kierunkowskaz

Tu możecie podzielić się uwagami lub wątpliwościami związanymi z poruszaniem się na drogach

Moderatorzy: dylek, ella, klebek

Re: kierunkowskaz

Postprzez szerszon » czwartek 04 października 2012, 06:00

Wskazałeś różnicę o dobre 100m od przecięcia sie kierunków ruchu co jest w sumie nieistotne dla użycia kierunkowskazu.
Kąt pod jakim wjeżdżają samochody jest w przybliżeniu ten sam.
Jest w obu przypadkach A-7
Na Hynka stoi D-1 zamiast A-6
Na Hynka jest bodajże linia P-1c, a nie P-3
W czym problem ?
Wyjaśnij dlaczego tam mam używać prawego kierunkowskazu a na Hynka lewego ?
Czy pytanie jest dostatecznie szczegółowe ?
Czy znowu coś niby inaczej przeczytałem niż Ty miałeś na myśli ? :D
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: kierunkowskaz

Postprzez BOReK » czwartek 04 października 2012, 07:56

Na Hynka stoi D-1 zamiast A-6

Na Hynka (a w sumie na Łopuszańskiej już) stoi C-5 nie D-1 (który pewnie stoi kilometr wczesniej). Ale nie to jest istotne.
Na Łopuszańskiej jest linia P-6, ale to detal - na kończącym się pasie jest P-9*, który wyraźnie wskazuje na obecność "sąsiedniego pasa", czyli na to, że te pasy (jako sąsiednie) są na jednej jezdni i to nie może być skrzyżowanie - tutaj A-7 z kolei stoi nie wiem po co, chyba tylko na wypadek tłuka znającego najbardziej podstawowe przepisy. Poza tym z pasa, z którego z Al. Krakowskiej skręcamy w prawo zjeżdżamy jeszcze przed McDonaldsem i tam już możemy przestać migam prawym.

Tymczasem jadąc po Wisłostradzie i skręcając w prawo ciągniemy tym samym pasem (oznaczonym P-8 w prawo, choć to oznaczenie potem zanika jako bezsensowne, bo już się nie da zjechać nigdzie indziej na wiadukcie). Dopiero jak wjedziemy na kolejną jezdnię za znakiem A-7 to opuszczamy nasz pas i możemy przestać migać w prawo. Tu też nie wiem po grzyb jest P-3, chyba tylko dla towarzystwa A-6d, no bo przecież to jednokierunkowa wpada w nowa jezdnię i żeby nikt tam ie skręcił, to ma ciągłą. Może łatwiej im było namalować kilka kresek niż więcej trójkącików? Jakby zamiast A-7 stał stop, to ciekawe czy ta linia P-3 byłaby prawidłowa wg ciebie.

* - a tu chciałbym, abyś pokazał mi gdzie w definicji (w rozporządzeniu!) jest coś o pasach ruchu i gdzie coś o pasach ruchu jest w użytej na Wisłostradzie linii P-3b (jednostronnie przekraczalna krótka). Bo w tym drugim przypadku nic o żadnych pasach nie widziałem, za to:
- widziałem parę słów o skrzyżowaniach (polecam serdecznie),
- o pasach jest co nieco w przypadku P-3b (jednostronnie przekraczalna krótka, której tu nie widzimy).
Avatar użytkownika
BOReK
 
Posty: 3051
Dołączył(a): niedziela 25 lutego 2007, 13:02

Re: kierunkowskaz

Postprzez szymon1977 » czwartek 04 października 2012, 12:18

BOReK: od kilku dni skupiasz się na udowodnieniu, że w sytuacji z tematu jest to zmiana kierunku jazdy w prawo. Zrobiłeś to już dawno temu. Wykaż teraz, że tę zmianę kierunku jazdy masz obowiązek sygnalizować właśnie prawym kierunkowskazem. Bo wg. niektórych użytkowników wyraźnie to właśnie lewym. Podaj przepis, który tego zabrania, albo nakazuje inaczej. Wyjaśnij w końcu podstawy swojego stanowiska w tej sprawie.
BOReK napisał(a):W ramach nowo nabytej filozofii od teraz skręcając w prawo będę migał w lewo i odwrotnie - niech mają ludziska zabawę.
Pogłębiaj filozofię dalej i zamiast zapewniać innym uczestnikom ruchu zabawę skup się na wyraźnym sygnalizowaniu swoich zamiarów.
"Proszę podchodzić do wypowiedzi usera szymon1977 z dużą dozą wątpliwości i nieufności." - user Szerszon.
Avatar użytkownika
szymon1977
 
