Materiał z Szczecina jest cięty też przed końcem.
Wniosek że Konwencja Wiedeńska u nas obowiązuje jest półprawdą bo ona obowiązuje nasze Państwo a na drodze ma zastosowanie wyłącznie w stosunku do obcokrajowca nie posiadającego naszego prawa jazdy.
Nasze prawo powinno być zgodne z ta konwencją a w wielu przypadkach nie jest zgodne.
Nie są to niezgodności drugorzędne a podstawowe.
Jakim cudem Policjantowi wyszło że nie ma wątpliwości bo art. 5 konwencji i ...
Proszę oto ten artykuł:
Artykuł 5
Znaczenie znaków i sygnałów drogowych
1. Użytkownicy drogi powinni się stosować do przepisów podawanych przez znaki drogowe, sygnały świetlne ruchu i oznaczenia drogi nawet wówczas, gdy przepisy te są sprzeczne z innymi zasadami ruchu drogowego.
2. Przepisy podawane przez sygnały świetlne ruchu mają pierwszeństwo przed przepisami podawanymi przez znaki drogowe regulujące pierwszeństwo przejazdu.
Łącznie z poniższym tworzą hierwrchię
Artykuł 6
Polecenia wydawane przez funkcjonariuszy upoważnionych do kierowania ruchem drogowym
4. Polecenia funkcjonariuszy kierujących ruchem drogowym mają pierwszeństwo przed poleceniami dawanymi przez znaki drogowe, sygnały świetlne ruchu i oznaczenia drogi, jak również przed zasadami ruchu.
Przepisy z konwencji - odnośnie sygnalizacji świetlnej które u nas zniknęły.
Art. 18. 6. Kierujący, który wjechał na skrzyżowanie o ruchu kierowanym za pomocą sygnałów świetlnych, może opuścić to skrzyżowanie nie czekając na otwarcie ruchu w kierunku, w którym zamierza jechać, lecz pod warunkiem, że to nie spowoduje utrudnienia ruchu innym użytkownikom drogi poruszającym się w kierunku, w którym ruch jest otwarty.
Brak tego przepisu jest przyczyną mataczenia.
Ja się nie dziwię specjaliści muszą mataczyć by uniknąć tragedii na drodze.
Ta tragedia miała się wydarzyć w 1999 roku a że ludzie przepisów nie czytają tak że do niczego nie doszło.
Jak jeździli tak jeżdżą.
Cman.
Kierujący ruchem kieruje zgodnie z rozporządzeniem a w tym rozporządzeniu nie ma mowy o kolizyjnym puszczaniu strumieni ruchu pojazdów
Polcjant daje sygnał jedź to jedziesz na pieszych zważając bo ci mają tylko sygnał idź lub stój.
Phot
Zatrzymanie na stopie przy zielonym wynika z naszych przepisów zgodnie z konwencją Wiedeńską to się na stopie nie zatrzymujemy bo sygnał zielony otwiera ruch w kierunku.