Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć lub nie jeździć.

Tu możecie podzielić się uwagami lub wątpliwościami związanymi z poruszaniem się na drogach

Moderatorzy: dylek, ella, klebek

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez LeszkoII » wtorek 06 maja 2014, 11:11

szoferemeryt napisał(a):Dlatego należy rozpatrywać tylko jedno skrzyżowanie, jednakowe oznakowanie, a nie będzie nieporozumień.
Jedyne nieporozumienie widzę na pierwszym rysunku - nie wyznacza się pasów ruchu na rondzie z odgiętą obwiednią wokół wyspy, jeśli jej średnica jest mniejsza niż 65m. Wnioskuję na podstawie proporcji pomiędzy długością i szerokością niebieskiego pojazdu a wymiarami wyspy/obwiedni.
Na rondach turbinowych ruch odbywa się dookoła wyspy, względem której wszystkie pojazdy znajdują się po jej prawej stronie. Tutaj sprzeczności żadnej nie ma.
"Specjalista to ktoś, kto wie wszystko o czymś i nie wie nic o czymkolwiek innym. W miarę postępów specjalizacji, to w końcu specjalista będzie to ktoś taki, kto wie wszystko o niczym i nie wie niczego o wszystkim" - śp. Józef Kossecki
Avatar użytkownika
LeszkoII
 
Posty: 7756
Dołączył(a): niedziela 07 października 2012, 13:53

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez szymon1977 » wtorek 06 maja 2014, 11:18

szoferemeryt napisał(a):...należy rozpatrywać tylko jedno skrzyżowanie, jednakowe oznakowanie, a nie będzie nieporozumień.
Dokładnie. Nie ma żadnych uniwersalnych zasad dotyczących przejazdu przez skrzyżowanie. Cały problem, polega na tym, że szkoła Warszawska wyznaje zasadę stworzoną na podst. skrzyżowania zwykłego, która na skrzyżowaniach skanalizowanych nie bardzo się chce sprawdzać.
-----
szerszon napisał(a):A linia P-1d coś wyznacza ?
Zapoznaj się najpierw z definicją pasa ruchu, bo jak zwykle zapędziłeś się za daleko a podstawy pomijasz:
Art2.1.pas ruchu - każdy z podłużnych pasów jezdni wystarczający do ruchu jednego rzędu pojazdów wielośladowych, oznaczony lub nieoznaczony znakami drogowymi;
Czy to coś znajdujące się pomiędzy dwiema liniami P-1d (albo pomiędzy linią P-1d a linią P-1e) jest pasem ruchu, i czy jest pasem ruchu oznaczonym znakami drogowymi? No mamy pomiędzy dwiema liniami P-1d (albo pomiędzy linią P-1d a linią P-1e) podłużny pas jezdni wystarczający do ruchu jednego rzędu pojazdów wielośladowych czy nie mamy?

Utrudnię Ci: żadna linia pasa ruchu nie wyznacza, potrzebne są do tego co najmniej dwie linie, ewentualnie linia i krawędź jezdni. Co najwyżej któraś służyć być zastosowana do wyznaczania pasa ruchu poprzez wyznaczenie jednej z jego krawędzi. Znów wyłożyłeś się na języku polskim i pytasz o cud. Linia wyznaczająca pas ruchu? Nie ma takiej możliwości.

Niestety, ale nie znajdziesz w "220" linii wyznaczającej pas ruchu. Do wyznaczenia pasa ruchu potrzebne są linie, a nie linia. Nie szukaj linii wyznaczającej pas ruchu, bo takiej nie znajdziesz.
----
szerszon napisał(a):...czy nie czas ,jak juz proponowałem ci, zweryfikować swoje stanowisko, ze może z twoim punktem widzenia jest coś nie tak?
Weryfikuję na bieżąco. I co z tego wynika? Że PoRD swoje a Ty z wielką radością swoje. Jak chociażby w kwestii linii P-1e. Pocieszę Cię Szerszon, za klika dni znów wybieram się na urlop.
-----
LeszkoII napisał(a):Jedyne nieporozumienie widzę na pierwszym rysunku - nie wyznacza się pasów ruchu na rondzie z odgiętą obwiednią wokół wyspy, jeśli jej średnica jest mniejsza niż 65m.
Wyznacza się. Nie wyznacza się pasów ruchu wokół wyspy na rondzie do którego dochodzi po jednym pasie ruchu. Przykład takiego ronda o średnicy mniejszej niż 65 m pokazano w "220".
"Proszę podchodzić do wypowiedzi usera szymon1977 z dużą dozą wątpliwości i nieufności." - user Szerszon.
Avatar użytkownika
szymon1977
 
