Świat jest piękny.
Po co chcecie to zmieniać?
Moderatorzy: dylek, ella, klebek
przez JAKUB » wtorek 13 grudnia 2016, 23:12
przez STARYSZOFER » środa 14 grudnia 2016, 00:06
szerszon napisał(a):C-12 wskazuje,że ruch odbywa się w kierunku wskazanym..nie ma słowa o kierunku jazdy. Poza tym której drogi dotyczy ten kierunek "jazdy" skoro to jest skrzyżowanie ?STARYSZOFER napisał(a):Akurat matoda prostowania ronda powstała specjalnie dla takich niepełnosprytnych osobników jak ty, którzy nie mogą pojąć jaki to kierunek wskazuje znak C-12.
szerszon napisał(a):Naprawdę nie rozumiesz iż w akcie prawnym nie stosuje się określeń spod budki z piwem ??? Chód kolumny pieszych to też ruch. Może jadą ??? Przepędzanie stada to też ruch. Też jadą Mućki na wrotkach ???Naprawdę nie rozumiesz, że jazda to ruch pojazdu?
przez gumik » środa 14 grudnia 2016, 00:10
W którym miejscu ten artykuł zezwala na skręt w lewo z prawego pasa, jak na zdjęciu, które wysłałem?szerszon napisał(a):A nie zauważyłeś ,że z innego pasa nie ma szansy na kolizyjny tor ? Wsadź w środek pas do jazdy na wprost. Wtedy będziesz mógł mówić ,że strzałki będą wyznaczały całkowicie odmienne zachowanie niż wynikające z Art 22.
Nie przekonał mnie ten dowód. O wiele bardziej rozumiem o czym pisze PraktykRuchu.Powyżej udowodniłem,że to stek bzdur. Gościu nie odróżnia skrzyżowania dróg od pojedynczej drogi.Czyli nie pomyliłem sie w stosunku do twoje osoby a i sam sobie wystawiłeś wcześniej świadectwo.![]()
I gdzie tam jest to błoto? To instruktor nie może mieć słabych opinii?Czy mam ci dobitnie rzucić w twarz twoje teksty o instruktorze i opiniach kursantów ???
Ronda turbinowe są ok. Niestety w Polsce średnio działają bo ludzie i tak jeżdżą po ciągłych.Dalej polecam ronda turbinowe. Jest ich coraz więcej i naprawdę są idioto odporne. da sie zjechać z pasa wewnetzrnego , bo nikt nie da rady zawrócić zewnętrznym.
A czy to forum to jedyne miejsce na świecie w którym można pogadać z instruktorem?Wypowiadał się tu na forum ? Jeśli ie to po co się powołujesz ??? A może zobaczył osobę lekko ociężała i sob ie żarty zrobił ??? Masz dowody ??? A jak nie to zamilcz.
No przepraszam, że nie dopasowalem pytania do Ciebie. Zresztą później padło pytanie "jakie to linie" i odpowiedziałes "na pewno nie P-7". Wnioskuję, że nie wiesz.![]()
![]()
ubawiłeś mnie. Bawią mnie osobniki, które się sadzą nie mając pojęcia o niczym. Jak się chcesz z kimś zgadzać, skoro nie rozumiesz o czym mowa ?
Gdybyś zapytał co to za linia jest stosowana, a nie dlaczego stosują P-7 to odpowiedź byłaby inna. Poza tym mam nieodparte wrażenie, że obecne trio na tym forum już zaistniało i pożegnało się z nim z podkulonym ogonem.
przez sankila » środa 14 grudnia 2016, 00:21
Bądź pewien, że na te pytania - ani @szerszon, ani @dylek - odpowiedzi nie udzielą ...oskbelfer napisał(a):Czy Szerszon, Sankila, Dylek mogą jeszcze udzielić jakiegoś głosu w temacie tego ronda
przez szerszon » środa 14 grudnia 2016, 00:31
Tłumacz. Udowodnij iż C-12 wskazuje kierunek jazdy.STARYSZOFER napisał(a):
Poza tym kierunek wskazany na C-12 to kierunek jazdy w przypadku pojazdu, bądź kierunek chodu w przypadku kolumny pieszych, bądź kierunek ruchu w przypadku jednego i drugiego. To są naprawdę podstawy.
Poza tym kierunek wskazany na C-12 to kierunek jazdy w przypadku pojazdu,
bądź kierunek chodu w przypadku kolumny pieszych
Czego ???To są naprawdę podstawy.
