Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć lub nie jeździć.

Tu możecie podzielić się uwagami lub wątpliwościami związanymi z poruszaniem się na drogach

Moderatorzy: dylek, ella, klebek

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez szymon1977 » wtorek 03 czerwca 2014, 13:17

kombi napisał(a):Szymon jakoś nie zauważyłem, żeby w 83r. zasady używania kierunkowskazów się zmieniły. Ot, skręcanie, nazwano sobie zmianą kierunku jazdy.
Owszem nie zmieniły się. Bo kiedyś włączało się prawy kierunkowskaz za każdym razem skręcając - poza wjazdem na rondo, a teraz tylko jeżeli skręcając zmienia się także kierunek jazdy - a wjeżdżając na skrzyżowanie choć się skręca kierunku jazdy się nie zmienia. Masz rację, w kwestii kierunkowskaz a wjazd na rondo pierścieniowe nic się nie zmieniło.
-----
kombi napisał(a):może byłbyś łaskaw napisać czym się różni skręcenie z art 22.2 od zmiany kierunku jazdy z art 22.5....
Pisałem wielokrotnie. Skręcanie mniej więcej ma nadzieję, wiesz co to. A zmiana kierunku jazdy następuje, gdy zaczynamy jechać w innym kierunku niż dotąd jechaliśmy. Gdy skręcamy w prawo podczas wjazdu na rondo pierścieniowe o zmianie z jakiego kierunku na jaki ma być niby mowa, skoro cały czas jedziemy w jedynym kierunku, w jakim jechać możemy? Tylko nie próbuj wtrącać tutaj nazwania całego przejazdu przez skrzyżowanie jednym wielkim skręcaniem...
"Proszę podchodzić do wypowiedzi usera szymon1977 z dużą dozą wątpliwości i nieufności." - user Szerszon.
Avatar użytkownika
szymon1977
 
Posty: 6572
Dołączył(a): sobota 18 czerwca 2011, 22:06

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez sankila » wtorek 03 czerwca 2014, 13:18

szerszon napisał(a):Pisanie o jakimkolwiek kierunku ruchu, czy pośrednio jazdy stoi w jawnej sprzeczności chociażby ze znakami F-10 i P-8x umieszczanymi przed skrzyżowaniami.
W jakiej znów sprzeczności?
Kierunek ruchu na drodze, to po prostu kierunek, wyznaczony przebiegiem pasów ruchu (wzdłuż drogi, lub dookoła wyspy/placu, jeśli stoi C12). A jeździć można wzdłuż pasów ruchu (droga) lub wzdłuż jednych a w poprzek drugich(przecięcie dróg). Znaki są całkowicie niezależne od kierunków ruchu na drodze - wskazują dozwolony kierunek jazdy z danego pasa, na najbliższym przecięciu kierunków ruchu - każą jechać wzdłuż - to się jedzie, każą jechać w poprzek - to się skręca. Samo ustawienie znaków/strzałek zależy jedynie od natężenia ruchu.

Dla przykładu: dwa skrzyżowania, dwie wyspy, jedno ma C12, drugie nie ma. Identyczna jest struktura organizacji ruchu: z czterech pasów ruchu na skrzyżowaniu, tylko jeden umożliwia jazdę, zgodnie z kierunkiem ruchu; pozostałe narzucają odmienny kierunek.
Z obu można wyjechać w czterech kierunkach, a trasy przejazdu nie różnią się od siebie fizycznie. Jedyna różnica to taka, że na skrzyżowaniu prostym kierunek jazdy (pas ruchu), zgodny z kierunkiem ruchu na drodze jest oznakowany strzałkami "na wprost", a na skrzyżowaniu z ruchem okrężnym - strzałkami lewoskrętu.
I nic nie wskazuje, żeby C12 pełnił jakąkolwiek inną rolę, niż wskazanie, że na TYM skrzyżowaniu pasy ruchu biegną dookoła wyspy (w przeciwieństwie do skrzyżowania bez C12, gdzie pasy ruchu biegną obok wyspy).
Obrazek
To jest głos w dyskusji a nie: "zaśmiecanie forum, wprowadzanie bałaganu, kłótnia, prowokacja".
Avatar użytkownika
sankila
 
Posty: 2378
Dołączył(a): środa 25 lutego 2009, 01:56
Lokalizacja: Wrocław

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez szerszon » wtorek 03 czerwca 2014, 13:25

Jeżeli wprowadzono dwa różne terminy to właśnie po to, że zaczęto te dwa fakty od siebie rozróżniać.