Posty: 6572
Dołączył(a): sobota 18 czerwca 2011, 22:06

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez szoferemeryt » wtorek 06 maja 2014, 11:58

LeszkoII napisał(a):Jedyne nieporozumienie widzę na pierwszym rysunku - nie wyznacza się pasów ruchu na rondzie z odgiętą obwiednią wokół wyspy, jeśli jej średnica jest mniejsza niż 65m. Wnioskuję na podstawie proporcji pomiędzy długością i szerokością niebieskiego pojazdu a wymiarami wyspy/obwiedni.
Na rondach turbinowych ruch odbywa się dookoła wyspy, względem której wszystkie pojazdy znajdują się po jej prawej stronie. Tutaj sprzeczności żadnej nie ma.

Leszko, uważasz że administrator drogi powinien o wszystko zadbać, a przecież nie jest tak. Wystarczy trochę pojeździć po naszych i nie tylko naszych drogach i co zobaczysz?
Ja widzę drogę z punktu widzenia kierowcy, Ty przepisów. Ja jadę tak jak umożliwiają mi przepisy i znaki na drodze. Gdybym chciał patrzeć na niezgodności z PRD, to nigdzie bym nie dojechał. Dla mnie oba skrzyżowania są poprawne, tylko należy myśleć(często za administratora drogi), a nie szukać dziury w całym.
szoferemeryt
 
Posty: 1155
Dołączył(a): piątek 11 kwietnia 2014, 16:03

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez LeszkoII » wtorek 06 maja 2014, 14:10

szymon1977 napisał(a):Wyznacza się. Nie wyznacza się pasów ruchu wokół wyspy na rondzie do którego dochodzi po jednym pasie ruchu. Przykład takiego ronda o średnicy mniejszej niż 65 m pokazano w "220".
Gdzie napisano cokolwiek o ilości pasów ruchu na wlocie??? Wytyczna ta dotyczy pasów ruchu na obwiedni - niezależnie, ile pasów ruchu na rondo wprowadza lub znajduje się za skrzyżowaniem.

Na temat pasów ruchu na wlotach(również SoRO) poświęcony jest odrębny dział.
szoferemeryt napisał(a):Leszko, uważasz że administrator drogi powinien o wszystko zadbać, a przecież nie jest tak. Wystarczy trochę pojeździć po naszych i nie tylko naszych drogach i co zobaczysz?
Niestety tak właśnie jest, jak piszesz. Zarządcę drogi wewnętrznej można ukarać grzywną - jako wykroczenie polegające na niedostosowaniu organizacji ruchu do prawideł zawartych w "220". Natomiast sankcji wobec "urzędników" z Miejskich Zarządów Dróg próżno na szukać... chyba, że odwalą taką robotę, że przyczynią się do katastrofy w ruchu lądowym - przyznasz, że to dość rzadka sytuacja.
Tymczasem brak D-1 przed skrzyżowaniem nie jest zgodny rozporządzeniem... niestety nie ma kto pozwać, ścigać, przedstawić zarzut...bo celowo(?) w Kodeksie Wykroczeń opisano kary dla zarządzających oznakowaniem na drogach WEWNĘTRZNYCH.
szoferemeryt napisał(a):Gdybym chciał patrzeć na niezgodności z PRD, to nigdzie bym nie dojechał. Dla mnie oba skrzyżowania są poprawne, tylko należy myśleć(często za administratora drogi), a nie szukać dziury w całym.
Podam Ci przykład dobrej woli Zarządu Dróg Miejskich w Nowym Sączu. Otóż na ul. X zgodnie ze starym oznakowaniem był zakaz postoju pomiędzy skrzyżowaniami. Zmieniono organizację ruchu i wstawiono tam zakaz zatrzymywania. Dobra wola - to dwa znaki "gratis" umieszczone na środku ulicy (w tym jeden tuż przed skrzyżowaniem i PdP!) Myślisz, że jeśli ktoś nie zauważy B-35, to zauważy B-36? Oczywiście po zmianach efektu pozytywnego brak - a przejeżdżam tamtędy codziennie, bo to taki fajny skrót - ongiś nieznany, a teraz wyminąć się na tej ulicy to wyczyn.
"Specjalista to ktoś, kto wie wszystko o czymś i nie wie nic o czymkolwiek innym. W miarę postępów specjalizacji, to w końcu specjalista będzie to ktoś taki, kto wie wszystko o niczym i nie wie niczego o wszystkim" - śp. Józef Kossecki
Avatar użytkownika
LeszkoII
 
