OSTRZEŻENIE- fotoradar

Tu możecie podzielić się uwagami lub wątpliwościami związanymi z poruszaniem się na drogach

Moderatorzy: dylek, ella, klebek

Re: OSTRZEŻENIE- fotoradar

Postprzez rusel » piątek 23 listopada 2012, 21:48

sprawdzilem i nie ma takiej kompilacji natomiast te dwie miejscowosci faktycznie maja niskie limity predkosci na ktora sam sie raz zalapalem i tyle a cala reszta budzi watpliwosci
Avatar użytkownika
rusel
 
Posty: 4301
Dołączył(a): wtorek 25 listopada 2008, 11:16

Re: OSTRZEŻENIE- fotoradar

Postprzez BOReK » piątek 23 listopada 2012, 22:09

rusel napisał(a):natomiast te dwie miejscowosci

Kobylnic i Białych Borów jest w sumie ze 30 w kraju i nie mogę nigdzie znaleźć fotek z wjazdów (skąd wziąłeś swoją btw?), ale może faktycznie wszędzie byłeś. ;)
Avatar użytkownika
BOReK
 
Posty: 3051
Dołączył(a): niedziela 25 lutego 2007, 13:02

Re: OSTRZEŻENIE- fotoradar

Postprzez rusel » piątek 23 listopada 2012, 22:10

to są slynne miejscowosci na pomorzu i tzw szlaki turystyczne....zdjecia nie dali, dla mnie kit
Avatar użytkownika
rusel
 
Posty: 4301
Dołączył(a): wtorek 25 listopada 2008, 11:16

Re: OSTRZEŻENIE- fotoradar

Postprzez BOReK » piątek 23 listopada 2012, 23:28

Nie chcę drążyć tematu. Powiem tylko, że w okolicach Poznania, na Mazowszu czy na Podkarpaciu też można znaleźć takie miejscowości...
Avatar użytkownika
BOReK
 
Posty: 3051
Dołączył(a): niedziela 25 lutego 2007, 13:02

Re: OSTRZEŻENIE- fotoradar

Postprzez sankila » sobota 24 listopada 2012, 03:40

szerszon napisał(a):A gdzież to jest odwołanie tego B-43 ?Dalej jest to błędne oznakowanie. Jeszce znak pod nr 10....co ma odwołać ? Popraw i sie podejmę. :D
B42 jest odwołany przez D43 (strefa może być tylko w obszarze zabudowanym); znak 10 to B34 i odwołuje B33 z pozycji 8.
Przestań grymasić i się podejmuj, zanim nie dołożę przelotówki z podwyższeniem do 80/h, z tunelem i ograniczeniem do 60/h w środku :mrgreen:
skłaniam sie do wersji, ze zestaw znaków E-17a+B-33 nie podlega pod ww. paragraf [27.1].
Uważasz, że ustawodawca zdecydował się polegać na pamięci kierowcy, zamiast nakazać powtórzenie znaku ograniczenia (do czego obliguje zarządcę drogi art. 3.2.34.4 ustawy 220)? Kierowca wjeżdża w obszar zabudowany, ale obowiązuje go 40/h zamiast ustawowych 50; wyjeżdża ze strefy zamieszkania i obowiązuje go 30/h zamiast 50 (bo wcześniej była strefa uspokojonego ruchu), wyjeżdża z terenu zabudowanego i znowu 40/h zamiast 90, bo tyle było na wjeździe do miejscowości. Ma to sens?
A gdyby tak zatrzymał się w tej miejscowości (w strefie zamieszkania), na pogaduchy z kumplem i wyjeżdżał po wytrzeźwieniu (czyli po dwóch dniach) - miałby pamiętać, który wariant znaków przerabia? Czy ma za strefą jechać 30, 40 czy 50? A już bankowo pocisnąłby za D43 do 90/h, czyli 50 km ponad limit (a przecież ograniczenia nie zrobiono bez powodu). Chcesz ludzi pozabijać?