Nie masz na to żadnych podstaw. a w dodatku Art 25.1 przeczy twojej tezie.
, ba! żadnego w PoRD powiązania włączenia kierunkowskazu z przejazdem przez skrzyżowanie nie ma. Ani nakazu, ani zakazu. Więc w czym problem?

Nie napisali ci bezpośrednio. Nie przewidzieli, ze ktoś może mieć problem z połaczeniem przepisów. A że na skrzyzowaniu występuje zmiana kierunku jazdy np przy skręcie w lewo to chyba nie ma wątpliwości. Jeszcze jak masz F-10 i P-8x...czy masz ? :wink:
W tym problem.
Sorry Dylek, ale bez dowodów to tylko Twoje bezpodstawne założenie.

Ale poza swoim przekonaniem też nie przedstawiłeś dowodów.
Tutaj Art 25.1 raczej nie stawia w pozytywnym świetle twojego stanowiska

Bo trudno wyobrazić sobie zmianę kierunku jazdy bez skręcania.

tak ? A kto tu pisał ,ze zjazd z ronda to zawsze w prawo ?
Pojawiły sie nawet teorie o linii P-7a podczas zjazdu..podobno zjeżdżam na inną jezdnię :lol:

A nawet jeśli to po co niby zbliżać się do lewej krawędzi skoro podczas zmiany kierunku jazdy w lewo nie skręcałoby się w lewo? Ups!

Ups to jest w twoim przypadku..po to masz zblizyc sie do lewej , bo zmieniasz kierunek jazdy w lewo.

2. Po wjechaniu jedziemy tak jak strzałeczki C-12 pokazują. Jedziemy, bo jedziecie i Wy!
My mamy wyspę po własciwej stronie, a nie jedziemy jak strzałeczki pokazuja na C-12.. co pokazują strzałeczki ?
Dowiem sie ?
3. Przed zjechaniem zajmujemy pas prawy (bo skręcamy w prawo) i włączamy prawy kierunkowskaz (bo będziemy jechać w innym kierunku niż jechaliśmy będąc na skrzyżowaniu).

W jakim kierunku jechalismy na skrzyżowaniu ?

Jaką zależność mam Ci wskazać, skoro jeden znak o jednym, a drugi o drugim?

przecież wstawiałeś w F-10 strzałeczki z C-12 ?
Przeciez cały czs piszesz, ze wjeżdżamy jak F-10, potem jedziemy jak C-12 , a pózniej skręcamy w prawo.

Kierunek ruchu odbywającego się na skrzyżowaniu z kierunkiem jazdy przez skrzyżowanie Ci się pomylił?

Nic mi się nie pomyliło. Usiłuje od ciebie wyciagnąć dlaczego ignorujesz F-10 dotyczący kierunku jazdy, a potem piszesz o C-12 z kierunkiem ruchu..czyżby kierunek jazdy sie zmienił na "chwilowy" ?
Być może terminy użyte w PoRD nie są dla Ciebie do końca zrozumiałem ale stosujesz się przecież do obu znaków jednocześnie.

Tu bym polemizował co komu sie pomyliło. przynajmniej nie wymyslam nowych.
Oczywiście ,że stosuje sie do obu znaków równoczesnie ..jadąc na wprost mając wyspe po właściwej stronie.
Jeżeli zamierzasz przez skrzyżowanie przejechać w lewo to przed skrzyżowaniem zajmujesz pas ruchu ze strzałeczką na F-10. A od wjazdu do zjazdu ze skrzyżowanie jedziesz zgodnie ze strzałeczkami na znaku C-12. Przecież też tak robisz!

Prawie. :D Niezależnie od zajętego pasa ruchu pokazanego na F-10 i tak pojadę po własciwej stronie wyspy
Z tego wynika, ze od wjazdu do zjazdu nie mam kierunku jazdy, ponieważ C-12 pokazuje tylko kierunek ruchu...bo przecież nie jazdy. :wink:
Ani tego, ani tego szanowny szymonie...bzdurki wypisujesz :D
To co mam ?
A zjeżdżajac nagle odzyskuje kierunek jazdy...niesamowite..szkoda tylko ,ze tylko w prawo.

