KOLIZJA NA RONDZIE

Tu możecie podzielić się uwagami lub wątpliwościami związanymi z poruszaniem się na drogach

Moderatorzy: dylek, ella, klebek

Re: KOLIZJA NA RONDZIE

Postprzez szerszon » środa 19 marca 2014, 22:45

Poza tym, żaden problem zwiększyć przepustowość, dokładając jeszcze jeden pas od wewnątrz.

Już za bardzo nie ma gdzie..a po co dokładać wewnętrzny..wystarczy inaczej zaprojektować zewnętrzny, a nie zamykać jak ty to zrobiłeś.
Nie mam zarzutów co do samego pomysłu, ale tam jest takie natężenie ruchu..

Akurat ruch okrężny z sygnalizacją świetlną to najgorsze połączenie jeżeli chodzi o przepustowość.

To inaczej wszystko by sie korkowało Arkadia swoje dołożyła.
Trzeba czasami powstrzymać strumień ruchu, aby towarzystwo będące na skrzyżowaniu dało radę sie rozjechać.
Jak chce się mieć dużą przepustowość to buduje się węzeł, albo pół-węzeł, a nie tworzy kolizyjną partyzantkę jak przy obecnym oznakowaniu.

Co tam miało nie być... :lol: nawet była mowa o tunelu.
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: KOLIZJA NA RONDZIE

Postprzez lith » środa 19 marca 2014, 23:21

to w końcu z prawego górnego w lewy dolny jak napisał dylek, czy z prawego dolnego w lewy górny?
Avatar użytkownika
lith
 
Posty: 7569
Dołączył(a): niedziela 17 maja 2009, 21:09
Lokalizacja: E-g/Gda

Re: KOLIZJA NA RONDZIE

Postprzez dylek » środa 19 marca 2014, 23:45

lith - to ja powaliłem...
Chłopaki dobrze na rondzie wyznaczają kierunki przejazdu i miejsce kolizji.
Pozdrawiam z prawego fotela "eLki" :D
Avatar użytkownika
dylek
Moderator
 
Posty: 4648
Dołączył(a): czwartek 01 marca 2007, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Re: KOLIZJA NA RONDZIE

Postprzez szymon1977 » środa 19 marca 2014, 23:53

taik napisał(a):Tutaj uczciwie będę bronił "warszawiaków", ponieważ obiektywnie należy stwierdzić, iż w tym zakresie mają oni rację - tzn. w kwestii możliwości zjazdu z wewnętrznego pasa ruchu przy oznakowaniu go na wlocie strzałką kierunkową do jazdy na wprost.
Nie mają. Mieliby, gdyby przed zjazdem na pasie środkowym była strzałka w prawo. Ale jej nie ma. A nawet gdyby była, to na pasie prawym mogłaby tylko strzałka w prawo być. Wtedy znowu przestałoby się to zgrywać z oznakowaniu na innych wlotach na skrzyżowanie. I tak w koło Macieju. Ale wracając do tematu fakt, że Drogowcy spaprali robotę i ktoś wpadnie na pomysł zjechać z ronda ze środkowego pasa nie oznacza, że może on z pasa na pas śmigać komuś przed maską.

Strzałka na pasie ruchu PRZED skrzyżowanie nie określa w żaden sposób dozwolonych kierunków jazdy z pasa ruchu NA skrzyżowaniu. Powinna być tylko jej logicznym poprzedzeniem. A tu jest wprost przeciwnie, jest zaprzeczeniem. Stąd i cały ten burdel. Ktoś tu już wpadła na pomysł pociągnąć do odpowiedzialności Drogowców. Zaczynam się poważnie nad tym zastanawiać.