rusel napisał(a):mam jeszcze komus cos wyjasniac na podstawie jego wyobrazni? [...]Znak ograniczenia predkosci ze znakiem miejscowosci wymaga szczegolowej analizy warunkow ruchu w miejscu w ktorym ma byc ustawiony [...] powoli zaczynam sie zastanawiac nad tym czy takie miejsce faktycznie istnieje.
Hm, jakoś wcześniej nie miałeś problemów ani ze szczegółową analizą warunków ruchu, ani z realnością oznakowania? A znaki postawiłam dokładnie takie, jakie są w danym miejscu potrzebne - główną drogę przerabiam na obwodnicę, więc tymczasowo ruch idzie przez osiedla.
Zakwestionowałeś moje rozwiązanie, powołując się na Drexlera i zakaz trąbienia, jako najlepszy przykład rozpracowania kompilacji znaków, więc wypadałoby uzasadnić, dlaczego jest on bardziej bezpieczny od zakładanego przeze mnie (i przepisy) powtarzania ograniczenia prędkości. Ja zadałam sobie trud zrobienia rysunku, który unaocznia, że w obrębie miejscowości może być kilka zmian dozwolonej prędkości, spowodowanych różnymi znakami i trudno byłoby wymagać od kierowcy, żeby pamiętał, które ograniczenie obowiązuje go w danym miejscu.
Dla odmiany, zakaz trąbienia to cecha "binarna" - abo jest, albo nie ma. Jeśli zobaczę go pod E17a to dam radę zapamiętać, żeby nie trąbić do końca miejscowości. A jeśli zapomnę, to i tak mała szansa, że w ogóle będę potrzebowała dźwięknąć, a nawet jeśli - to wielkiego zagrożenia nie stworzę; najwyżej zarobię 50 zł mandatu. Jeśli zaś rozpędzę się na ograniczeniu za D43, to mogę wylądować w wykopie pod obwodnicę, albo inszą krzywdę sobie i innym zrobić.
To jest głos w dyskusji a nie: "zaśmiecanie forum, wprowadzanie bałaganu, kłótnia, prowokacja".
Avatar użytkownika
sankila
 
Posty: 2378
Dołączył(a): środa 25 lutego 2009, 01:56
Lokalizacja: Wrocław

Re: OSTRZEŻENIE- fotoradar

Postprzez szerszon » sobota 24 listopada 2012, 15:30

sankila napisał(a):
skłaniam sie do wersji, ze zestaw znaków E-17a+B-33 nie podlega pod ww. paragraf [27.1].
Uważasz, że ustawodawca zdecydował się polegać na pamięci kierowcy, zamiast nakazać powtórzenie znaku ograniczenia (do czego obliguje zarządcę drogi art. 3.2.34.4 ustawy 220)? Kierowca wjeżdża w obszar zabudowany, ale obowiązuje go 40/h zamiast ustawowych 50; wyjeżdża ze strefy zamieszkania i obowiązuje go 30/h zamiast 50 (bo wcześniej była strefa uspokojonego ruchu), wyjeżdża z terenu zabudowanego i znowu 40/h zamiast 90, bo tyle było na wjeździe do miejscowości. Ma to sens?
A gdyby tak zatrzymał się w tej miejscowości (w strefie zamieszkania), na pogaduchy z kumplem i wyjeżdżał po wytrzeźwieniu (czyli po dwóch dniach) - miałby pamiętać, który wariant znaków przerabia? Czy ma za strefą jechać 30, 40 czy 50? A już bankowo pocisnąłby za D43 do 90/h, czyli 50 km ponad limit (a przecież ograniczenia nie zrobiono bez powodu). Chcesz ludzi pozabijać?
A co mie obchodzi, ze ktoś jełop i do trzech nie umie zliczyć i w dodatku z problemem alkoholowym ? :wow:
Uważam że Par 15.3 w niczym nie jest mniej ważny niż Par 27.1.
Nawet nie wiem po co ta dyskusja....
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: OSTRZEŻENIE- fotoradar

Postprzez szerszon » sobota 24 listopada 2012, 15:59

sankila napisał(a):No dobrze mistrzowie, to rozpiszcie mi prędkości na poszczególnych odcinkach tej drogi (znaki z plusem stoją jeden za drugim). Rusel może posłużyć się teorią zakazu trąbienia, szerszon - powrotem do "prędkości sprzed odcinka".
Obrazek

1-2....40
2-3....50
3-4....30
4-5....20
5-6/7( chociaż nie jestem pewien, czy to prawidłowe oznakowanie)...30
6/7-8...40
8-9....50
9-10...90
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: OSTRZEŻENIE- fotoradar

Postprzez BOReK » sobota 24 listopada 2012, 16:18

Na odcinku 9-10 to chyba nadal 50km/h? E-18a nie odwołuje B-33, dopiero B-34 dalej.