Posty: 7756
Dołączył(a): niedziela 07 października 2012, 13:53

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez kursantka84 » wtorek 06 maja 2014, 17:06

Najśmieszniejsze jest to, że jazdy po rondzie nauczyłam się z filmu:

https://www.youtube.com/watch?v=d75CNb5egF4

:)
kursantka84
 
Posty: 13
Dołączył(a): wtorek 04 lutego 2014, 14:17

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez szerszon » wtorek 06 maja 2014, 20:50

Zapoznaj się najpierw z definicją pasa ruchu, bo jak zwykle zapędziłeś się za daleko a podstawy pomijasz:

alez szymonie... czy moja propozycja była niezrozumiała ?
Zerknąć w 220 i obejrzeć grafikę , jakich linii używa sie na pierwszenstwie łamanym.
Przy okazji mógłbyś przeczytac i o P-1d :D
A co ma definicja pasa ruchu na skrzyzowaniu z łamanym pierwszeństwem ?
czyżbys uważał ,że jest wyznaczony pas ruchu i jadąc drogą z pierwszenstwem nie musisz sygnalizować ? :hmm:
Przeciez pasa ruchu nie zmieniasz według twojej koncepcji jak mniemam ?
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez sankila » wtorek 06 maja 2014, 22:58

A może mi ktoś powiedzieć, dlaczego stoi znak ruchu okrężnego (inne skrzyżowania z wyspą doskonale sobie radzą i bez niego), skoro wystarczyłby znak "pierwszeństwo dla pojazdów na skrzyżowaniu"?
To jest głos w dyskusji a nie: "zaśmiecanie forum, wprowadzanie bałaganu, kłótnia, prowokacja".
Avatar użytkownika
sankila
 
Posty: 2378
Dołączył(a): środa 25 lutego 2009, 01:56
Lokalizacja: Wrocław

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez taik » wtorek 06 maja 2014, 23:48

sankila napisał(a):A może mi ktoś powiedzieć, dlaczego stoi znak ruchu okrężnego (inne skrzyżowania z wyspą doskonale sobie radzą i bez niego), skoro wystarczyłby znak "pierwszeństwo dla pojazdów na skrzyżowaniu"?

Sankila, rozumiem, że chodzi Ci o zastosowanie takiego (hipotetycznego) znaku "pierwszeństwo dla pojazdów na skrzyżowaniu" w zastępstwie [A-7]+[C-12]?
Avatar użytkownika
taik
 
Posty: 807
Dołączył(a): poniedziałek 09 września 2013, 13:36

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez szymon1977 » środa 07 maja 2014, 01:00