Posty: 6572
Dołączył(a): sobota 18 czerwca 2011, 22:06

Re: kierunkowskaz

Postprzez BOReK » czwartek 04 października 2012, 12:36

Waćpan sobie raczy łacha drzeć...

To ja zapodam najprostsze rozwiązanie, zupełnie logiczne - jak udaję się w prawo, to wskazuję to prawym sygnałem, a jak w lewo to w lewym! Banał. Od razu zapytam przekornie - a jakie są podstawy (prawne czy jakiekolwiek) uzasadniające działanie odwrotne? Są w ogóle jakieś?

No chyba że ktoś jest legendarnym dżigitem z dowcipu...
Avatar użytkownika
BOReK
 
Posty: 3051
Dołączył(a): niedziela 25 lutego 2007, 13:02

Re: kierunkowskaz

Postprzez szerszon » czwartek 04 października 2012, 14:37

BOReK napisał(a):
Na Hynka stoi D-1 zamiast A-6

Na Hynka (a w sumie na Łopuszańskiej już) stoi C-5 nie D-1 (który pewnie stoi kilometr wczesniej). Ale nie to jest istotne.
Na Łopuszańskiej jest linia P-6, ale to detal - na kończącym się pasie jest P-9*, który wyraźnie wskazuje na obecność "sąsiedniego pasa", czyli na to, że te pasy (jako sąsiednie) są na jednej jezdni i to nie może być skrzyżowanie - tutaj A-7 z kolei stoi nie wiem po co, chyba tylko na wypadek tłuka znającego najbardziej podstawowe przepisy. Poza tym z pasa, z którego z Al. Krakowskiej skręcamy w prawo zjeżdżamy jeszcze przed McDonaldsem i tam już możemy przestać migam prawym.

Tymczasem jadąc po Wisłostradzie i skręcając w prawo ciągniemy tym samym pasem (oznaczonym P-8 w prawo, choć to oznaczenie potem zanika jako bezsensowne, bo już się nie da zjechać nigdzie indziej na wiadukcie). Dopiero jak wjedziemy na kolejną jezdnię za znakiem A-7 to opuszczamy nasz pas i możemy przestać migać w prawo. Tu też nie wiem po grzyb jest P-3, chyba tylko dla towarzystwa A-6d, no bo przecież to jednokierunkowa wpada w nowa jezdnię i żeby nikt tam ie skręcił, to ma ciągłą. Może łatwiej im było namalować kilka kresek niż więcej trójkącików? Jakby zamiast A-7 stał stop, to ciekawe czy ta linia P-3 byłaby prawidłowa wg ciebie.

* - a tu chciałbym, abyś pokazał mi gdzie w definicji (w rozporządzeniu!) jest coś o pasach ruchu i gdzie coś o pasach ruchu jest w użytej na Wisłostradzie linii P-3b (jednostronnie przekraczalna krótka). Bo w tym drugim przypadku nic o żadnych pasach nie widziałem, za to:
- widziałem parę słów o skrzyżowaniach (polecam serdecznie),
- o pasach jest co nieco w przypadku P-3b (jednostronnie przekraczalna krótka, której tu nie widzimy).
Zjeżdżając z estakady nie zauważyłeś D-1 ? Toż to szok.
Czy linia dzieląca wjazd od MD od pasów z estakady do P-6 ? :wow:
Ja tam widze P-1c jak w....strzelił. Nie widać ,ze ta linia jest zdecydowanie grubsza od P-6 ?
Nie wiesz po co stoi A-7, no biedaku, wiele rzeczy nie wiesz.Polecam 220 to sie dowiesz po co stoi.
Tak samo pomoże Ci to odróżnić linie.
Poza tym przejedź sie na do tego MD i sie popatrz, bo na razie mijasz sie z prawdą.
Napisałem Ci...
Za Zbąszyńską, gdzie już zniknęły pasy-prawy do MD i lidla-lewy zakonczony powierzchnią wyłączoną z ruchu.
Dlaczego nie sygnalizujesz prawym kierunkowskazem.
Może wystarczy migania sie i pisania głupot ?
Nie wiesz po co A-7, nie wiesz po co P-3, a co wiesz ? :D