I szczególnie w rozpozrządzeniu. Czekam na twoje zdanie w przypadku T-18 i F-10 n a wprost użyte jednocześnie.Jak wyżej kompletnie nie rozumiesz, że w przypadku pojazdu - ruch to jazda, a więc kierunek ruchu to kierunek jazdy..... tylko powszechnie obowiązujące pojęcia, których używa się w ustawie.
Twoja "logika" jest spod budki z piwem. podaję ci tabliczkę i znak. A ty co ???I nie są to określenia spod budki z piwem
Grunt ,że nie zbliżasz sie do prawej krawędzi jezdni. Masz linię ciągłą i nie dasz rady dalej się zbliżyć. Wszystko jest ok i nie jest sprzeczne z Art 22gumik napisał(a):W którym miejscu ten artykuł zezwala na skręt w lewo z prawego pasa, jak na zdjęciu, które wysłałem?
Nie zrozumiałeś o czym traktuje Art 22 i nie zrozumiałeś,że skrzyżowanie to nie pojedyncza jezdnia jak napisał ten osobnik. To ja nie wiem, co jesteś w stanie zrozumieć, jak nie rozumiesz,że pojedyncza jezdnia jest jeszcze przed skrzyżowaniem razem z krawędzią lub osią jezdni.Nie przekonał mnie ten dowód. O wiele bardziej rozumiem o czym pisze PraktykRuchu.
Może. Tylko ty nie masz żadnych dowodów a chętnie się posługujesz pomówieniami.Poza tym nie wiem po co przywołujesz jakiegoś instruktora, który nie uczestniczy w dyskusji jako stronę.Cienko się bronisz.I gdzie tam jest to błoto? To instruktor nie może mieć słabych opinii?
Jak rozumują jak staryszofer czy praktykruchu. Dal takich zamiast linii wyniesione krawężniki.Niestety w Polsce średnio działają bo ludzie i tak jeżdżą po ciągłych.
Pytanie było sugerujące. Pt dlaczego bijesz swoją żonę]No przepraszam, że nie dopasowalem pytania do Ciebie. Zresztą później padło pytanie "jakie to linie" i odpowiedziałes "na pewno nie P-7". Wnioskuję, że nie wiesz.
Coraz bardziej mnie bawisz.Jakie to Trio?
przez PraktykRuchu » środa 14 grudnia 2016, 00:38
szerszon napisał(a):Nie wyrwane, tylko ci udowodniłem,że sygnalizacja dopiero na skrzyżowaniu jest zbyt późna i nieczytelna.A chciałeś, aby ci udowodnić. Zrobiłem to.
szerszon napisał(a):Przepisy są jasne. Masz się odpowiednio ustawić do zmiany kierunku jazdy i odpowiednio zasygnalizować.
szerszon napisał(a):Ale po co ściemniasz ? Przecież wszystko jest do sprawdzenia.
szerszon napisał(a):Nie ma podanego żadnego miejsca.
szerszon napisał(a):Ale...coś przemilczałeś sprawę skrzyżowania i jezdni.
szerszon napisał(a):W Art 22.2 jest napisane,że mamy zbliżyć się np do krawędzi jezdni jeśli zamierzamy skręcić w lewo na jednokierunkowej lub osi jezdni na dwukierunkowej. Krawędź jezdni czy jej oś to jeszcze nie skrzyzowanie, a manewr który zamierzamy wykonać mamy odpowiednoi wcześnie i wyraźnie zasygnalizować. Czy rozumiesz,że zbliżając się do krawędzi lub osi już masz zamiar i masz obowiązek sygnalizować, a nie dopiero na skrzyżowaniu, gdzie jesteś w trakcie wykonywania manewru
szerszon napisał(a): Pokaż mi , gdzie jest obowiązek sygnalizacji zjazdu ze skrzyżowania.
szerszon napisał(a): Nie ściemniaj.Nie musisz udawać głupiego.
szerszon napisał(a):Nie odróżniacie kierunku ruchu od kierunku jazdy.
szerszon napisał(a):Art 22.2, gdzie zamierzając skręcić np w lewo masz zająć odpowiednie miejsce na jezdni( czyli jeszcze przed skrzyżowaniem, a jak zamierzasz to zgodnie z Art 22.5 masz ten zamiar zasygnalizować. Na skrzyżowaniu jesteś już na przeciećiu się jezdni. Do której krawędzi której jezdni się zbliżasz ?
szerszon napisał(a):Tu nie chodzi o to czy jest zrozumiały, tylko ty i tobie podobni wciskają ,że jest to zmiana kierunku jazdy w prawo.
przez dylek » środa 14 grudnia 2016, 00:49
PraktykRuchu napisał(a):
Stoisz przed wjazdem na rondo. Normalnym, klasycznym, prawidłowo oznakowanym, A7+C12, jednopasmowym. Do twojego wlotu zbliża się samochód z zapalonym kierunkowskazem w prawo. Co rozumiesz przez jego sygnał?
