Czy zmieniam pas ruchu?

Tu możecie podzielić się uwagami lub wątpliwościami związanymi z poruszaniem się na drogach

Moderatorzy: dylek, ella, klebek

Postprzez dylek » wtorek 12 maja 2009, 22:03

kopan napisał(a):Dylek niepotrzebnie wmalowałeś tę linię przerywaną


A to przepraszam... takie życie ;)

Linia na całej długości tylko bywa.... na wiosnę.... bo po całym sezonie (wjazd dość ruchliwy, korki.... pojazdy dojeżdżają do końca i jak wolna luka to ruszają "z buta" ... efekt: linia się wytarła.... odmalują ją znów na wiosnę....

I kierowcy dylematy z tego powodu nie mają.... do czasu aż wjedzie w to miejsce ktoś o innych poglądach i uzna, że skoro nie ma pasów to on ich nie zmienia, a skoro on jest po prawej to ma pierwszeństwo.....
Pozdrawiam z prawego fotela "eLki" :D
Avatar użytkownika
dylek
Moderator
 
Posty: 4648
Dołączył(a): czwartek 01 marca 2007, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Postprzez kopan » środa 13 maja 2009, 21:13

Nie udawaj Greka bo nie rozmawiamy o zmianie pasów ruchu przy wyznaczonych pasach ruchu.
Wiosna, lato, jesień czy zima nie ma tu znaczenia.
Avatar użytkownika
kopan
 
Posty: 1956
Dołączył(a): poniedziałek 09 sierpnia 2004, 18:59
Lokalizacja: Klikowa d. Tarnowa

Postprzez Pajejek » czwartek 14 maja 2009, 14:36

Obejrzałem film, który polecił mi cman. Miałem nadzieję, iż wyjaśni on wiele spraw i wskaże jednoznacznie kto w naszym sporze ma rację. Niestety niczego nowego się nie dowiedziałem. Pan Marek Dworak nie przytoczył żadnego przepisu dlaczego tak należy się zachować jak twierdzi. Po za tym jestem troszkę przerażony bo pan Dworak pomylił zupełnie znaki. Na początku swej wypowiedzi twierdzi, iż pas się kończy wskazując na znak A-30 z tabliczką T-8. Tymczasem tabliczka T-8 wskazuje miejsce, w którym ruch pojazdów został skierowany na tory tramwajowe. A ze szczegółowych warunków technicznych dowiadujemy się, że ów zestaw znaków ustawiany jest "przed miejscami, w których pas ruchu jest skierowany na torowisko tramwajowe". W tym miejscu więc pas się nie kończy tylko przebiega dalej na tory tramwajowe ("pas ruchu został skierowany"). Ja nie jestem sekretarzem WRBRD i mogę takich przepisów nie znać. Ale nie wolno mówić takich rzeczy człowiekowi, który dba o nasze bezpieczeństwo! Przykład, który przytoczył pan Dworak jest tylko potwierdzeniem tego o czym pisałem wcześniej - pojazd z prawej ma pierwszeństwo i wskazuje to nawet znak bo mówi mi, że pas prawy się nie kończy tylko wjeżdża na tory tramwajowe. To jest pierwsza sprawa. Druga natomiast jest taka, że tabliczka T-8 wskazuje tylko jeden pas. Po trzecie pasy ruchu są tam wyznaczone (zazwyczaj jest to linia podwójna ciągła). Tak jak napisał wcześniej kopan - czy może być dwa w jednym? Ja nie jestem pewien.
Właściwością człowieka jest błądzić, głupiego - w błędzie trwać.
Cyceron.
Avatar użytkownika
Pajejek
 
Posty: 516
Dołączył(a): niedziela 26 kwietnia 2009, 22:41
Lokalizacja: Łódź

Postprzez cman » czwartek 14 maja 2009, 15:48

Pajejek napisał(a):Przykład, który przytoczył pan Dworak jest tylko potwierdzeniem tego o czym pisałem wcześniej - pojazd z prawej ma pierwszeństwo i wskazuje to nawet znak bo mówi mi, że pas prawy się nie kończy tylko wjeżdża na tory tramwajowe.

Dobra, a w takim razie to kto ma w tamtym miejscu pierwszeństwo, tramwaj czy pojazd jadący przy prawej krawędzi?

Pajejek napisał(a):Po trzecie pasy ruchu są tam wyznaczone (zazwyczaj jest to linia podwójna ciągła). Tak jak napisał wcześniej kopan - czy może być dwa w jednym?