A i zdecyduj się w końcu o tej linii P-3b, bo raz jest a za chwilę nie ma. Plątasz sie.
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: kierunkowskaz

Postprzez BOReK » czwartek 04 października 2012, 14:44

Zjeżdżając z estakady nie zauważyłeś D-1 ? Toż to szok.

Zjeżdżałem... jakiś rok temu. Szok, nie? I owszem, mieszkam w stolicy.

Nie wiem jak tam wygląda sytuacja teraz i się nie dowiem, bo jest mi nie po drodze w najbliższym czasie. Opisz, rysunek zrób to pogadamy. Opieram się na danych dostępnych na googlemaps i stosownie do nich interpretuję sytuację, zresztą już się na to powoływałem. Może mamy taką rozbieżność również co do zjazdu z Wisłostrady, ale autor wątku przedstawił fotkę z googlemaps i na tych danych się opieram. Ależ dziwne, że interpretuję to, o co prosił autor a nie to, co jest tam teraz, prawda? Może zamiast zacietrzewienia wystarczy dokładnie śledzić dyskusję...

http://postimage.org/image/3umzu54ar/
Powiedz mi co tu widzisz (o ile link działa). To jest uzyskane w tej chwili z mapy.

Dopowiem, że jedyne co stoi na zjeździe z estakady to nakaz jazdy prosto, przed estakadą D-1 również nie stoi - może wcześniej więc? Nie sprawdzałem. Dane oczywiście z tych samych map co zdjęcie.

EDIT: a dopowiem jeszcze...
Czy linia dzieląca wjazd od MD od pasów z estakady do P-6 ? :wow:
Ja tam widze P-1c jak w....strzelił. Nie widać ,ze ta linia jest zdecydowanie grubsza od P-6 ?

No właśnie nie widać że grubsza, a tym bardziej że zdecydowanie grubsza, bo nie jest grubsza. Co większego znaczenia nie ma, bo z definicji obie i tak oddzielają pasy (a jeśli pasy są oddzielone dowolną linią, to muszą być na tej samej jezdni). Ergo - nie widzę powodu, by migać prawym a nie lewym.

Dlaczego nie sygnalizujesz prawym kierunkowskazem.

Co mam sygnalizować prawym kierunkowskazem? Chyba zjazd na trawnik... Zmienam tutaj pas na bardziej lewy, więc migam w lewo. Co tu nie jest jasne? Proszę o dokładną odpowiedź i może dorośnięcie do rozmowy, przyda się.

A i zdecyduj się w końcu o tej linii P-3b, bo raz jest a za chwilę nie ma. Plątasz sie.

Wskaż mi gdzie pisałem, że w sytuacji Wisłostrady gdzies namalowano P-3b. No wskaż mi, I dare you. Pisałem, że namalowano tam P-3 i wyraźnie widać, że jest to P-3a, która pasuje tam jak pięść do nosa. Więc proszę, wskaż mi gdzie pisałem, że jest tam P-3b, prędziutko.

O P-3b wspomniałem, bo:
- ona coś wspomina o sąsiednich pasach,
- w danej sytuacji jej nie widzimy.

Pisałem to wyraźnie, może kontrast w monitorze ustaw?