:wink:
Przecież choć PRZEZ skrzyżowanie przejeżdżasz tak jak strzałeczka na F-10 pokazuje to NA skrzyżowaniu jedziesz tak jak strzałeczki na C-12 pokazują?

powtarzasz się.C-12 pokazuje tylko z której strony mam miec wyspę. kierunek jazdy wyznacza F-10

Załapiecie w końcu różnicę w znaczeniu słówek PRZEZ i NA czy nadal będziecie wymyślać cuda pomijając te słówka? Przestaniecie w końcu wciskać, że na skrzyżowaniu jadący pojazd nie ma kieurku jazdy bo ma kierunek jazdy przez skrzyżowanie?

Załap w końcu i napisz, gdzie jest napisane o kierunku na skrzyżowaniu, jako oddzielnym kierunku.
Oczywiście ,ze będę pomijał "na" ponieważ nie ma czegoś takiego napisanego.
To twoja konfabulacja.
Przeciez sam piszesz, że na skrzyzowaniu jadę zgodnie ze strzałeczkami na C-12, a znak C-12 pokazuje kierunek ruchu , a nie jazdy..
To zdecyduj sie

Przecież w obu przypadkach o kierunku jazdy właśnie pisałem!

Nie. pisałeś o chwilowym kierunku jazdy i kierunku jazdy na skrzyzowaniu.
Nie ma takich określeń w przepisach. To twoje wymysły.

Napisałem tylko, że chodzi o kierunek jazdy jak masz w danej chwili podczas jazdy na skrzyżowaniu, żeby uniknąć pomyłki z kierunkiem jazdy przez skrzyżowanie, którą to Ty poczyniłeś.

cały czas czekam na okreslenie tego kierunku jazdy.
Każde dalsze wodolejstwo będę ci usuwał
Zauważyłeś, że PoRD czasem pisze o kierunku jazdy, a czasem o kierunku jazdy przez skrzyżowanie
Ponieważ kierunek jazdy nie jest związany tylko ze skrzyzowaniem. Nie ma nic o kierunku jazdy na skrzyzowaniu i chwilowym kierunku.

Niczego, o czym piszesz ze wspomnianych przez Ciebie artykułów wyciągnąć się nie da.
Że ty nie potrafisz to nie znaczy ,że tak jest.
Fakt, że PoRD równie dobrze działa bez nazywania całego przejazdu przez skrzyżowaniem skręcaniem

art 25.1...jakos nie widze ,ze jestem w błędzie.

czy wciskania, że na znaku C-12 pokazano, z której strony obok wyspy przejechać a nie kierunek ruchu na skrzyżowaniu odbywającego się.

Dalej nie chcesz pokazać , gdzie jest napisane o kierunku ruchu ?

Skąd pomysł, że znak C-12 nakazuje przejechanie obok wyspy z prawej strony? Przecież w treści o czym innym mowa?

Możesz mi pokazać , gdzie napisałem o prawej stronie ? :lol:
=====================
Tak jak pisałem. Nie dam ci juz lać wody. Albo w koncu zaczniesz odpowiadac konkretnire, albo będę moderował twoje posty.
Wystarczy tego.
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez szerszon » wtorek 03 czerwca 2014, 13:27

sankila ..wieczorem..przejrzalem pobieżnie twój post i na razie widze tylko jedna bzdurke jako zmiane kierunku jazdy przy wjeździe na skrzy,zowanie. Nie wiem , kiedy do ciebie dotrze, że to jest skrzyzowanie , a nie zespół skrzyzowań.
I też polecam zapoznac sie czym jest kierunek ruchu, a czym kierunek jazdy zwłaszcza gdy jest F-10
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez szymon1977 » wtorek 03 czerwca 2014, 13:59