Może czy nie może, ważne że jest. Przede wszystkim, dobrze wiemy co to jest pas ruchu, a zatem jeżeli pomiędzy podwójną ciągłą, a krawężnikiem mogą poruszać się dwa rzędy pojazdów wielośladowych, to dwa pasy ruchu tam są.
cman
 
Posty: 7456
Dołączył(a): wtorek 17 stycznia 2006, 20:02

Postprzez Pajejek » czwartek 14 maja 2009, 16:14

cman napisał(a):Dobra, a w takim razie to kto ma w tamtym miejscu pierwszeństwo, tramwaj czy pojazd jadący przy prawej krawędzi?

Oczywiście, że pojazd szynowy chociażby z art.25. Ale tramwaju w to nie mieszajmy bo to zupełnie co innego. Nie chodzi tutaj o niego tylko o ten pas, który niby się kończy. Nadal nie wiem dlaczego pan Dworak w ten sposób sie wypowiedział, poprostu jestem zdziwiony.

cman napisał(a):Może czy nie może, ważne że jest. Przede wszystkim, dobrze wiemy co to jest pas ruchu, a zatem jeżeli pomiędzy podwójną ciągłą, a krawężnikiem mogą poruszać się dwa rzędy pojazdów wielośladowych, to dwa pasy ruchu tam są.

Nie wiem, na prawdę zaczynam się nad tym zastanawiać. Ale jeśli tak to na pewno pan Dworak nie zmienił mojego stosunku do pierwszeństwa. Merytorycznie rzecz ujmując wolę dyskutować na forum niż słuchać pana Dworaka. Tym bardziej, że posłuchałem sobie go dalej i jego słownictwo oraz uzasadnianie pewnych sytuacji daleko odbiegają od standardów PRD. Może na nauczyciela teorii kandydatów na kierowców to on jeszcze by się nadawał ale na pewno nie na piastowane przez niego stanowisko. Takie jest moje odczucie. Może za ostro i niesprawiedliwie ( w końcu obejrzałem tylko jeden film). Czuję, kiedy zadał bym mu pytanie związane z naszym tematem: dlaczego? To uzyskał bym odpowiedź: no bo tak.
Właściwością człowieka jest błądzić, głupiego - w błędzie trwać.
Cyceron.
Avatar użytkownika
Pajejek
 
Posty: 516
Dołączył(a): niedziela 26 kwietnia 2009, 22:41
Lokalizacja: Łódź

Postprzez cman » czwartek 14 maja 2009, 16:52

Pajejek napisał(a):Oczywiście, że pojazd szynowy chociażby z art.25.

Nie no, ten artykuł dotyczy pierwszeństwa podczas zmiany kierunku jazdy i tutaj rzeczywiście pojazd szynowy ma pierwszeństwo. Wszystko to znajduje się dziale mówiącym o przecinaniu się kierunków ruchu.
Natomiast wszystko związane ze zmianą pasa ruchu znajduje się w zupełnie innym miejscu (art. 22) i tam pojazd szynowy w żaden sposób nie jest uprzywilejowany.

No więc na jakiej podstawie tramwaj miałby tam mieć pierwszeństwo, skoro to lewy pas ruchu miałby się kończyć?

A przy okazji jeszcze drugie pytanie, czy w związku z tym zarówno pojazd szynowy, jak i inne pojazdy jadące torowiskiem, powinny włączać prawy kierunkowskaz?
cman
 
Posty: 7456
Dołączył(a): wtorek 17 stycznia 2006, 20:02

Postprzez kopan » czwartek 14 maja 2009, 17:12

Jakby były dwa pasy ruchu to by je drogowcy wmalowali.
Cóż drogowcy znają szerokość pasa ruchu wystarczającą do ruchu jednego rzędu pojazdów wielośladowych.
Według Pana Dworaka jak się mieści dwa rzędy maluchów to są dwa pasy ruchu
Tylko że Pan Dworak nie mówi że jak wjedzie autobus to jest jeden pas ruchu.
Nie może tak powiedzieć bo te jego pasy ruchu by się pojawiali i znikali.
Bili by i by nie byli.
Te jego pasy ruchu to są tzw partnerskie pasy ruchu nie mylić z kodeksowymi.
Ja nic nie mam przeciwko tym pasom ruchu poza przypadkami gdy wystepuje konflikt pomiedzy poajazdami na partnerskich pasach ruchu.
Wtedy stosuje się zasady kodeksowe.