szerszon napisał(a):Zerknąć w 220 i obejrzeć grafikę , jakich linii używa sie na pierwszenstwie łamanym.
A może lepiej zamiast zerkać na grafiki, na których tylko kilka przykładów pokazano właśnie poczytasz i dowiesz się jakie linie stosuje się także w przypadkach, których na rysunkach nie pokazano? Czy może wolisz stworzoną przez siebie na podstawie przykładu zasadę, która poza tym przykładem znowu się nie sprawdzi?
-----
szerszon napisał(a):A co ma definicja pasa ruchu na skrzyzowaniu z łamanym pierwszeństwem ?
Nic poza tym, że na skrzyżowaniu z pierwszeństwem łamanym możesz mieć wzdłuż tejże drogi z pierwszeństwem łamanym pas ruchu oznaczony z jednej strony linią P-1e, a z drugiej P-1d.
-----
szerszon napisał(a):Przeciez pasa ruchu nie zmieniasz według twojej koncepcji jak mniemam ?
Jeżeli jadę wzdłuż linii P-1e i P-1d nie tylko według mojej koncepcji, ale i wg oznakowania oczywiście pasa ruchu nie zmieniam. Ale nie o zmianie pasa ruchu chyba tutaj mowa?
-----
szerszon napisał(a):czyżbys uważał ,że jest wyznaczony pas ruchu i jadąc drogą z pierwszenstwem nie musisz sygnalizować ?
Skoro tym razem dyplomatycznie zacząłeś od "czyżbyś" sprostuję:
Przejeżdżając drogą z PP przez skrzyżowanie z łamanym pierwszeństwem pasem ruchu oznaczonym za pomocą linii P-1e+P-1d oczywiście PODCZAS TEGO PRZEJAZDU zmieniam kierunek jazdy w tą samą stronę, w którą zmienia na skrzyżowaniu kierunek droga z PP i obowiązany więc jestem użyć odpowiedniego kierunkowskazu.

Nie łącz proszę moich wypowiedzi z wypowiedziami innych użytkowników, tylko dlatego, że z nimi także się nie zgadzasz.
"Proszę podchodzić do wypowiedzi usera szymon1977 z dużą dozą wątpliwości i nieufności." - user Szerszon.
Avatar użytkownika
szymon1977
 
Posty: 6572
Dołączył(a): sobota 18 czerwca 2011, 22:06

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez szerszon » środa 07 maja 2014, 07:15

A może lepiej zamiast zerkać na grafiki,

A co sie bronisz przed 220 ? Jakiś błąd tam jest ? Rysunek 8.2.7 nie pasuje ?
właśnie poczytasz i dowiesz się jakie linie stosuje się także w przypadkach, których na rysunkach nie pokazano?

Niecierpliwie oczekuje przykładów z rozporządzenia
oznaczony z jednej strony linią P-1e, a z drugiej P-1d.

Dlaczego używasz pojęć w stosunku do lini P-1d i P-1e , których w rozporządzeniu nie ma ?
Co ci wyznaczają lub oznaczają ?
Oczywiście według twojej terminologii można odnieść wrażenie , że jest wyznaczony pas ruchu.
Ale jest mały feler... nie używasz pojęć z aktów prawnych tylko potocznych lub ze SJP.
To i wychodzi co wychodzi...

Jeżeli jadę wzdłuż linii P-1e i P-1d nie tylko według mojej koncepcji, ale i wg oznakowania oczywiście pasa ruchu nie zmieniam. Ale nie o zmianie pasa ruchu chyba tutaj mowa?
A czyjej jeszcze ? Klonów evo i aaklona ? Może jeszcze kopan w tym temacie ma duże problemy ze zrozumieniem znaczenia linii P-1d i P-1e.
Przejeżdżając drogą z PP przez skrzyżowanie z łamanym pierwszeństwem pasem ruchu oznaczonym za pomocą linii P-1e+P-1d oczywiście PODCZAS TEGO PRZEJAZDU zmieniam kierunek jazdy w tą samą stronę, w którą zmienia na skrzyżowaniu kierunek droga z PP i obowiązany więc jestem użyć odpowiedniego kierunkowskazu.

Pokaż mi, gdzie jest napisane ,że pas ruchu jest "oznaczony"
Robisz paradoks. Pasa ruchu nie zmieniasz a sygnalizujesz. Bo zmieniasz kierunek jazdy ? :wow: Masło maślane. Sygnalizuj na zakręcie, gdzie zmieniasz kierunek, a pasa nie zmieniasz. :D
Nie łącz proszę moich wypowiedzi z wypowiedziami innych użytkowników, tylko dlatego, że z nimi także się nie zgadzasz.