Nie wiesz po co A-7, nie wiesz po co P-3

Dlatego po raz któryś proszę o sensowne wyjaśnienie mi tych zagadek. Jesteś wszak instruktorem, nie? Czyżbyś nie umiał tego wytłumaczyć? Skandal.

a co wiesz ? :D

Że nie umiesz normalnie rozmawiać. Ledwo zrozumiałem o co Ci chodzi w ostatnim poście, ale jakoś poszło.
Ostatnio zmieniony czwartek 04 października 2012, 15:06 przez BOReK, łącznie zmieniany 1 raz
Avatar użytkownika
BOReK
 
Posty: 3051
Dołączył(a): niedziela 25 lutego 2007, 13:02

Re: kierunkowskaz

Postprzez szerszon » czwartek 04 października 2012, 14:58

Sytuacja wyglada tak samo od lat :wink:
Po prostu zacząłeś sie motać, bo nie masz zbyt wielkiego pojęcia...nie tylko w tym wątku.
a Twoje głebokie przemyslenia iż nie wiesz po co A-7 niewiele mnie interesują.
Piszesz, mówiąc oglednie, rzeczy mijające sie z prawdą, a powielanie lansowanych przez Ciebie zachowań może przynieść trochę zamieszania na drodze.
Doczekam sie co do tej linii P-6 ? :mrgreen:

ps. co do zdjęcia...trzeba mieć naprawdę dużą wyobrażnię , aby zobaczyc tam P-6 :D
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: kierunkowskaz

Postprzez BOReK » czwartek 04 października 2012, 15:07

No żeby zobaczyć dowolną P-1 to też trzeba mieć... polecam ich definicje, są nawet dokładnie opisane wymiary i na oko nijak nie pasują do tego, co jest na zdjęciu. Może jednak będzie mi po drodze, mam tam pójść i zmierzyć?

P.S.: nie wiem gdzie wy tu widzicie motanie, powtarzam wciąż to samo. Najwyżej dokładam nowe argumenty lub, jeżeli faktycznie gdzieś wcześniej popełniłem błąd (w spostrzeżeniu albo interpretacji), to go wyraźnie poprawiam. Póki co obaj motacie, a argumentów brak...
Avatar użytkownika
BOReK
 
Posty: 3051
Dołączył(a): niedziela 25 lutego 2007, 13:02

Re: kierunkowskaz

Postprzez szerszon » czwartek 04 października 2012, 15:17

Najgorzej ,ze powtarzasz bzdury, jak o tej P-3b, która najpierw jest, a pózniej jej nie ma i odsyłsz mnie do rozporządzenia. :D
Ogarnij sie troche i pisz z głową.
nie muszę wypatrywac na zdjęciu. jeżdżę tam z 10 razy dziennie od 15 lat :mrgreen:
Dlatego z czystym sumieniem mogę napisać, ze mógłbyś sie powstrzymać od komentowania przepisów i dawania "rad" kursantom.
O pieszym -kontrowersyjnie.
O zawracaniu - :hmm:
O sygnalizacji-porazka.
Chyba wystarczy, miej sumienie, moderator też człowiek i nie musi ciąć wszystkiego.
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: kierunkowskaz

Postprzez BOReK » czwartek 04 października 2012, 15:28

Najgorzej ,ze powtarzasz bzdury, jak o tej P-3b, która najpierw jest, a pózniej jej nie ma

No to wskażesz mi gdzie napisałem, że P-3b jest? Bo jakoś nie widzę.

nie muszę wypatrywac na zdjęciu. jeżdżę tam z 10 razy dziennie od 15 lat :mrgreen:

Super, a ja nie. Mówisz, że jest tam P-1c? To zauważ, że Twoja "wyraźnie grubsza" P-1c jest dokładnie tej samej grubości co P-1a obok. Możesz tam nawet spać co noc i golić się co rano, ale faktu to nie zmieni. A skoro nie musisz wypatrywać na zdjęciu, to nie wykluczam że mówimy o czymś innym.

Dlatego z czystym sumieniem mogę napisać, ze mógłbyś sie powstrzymać od komentowania przepisów i dawania "rad" kursantom.
O pieszym -kontrowersyjnie.
O zawracaniu - :hmm:
O sygnalizacji-porazka.
Chyba wystarczy, miej sumienie, moderator też człowiek i nie musi ciąć wszystkiego.

