evo9rs napisał(a):Tak to powinno wyglądać. Żadnych nieprawidłowych miejsc przeplatania.
szerszon napisał(a):Nie powiem..widać w tym jakąś logikę. Tylko jest małe ale.
Ograniczyłeś przepustowość skrzyzowania.
evo9rs napisał(a):Nie do końca. Przyjrzyj się.
Poza tym, żaden problem zwiększyć przepustowość, dokładając jeszcze jeden pas od wewnątrz.
Rzeczywiście, w obecnej sytuacji - organizacja ruchu vel
evo9rs - istnieje
ograniczenie przepustowości na kierunku "pionowym", z
dwóch do jednego pasa na wprost - mało osób zdaje sobie sprawę, ale w rzeczywistych warunkach drogowych oznacza to obniżenie przepustowości nie dwukrotnie, tylko
wielokrotnie!, inaczej mówiąc
niemiłosierne korki, tak oczywiście nie mogłoby być.
Evo, da się to rozwiązać prowadząc po dwa pasy na wprost w każdym kierunku, z każdego wlotu.
Jeżeli na
kierunku pionowym skopiujesz "ułożenie pasów"
z kierunku poziomego (z lewego wlotu na prawy wylot, z prawego wlotu na lewy wylot) - tj. "
odchylisz" dwa pasy ruchu na wprost
na zewnątrz i połączysz prawy pas do jazdy na wprost z pasem do skrętu w prawo, oraz jednocześnie
wyodrębnisz dodatkowy, wewnętrzny pas ruchu - uzyskasz dla drugiego, prostopadłego kierunku
przepustowość dwóch pasów na wprost; drobna korekta - nie trzeba dokładać nowych pasów ruchu, a tym samym powiększać skrzyżowania.
-----------------------------
Makabra napisał(a):Ok wyszło chyba nie tak jak chciałem

Sprawa citroena ma być traktowana
czysto teoretycznie. Tak się nie jeździ, ale tor jazdy który pokazałem tego citroena miał dać do zrozumienia, że istnieje możliwość zmiany kierunku jazdy
w tym samym czasie co zmiana pasa.
I niczym ta zmiana pasa się nie różni od innej zmiany pasa. Przecinanie przez pas w takiej sytuacji
traktuję dalej jako zmiana pasa.
Właśnie chciałem
unikać takich stwierdzeń -
przeczytaj raz jeszcze co napisałem, dlaczego nie można stosować takiego podejścia do manewru
zmiany kierunku jazdy - nieużyteczność w stosowaniu przepisu
art. 22.2 PRD.
Rozumiem, że bronisz sprawy tylko "teoretycznie".
-----------------------------
szymon1977 napisał(a):Nie mają. Mieliby, gdyby przed zjazdem na pasie środkowym była strzałka w prawo. Ale jej nie ma.
Szymon, pozwól, że nie zgodzę się z Tobą.
Strzałka kierunkowa na wprost na wlocie jest w tym przypadku przez kierowcę
jednoznacznie interpretowana - możliwość przejazdu przez skrzyżowanie
na wprost,
całe skrzyżowanie, o czym mówi konfiguracja [C-12]+[A-7], ponieważ
wyklucza zespół skrzyżowań.
szymon1977 napisał(a):Ale wracając do tematu fakt, że Drogowcy spaprali robotę i ktoś wpadnie na pomysł zjechać z ronda ze środkowego pasa nie oznacza, że może on z pasa na pas śmigać komuś przed maską
Dlatego wykonanie takiego manewru,
zjeżdżanie z wewnętrznego pasa ruchu przy jeździe na wprost, powinno odbyć się w oparciu o
ustąpienie pierwszeństwa przejazdu pojazdowi, który
porusza się na pasie zewnętrznym.
szymon1977 napisał(a):Stąd i cały ten burdel. Ktoś tu już wpadła na pomysł pociągnąć do odpowiedzialności Drogowców. Zaczynam się poważnie nad tym zastanawiać.
Można dyskutować, czy jest to
najlepsze rozwiązanie, czy też może noszące
znamiona błędu, albo też np. próbować przedkładać koncepcje poprawy sytuacji - jak to poczynił
Evo.
Ale nie to jest meritum dyskusji tutaj prowadzonej.
Ustalamy
winnego w oparciu o
sytuację zastaną.