A szkoła warszawska tak duże rondo nazwie już chyba "placem", podzieli na cztery skrzyżowania... i przepisu zezwalającego na zjazd z "placu" ze środkowego pasa chyba nie odnajdzie. Ale mogę się mylić.
-----
szerszon napisał(a):Nie wziąłeś pod uwagę faktu, że jest sygnalizacja świetlna pozwalająca na inne oznakowanie.
A co ma sygnalizacja świetlna do przeplatania się kierunków ruchu? Nic. Przecież na tak dużym skrzyżowaniu zawsze może się zdarzyć, spotkają się dwa pojazdy, które wjechały różnymi wlotami i oba na zielonym. Po prostu jeden szybciej od drugiego pojedzie.
Ostatnio zmieniony czwartek 20 marca 2014, 00:01 przez szymon1977, łącznie zmieniany 1 raz
"Proszę podchodzić do wypowiedzi usera szymon1977 z dużą dozą wątpliwości i nieufności." - user Szerszon.
Avatar użytkownika
szymon1977
 
Posty: 6572
Dołączył(a): sobota 18 czerwca 2011, 22:06

Re: KOLIZJA NA RONDZIE

Postprzez szerszon » środa 19 marca 2014, 23:57

A co ma sygnalizacja świetlna do przeplatania się kierunków ruchu? Nic.

Co ja ci będę tłumaczył... przyjedź na to skrzyżowanie około 16-tej to pogadamy..
Pamiętam to skrzyżowanie jeszcze z lat osiemdziesiatych. Moja średnia szkoła jest w pobliżu.
Trzy pasy były..klasyk. :D
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: KOLIZJA NA RONDZIE

Postprzez dylek » czwartek 20 marca 2014, 00:05

szymon1977 napisał(a):Nie mają. Mieliby, gdyby przed zjazdem na pasie środkowym była strzałka w prawo. Ale jej nie ma. A nawet gdyby była, to na pasie prawym mogłaby tylko strzałka w prawo być.

Wreszcie się doczekałem :D Szymon ratujesz sytuację :D

Gość na wjeździe otrzymuje informację, że danym pasem może pojechać na wprost przez skrzyzowanie, ale wg szymona nie może bo nie miał strzałki do skrętu w prawo na tym pasie :D, bo z pasa na wprost to się w prawo skręca, a nie było strzałki w prawo, to nie może przejechać prosto :D

Miszczu...jesteś wielki :D
Pozdrawiam z prawego fotela "eLki" :D
Avatar użytkownika
dylek
Moderator
 
Posty: 4648
Dołączył(a): czwartek 01 marca 2007, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Re: KOLIZJA NA RONDZIE

Postprzez szymon1977 » czwartek 20 marca 2014, 00:52

dylek napisał(a):Gość na wjeździe otrzymuje informację, że danym pasem może pojechać na wprost przez skrzyzowanie...
I znów wyczytałeś w przepisach coś, co nie zostało napisane... Otóż gość jedyną informację jaką dostał przed skrzyżowaniem, to że jeżeli przez rondo zamierza przejechać na wprost to PRZED rondem ma zająć pas ze strzałką na wprost. I taki zajął. A po wjeździe na rondo pas ze strzałką, który przed rondem zajmował się skończył.

Skąd cała reszta Twojej teorii? Owszem, zgodnie z wytycznymi po wjechaniu na rondo z pasa oznaczonego strzałką na wprost powinien się znaleźć na pasie prowadzącym go przez rondo na wprost. Niestety w tym przypadku tak nie jest. I co teraz?
-----
dylek napisał(a):...ale wg szymona nie może bo nie miał strzałki do skrętu w prawo na tym pasie , bo z pasa na wprost to się w prawo skręca, a nie było strzałki w prawo, to nie może przejechać prosto.
Przypominam, że na pytanie czy przejeżdżając w lewo przez skrzyżowanie "220", rys.8.5.4. cały czas zajmujesz pasy ruchu ze strzałką w lewo jeszcze odpowiedzi nie udzieliłeś.
-----
dylek napisał(a):Szymon ratujesz sytuację
Ratuj się, ratuj! Proszę, nazwij zgodnie ze swoimi wizjami to rondo "placem", podziel na cztery skrzyżowanie. I teraz odpowiedz:
1). Dlaczego przez pierwsze wszyscy jadący w prawo mają trzy różne strzałki?
2). Dlaczego przez drugie jadący w prawo ma zająć pas ze strzałka na wprost?
Chyba się jednak nie uratujesz.
"Proszę podchodzić do wypowiedzi usera szymon1977 z dużą dozą wątpliwości i nieufności." - user Szerszon.
Avatar użytkownika
szymon1977
 