Odpowiedz na pytanie.
przez szerszon » środa 14 grudnia 2016, 00:49
Oczywiście że nie udzielą w taki sposób jak ty. Odróżniamy skrzyżowanie od drogi jednokierunkowej.sankila napisał(a): Bądź pewien, że na te pytania - ani @szerszon, ani @dylek - odpowiedzi nie udzielą
.
Odpowiedź bez sensu. Skrzyżowanie...a nie jednokierunkowa.1. Jaki przepis zabrania na tym rondzie zawracania ?
art 22.6 - zakaz zawracania na drodze jednokierunkowej; (ale można objechać rondo dookoła i wyjechać na tę samą drogę).
Znaki to już nie przepisy.3. Co to jest skrzyżowanie ?
zależnie od kontekstu:
a/ dla przepisów: miejsce przecięcia dróg lub miejsce przecięcia kierunków ruchu na połączeniu dróg;
b/ dla znaków: połączenie dróg, umożliwiające częściową lub pełną zmianę kierunku jazdy;
przez szerszon » środa 14 grudnia 2016, 01:27
Udowodniłem ci na podstawie Art 22.2 i Art 22.5, że masz się odpowiednio ustawić i zasygnalizować zawczasu, czyli jeszcze przed skrzyżowaniem. Ale bronisz się przed tym, bo nie odróżniasz jezdni od przeciecia się jezdni dróg.PraktykRuchu napisał(a):
Nic nie udowodniłeś. Tzn. udowodniłeś. Dla jednego przypadku i to w dodatku nie na gruncie przepisów, a swojego widzimisię...![]()
i
W zależności od tego jak chcemy przejechać przez skrzyżowanie, Na wprost z pewnością nie. Natomiast przy zmianie kierunku jazdy..skup się...jeszcze raz wskazuję Art 22.2. Jeśli masz zamiar skręcić w lewo-podkreślam-zamiar-masz się zbliżyć do krawędzi jezdni lub osi( to wszystko przed skrzyzowaniem podczas skrętu w lewo, ponieważ skrzyżowanie to przeciecie się jezdni ibędąc na skrzyżowaniu już nie masz krawędzi jednej jezdni) i ten zamiar na mocy Art 22.5 zasygnalizować. Wszystko dzieje się jeszcze przed skrzyżowaniem. A co to znaczy "krótko przed( czym) ??? Bronienie się przed oczywistą oczywistością naraża ciebie na śmieszność.Przepisy są jasne - wjazd na rondo to nie jest zmiana kierunku jazdy, więc jej nie sygnalizujemy. Sygnalizujemy - zawczasu i wyraźnie - dopiero zamiar zmiany kierunku jazdy. Ale nie wtedy, kiedy ten zamiar nam się w głowie zrodzi, tylko na krótko przed tym, gdy ten zamiar zrealizujemy.
Kto stworzył chochoła.Co jest do sprawdzenia?
Literalne podejście do przepisu. Jak dla ciebie nadinterpretacja to współczuję.Nadinterpretacja.
Kwestionujesz Art 22.2 Jest napisane...jeśli masz zamiar a w Art 22.5 masz napisane, że masz ten zamiar zasygnalizować. Coś niezrozumiałego ? Jest napisane kiedy i dlaczego. I nie jest to powierzchnia skrzyżowania.Nie ma definicji legalnej "zamiaru", więc to, że coś zamierzam - nie rodzi zestawu obowiązków, jaki miałby być przypisany zamiarowi
Ale to jest w Art 22.2 i 5..kwestionujesz ???Nie można więc powiedzieć, że skoro zbliżyłem się do lewej krawędzi jezdni, to już istnieje "zamiar" i mam obowiązek "migać".