Podejrzanie dobrze je znasz. uderz w stół a nożyce sie odezwą :D
Argumentacja ta sama.
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez kg1956 » środa 07 maja 2014, 09:05

Ponawiam pytanie dotyczące wspaniałej, kolorowej serpentyny:
Dlaczego akurat skrzyżowanie może zaburzyć tę sielankę a ścieżyna nie? Zmienić kierunek jazdy można i tu i tu.

a także ponawiam prośbę o link do skrzyżowania z ruchem dookoła wyspy bez C12.
kg1956
 
Posty: 2237
Dołączył(a): wtorek 23 marca 2010, 10:18
Lokalizacja: Poznań

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez taik » środa 07 maja 2014, 10:23

kg1956 napisał(a):Dlaczego akurat skrzyżowanie może zaburzyć tę sielankę a ścieżyna nie? Zmienić kierunek jazdy można i tu i tu.

Zarówno skrzyżowanie, jak i ścieżynka mogą "zaburzyć tę sielankę".
Zmiana kierunku jazdy ma miejsce wszędzie tam, gdzie następuje zjazd z drogi, którą się poruszamy; może to być zatem: zjazd na skrzyżowaniu na inną drogę, zjazd na ścieżynkę, zjazd na posesję, zjazd do bramy, zjazd na parking.
Natomiast krętość drogi, którą się poruszamy, jest bez znaczenia dla zmiany kierunku jazdy.
kg1956 napisał(a):a także ponawiam prośbę o link do skrzyżowania z ruchem dookoła wyspy bez C12.

Skrzyżowanie równorzędne o ruchu okrężnym, nieoznakowane znakiem [C-12].
Avatar użytkownika
taik
 
Posty: 807
Dołączył(a): poniedziałek 09 września 2013, 13:36

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez kg1956 » środa 07 maja 2014, 12:18

Co takiego jest w drodze, że wiemy, iż nią dalej jedziemy? Kierunek geograficzny, czy może nazwa (np.droga nr 92).
Czy na pewno każda ścieżyna zaburza nam komfort niesygnalizowania podczas jazdy serpentyną?
kg1956
 
Posty: 2237
Dołączył(a): wtorek 23 marca 2010, 10:18
Lokalizacja: Poznań

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez kombi » środa 07 maja 2014, 12:37

Zmiana kierunku jazdy ma miejsce wszędzie tam, gdzie następuje zjazd z drogi, którą się poruszamy

1) Nawet tutaj? (A) . Na podstawie jakiego przepisu pojazd A zmienia kierunek jazdy?
Obrazek

2) A co w różnych sytuacjach kiedy ni zjeżdżamy z drogi a zmieniamy kierunek jazdy?
kombi
 
Posty: 414
Dołączył(a): poniedziałek 05 maja 2014, 17:01

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez taik » środa 07 maja 2014, 12:43

kg1956 napisał(a):Co takiego jest w drodze, że wiemy, iż nią dalej jedziemy? Kierunek geograficzny, czy może nazwa (np.droga nr 92).

Ciężko o jednoznaczną odpowiedź, która ujęłaby wszystkie możliwości.

Generalnie o przebiegu drogi informuje nas zarządca drogi, przy użyciu odpowiedniego oznakowania.
Mówią o tym wszelkie:
- znaki poziome - strzałki kierunkowe na wprost ([P-8a], [P-8e], [P-8f], [P-8h], [P-8i]), [P-7] Linie krawędziowe,
- znaki pionowe - znaki ostrzegawcze [A-6x] Skrzyżowanie z drogą podporządkowaną, znaki zakazu [B-21]/[B-22], znaki nakazu od [C-1] do [C-8], [F-10] Kierunki na pasach ruchu, [F-11] Kierunki na pasie ruchu,
- tabliczki do znaków - [T-a/c] vs. [T-6b] (oznaczenie drogi jako odcinka prostego, zakrzywionego w planie).

Dodatkowo całość wspomaga:
- ilość i przebieg wyznaczonych pasów ruchu dla każdej z dróg,
- geometria skrzyżowania,
- znaki kierunku [E-x], etc.
Avatar użytkownika
taik
 
Posty: 807
Dołączył(a): poniedziałek 09 września 2013, 13:36

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Sytuacje na drodze

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 26 gości