b-33 i fotoradar

Tu możecie podzielić się uwagami lub wątpliwościami związanymi z poruszaniem się na drogach

Moderatorzy: dylek, ella, klebek

b-33 i fotoradar

Postprzez fastcynat » środa 05 maja 2010, 11:57

Z okazji długiego weekendu pojechałem z żoną w góry. Trasa Olsztyn- Kraków przebiegła miło i spokojnie. Ruch minimalny, płynna przepisowa jazda. Do czasu...

Na A-4 przy dojeździe do bramek płatniczych cykła się fotka... Sytuacja dość extremalna i moim zdaniem niezgodna z przepisami.

Jak wiadomo na autostradzie obowiązuje 130 km/h. Była godzina 4.30 rano, minimalny ruch więc pozwoliłem sobie na lekką wariację w postaci 140. W oddali już widać było bramki, a na nich zaledwie kilka aut. Lecz przed bramkami (około 700 m) trafiłem na zestaw b-33 do 70 km/ po około 10m fotoradar i za kolejne 20 m b-33 do 40. Dojechałem do pierwszego po hamulcach, lecz zdąrzyłem wyhamować do ok. 95 km/h ( oczywiście jak całą drogę miałem ochotę zwolnić do przepisowej prędkości mimo, że przede mną nonsensowna podróż 3 pustymi pasami przez 700 m do bramek z vmax 40 km.h) Niestety jak łatwo się domyślić budka cyknęła mi zdjęcie.
Uważam, że bardzo niesprawiedliwie i bez sensu.
Sądzę, iż fotoradar jest zbyt blisko znaku b-33. Sam znak ograniczenia prędkości winien być umieszczony w jakiejś odległości od miejsca jego obowiązywania, tym bardziej na autostradzie. Pamiętam gdzieś, na kursie, że znaki muszą być umieszczone w jakiejś odległości od przyczyny tego znaku. W terenie zabudowanym do 50 km.h (50m) na drogach z v max do 90 km.h (100m) a na drogach pow. 90 km.h (250m) ale nie mogę tego znaleźć.
A najbardziej mnie to wkurza, że całe 600km jechałem zgodnie z przepisami, minąłem ok 30 fotoradarów na trasie Wwa-Piotrków Tryb-Kraków gdzie jest sporo skrzyżowań , przejść i ograniczeń do 70 i jest oznakowane w miarę czytelnie (b-33, ->ok 200m fotoradar, ->przejście).

Sprecyzujcie czy dobrze myślę z tymi odległościami bo jak mi przyjdzie mandat to mam ochotę iść do sądu (tym bardziej że mam wykupioną ochronę prawną w takich sytuacjach w DAS).
Audi V8
fastcynat
 
Posty: 6
Dołączył(a): środa 05 maja 2010, 11:31
Lokalizacja: Warmia

Postprzez BlueDevil » środa 05 maja 2010, 12:07

te odleglsoci co Ci switaja dotycza znakow ostrzegawczych
ograniczenie B33 obowiazuje od miejsca ustawienia znaku

na drodze o takiej predkosci jak na autostardzie wymagane jest stopniowanie ograniczenia predkosci

znaki w tym przypadku co 70 do 100 metrow

predkosc 130km/h jest tam ograniczana celowo do 40km/h wiec stopniowanie powinno zawierac najpierw ograniczenie do 100km/h a nastepnie 70km/h

przypuszczam ze oznakowanie autostrady spelnia te warunki techniczne wiec za nim napiszesz odwolanie sprawdz czy nie przeoczyles ograniczenia do 100km/h
Avatar użytkownika
BlueDevil
 
Posty: 462
Dołączył(a): środa 13 stycznia 2010, 23:42
Lokalizacja: Miasto Jedno Na Sto

Postprzez sjakubowski » środa 05 maja 2010, 12:10

Witaj.

Rozporządzenie w sprawie znaków i sygnałów drogowych:
§ 15. 1. Znaki zakazu obowiązują na drodze, na której są umieszczone, chyba że przepisy szczególne stanowią inaczej.
2. Zakaz wyrażony znakiem zakazu obowiązuje od miejsca jego ustawienia, chyba że przepisy szczególne stanowią inaczej.