Posty: 6572
Dołączył(a): sobota 18 czerwca 2011, 22:06

Re: KOLIZJA NA RONDZIE

Postprzez dylek » czwartek 20 marca 2014, 01:18

szymon1977 napisał(a):A po wjeździe na rondo pas ze strzałką, który przed rondem zajmował się skończył.[/b]

No dokładnie....zmienił pas prosto na pas okrężny...a kierunek jazdy z prosto na okrężny....Qrczę....NIE ZASYGNALIZOWAŁ zmiany kierunku jazdy... A to łobuz... Weź mu podpowiedz jak ma to sygnalizować, no bo przeca każdą zmianę kierunku jazdy ma obowiązek sygnalizować...

Nie widzisz, że to co wypisujesz jest już żałosne ?
Niedawno było pisane o strzałkach P-8 i znakach F-10 im odpowiadającym... Miałes jak wół przed oczami, że strzałka wskazuje dozwolony kierunek jazdy z danego pasa PRZEZ SKRZYZOWANIE... I co ? Nic nie dotarło... Procesor za mały ? Ramu nie starcza ? Czy może obudowa komputerka zbyt stalowa ? :mrgreen:
Pozdrawiam z prawego fotela "eLki" :D
Avatar użytkownika
dylek
Moderator
 
Posty: 4648
Dołączył(a): czwartek 01 marca 2007, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Re: KOLIZJA NA RONDZIE

Postprzez szymon1977 » czwartek 20 marca 2014, 03:31

dylek napisał(a):Niedawno było pisane o strzałkach P-8 i znakach F-10 im odpowiadającym...
Ale to nie ja a drogowcy mają w tym przypadku problem ze znaczeniem strzałek. Oznaczyli pas PRZED rondem jako służący do przejazdu przez rondo na wprost? TAK. A po wjechaniu na rondo znajdziemy się na pasie prowadzącym przez rondo na wprost? NIE. W ten sposób zamiast uporządkować ruch na rondzie robią z kierowców idiotów i doprowadzają do zamieszania.

A, że Tobie ubzdurało się, że NA rondzie pas służy do wyjazdu z ronda choć prowadzi dookoła tylko dlatego, że wjechałeś na niego z pasa PRZED skrzyżowaniem oznaczonego strzałką na wprost to już inna sprawa.
Ostatnio zmieniony czwartek 20 marca 2014, 03:39 przez szymon1977, łącznie zmieniany 1 raz
"Proszę podchodzić do wypowiedzi usera szymon1977 z dużą dozą wątpliwości i nieufności." - user Szerszon.
Avatar użytkownika
szymon1977
 
Posty: 6572
Dołączył(a): sobota 18 czerwca 2011, 22:06

Re: KOLIZJA NA RONDZIE

Postprzez taik » czwartek 20 marca 2014, 03:36

evo9rs napisał(a):Tak to powinno wyglądać. Żadnych nieprawidłowych miejsc przeplatania.

szerszon napisał(a):Nie powiem..widać w tym jakąś logikę. Tylko jest małe ale.
Ograniczyłeś przepustowość skrzyzowania.

evo9rs napisał(a):Nie do końca. Przyjrzyj się.
Poza tym, żaden problem zwiększyć przepustowość, dokładając jeszcze jeden pas od wewnątrz.