szerszon napisał(a):Ale poza swoim przekonaniem też nie przedstawiłeś dowodów.
Coś Ci się pomyliło. Trzeba udowadniać, że skręcanie występujące podczas zjazdu z ronda pierścieniowego jest skręcaniem? Raczej trzeba udowodnić, że skręcanie nie jest wg PoRD skręcaniem, bo jest częścią jednego wielkiego skręcania obejmującego cały przejazd przez skrzyżowanie.
szerszon napisał(a):...w dodatku Art 25.1 przeczy twojej tezie.
Napiszesz w końcu w jaki sposób zamiast w kółko puste słowa klepać?
-----
szerszon napisał(a):Jeszcze jak masz F-10 i P-8x...czy masz ?
W tym problem.
Nadal nie zorientowałeś się, że F-10 i P-8x oznaczają jazdę przez skrzyżowanie w kierunku a nie skręcanie czy zmianą kierunki jazdy.
-----
szerszon napisał(a): A kto tu pisał ,ze zjazd z ronda to zawsze w prawo ?
Zawsze? Po za Tobą chyba nikt.
szerszon napisał(a):My mamy wyspę po własciwej stronie, a nie jedziemy jak strzałeczki pokazuja na C-12..
Przeinaczasz fakty. Owszem, masz wyspę po lewej stronie ale dlatego, że jedziesz jak strzałeczki na znaku C-12 pokazują, a nie dlatego, że strzałeczki na znaku C-12 pokazują Ci, że masz obok niej z prawej strony przejechać.
szerszon napisał(a):C-12 pokazuje tylko z której strony mam miec wyspę.
A jakiś cytat? Bo w § 36.1 tylko nt kierunku ruchu widzę, a nt przejechania obok wyspy ani słowa.
-----
szerszon napisał(a):...ignorujesz F-10 dotyczący kierunku jazdy, a potem piszesz o C-12
Co niby ignoruję, skoro jadąc na skrzyżowaniu zgodnie ze strzałeczkami z C-12 przejeżdżam przez to skrzyżowanie zgodnie ze strzałeczkami F-10?
-----
szerszon napisał(a):gdzie jest napisane o kierunku na skrzyżowaniu, jako oddzielnym kierunku.
Ale to Ty twierdzisz, że na skrzyżowaniu jest jakiś inny kierunek jazdy niż poza skrzyżowaniem? Ja twierdzę, że jak jadę to mam kierunek jazdy, tak samo na skrzyżowaniu jak i poza nim. Nawet jak jadę dokoła wyspy centralnej mam jakiś kierunek jazdy. Dla Ciebie ten kierunek jazdy nie istnieje. Dlaczego?
-----
szerszon napisał(a):Przeciez sam piszesz, że na skrzyzowaniu jadę zgodnie ze strzałeczkami na C-12, a znak C-12 pokazuje kierunek ruchu , a nie jazdy..
A to nie mogę mieć na skrzyżowaniu kierunku jazdy takiego jak kierunek ruchu pokazany na znaku C-12? Wprost przeciwnie, od wjechania do zjechania ze skrzyżowania nie mogę mieć innego kierunku jazdy niż pokazany na znaku C-12 kierunek ruchu.
"Proszę podchodzić do wypowiedzi usera szymon1977 z dużą dozą wątpliwości i nieufności." - user Szerszon.
Avatar użytkownika
szymon1977
 
Posty: 6572
Dołączył(a): sobota 18 czerwca 2011, 22:06

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez kombi » wtorek 03 czerwca 2014, 13:59

szerszon napisał(a):Pojawiły sie nawet teorie o linii P-7a podczas zjazdu..podobno zjeżdżam na inną jezdnię.
O dalej brniesz w to, że linia przerywania 1m/1m/0,24m poprowadzona jako przdłużenie krawędzi jezdni na skrzyżowaniu, nie jest linią krawędziową P-7a? :D
szerszon napisał(a):
Fakt, że PoRD równie dobrze działa bez nazywania całego przejazdu przez skrzyżowaniem skręcaniem
art 25.1...jakos nie widze ,ze jestem w błędzie.
A co ma art 25.1 do tego? 25.1 ustala pierwszeństwo, tam gdzie przecinają się kierunki ruchu.
kombi
 
Posty: 414
Dołączył(a): poniedziałek 05 maja 2014, 17:01

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez maryann » wtorek 03 czerwca 2014, 14:11

szymon1977 napisał(a):
szerszon napisał(a): A kto tu pisał ,ze zjazd z ronda to zawsze w prawo ?
Zawsze? Po za Tobą chyba nikt.
Przede mną też byłeś takim zarzutem oczerniany.
Skąd innąd roztrząsanie skrętu, kierunku i jazdy gwarantuje kolejne trzysta stron bez wniosków. Kto w ogóle poddał te słowa, że to ważne i skuteczne w temacie? Chyba tylko ktoś komu zależy, że nie ważne czym, byle forum żyło.
falsum in uno falsum in toto
Avatar użytkownika
maryann
 
Posty: 3359
Dołączył(a): czwartek 22 lipca 2010, 09:38
Lokalizacja: Czechy k. Krakowa

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez szerszon » wtorek 03 czerwca 2014, 16:19

szymon
Trzeba udowadniać, że skręcanie występujące podczas zjazdu z ronda pierścieniowego jest skręcaniem?