Partnerskich zasad kodeksowych jeszcze nie wprowadzono.
A zasadą partnerską jest - widzi mi się że ten pas ruchu jest kontynuacją mojego pasa ruchu, tój jest niesłuszny bo podwójnie winklowany więc po prostu z prosta ja mam pierwszeństwo.


Cóż wiadomo że na skrzyżowaniu równorzędnym tramwaj ma ustąpić pojazdowi nadjeżdżającemu z prawej bo od wczoraj stracił moc art. 25 ustawy

Ps. Cman a jak pojazdem szynowym chcesz zmieniać pas ruchu ??
Włączysz kierunkowskaz i wyskoczy ci zwrotnica a za nią rozścielą się tory.
Avatar użytkownika
kopan
 
Posty: 1956
Dołączył(a): poniedziałek 09 sierpnia 2004, 18:59
Lokalizacja: Klikowa d. Tarnowa

Postprzez cman » czwartek 14 maja 2009, 17:29

kopan napisał(a):Według Pana Dworaka jak się mieści dwa rzędy maluchów to są dwa pasy ruchu
Tylko że Pan Dworak nie mówi że jak wjedzie autobus to jest jeden pas ruchu.
Nie może tak powiedzieć bo te jego pasy ruchu by się pojawiali i znikali.
Bili by i by nie byli.

A jak inaczej? Przecież właśnie tak jest. Jeżeli w danym miejscu mogą się poruszać trzy maluchy obok siebie to w danym momencie istnieją trzy pasy ruchu, a jeżeli dwa autobusy to dwa pasy ruchu.
Zresztą nawet pytania testowe wyraźnie pokazują, że może być linia podwójna ciągła, a oprócz tego niewyznaczone pasy ruchu. Wiem co zaraz napiszesz o pytaniach testowych i rzeczywiście, niektóre zawierają błędy, ale te akurat żadnych błędów nie zawierają.

kopan napisał(a):Cóż wiadomo że na skrzyżowaniu równorzędnym tramwaj ma ustąpić pojazdowi nadjeżdżającemu z prawej bo od wczoraj stracił moc art. 25 ustawy

Że co? Problemy w czytaniu ze zrozumieniem?

kopan napisał(a):Ps. Cman a jak pojazdem szynowym chcesz zmieniać pas ruchu ??

Jak to jak? Skoro zgodnie z Waszymi teoriami prawy pas ruchu się nie kończy, a jedynie zmienia swój przebieg, to oznacza że lewy pas ruchu musi się kończyć. Skoro tak, to właśnie miejsce z filmu pokazuje dokładnie taką sytuację, w której rzekomo tramwaj zmienia pas ruchu.
cman
 
Posty: 7456
Dołączył(a): wtorek 17 stycznia 2006, 20:02

Postprzez kopan » czwartek 14 maja 2009, 18:16

cman napisał(a): A jak inaczej? Przecież właśnie tak jest. Jeżeli w danym miejscu mogą się poruszać trzy maluchy obok siebie to w danym momencie istnieją trzy pasy ruchu, a jeżeli dwa autobusy to dwa pasy ruchu.
Zresztą nawet pytania testowe wyraźnie pokazują, że może być linia podwójna ciągła, a oprócz tego niewyznaczone pasy ruchu. Wiem co zaraz napiszesz o pytaniach testowych i rzeczywiście, niektóre zawierają błędy, ale te akurat żadnych błędów nie zawierają.

O tak, teoria super.

Rząd pojazdów to jest jeden pojazd.
Maluch to rząd maluch, autobus to rząd autobus a hulajnoga sztuka jedna to rząd hulajnoga
Drogą porusza się rząd króciutkich pasów ruchu wystarczających do ruchu danego pojazdu.
Przemieszczające się króciutkie pasy ruchu.
Znikają i się pojawiają, się przemieszczają – jadą razem z pojazdami więc względem nas są stałe o ile inny pas nas nie wyprzedza albo my jego.
Każdy se ciągnie swój niewyznaczony pas ruchu.

Że co? Problemy w czytaniu ze zrozumieniem?


Widzę że idziesz w słusznym kierunku.
Gościu atr 25 czytam łącznie z p 3.
Ty się zatrzymałęś na pierwszym zdaniu - takiś to pojętny.