Czy strefa z B-43 obowiązuje tylko w obszarze zabudowanym i z jego końcem znika? Serio pytam, nie pamiętam. :D
Avatar użytkownika
BOReK
 
Posty: 3051
Dołączył(a): niedziela 25 lutego 2007, 13:02

Re: OSTRZEŻENIE- fotoradar

Postprzez MEL » sobota 24 listopada 2012, 20:20

BOReK napisał(a):Kobylnic i Białych Borów jest w sumie ze 30 w kraju i nie mogę nigdzie znaleźć fotek z wjazdów (skąd wziąłeś swoją btw?), ale może faktycznie wszędzie byłeś. ;)



Sam artykuł znalazłem w necie wiec nie wiem czy to jest prawda. Miejscowość Biały Bór i okolice jest znana właśnie z takich ekscesów kontroli prędkości i w związku z nimi ogromnych pieniędzy które z tego tytułu "trzepią". Jak będę przejeżdżał w tamtych okolicach to porobię zdjęcia- jeżeli będzie czemu.

Nie zmienia to faktu, że pod względem prawnym jest to ciekawy temat do dyskusji.
Ja oczywiście skłaniam się ku interpretacji rusel.
I tylko jedno może unicestwić marzenie - strach przed porażką
MEL
 
Posty: 410
Dołączył(a): niedziela 28 października 2007, 17:31
Lokalizacja: Nibylandia

Re: OSTRZEŻENIE- fotoradar

Postprzez Baranek » sobota 24 listopada 2012, 20:21

9-10 na pewno 50km/h
Avatar użytkownika
Baranek
 
Posty: 507
Dołączył(a): piątek 23 stycznia 2009, 13:28

Re: OSTRZEŻENIE- fotoradar

Postprzez szerszon » sobota 24 listopada 2012, 23:15

BOReK napisał(a):Na odcinku 9-10 to chyba nadal 50km/h? E-18a nie odwołuje B-33, dopiero B-34 dalej.

Czy strefa z B-43 obowiązuje tylko w obszarze zabudowanym i z jego końcem znika? Serio pytam, nie pamiętam. :D

Na pewno to Kopernik nie żyje. :D
90 na podstawie Par 15.3
Odcinek o podwyzszonej lub obnizonej prędkości dotyczy obszaru zawartego w paragrafie.
...na terenie całej miejscowości...
Dlaczego to podwyższona prędkość ma obowiązywać za E-18a ?
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: OSTRZEŻENIE- fotoradar

Postprzez Drezyna » sobota 24 listopada 2012, 23:34

szerszon napisał(a):
90 na podstawie Par 15.3

Czyli twierdzisz, że Kopernik żyje?
Drezyna
 
Posty: 1139
Dołączył(a): wtorek 30 sierpnia 2011, 16:59

Re: OSTRZEŻENIE- fotoradar

Postprzez Baranek » sobota 24 listopada 2012, 23:46

50km/h jest ustawione przed znakiem oznaczającym miejscowość więc obowiązuje do skrzyżowania lub odwołanie. Proste.. :D
Avatar użytkownika
Baranek
 
Posty: 507
Dołączył(a): piątek 23 stycznia 2009, 13:28

Re: OSTRZEŻENIE- fotoradar

Postprzez BOReK » sobota 24 listopada 2012, 23:52

Szajs, teraz ja dałem się nabrać na te kwadratowe wycinki - znak #9 to nie B-43 tylko B-33. :D

To teraz pytanie czy odcinek o zmienionej prędkości w strefie ustalonej przez E17a+B33 musi się kończyć na E18a, czy może poza nią wychodzić, bo tego już nijak z przepisu nie mogę wyciągnąć.
Avatar użytkownika
BOReK
 
Posty: 3051
Dołączył(a): niedziela 25 lutego 2007, 13:02

Re: OSTRZEŻENIE- fotoradar

Postprzez szerszon » niedziela 25 listopada 2012, 00:06

Baranek napisał(a):50km/h jest ustawione przed znakiem oznaczającym miejscowość więc obowiązuje do skrzyżowania lub odwołanie. Proste.. :D
Nie dla Ciebie i Drezyny....
Jestem zdumiony takim brakiem czytania ze zrozumieniem...
Cała zabawa zaczyna się od znaku pierwszego, a Wy zapatrzyliście sie na sam koniec.
Prędkości rozpatrujemy tak jak napisane w paragrafie-na terenie całej miejscowości- jak można tego nie łapać ?
Co mnie obchodzi odwołanie 50 ? tego znaku nie powinno tam w ogóle być , bo jest bez sensu.
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Sytuacje na drodze

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 49 gości