane pasa jedziemy rownolegle do jadacego lewym pasem. Skoro jada rownolegle to czy zmiana kierunku nie zakonczyla sie juz wczesniej i pytanie drugie w jaki sposob skrecajacy w prawo [ktorym kierunkowskazem] sygnalizuja nazwijmy to przeciecie pasa wlaczania?
Avatar użytkownika
mapmen
 
Posty: 317
Dołączył(a): piątek 26 listopada 2010, 23:45
Lokalizacja: Toruń

Re: S1 vs pas wlaczenia

Postprzez kopan » niedziela 17 lipca 2011, 16:11

rusel twierdzi dokładnie odwrotnie jak Pan Dworak.
rusel się na Dworaka powołuje w celu poparcia swojego twierdzenia.
Dziwne. :wow:
Avatar użytkownika
kopan
 
Posty: 1956
Dołączył(a): poniedziałek 09 sierpnia 2004, 18:59
Lokalizacja: Klikowa d. Tarnowa

Re: S1 vs pas wlaczenia

Postprzez rusel » niedziela 17 lipca 2011, 21:50

kopan rozwin troche ta mysl bo zapewne jak czesto ma to miejsce ktos kogos nie zrozumie :wink:

mozesz rozwniez zapytac jakie mam zdanie na ten temat :)
Avatar użytkownika
rusel
 
Posty: 4301
Dołączył(a): wtorek 25 listopada 2008, 11:16

Re: S1 vs pas wlaczenia

Postprzez dylek » niedziela 17 lipca 2011, 22:36

rusel - no ciekawy ten twój egzamin.... zdradzisz, gdzie się odbywał ?? :D

Patrzyłem na to zdjęcie z pierwszego postu...

Jadący ul. Obwodnica z zachodu na wschód i skręcający w prawo w Gliwicką na południe vs skręcający w lewo z tejże ulicy .... tu obaj skręcający ładują się w ten sam pas... i tu jak najbardziej należy pierwszeństwo ustalić artykułem 25.1 PoRD.
Tu nawet gdyby Gliwicka miała 2 pasy to prawoskręcający miałby dowolność wyboru pasa, a lewoskrętowiec musiałby poczekać.

Ale w tym miejscu tego skrzyżowania, o które toczy się ta dyskusja to ten art. wg mnie nie ma zastosowania !
Dlaczego ??
Ano dlatego, że poprzez zastosowanie linii ciągłej segregującej strumienie pojazdów i rozdzielającej pasy ruchu - nie ma w tym miejscu tego o czym traktuje ten artykuł - czyli przecinania się kierunków ruchu.
A to co mamy po skończeniu ciągłej to art. 22.4. reguluje...

Najciekawiej by było, gdyby Gliwicka miała 2 pasy ruchu + ten trzeci zanikający - włączeniowy.
Jeśli lewoskręcający wlazł by w skrajnie lewy i chciał zmienić na prawy vs zjeżdżający na ten prawy z tego pasa włączeniowego...
Osobiście uważam, że w takiej sytuacji lewoskręcający już by się poruszał Obwodnicą, a prawoskręcający dopiero by zamierzał się włączyć w ruch na tej ulicy wykorzystując pas rozpędowy, ale to dyskusja na zupełnie oddzielny wątek - która nota bene już się kiedyś odbyła na tym forum...
Pozdrawiam z prawego fotela "eLki" :D
Avatar użytkownika
dylek
Moderator
 
Posty: 4648
Dołączył(a): czwartek 01 marca 2007, 22:39
Lokalizacja: Lublin


Powrót do Sytuacje na drodze

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 68 gości