Od kiedy to torowisko jest pasem ruchu.
Co tramwaj poszedł w pas zieleni a Ty za mim po podkładach.
Avatar użytkownika
kopan
 
Posty: 1956
Dołączył(a): poniedziałek 09 sierpnia 2004, 18:59
Lokalizacja: Klikowa d. Tarnowa

Postprzez cman » czwartek 14 maja 2009, 18:29

kopan napisał(a):Widzę że idziesz w słusznym kierunku.
Gościu atr 25 czytam łącznie z p 3.
Ty się zatrzymałęś na pierwszym zdaniu - takiś to pojętny.

No fajnie, "p" 3 i co on nowego wnosi? Cały artykuł jest o przecinaniu się kierunków ruchu, a my mówimy o zmianie pasa ruchu.

kopan napisał(a):Od kiedy to torowisko jest pasem ruchu.

Torowisko jest torowiskiem, a np. w tej sytuacji, znajduje się ono na pasie ruchu.

Ja rozumiem, że w Twoim starym stylu próbujesz zamydlić to, co dla Ciebie niewygodne, ale to trochę dziecinne działanie.


A jeszcze jedno przy okazji, w nawiązaniu do wypowiedzi w wątku, który założyłeś o programie Jedź Bezpiecznie. Przedstawione tam pasy ruchu są wyznaczone i przebiegają dokładnie tak, jak prawa krawędź jezdni.

W tym wątku twierdzisz, że przy zwężeniu pierwszeństwo ma ten z prawej, co musi oznaczać, że to właśnie prawy pas ruchu, czyli ten przebiegający wzdłuż krawężnika, ma swoją ciągłość.

Jednakże w tamtym wątku napisałeś, że:
kopan napisał(a):Gdzie tam jest znak A-30 plus tabliczka T-18c.
Znak inne niebezpieczeństwo i tabliczka mówiąca że nastąpi nieoczekiwana zmiana kierunku pasów w prawo.

Więc jak to w końcu jest? Tutaj nieoczekiwana zmiana przebiegu niewyznaczonych pasów ruchu jest normalna, a tam wyznaczonych nienormalna?
cman
 
Posty: 7456
Dołączył(a): wtorek 17 stycznia 2006, 20:02

Postprzez kopan » czwartek 14 maja 2009, 21:33

No fajnie, "p" 3 i co on nowego wnosi? Cały artykuł jest o przecinaniu się kierunków ruchu, a my mówimy o zmianie pasa ruchu

Nie
Ty mówisz o zmianach wyimaginowanych pasów ruchu.
Ja mówię o pierwszeństwie na jezdni – nie mówię o pierwszeństwie pasa ruchu
TY mówisz ten pas znika a ten nie to wiadomo że ten co został to ma pierwszeństwo – tylko nie mówisz z czego to wynika że ten znika a tamten nie znika.

A jeszcze jedno przy okazji, w nawiązaniu do wypowiedzi w wątku, który założyłeś o programie Jedź Bezpiecznie. Przedstawione tam pasy ruchu są wyznaczone i przebiegają dokładnie tak, jak prawa krawędź jezdni.

W tym wątku twierdzisz, że przy zwężeniu pierwszeństwo ma ten z prawej, co musi oznaczać, że to właśnie prawy pas ruchu, czyli ten przebiegający wzdłuż krawężnika, ma swoją ciągłość.


Nie
Zupełnie inna sytuacja przed skrzyżowaniem poszerzenie po prawej jest robione dla wydzielenia pasa do prawoskretu by jadącym na wprost nie przeszkadzali
Normalną praktyką jest takie oznakowanie tego pasa że wjeżdżając na niego zmieniam pas ruchu – pasy do jazdy na wprost idą prosto.
Normalną praktyką jest jechać na wprost nie kręcąc kierownicą.
W całym DU 220 nie ma takiej sytuacji (na żadnym rysunku) by pasy ruchu do jazdy na wprost przeskakiwały skosem na sąsiedni pas ruchu.
Sytuacja z Jedź bezpiecznie jest nietypowa i wymaga takiego oznakowania jak przytoczyłem – znak A-30 plus tab. T-18c.
Avatar użytkownika
kopan
 
Posty: 1956
Dołączył(a): poniedziałek 09 sierpnia 2004, 18:59
Lokalizacja: Klikowa d. Tarnowa

Postprzez dylek » czwartek 14 maja 2009, 22:18

kopan na stronie 7 tego wątku napisał(a):Normalną praktyką jest jechać na wprost nie kręcąc kierownicą.
W całym DU 220 nie ma takiej sytuacji (na żadnym rysunku) by pasy ruchu do jazdy na wprost przeskakiwały skosem na sąsiedni pas ruchu.


http://img7.imageshack.us/img7/9804/odrodzenia.jpg
kopan na stronie 1 tego wątku napisał(a):Więc biorąc powyższe pod uwagę należałoby powiedzieć że kontynuacją pasa z fotografii jest pas nr 3.


hmmm... po 7 stronach wątku jakby wrócić do strony pierwszej to wygląda to dość ciekawie...