Tak.
czy skręcanie jest zmianą kierunku ruchu czy zmianą kierunku jazdy ?
Raczej trzeba udowodnić, że skręcanie nie jest wg PoRD skręcaniem, bo jest częścią jednego wielkiego skręcania obejmującego cały przejazd przez skrzyżowanie.

Skręcanie to nie tylko zmiana kierunku jazdy.
Napiszesz w końcu w jaki sposób zamiast w kółko puste słowa klepać?

Oooo , własnie..bardzo dobrze powiedziane. kiedy przestaniesz klepać ?
Art 25.1 zw powiązaniu z Art 22 dotyczącym zmiany kierunku jazdy lub pasa ruchu.
Jeśli tego nie akceptujesz to faktycznie masz kosmos nie PoRD.

Nadal nie zorientowałeś się, że F-10 i P-8x oznaczają jazdę przez skrzyżowanie w kierunku a nie skręcanie czy zmianą kierunki jazdy.

nie masz podstaw do oddzielenia zmiany kierunku jazdy od F-10 ze strzałka do skrętu.
na zakręcie F-10 raczej sie nie ustawia.
To raczej ty jesteś słabo zorientowany.

Zawsze? Po za Tobą chyba nikt.

Kto tu pisze o zmianie kierunku jazdy podczas zjazdu z ronda ? :wink:
Możesz mi zacytować, gdzie kiedykolwiek napisałem ,ze zjazd z ronda to zmiana kierunku jazdy w prawo ?
Przecież wiadomo,że ja nie stoje na stanowisku, że zjazd z ronda to zmina kierunku jazdy tylko ty. A jeśli jest to zmiana to jaka ?

Przeinaczasz fakty. Owszem, masz wyspę po lewej stronie ale dlatego, że jedziesz jak strzałeczki na znaku C-12 pokazują, a nie dlatego, że strzałeczki na znaku C-12 pokazują Ci, że masz obok niej z prawej strony przejechać.

jesli chodzi o przeinaczanie to pomyliłeś adres. nie pisze ani o lewej , ani o prawej stronie :D
Czy odpowiesz co mi pokazują strzałeczki ? Kierunek ruchu, kierunek jazdy ?

A jakiś cytat? Bo w § 36.1 tylko nt kierunku ruchu widzę, a nt przejechania obok wyspy ani słowa.

jakis cytat na temat kierunku ruchu ?
Bo że ruch odbywa sie wokół wyspy jest.

Co niby ignoruję, skoro jadąc na skrzyżowaniu zgodnie ze strzałeczkami z C-12 przejeżdżam przez to skrzyżowanie zgodnie ze strzałeczkami F-10?

możesz mi pokazać tę "zgodność" ?

Ale to Ty twierdzisz, że na skrzyżowaniu jest jakiś inny kierunek jazdy niż poza skrzyżowaniem?

Nie ja . ty... F-10 , póxniej zgodnie ze strzałeczkamio na C-12 i zmiana kierunku jazdy przy zjeździe. To ja piszę ? :D

? Ja twierdzę, że jak jadę to mam kierunek jazdy, tak samo na skrzyżowaniu jak i poza nim. Nawet jak jadę dokoła wyspy centralnej mam jakiś kierunek jazdy. Dla Ciebie ten kierunek jazdy nie istnieje. Dlaczego?

W tym rzecz ,ze wynika ,że sa to dwa rózne kierunki..jeden zgodny ze strzałeczkami z C-12.
Dla mnie nie istnieje jakikolwiek kierunek ruchu czy jazdy zwiazany z C-12.
Wiem doskonale co twierdzisz. :D
I wiem doskonale jak unikasz konkretnych odpowiedzi.

A to nie mogę mieć na skrzyżowaniu kierunku jazdy takiego jak kierunek ruchu pokazany na znaku C-12?

Nie. Bo nie masz kierunku ruchu , którego nie możesz wskazać.
Wprost przeciwnie, od wjechania do zjechania ze skrzyżowania nie mogę mieć innego kierunku jazdy niż pokazany na znaku C-12 kierunek ruchu.


