Sytuacje drogowe

Tu możecie podzielić się uwagami lub wątpliwościami związanymi z poruszaniem się na drogach

Moderatorzy: dylek, ella, klebek

Sytuacje drogowe

Postprzez tesco67 » wtorek 10 sierpnia 2010, 16:01

Witam , jest to mój pierwsze post w którym chciałbym się zwrócić do ekspertów o pomoc i wyjaśnienie pewnych wątpliwości .

Zacznę od umieszczenia grafiki (mojego autorstwa ).
Grafika ma oddać ogólny obraz sytuacji , więc proszę nie zwracać uwagi na możliwe błędy .

Obrazek



Obrazek 1(pomarańczowe pogrubienie ilustruje przebieg drogi z pierwszeństwem)

-Egzaminator wydał polecanie abym skręcił w lewo .
-Wykonałem ten manewr ( kierunek lewy , poczym redukcja i skręt w lewo dużym łukiem)
-zadanie nie zostało zaliczone tzn. egzaminator odhaczył błąd.

Moje pytania:
-Co zrobiłem nie tak.
-Jeżeli egzaminator nie wydaje polecania , to oznacza że jedziemy prosto . Czy w tym przypadku droga prosto to droga z pierwszeństwem ?


2 obrazek.
Skrzyżowanie z sygnalizacją , oraz z umieszczonym znakiem , jak przebiega droga z pierwszeństwem .

-Czy w tym przypadku jeżeli egzaminator nie wyda polecenia skręcam w lewo , sygnalizacja w tym przypadku również jest brana pod uwagę.
-czy manewr jest wykonywany Z kierunkiem ?

Obrazek 3.

Jestem tym pojazdem na śodkowym pasie , mam skrecić w lewo na skrzyżowaniu . Zmiana pasa nie była możliwa z powodu samochodów z lewej i dojeżdźam do miejsca gdzie zaczyna się ciągła.

- mam kontynuować jadze(w tym przypadku skręcić w prawo na skrzyżowaniu ) i poinformować egzaminatora o niemożności zmiany pasa bez wymuszenia.
-czy zatrzymać się tuż przed linią ciągła i czekać aż lewy pas się odróżni po czym na niego wjechać?

No i 4 sytuacja

-w tym wypadku jada na wprost jest tak ja wyznacza znak ?
-czy używam kierunku.

-----------------
Jeszcze pytanie , jak jest z tym łukiem . Czy ustawienie pachołków jest jednakowe w każdym ośrodku czy jest to widzi mi się egzaminatora.
Czy jazda na łuku może zostać przeprowadzone na same lusterka bez obracania głowy?

Za odpowiedź dziękuje.
tesco67
 
Posty: 3
Dołączył(a): wtorek 10 sierpnia 2010, 14:44

Postprzez piotrekbdg » wtorek 10 sierpnia 2010, 16:53

Jeżeli egzaminator nie wydaje polecania , to oznacza że jedziemy prosto . Czy w tym przypadku droga prosto to droga z pierwszeństwem ?


Lewo to lewo, prawo to prawo, prosto to prosto. Kierunki są wciąż takie same bez względu na przebieg drogi z pierwszeństwem.


Czy w tym przypadku jeżeli egzaminator nie wyda polecenia skręcam w lewo


Nie, jedziesz prosto.

-czy manewr jest wykonywany Z kierunkiem ?


Kierunków używasz zgodnie z PoRD; gdy zmieniasz kierunek ruchu lub pas ruchu.


sygnalizacja w tym przypadku również jest brana pod uwagę.


Sygnalizacja jest sprawna to nie bierzesz pod uwagę znaków ustalających pierwszeństwo.

- mam kontynuować jadze(w tym przypadku skręcić w prawo na skrzyżowaniu ) i poinformować egzaminatora o niemożności zmiany pasa bez wymuszenia.


Jak lewy jest zawalony i są nikłe szanse na szybką zmianę pasa to tak.

w tym wypadku jada na wprost jest tak ja wyznacza znak ?

Znak wyznacza tylko pierwszeństwo. Jak zmieniasz kierunek dotychczasowego ruchu, sygnalizujesz to kierunkowskazem.

Jeszcze pytanie , jak jest z tym łukiem . Czy ustawienie pachołków jest jednakowe w każdym ośrodku czy jest to widzi mi się egzaminatora.
Czy jazda na łuku może zostać przeprowadzone na same lusterka bez obracania głowy?



Było 100 razy na forum. Poszukaj. A najlepiej naucz się jeździć i miej w ...poważaniu pachołki.
piotrekbdg
 
Posty: 2139
Dołączył(a): wtorek 18 sierpnia 2009, 00:18

Postprzez tesco67 » wtorek 10 sierpnia 2010, 17:41

Dzięki za odpowiedź.

Wie Pan pewne oczywistości nie zawsze sa oczywistościami dla każdego .

Kod: Zaznacz cały
A najlepiej naucz się jeździć i miej w ...poważaniu pachołki.


Na pewno się nauczę , po roku praktyki , a nie na kursie ani i ten egzamin nie zweryfikuje poziomu moich umiejętności.
Metoda przejazdu łuku na pachołki jest praktykowana w większość ośrodków szkoleniowych . Sam osobiście jej nie popieram , bo ma się ona tak do rzeczywistych warunków drogowych jak ...

Ale jest to porostu zaliczenie.
I nic więcej .
Jak rozpocznę prawdziwą jazdę tak jak Pan . To i wtedy będę miał w poważaniu pachołki.

Jak jest to możliwe poproszę do komentarz sytuacji pierwszej.
tesco67
 
Posty: 3
Dołączył(a): wtorek 10 sierpnia 2010, 14:44

Postprzez nyku » wtorek 10 sierpnia 2010, 23:25

jeżeli zrobiłeś dokładnie tak jak jest narysowane na 1 rysunku to nie mam pojęcia do czego mógł się doczepić egzaminator... może najechałeś na ciągłą linię? bo innego sensownego wytłumaczenia ciężko się dopatrzyć.

a co do jazdy... jeżeli masz jechać prosto to nie patrzysz jak znak określa Ci drogę z pierwszeństwem... jazda prosto to jazda prosto ;)
"Im dłużej jeżdżę, tym mam większą świadomość, jak wiele jeszcze muszę się nauczyć, aby być dobrym i bezpiecznym kierowcą"

KAT B - 29.07.2009
KAT C - 04.08.2011
nyku
 
Posty: 87
Dołączył(a): środa 29 lipca 2009, 22:49
Lokalizacja: Sosnowiec/Czeladź

Postprzez maryann » środa 11 sierpnia 2010, 14:34

1. Powinieneś ustawić się przy osi jezdni, a nie szerokim łukiem.
Ostatnio zmieniony czwartek 12 sierpnia 2010, 14:23 przez maryann, łącznie zmieniany 1 raz
Avatar użytkownika
maryann
 
Posty: 3359
Dołączył(a): czwartek 22 lipca 2010, 09:38
Lokalizacja: Czechy k. Krakowa

Postprzez tesco67 » środa 11 sierpnia 2010, 17:12

Dzięki , to mi wyjaśniło wszelkie moje wątpliwości. :wink:

I trzymajcie za mnie kciuki :lol:
tesco67
 
Posty: 3
Dołączył(a): wtorek 10 sierpnia 2010, 14:44


Powrót do Sytuacje na drodze

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 49 gości