Można by się dowiedzieć kopan która wersja jest ta właściwa ??
Ze strony 1, że pas idzie zygzakiem czy ze strony 7, że idzie prosto ??
Pozdrawiam z prawego fotela "eLki" :D
Avatar użytkownika
dylek
Moderator
 
Posty: 4648
Dołączył(a): czwartek 01 marca 2007, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Postprzez glor » czwartek 14 maja 2009, 23:14

Kopan:
Cóż wiadomo że na skrzyżowaniu równorzędnym tramwaj ma ustąpić pojazdowi nadjeżdżającemu z prawej bo od wczoraj stracił moc art. 25 ustawy.


Możesz podać czym został zmieniony?
glor
 
Posty: 89
Dołączył(a): środa 20 czerwca 2007, 10:19
Lokalizacja: Gliwice

Postprzez Pajejek » czwartek 14 maja 2009, 23:29

cman napisał(a):
Pajejek napisał(a):Oczywiście, że pojazd szynowy chociażby z art.25.

Nie no, ten artykuł dotyczy pierwszeństwa podczas zmiany kierunku jazdy i tutaj rzeczywiście pojazd szynowy ma pierwszeństwo. Wszystko to znajduje się dziale mówiącym o przecinaniu się kierunków ruchu.

No i tutaj mamy doczynienia z przecinaniem sie kierunków ruchu. Należy pamiętać, iż kiedy nie ma żadnych znaków stosujemy przepisy ogólne a te mówią wyraźnie
Art. 25. 1. Kierujący pojazdem, zbliżając się do skrzyżowania, jest obowiązany zachować szczególną ostrożność i ustąpić pierwszeństwa pojazdowi nadjeżdżającemu z prawej strony, a jeżeli skręca w lewo - także jadącemu z kierunku przeciwnego na wprost lub skręcającemu w prawo.
2. Przepisu ust. 1 nie stosuje się do pojazdu szynowego, który ma pierwszeństwo w stosunku do innych pojazdów, bez względu na to, z której strony nadjeżdża.
3. Przepisy ust. 1 i 2 stosuje się również w razie przecinania się kierunków ruchu poza skrzyżowaniem.
Zwracam uwagę na wyrażenie poza skrzyżowaniem.
cman napisał(a):Natomiast wszystko związane ze zmianą pasa ruchu znajduje się w zupełnie innym miejscu (art. 22) i tam pojazd szynowy w żaden sposób nie jest uprzywilejowany.

A dlaczego nie jest to zmiana pasa ruchu? Próbowałem to wytłumaczyć wcześniej, iż na zwężeniu dwa pasy przechodzą w jeden, niejako kończą się obydwa a zaczyna jeden (analogicznie na poszerzeniu kończy się jeden a zaczynają się dwa). Dlatego też nie trzeba tam używać żadnego kierunkowskazu ponieważ zmiana pasa nienastępuje. I dlatego też pojazd z prawej ma pierwszeństwo co wynika z art. 25.
cman napisał(a):No więc na jakiej podstawie tramwaj miałby tam mieć pierwszeństwo, skoro to lewy pas ruchu miałby się kończyć?

Jak napisałem wcześniej jeżeli już to kończą się obydwa aby zaczął się jeden. Akurat w tej sytuacji tabliczka T-8 wskazuje nam jak przebiega pas. Ale tylko jeden, znak nic nie mówi o drugim.
Jeszcze raz powtórzę: na zwężeniu oraz poszerzeniu bez wyznaczonych pasów ruchu zmiana pasa ruchu nie ma miejsca. Myślę, że do wspólnych wniosków już nie dojdziemy w tym temacie. Pozostanę przy swoim stanowisku.
Właściwością człowieka jest błądzić, głupiego - w błędzie trwać.
Cyceron.
Avatar użytkownika
Pajejek
 
Posty: 516
Dołączył(a): niedziela 26 kwietnia 2009, 22:41
Lokalizacja: Łódź

Postprzez cman » czwartek 14 maja 2009, 23:55

I zgadzam się z dwoma ostatnimi zdaniami.
cman
 
Posty: 7456
Dołączył(a): wtorek 17 stycznia 2006, 20:02

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Sytuacje na drodze

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 40 gości