Bzdura. Kierunek jazdy jest określony przez F-10 i P-8x i nie ma nic współnego z C-12
Nie mam nakazu jazdy w kólko .
kombi
O dalej brniesz w to, że linia przerywania 1m/1m/0,24m poprowadzona jako przdłużenie krawędzi jezdni na skrzyżowaniu, nie jest linią krawędziową P-7a?

pokaż mi , gdzie jest napisane, że na zjzadach jest linia P-7a. tak. Dalej twierdzę, że to nie jest linia P-&a i nie ma innej drogi za ta linią
A co ma art 25.1 do tego? 25.1 ustala pierwszeństwo, tam gdzie przecinają się kierunki ruchu.

przy ich zmianie też. Jesli nie nastepowałaby zmiana kierunku jazdy przez poszczególnych uczestników to art 25.1 nie byłby potrzebny.
maryann
Przede mną też byłeś takim zarzutem oczerniany.

jak to oczerniany. przeciez na tym bazujecie. Zmiana kierunku jazdy jako zjazd z ronda, prosytowanie ronda jako drogi jednokierunkowej i jeszcze na dodatek linia P-7a ..mamy komplet bezsensów.
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez LeszkoII » wtorek 03 czerwca 2014, 16:58

Szymon1977 napisał(a):Bo zarówno w Art.25.1. jak i Art.22.2. chodzi o pojazd skręcający. Za to w Art.22.5. chodzi już o pojazd zmieniający kierunek jazdy. Czy coś stoi na przeszkodzie, żeby skręcający pojazd zmieniał kierunek jazdy? Nie.
Skoro nic nie stoi na przeszkodzie, to skręcając zmieniamy kierunek jazdy. Ok?
A teraz w druga stronę: zmieniając kierunek jazdy skręcamy, czego dowodzi poniższy rys.

Obrazek

Szymon1977 napisał(a):PoRD nie potwierdza, żeby skręcanie równało się zmianie kierunku jazdy
W którym miejscu PoRD temu zaprzecza?
Szymon1977 napisał(a):(...)choć ten sam PoRD nie zaprzecza także, że skręcanie może jednocześnie ze zmianą kierunku jazdy nastąpić.
Podaj przykład, że skręcając nie zmieniamy kierunku jazdy. Zdefiniuj skręcanie. Moja definicja opiera się na wspólnym kontekście Art. 25.1. oraz Art. 22.2.. Ja nie muszę niczego definiować.
Szymon1977 napisał(a):Uważasz, że uda Ci się zmienić kierunek jazdy jeżeli skręcić nie możesz?
-----------
Znaki drogowe wyrażające zakazy lub nakazy odnoszące się do kierunku jazdy oraz znaki zakazu wjazdu pojazdów o określonych wymiarach, masie lub naciskach osi nie dotyczą kierującego pojazdem szynowym, poruszającego się po wyznaczonej dla niego trasie.
-----------
Skoro B-21 zabrania skręcania no to motorniczy musi zastosować się do znaku B-21, bo w jego dyspozycji nie napisano drukowanymi literami o zmianie kierunku jazdy w lewo :hmm:

Szymon, po co Ty w w ogóle dzielisz skręcanie i zmianę kierunku jazdy? Pytam, bo węszę w tym gdzieś znak C-12... najlepiej na przykładach wytłumacz.
1. Podaj przykład skręcającego, ale nie zmieniającego kierunku jazdy.
2. Podaj przykład(jeśli istnieje) zmieniającego kierunku jazdy, ale nie skręcającego.

Szymon1977 napisał(a):Co na to strzałki F-10 i P-8x sprzed skrzyżowania? Nic. Ani jedne ani drugie nic nie mówią o zmianie kierunku jazdy tylko o kierunku jazdy przez skrzyżowanie.
Czy aby na pewno nic nie mówią? :D
dzu. 170; § 72. 1. napisał(a):Umieszczony obok jezdni znak F-10 "kierunki na pasach ruchu" wskazuje dozwolone, zgodnie ze strzałkami umieszczonymi na znaku, kierunki jazdy z poszczególnych pasów ruchu.(...)
3. Umieszczona na znaku F-10 lub F-11 strzałka zezwalająca na skręcanie w lewo ze skrajnego lewego pasa ruchu oznacza także zezwolenie na zawracanie, chyba że jest to zabronione znakiem B-23 lub ruch jest kierowany sygnalizatorem S-3.
Tak skupiłes się na dylkowym cytacie z "220" o znaku F-10, że chyba zapomniałeś o "170".
"Specjalista to ktoś, kto wie wszystko o czymś i nie wie nic o czymkolwiek innym. W miarę postępów specjalizacji, to w końcu specjalista będzie to ktoś taki, kto wie wszystko o niczym i nie wie niczego o wszystkim" - śp. Józef Kossecki
Avatar użytkownika
LeszkoII
 