Rzeczywiście, w obecnej sytuacji - organizacja ruchu vel evo9rs - istnieje ograniczenie przepustowości na kierunku "pionowym", z dwóch do jednego pasa na wprost - mało osób zdaje sobie sprawę, ale w rzeczywistych warunkach drogowych oznacza to obniżenie przepustowości nie dwukrotnie, tylko wielokrotnie!, inaczej mówiąc niemiłosierne korki, tak oczywiście nie mogłoby być.

Evo, da się to rozwiązać prowadząc po dwa pasy na wprost w każdym kierunku, z każdego wlotu.

Jeżeli na kierunku pionowym skopiujesz "ułożenie pasów" z kierunku poziomego (z lewego wlotu na prawy wylot, z prawego wlotu na lewy wylot) - tj. "odchylisz" dwa pasy ruchu na wprost na zewnątrz i połączysz prawy pas do jazdy na wprost z pasem do skrętu w prawo, oraz jednocześnie wyodrębnisz dodatkowy, wewnętrzny pas ruchu - uzyskasz dla drugiego, prostopadłego kierunku przepustowość dwóch pasów na wprost; drobna korekta - nie trzeba dokładać nowych pasów ruchu, a tym samym powiększać skrzyżowania.
-----------------------------
Makabra napisał(a):Ok wyszło chyba nie tak jak chciałem :D Sprawa citroena ma być traktowana czysto teoretycznie. Tak się nie jeździ, ale tor jazdy który pokazałem tego citroena miał dać do zrozumienia, że istnieje możliwość zmiany kierunku jazdy w tym samym czasie co zmiana pasa. I niczym ta zmiana pasa się nie różni od innej zmiany pasa. Przecinanie przez pas w takiej sytuacji traktuję dalej jako zmiana pasa.

Właśnie chciałem unikać takich stwierdzeń - przeczytaj raz jeszcze co napisałem, dlaczego nie można stosować takiego podejścia do manewru zmiany kierunku jazdy - nieużyteczność w stosowaniu przepisu art. 22.2 PRD.

Rozumiem, że bronisz sprawy tylko "teoretycznie". :wink:
-----------------------------
szymon1977 napisał(a):Nie mają. Mieliby, gdyby przed zjazdem na pasie środkowym była strzałka w prawo. Ale jej nie ma.

Szymon, pozwól, że nie zgodzę się z Tobą.
Strzałka kierunkowa na wprost na wlocie jest w tym przypadku przez kierowcę jednoznacznie interpretowana - możliwość przejazdu przez skrzyżowanie na wprost, całe skrzyżowanie, o czym mówi konfiguracja [C-12]+[A-7], ponieważ wyklucza zespół skrzyżowań.
szymon1977 napisał(a):Ale wracając do tematu fakt, że Drogowcy spaprali robotę i ktoś wpadnie na pomysł zjechać z ronda ze środkowego pasa nie oznacza, że może on z pasa na pas śmigać komuś przed maską

Dlatego wykonanie takiego manewru, zjeżdżanie z wewnętrznego pasa ruchu przy jeździe na wprost, powinno odbyć się w oparciu o ustąpienie pierwszeństwa przejazdu pojazdowi, który porusza się na pasie zewnętrznym.
szymon1977 napisał(a):Stąd i cały ten burdel. Ktoś tu już wpadła na pomysł pociągnąć do odpowiedzialności Drogowców. Zaczynam się poważnie nad tym zastanawiać.

Można dyskutować, czy jest to najlepsze rozwiązanie, czy też może noszące znamiona błędu, albo też np. próbować przedkładać koncepcje poprawy sytuacji - jak to poczynił Evo.

Ale nie to jest meritum dyskusji tutaj prowadzonej.
Ustalamy winnego w oparciu o sytuację zastaną.
Avatar użytkownika
taik
 
Posty: 807
Dołączył(a): poniedziałek 09 września 2013, 13:36

Re: KOLIZJA NA RONDZIE

Postprzez szymon1977 » czwartek 20 marca 2014, 04:17

taik napisał(a):Ustalamy winnego w oparciu o sytuację zastaną.
Ale tu nie ma nad czy się zastanawiać. O ile czerwony po wjechaniu na rondo pasem oznaczonym strzałką na wprost mógł wpaść na pomysł, że może zjechać ze środkowego pasa ruchu to nic nie usprawiedliwia zignorowania podczas tego zjazdu pasów ruchu wyznaczonych liniami i nieustąpienia PP zielonemu.

