'Powiesiliśmy znak tutaj, ale dotyczy, nie tego, tylko następnego przecięcia się kierunków ruchu... po prostu tak słup stał'

Moderatorzy: dylek, ella, klebek
przez lith » niedziela 10 lutego 2013, 22:42
przez rusel » niedziela 10 lutego 2013, 23:03
przez lith » poniedziałek 11 lutego 2013, 12:33
przez kg1956 » poniedziałek 11 lutego 2013, 13:34
Na egzaminie zatrzymał się przed torami natomiast nie zrobił już tego dalej. Egzaminator zapytał dlaczego się tam zatrzymał skoro żaden tramwaj nie jechał i dlaczego nie zrobił tego przed skrzyżowaniem.
Na końcu dodał, iż znak stop odnosi się do skrzyżowania.
przez LeszkoII » poniedziałek 11 lutego 2013, 13:59
Według mnie, nie popełnił błędu zatrzymując się za torami nawet, jeśli nic nie jechało. Popełniłby błąd, gdyby się tam drugi raz nie zatrzymał. Jak to argumentuję? Znak STOP znajduje się zarówno przed skrzyżowaniem(do którego wliczamy torowisko) jak też przed torowiskiem, które mamy prawo potraktować jako przejazd tramwajowy. Nie ma podstaw prawnych zastosowanie alternatywy wykluczającej jedną albo drugą interpretację obecności STOPu(powołać się na par.21.4. albo nie powołać?) Dlatego twierdzę, że pierwsze zatrzymanie nastąpiło na pewno z obowiązku zatrzymania się przed przejazdem tramwajowym(ust.4) lub z obowiązku zatrzymania się przed skrzyżowaniem w miejscu umożliwiającym obserwowanie drogi z pierwszeństwem, aby nie utrudnić ruchu na tej drodze. Skoro torowisko wliczone jest do skrzyżowania, to zatrzymanie się przed nim w warunkach widocznych choćby na Google Street, nie spełnia wymogów obserwowania z tego miejsca całej drogi z pierwszeństwem w szczególności jezdni za torami. Zatrzymanie powinno się odbyć ponownie.kg1956 napisał(a):Jeśli odpowiedział, że zatrzymał się ponownie, bo był wcześniej znak stop to popełnił błąd. Jeśli natomiast zatrzymał się bo uważał, że w tym momencie i okolicznościach konieczność ustąpienia pierwszeństwa tego wymagała, to moim zdaniem błędu nie popełnił. Różnica w argumentacji.
przez rusel » poniedziałek 11 lutego 2013, 20:26
To linia przed torowiskiem jest obowiązkowa i bez niej stop nie dotyczy torowiska tylko kolejnego przecięcia (niebędącego torowiskiem)? Serio się pytam, może kiedyś się to przyda jak się przyczepią, że się nie zatrzymałem przed torami.
przez AnLukis » poniedziałek 11 lutego 2013, 22:55
kg1956 napisał(a):Mam pytanie do autora wątku: jak dokładnie argumentował egzaminowany swoje zachowanie na tym skrzyżowaniu w odpowiedzi na pytanie egzaminatora:Na egzaminie zatrzymał się przed torami natomiast nie zrobił już tego dalej. Egzaminator zapytał dlaczego się tam zatrzymał skoro żaden tramwaj nie jechał i dlaczego nie zrobił tego przed skrzyżowaniem.
Jeśli odpowiedział, że zatrzymał się ponownie, bo był wcześniej znak stop to popełnił błąd. Jeśli natomiast zatrzymał się bo uważał, że w tym momencie i okolicznościach konieczność ustąpienia pierwszeństwa tego wymagała, to moim zdaniem błędu nie popełnił. Różnica w argumentacji.
przez Mas74 » wtorek 12 lutego 2013, 10:02
przez rusel » wtorek 12 lutego 2013, 10:31
przez rocko19 » wtorek 12 lutego 2013, 12:21
przez Mas74 » wtorek 12 lutego 2013, 12:47
rusel napisał(a):tym bardziej jak nie jest klarowna to nie widze sensu robienia w tych miejscach zadan egzaminacyjnych....ilu z nas jadac poraz pierwszy w takie miejsce zatrzyma sie przed torowiskiem....prawie kazdy
przez kg1956 » czwartek 14 lutego 2013, 09:44
LeszkoII napisał(a):(...)Jak już wymalują P-14 przed torami, to zatrzymanie będzie jeden raz przed linią.
przez LeszkoII » czwartek 14 lutego 2013, 11:37
przez motomiki » poniedziałek 25 lutego 2013, 18:46
przez niebieski90 » środa 27 lutego 2013, 23:47