Posty: 7756
Dołączył(a): niedziela 07 października 2012, 13:53

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez sankila » wtorek 03 czerwca 2014, 18:37

kombi napisał(a):w 1983 wprowadzono nową ustawę w której frazę:"zamiar skręcenia powinien być sygnalizowany " zastąpiono "zamiar zmiany kierunku jazdy powinien być sygnalizowany". To by świadczyło o tym, że jest to to samo. Po co wprowadzono tę zmianę?,
Zmianę wprowadzono właśnie dlatego, żeby doprecyzować, że nie jest to "to samo".
zmiana kierunku jazdy - przejazd pomiędzy drogami o różnych kierunkach ruchu (wjazd w kierunek poprzeczny na przecięciu jezdni).
skręt - zmiana toru jazdy, względem jakiejś osi (układu odniesienia).
Kierunki: w prawo/w lewo, na wprost - to również umowny układ odniesienia; w PORD punktem odniesienia jest droga, po której pojazd się porusza.

Na zwykłych skrzyżowaniach nie ma problemu, bo kierunki jazdy pokrywają się z kierunkami ruchu na drogach i zmiana kierunku jazdy związana jest ze zmianą toru jazdy (skrętem) w tym samym kierunku. Inaczej wygląda to na skrzyżowaniach z ruchem okrężnym, gdzie wiodącym kierunkiem jest jazda po okręgu (czyli geograficznie skręcanie w lewo), więc zmiana kierunku jazdy nie musi wiązać się ze zmianą toru jazdy - na większych rondach "rozpoczęcie skręcania" lub "zaprzestanie skręcania" może wypaść na prostej drodze (rys).
Ponieważ zmiana kierunku jazdy figurowała w kodeksie jako skręcanie, a "skręcanie na wprost" brzmi trochę dziwnie, najczęściej mówi się o zjeździe z ronda/wjeździe na rondo.
Jeśłi dołożyć do tego, że nie ma kierunkowskazu, wskazującego zmianę kierunku jazdy "z lewoskrętu na wprost" - sygnalizuje się zjazd z ronda prawym migaczem (co wcale nie jest jednoznaczne ze skrętem w prawo).
Obrazek
To jest głos w dyskusji a nie: "zaśmiecanie forum, wprowadzanie bałaganu, kłótnia, prowokacja".
Avatar użytkownika
sankila
 
Posty: 2378
Dołączył(a): środa 25 lutego 2009, 01:56
Lokalizacja: Wrocław

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez kombi » wtorek 03 czerwca 2014, 20:17

szerszon napisał(a):
O dalej brniesz w to, że linia przerywania 1m/1m/0,24m poprowadzona jako przdłużenie krawędzi jezdni na skrzyżowaniu, nie jest linią krawędziową P-7a?
pokaż mi , gdzie jest napisane, że na zjzadach jest linia P-7a.
Ponadto P- 7a stosuje się w celu:
— przedłużenia krawędzi jezdni na skrzyżowaniach
— wyznaczenia przejazdów przez pasy dzielące jezdnie
— oddzielenia od jezdni zlokalizowanych w zatokach przystanków komunikacji publicznej
— oznaczenia zjazdów
szerszon napisał(a):
A co ma art 25.1 do tego? 25.1 ustala pierwszeństwo, tam gdzie przecinają się kierunki ruchu.
Przy ich zmianie też. Jesli nie nastepowałaby zmiana kierunku jazdy przez poszczególnych uczestników to art 25.1 nie byłby potrzebny.
A skąd! Zmiana kierunku jazdy może wcale nie następować, a art. 25.1 będzie miał zastosowanie.
kombi
 
Posty: 414
Dołączył(a): poniedziałek 05 maja 2014, 17:01

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez LeszkoII » wtorek 03 czerwca 2014, 21:19