Owszem wjeżdżając na rondo pasem ruchu ze strzałką na wprost powinien się znaleźć na pasie ruchu, którym przez rondo na wprost możemy przejechać. Na skutek błędu drogowców niestety tak nie jest.

Być może jest szansa za powstanie kolizji obwinić drogowców - ich błąd jest bardzo poważny. Ale czy na tyle poważny, aby zwolnić czerwonego za odpowiedzialność za przejazd z pasa na pas bez ustąpienia PP - tego to nie wiem.

Oczywiście w tym miejscu teorię jakoby pas wymalowany w lewo prowadził w prawo tylko dlatego, że "artysta" nim jadący miał przed rondem strzałkę na wprost traktuję tylko i wyłącznie jako przestrogę przed "artystami". Być może właśnie jednym z takich "artystów" był kierujący czerwonym pojazdem.
"Proszę podchodzić do wypowiedzi usera szymon1977 z dużą dozą wątpliwości i nieufności." - user Szerszon.
Avatar użytkownika
szymon1977
 
Posty: 6572
Dołączył(a): sobota 18 czerwca 2011, 22:06

Re: KOLIZJA NA RONDZIE

Postprzez taik » czwartek 20 marca 2014, 04:53

szymon1977 napisał(a):O ile czerwony po wjechaniu na rondo pasem oznaczonym strzałką na wprost mógł [wpaść na pomysł, że może] zjechać ze środkowego pasa ruchu to nic nie usprawiedliwia zignorowania podczas tego zjazdu pasów ruchu wyznaczonych liniami i nieustąpienia PP zielonemu.

Powyższą wypowiedź popieram, pomniejszyłem tylko nieistotne określenia.
szymon1977 napisał(a):Owszem wjeżdżając na rondo pasem ruchu ze strzałką na wprost powinien się znaleźć na pasie ruchu, którym przez rondo na wprost możemy przejechać. Na skutek błędu drogowców niestety tak nie jest.

Nie jest, dlatego należy ustalić kto ma jak jechać i komu ustąpić w oparciu o obecne oznakowanie, co powyżej uczyniłeś.
szymon1977 napisał(a):Być może jest szansa za powstanie kolizji obwinić drogowców - ich błąd jest bardzo poważny. Ale czy na tyle poważny, aby zwolnić czerwonego za odpowiedzialność za przejazd z pasa na pas bez ustąpienia PP - tego to nie wiem.

Zachowałbym ostrożność, albowiem skrzyżowanie posiada odbiór organizacji ruchu, tym samym na tym etapie rozważań należy założyć, iż powyższe rozwiązanie jest poprawne w granicach dopuszczalnej interpretacji.
Avatar użytkownika
taik
 
Posty: 807
Dołączył(a): poniedziałek 09 września 2013, 13:36

Re: KOLIZJA NA RONDZIE

Postprzez szerszon » czwartek 20 marca 2014, 08:02

szymon1977 napisał(a):
dylek napisał(a):Niedawno było pisane o strzałkach P-8 i znakach F-10 im odpowiadającym...
Ale to nie ja a drogowcy mają w tym przypadku problem ze znaczeniem strzałek. Oznaczyli pas PRZED rondem jako służący do przejazdu przez rondo na wprost? TAK. A po wjechaniu na rondo znajdziemy się na pasie prowadzącym przez rondo na wprost? NIE. W ten sposób zamiast uporządkować ruch na rondzie robią z kierowców idiotów i doprowadzają do zamieszania.

A, że Tobie ubzdurało się, że NA rondzie pas służy do wyjazdu z ronda choć prowadzi dookoła tylko dlatego, że wjechałeś na niego z pasa PRZED skrzyżowaniem oznaczonego strzałką na wprost to już inna sprawa.