Zajęcie miejsca przed skrzyżowaniem jest już zamiarem i obłożone obowiązkiem sygnalizacji. Art 22 nie pozostawia wątpliwości.Nie ma też w przepisach nic na temat tego, że natychmiast, gdy powezmę zamiar skrętu, to muszę zacząć migać
Przy takiej "interpretacji" nawet nie powinieneś jej zaczynać. Nie odróżniasz skrzyżowania od drogi jednokierunkowej i nie wiesz , gdzie jest krawędz lub oś jezdni.I na tym można by zakończyć z Tobą dyskusję, póki nie nauczysz się nie fantazjować na temat przepisów - tylko po prostu się do nich stosować...
Czyżby coś dotarło z Art 22 ??? Nie wierzę...Nie ma.
Jeśli nie zmieniasz kierunku jady to nie musisz. Akurat dyskusja( to za duże słowo w stosunku do takiego dyletanta jak ty) dotyczy zmiany kierunku jazdy przez skrzyżowanie i jego sygnalizacji.Tak samo, jak nie ma obowiązku sygnalizacji wjazdu na skrzyżowanie. Pojął?
A to może mieć miejsce zarówno podczas
1.wjazdu na skrzyżowanie,
2.jak i zjazdu ze skrzyżowania
3.lub podczas całego przejazdu przez skrzyżowanie.
4. Może mieć też miejsce poza skrzyżowaniem.
A co mam sygnalizować ?Zdjęcia widział ?Czyli co - zjeżdżasz z ronda i nic nie sygnalizujesz?
Jak się nauczą przepisów to się niem będą wkurzać.Wkurzając tym samym tych, którzy są przekonani, że kontynuujesz jazdę po rondzie i ustępują Ci pierwszeństwa?
Jestem w trakcie zmiany kierunku jazdy. To chyba oczywiste ??? To zazwyczaj oznacza lewy kierunkowskaz.Nie wiedziałeś ???A może stojący na wjeździe na rondo widzą Twój migający kierunek w lewo i się zastanawiają, co Ty do licha masz ZAMIAR zrobić?
Możliwe że zawracam, nie skończyłęm manewru to sygnalizuję. A bez kierunkowskazu wiedzą ile to wlotów jeszcze przejadę ?czy może jeszcze przejechać przez 3-4 wloty?!
Ja ???? Ależ broń bosze !!! Twierdzę tylko zgodnie z prawdą ,że jesteś niedouczony, ponieważ nie odróżniasz skrzyżowania od drogi i nie możesz załapać Art 22.2 i 5.Przepraszam, czy ty mnie obrażasz?
budowlanej ??? Bo na pewno nie w PoRD.a w branży robię parę lat,
W lewo w prawo i na wprost też chcesz ???Podaj no definicję legalną kierunku ruchu i kierunku jazdy.
Turbiny też ???wydaje mi się, że to prędzej warszawskie kwadratowe ronda są ewenementem w skali kraju.
Ja tam nie widzę pojedynczej jezdni na skrzyżowaniu jak ty...I widać, kto tu nie umie czytać przepisów... (jak możesz uczyć przepisów, których nie rozumiesz?!
Nie piszę o tym co ci się w główce uroiło tylko na podstawie Art 22.2 i 5. udowodniłem ci,że wjeżdżajac na skrzyżowanie już masz sygnalizować zmianę kierunku jazdy, a nie dopiero w trakcie jazdy po nim.Kto ci powiedział, że "zamiar" należy sygnalizować natychmiast po tym, jak ten zamiar powzięliśmy?
A Art 22.2 o odpowiednim zajęciu miejsca na jezdni. Gdzie masz pojedynczą jezdnie na skrzyżowaniu ? Rozumiesz ?Chodzi o to, czy jest zrozumiały, bo dyspozycja art. 22 ust. 5 mówi o sygnalizowaniu "wyraźnym". Więc zapytam inaczej. Może zrozumiesz.
Prawdopodobnie wjechał o jeden wlot wcześniej i skręca w prawo Wszystko zgodnie z Art 22.2 i 5.Stoisz przed wjazdem na rondo. Normalnym, klasycznym, prawidłowo oznakowanym, A7+C12, jednopasmowym. Do twojego wlotu zbliża się samochód z zapalonym kierunkowskazem w prawo. Co rozumiesz przez jego sygnał?
Odpowiedz na pytanie.