Kombi, a wiesz co to jest zjazd?
Ostatnio zmieniony wtorek 03 czerwca 2014, 21:19 przez LeszkoII, łącznie zmieniany 1 raz
"Specjalista to ktoś, kto wie wszystko o czymś i nie wie nic o czymkolwiek innym. W miarę postępów specjalizacji, to w końcu specjalista będzie to ktoś taki, kto wie wszystko o niczym i nie wie niczego o wszystkim" - śp. Józef Kossecki
Avatar użytkownika
LeszkoII
 
Posty: 7756
Dołączył(a): niedziela 07 października 2012, 13:53

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez szerszon » wtorek 03 czerwca 2014, 21:19

Dla maryanna
http://www.tvp.pl/krakow/jedz-bezpieczn ... 3/14146412
02.30.."niewątpliwie następuje skręt w prawo" :lol:
Wcześniej
"apeluje o niezjeżdżanie z wewnętrznego"
A gdzie przepis ? Nie powoływał się Pan Dworak na Art 22.2.1) :wink:
"Umówmy sie ,ze umownie skręcamy w lewo" :lol:
To albo skręcamy w lewo, albo siie tylko umawiamy i przy braku jakichkolwiek podstaw prawnych wjeżdżajmy prawym do "umówionego skrętu w lewo" :help:

Tak to wygląda szkoła krakowska. Nowe wymyślane pojęcia..umówmy się... sorki, ale to lipa.

kombi
— oznaczenia zjazdów

a wiesz chociaż o jakich zjazdach jest mowa ?
Zjazd do obiektu przydroznego w ciagu linii P-7b :lol:
To jest linia krawędziowa ! Nie do oznaczania obwiedni skrzyżowania !
jeśli chodzi o wymiary. takie same ma P-1e i tyle twojego :D Poza tym gratuluje oka w ocenie szerokości i długości linii i przerw pomiędzy nimi.

A skąd! Zmiana kierunku jazdy może wcale nie następować, a art. 25.1 będzie miał zastosowanie.

Ale piszę, nie wiem czy zauważyłeś, o przypadku , gdy występuje :D
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez kombi » wtorek 03 czerwca 2014, 21:25

szerszon napisał(a):
kombi napisał(a):O dalej brniesz w to, że linia przerywania 1m/1m/0,24m poprowadzona jako przdłużenie krawędzi jezdni na skrzyżowaniu, nie jest linią krawędziową P-7a?
pokaż mi , gdzie jest napisane, że na zjzadach jest linia P-7a.
Padło głupie pytanie z twojej strony to ci odpowiedziałem....
LeszkoII napisał(a):Kombi, a wiesz co to jest zjazd?
Ja wiem. Szerszon widocznie nie wie. Zaczął o zjeździe w kontekście ronda...... Ja udzieliłem prawidłowej odpowiedzi. :D
kombi
 
Posty: 414
Dołączył(a): poniedziałek 05 maja 2014, 17:01

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez szerszon » wtorek 03 czerwca 2014, 21:30

sankila
Juz na samym wstępie , gdy oznaczasz wjazd na rondo grzegórzeckie jako zmiane kierunku jazdy to ja przepraszam. Znaki F-10 z pasa środkowego i lewego całkowicie temu przeczą.
czy obrazisz się , gdy napiszę ,że jesteś lekko niekompetentna ? :D
Jak mozna jazdę na wprost przez skrzyzowanie określać zmiana kierunku jazdy ? :wow:

skręt - zmiana toru jazdy, względem jakiejś osi (układu odniesienia).

Aha..czyli w sytuacji opisanej np w Art 25.1 gdy skręcam w lewo nie zmieniam kierunku jazdy tylko tor jazdy ?
Chyba jednak przesadziłaś...
W takim układzie nie ma większego sensu odnosić sie do pozostałego tekstu, skoro na wstępie są takie założenia.

kombi

Padło głupie pytanie z twojej strony to ci odpowiedziałem....

Pytanie padło w wyniku twojej wielce oryginalnej interpretacji linii

Ja wiem. Szerszon widocznie nie wie. Zaczął o zjeździe w kontekście ronda...... Ja udzieliłem prawidłowej odpowiedzi.

wybacz, ale od samego początku wiadomo o co chodzi..juz sie wycofujesz ?
Lepiej późno niż wcale.
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Sytuacje na drodze

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 60 gości