Naprawdę masz problemy z czytaniem ze zrozumieniem. Skąd ci sie bierze "przed" skoro jest napisane o kierunkach jazdy "przez" skrzyzowanie ?
Napisali jak krowie na rowie..a ty dalej swoje...nagle pasy zaczęły ci wyznaczać kierunki jazdy likwidując w tajemniczy sposób dyspozycję F-10.
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: KOLIZJA NA RONDZIE

Postprzez evo9rs » czwartek 20 marca 2014, 08:17

taik napisał(a):Rzeczywiście, w obecnej sytuacji - organizacja ruchu vel evo9rs - istnieje ograniczenie przepustowości na kierunku "pionowym", z dwóch do jednego pasa na wprost - mało osób zdaje sobie sprawę, ale w rzeczywistych warunkach drogowych oznacza to obniżenie przepustowości nie dwukrotnie, tylko wielokrotnie!, inaczej mówiąc niemiłosierne korki, tak oczywiście nie mogłoby być.

Przepustowość na kierunku pionowym, owszem zmniejszyła się, ale za to poprawiła się na relacjach skrętnych. W rezultacie przepustowość całego skrzyżowania, niekoniecznie się musiała zmniejszyć, mogła się wręcz powiększyć. (w zależności od dominujących potoków ruchu).

Zresztą, żaden problem zrobić z każdego wlotu 2 pasy na wprost (jeżeli jest taka potrzeba):
Obrazek


Dziwię się tylko że przez 3 lata na tym rondzie "funkcjonowało" coś takiego: :wow: :wow: ..........
Obrazek

..........to już tylko o krok, żeby wymyślić coś takiego..... :eek2: :eek2:
Obrazek

Ale o czym mówimy skoro nawet dzisiaj mamy coś takiego:
Obrazek
evo9rs
 
Posty: 346
Dołączył(a): środa 13 listopada 2013, 12:40

Re: KOLIZJA NA RONDZIE

Postprzez Makabra » czwartek 20 marca 2014, 10:10

taik napisał(a):
Makabra napisał(a):Ok wyszło chyba nie tak jak chciałem :D Sprawa citroena ma być traktowana czysto teoretycznie. Tak się nie jeździ, ale tor jazdy który pokazałem tego citroena miał dać do zrozumienia, że istnieje możliwość zmiany kierunku jazdy w tym samym czasie co zmiana pasa. I niczym ta zmiana pasa się nie różni od innej zmiany pasa. Przecinanie przez pas w takiej sytuacji traktuję dalej jako zmiana pasa.

Właśnie chciałem unikać takich stwierdzeń - przeczytaj raz jeszcze co napisałem, dlaczego nie można stosować takiego podejścia do manewru zmiany kierunku jazdy - nieużyteczność w stosowaniu przepisu art. 22.2 PRD.
Rozumiem, że bronisz sprawy tylko "teoretycznie". :wink:

To sam sobie strzeliłeś gola, bo nie zgadzasz się z nazewnictwem, czyli że przecięcie przez pas = zmiana pasa ale napisałeś że:
taik napisał(a):Dlatego wykonanie takiego manewru, zjeżdżanie z wewnętrznego pasa ruchu przy jeździe na wprost, powinno odbyć się w oparciu o ustąpienie pierwszeństwa przejazdu pojazdowi, który porusza się na pasie zewnętrznym.

A ta definicja podchodzi jak ulał pod zmianę pasa :D Chyba że znajdziesz inny przepis który nakazuje ustąpienie pierwszeństwa w tej sytuacji.
Ostatnio zmieniony czwartek 20 marca 2014, 10:18 przez Makabra, łącznie zmieniany 1 raz
Avatar użytkownika
Makabra
 
Posty: 2168
Dołączył(a): wtorek 19 maja 2009, 23:00

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Sytuacje na drodze

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 21 gości