Co do odległości, które "gdzieś pamiętasz", to dotyczy to znaków ostrzegawczych a nie znaków zakazu.:
§ 3. 1. Znaki ostrzegawcze uprzedzają o miejscach na drodze, w których występuje lub może występować niebezpieczeństwo, oraz zobowiązują uczestników ruchu do zachowania szczególnej ostrożności.
2. Odległość znaku ostrzegawczego od miejsca niebezpiecznego wynosi od 150 m do 300 m na drogach, na których dopuszczalna prędkość pojazdów przekracza 60 km/h, a do 100 m na pozostałych drogach.
3. Przepisu ust. 2 nie stosuje się do znaku A-7, który umieszcza się w odległości do 50 m od skrzyżowania na drogach, na których dopuszczalna prędkość pojazdów przekracza 60 km/h, oraz do 25 m od skrzyżowania na pozostałych drogach, z zastrzeżeniem § 5 ust. 5.


Cóż można więcej dodać... Przekroczyłeś dozwoloną prędkość (ograniczoną znakami B33) więc pretensje możesz mieć TYLKO do siebie.


Pozdrawiam.
Avatar użytkownika
sjakubowski
 
Posty: 821
Dołączył(a): piątek 25 września 2009, 14:24
Lokalizacja: Łódź

Postprzez bac » środa 05 maja 2010, 12:20

No chyba, że (co jest bardzo wątpliwe) brakuje znaku ograniczenia do 100, o którym pisze BlueDevil. Wtedy odwołanie miałoby szanse.
bac
 
Posty: 589
Dołączył(a): poniedziałek 16 lutego 2009, 12:58

Postprzez fastcynat » środa 05 maja 2010, 12:32

A co powiecie na sposób umieszczenia budki? w bardzo bliskiej odległości za znakiem? Moim zdaniem to od razu śmierdzi wałem.

Ps. Tam nie ma ograniczenia do 100.
Audi V8
fastcynat
 
Posty: 6
Dołączył(a): środa 05 maja 2010, 11:31
Lokalizacja: Warmia

Postprzez sjakubowski » środa 05 maja 2010, 12:39

fastcynat napisał(a):Moim zdaniem to od razu śmierdzi wałem.
Stosowałbyś się do znaków a nie szukał wszędzie "wałów" :-)

fastcynat napisał(a):Ps. Tam nie ma ograniczenia do 100.
Na pewno jest. Jeśli nawet nie ma - nie ma to znaczenia dla Ciebie. Możesz co najwyżej napisać pismo do zarządcy drogi, iż błędnie ją oznaczył - ale to nie ma żadnego związku z Twoim niezastosowaniem się do znaku B33.


Pozdrawiam.
Avatar użytkownika
sjakubowski
 
Posty: 821
Dołączył(a): piątek 25 września 2009, 14:24
Lokalizacja: Łódź

Postprzez fastcynat » środa 05 maja 2010, 12:43

A powiedz mi. Załóżmy jedziesz te 130. Widzisz znak 70 i od razu hamujesz w oka mgnieniu do 70?
fajną to sytuację wytwarza na autostradzie za Tobą.
Audi V8
fastcynat
 
Posty: 6
Dołączył(a): środa 05 maja 2010, 11:31
Lokalizacja: Warmia

Postprzez lith » środa 05 maja 2010, 12:48

U nas większość nie hamuje... dlatego 'shit happens'. Miejsce oczywiście chamskie... ale to nic nie zmienia. Jakoś ludzie jeżdżą tą A4 i każdy nie kończy z mandatem.
Avatar użytkownika
lith
 
Posty: 7569
Dołączył(a): niedziela 17 maja 2009, 21:09
Lokalizacja: E-g/Gda

Postprzez sjakubowski » środa 05 maja 2010, 12:49

fastcynat napisał(a):A powiedz mi. Załóżmy jedziesz te 130. Widzisz znak 70 i od razu hamujesz w oka mgnieniu do 70?
Dlaczego w mgnieniu oka? To znak 70 pojawia się i wyskakuje zza krzaków?

Pozdrawiam
Avatar użytkownika
sjakubowski
 
Posty: 821
Dołączył(a): piątek 25 września 2009, 14:24
Lokalizacja: Łódź

Postprzez AbuseArt » środa 05 maja 2010, 12:53

To jest problem narodowy. Polak zwykle puszcza pedał gazu będąc na wysokości znaku ograniczenia. I dalej auto samo toczy się... na piątce. :] Mimo że to obyczajowo oczywiste i jak najbardziej w porządku, to muszę zaskoczyć Cię, paradoksalnie jest to wykroczenie :)

Ironizuję sobie. Jedyne, co gra rolę, to jaką masz prędkość będąc za znakiem. Jego obowiązywanie jest natychmiastowe. Po prostu musisz grzecznie udać się na pocztę przelać pieniążki.
26IV10<3
Avatar użytkownika
AbuseArt
 
Posty: 134
Dołączył(a): środa 10 marca 2010, 12:03

Postprzez bac » środa 05 maja 2010, 12:56

Jeśli nawet nie ma - nie ma to znaczenia dla Ciebie. Możesz co najwyżej napisać pismo do zarządcy drogi, iż błędnie ją oznaczył - ale to nie ma żadnego związku z Twoim niezastosowaniem się do znaku B33.