Pasem zewnętrznym podczas zawracania.jadą takie pacany przez rondo bez żadnego kierunkowskazu
przez STARYSZOFER » środa 14 grudnia 2016, 08:18
szerszon napisał(a):Tłumacz. Udowodnij iż C-12 wskazuje kierunek jazdy.STARYSZOFER napisał(a):Poza tym kierunek wskazany na C-12 to kierunek jazdy w przypadku pojazdu, bądź kierunek chodu w przypadku kolumny pieszych, bądź kierunek ruchu w przypadku jednego i drugiego. To są naprawdę podstawy.
Tu masz szansę. Jadę na wprost przez skrzyżowanie.
Jaki mam kierunek jazdy ??? Wskazany na C-12 okrężny ???![]()
![]()
![]()
szerszon napisał(a):Pojazd jadący po zakręcie. Niewątpliwie zmienia kierunek ruchu. Ale jazdy już nie.Jak wyżej kompletnie nie rozumiesz, że w przypadku pojazdu - ruch to jazda, a więc kierunek ruchu to kierunek jazdy..... tylko powszechnie obowiązujące pojęcia, których używa się w ustawie.
przez dylek » środa 14 grudnia 2016, 08:59
STARYSZOFER napisał(a):Skoro zmienia kierunek ruchu to zmienia kierunek jazdy bo to jest to samo - jazda to ruch pojazdu!
Kiedy w końcu do ciebie to dotrze niepełnosprytyny instruktorze!?
przez gumik » środa 14 grudnia 2016, 09:55
Tam jest napisane, żeby sie zbliżyć do lewej krawędzi lub osi jezdni. Nie ma nic żeby się zbliżyć do linii ciągłej.gumik napisał(a):Grunt ,że nie zbliżasz sie do prawej krawędzi jezdni. Masz linię ciągłą i nie dasz rady dalej się zbliżyć. Wszystko jest ok i nie jest sprzeczne z Art 22
Jestem w stanie zrozumieć, że w tym miejscu jeszcze nie zmieniam kierunku.Nie zrozumiałeś o czym traktuje Art 22 i nie zrozumiałeś,że skrzyżowanie to nie pojedyncza jezdnia jak napisał ten osobnik. To ja nie wiem, co jesteś w stanie zrozumieć, jak nie rozumiesz,że pojedyncza jezdnia jest jeszcze przed skrzyżowaniem razem z krawędzią lub osią jezdni.
Dla kontrastu między autorytetami które wymieniłem. To tak jak Ty czasem powolujesz się na Janusza, który też nie uczestniczy w dyskusji.Może. Tylko ty nie masz żadnych dowodów a chętnie się posługujesz pomówieniami.Poza tym nie wiem po co przywołujesz jakiegoś instruktora, który nie uczestniczy w dyskusji jako stronę.Cienko się bronisz.
Nie widzę problemu odpowiedzieć na takie sugerujące pytanie: "To nie linia xxx tylko linia yyy, bo to wynika z zzz". Widocznie nie znasz odpowiedzi.Pytanie było sugerujące. Pt dlaczego bijesz swoją żonę![]()
![]()
nie ściemnaij, wiadomo o co chodzi.Oczywiście,że na pewno nie P-7 bo obwiednia jest skrzyżowaniem , a nie pojedynczą drogą.Usiłowałem zmusić ciebie do myślenia. Niestety bezskutecznie.
przez STARYSZOFER » środa 14 grudnia 2016, 12:54
dylek napisał(a):STARYSZOFER napisał(a):Skoro zmienia kierunek ruchu to zmienia kierunek jazdy bo to jest to samo - jazda to ruch pojazdu!
Kiedy w końcu do ciebie to dotrze niepełnosprytyny instruktorze!?
Biały passat dojeżdżając do punktu, gdzie jest grot czerwonej strzałki - kierunku jazdy nie zmieni - cały czas prosto jak strzała...
A tu ZONK - kierunek ruchu inny....
dylek napisał(a):Ehhhh....skończ waść, wstydu sobie oszczędź ....
przez kirbag » środa 14 grudnia 2016, 18:07
przez dylek » środa 14 grudnia 2016, 20:24
STARYSZOFER napisał(a):O losie......![]()
Kierunek ruchu - inny wzgledem jego kierunku (a dokładnie przeciwny) mają pojazdy jadące po odcinku drogi za którym stoi B-2. Co w tym dziwego?
Passat dojeżdża do znaku B-2 oznaczającego zakaz wjazdu od strony znaku. Więc zgodnie ze znakiem nakazu skrętu w lewo musi zmienić kierunek ruchu/jazdy w lewo.