Moim zdaniem ma znaczenie i to duże.
Wyolbrzymiając problem: Jeśli na autostradzie napotkasz nagle ograniczenie do 20 km/h i przekroczysz na nim prędkość, to jestem absolutnie przekonany, że żaden sąd nie uzna Twojej winy, bo byłaby to jego kompromitacja.
W tym przypadku nie ma aż tak rażącego błędu w oznakowaniu, ale wystarczający, by utrudnić łagodne wyhamowanie ze 130 do 70. W końcu wymóg stopniowania ograniczeń nie wziął się z kapelusza.
bac
 
Posty: 589
Dołączył(a): poniedziałek 16 lutego 2009, 12:58

Postprzez fastcynat » środa 05 maja 2010, 12:57

Oj widzę, że chcecie zakrzyczeć nowego:)

Wiecie to też o czymś świadczy, że przez 11 lat jeżdżenia mam pierwszy raz taką sytuację i jest to dopiero 1 mandat z fotostory.

Znak nie wyskoczył zza krzaka, ale nienormalnym jest zwalniać do 70 jeszcze przed znakiem.

Ja Wam drodzy panowie powiem inaczej... Gdyby buda była 150 m dalej - nie byłoby tego tematu bo już bym miał przepisową prędkość...
Audi V8
fastcynat
 
Posty: 6
Dołączył(a): środa 05 maja 2010, 11:31
Lokalizacja: Warmia

Postprzez athlon » środa 05 maja 2010, 13:00

lith napisał(a):U nas większość nie hamuje... dlatego 'shit happens'. Miejsce oczywiście chamskie... ale to nic nie zmienia. Jakoś ludzie jeżdżą tą A4 i każdy nie kończy z mandatem.
Tylko pewnie w godzinach późniejszych jest wiekszy ruch przy bramkach, więc samo przez sie ludzie tam będą wolniej sie poruszać.

A co powiecie na sposób umieszczenia budki? w bardzo bliskiej odległości za znakiem? Moim zdaniem to od razu śmierdzi wałem.
A co powiesz na umieszczanie fotopstryka przenośnego w szczerym polu za drzewem zaraz za znakiem teren zabudowany?

Znak nie wyskoczył zza krzaka, ale nienormalnym jest zwalniać do 70 jeszcze przed znakiem.
tak prawdę mówiąc tak sie powinno robić. A ze prawie nikt tego nie robi, i nikomu sie z tego powodu nic nie dzieje to juz inna bajka.
Ostatnio zmieniony środa 05 maja 2010, 13:03 przez athlon, łącznie zmieniany 1 raz
Avatar użytkownika
athlon
 
Posty: 1184
Dołączył(a): środa 05 sierpnia 2009, 01:20
Lokalizacja: Francja, St-Brieuc

Postprzez AbuseArt » środa 05 maja 2010, 13:01

Nie wyskoczył zza krzaka więc nie możesz napisać odwołania że krzak spowodował że nie widziałeś znaku. Obowiązuje natychmiastowo i kropka. A Twoje 11 lat nie robi na nikim wrażenia przy takiej nieznajomości zasad.
26IV10<3
Avatar użytkownika
AbuseArt
 
Posty: 134
Dołączył(a): środa 10 marca 2010, 12:03

Postprzez BlueDevil » środa 05 maja 2010, 13:10

miejsca ustawiania fotoradarow w Polsce to osobny temat, jak wiemy, urzadzenie to sluzy nabijaniu kasy a nie zadne tam <&%#$@> o bezpieczenstwie,
jest to chamska konstrukcja jeszcze bardziej chamsko stosowana, zwlaszcza przez komikow z tzw strazy miejskich
jezeli nie ma ograniczenia do 100 kolega moze smialo pisac odwolanie, podstawa jest,
jesli nie ma tam stopnia 100 pomiedzy 130 a 70 to trudno, trzeba placic
Avatar użytkownika
BlueDevil
 
Posty: 462
Dołączył(a): środa 13 stycznia 2010, 23:42
Lokalizacja: Miasto Jedno Na Sto

Następna strona

Powrót do Sytuacje na drodze

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 58 gości