Z tą sygnalizacją to daj mi na privie co i gdzie. Temat pewnie na tyle dawny, że nawet nie powiem Ci teraz jakie było pytanie. I tak w ogóle co to ma do rzeczy? Nie chcesz rozmawiać to co tu robisz? Ja przykładowo wyraźnie napisałem na co czekam i na razie wypowiadasz się głównie Ty, ale jakoś mojej prośby nie umiesz spełnić. Za trudne? Nie chce ci się? Napisz to wtedy wprost i przestań się udzielać.
Avatar użytkownika
BOReK
 
Posty: 3051
Dołączył(a): niedziela 25 lutego 2007, 13:02

Re: kierunkowskaz

Postprzez szerszon » czwartek 04 października 2012, 22:55

BOReK napisał(a):
* - a tu chciałbym, abyś pokazał mi gdzie w definicji (w rozporządzeniu!) jest coś o pasach ruchu i gdzie coś o pasach ruchu jest w użytej na Wisłostradzie linii P-3b (jednostronnie przekraczalna krótka). Bo w tym drugim przypadku nic o żadnych pasach nie widziałem, za to:
- widziałem parę słów o skrzyżowaniach (polecam serdecznie),
- o pasach jest co nieco w przypadku P-3b (jednostronnie przekraczalna krótka, której tu nie widzimy).
Interesuje mnie co tu namieszałeś. Raz piszesz o P-3b, za chwile jej nie ma :eek2:


Przy Hynka nie ma odmiennej sytuacji. Moze w końcu skoncentrujemy sie jednak na samym przecięciu sie kierunków ruchu i odpuścimy Zbąszyńską, której sie uczepiłeś nie wiadomo dlaczego.
Nie ma ona żadnego znaczenia. Mijasz tą uliczkę i...jaki kierunkowskaz , prawy czy lewy i dlaczego w swietle zdjęcia z wisłostrady.
Może przestaniesz się migac i odpowiesz konkretnie. Miganie w prawo przed Zbąszyńską w celu dostania się na Łopuszańską jest godne podziwu.
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: kierunkowskaz

Postprzez BOReK » piątek 05 października 2012, 00:05

Lewy, bo tu jest zmiana pasa, na co wskazuje linia podobna do P-1c ale nie pogrubiona. Nie mam więc pewności co to za linia, ale skoro utrzymujesz że to P-1c to niech sobie będzie.

I tak, teraz widzę gdzie walnąłem błąd - poszastałem liniami w przypadku Wisłostrady i to w jednym poście, za co przepraszam! Sam się teraz zastanawiam co ja tam namieszałem, bywa...
Już wcześniej zgadzałem się, że jest tam P-3b i wskazywałem na sprzeczność tego znaku z A-7 i A-6d stojącymi wcześniej przy jezdniach. Gdzie więc jest skrzyżowanie, przed którym ostrzegają? Albo tych znaków nie powinno tam być, albo tej P-3b, bo one w tym miejscu nie powinny pojawić się razem. Tak samo nie zgrywa się A-7 przed Łopuszańską z tym czymś, co niby miało być P-1c oraz ze znakami P-9.

O ile więc przy Łopuszańskiej zmiana pasa jest dość oczywista i będzie tam lewy kierunkowskaz, o tyle przy Wisłostradzie jest większy burdel z oznakowaniem - ale nadal obstawiam, że jest to skrzyżowanie, na którym zmienia się kierunek w prawo i dlatego należy migać w prawo. Niestety to czysta matematyka, po prostu łatwiej ustawić jeden błędny znak niż dwa.


A miganie w prawo przed Zbąszyńską... no jak z Al. Krakowskiej skręcam w prawo to migam w prawo, tak? I jest to przed Zbąszyńską. tylko jakbym dalej migał w prawo, to sygnalizowałbym zjazd do MD, potem w Zbąszyńską, a potem i tak musiałbym wrzucić lewy bo zmieniam pas. Przy Wisłostradzie jak migam na tym łuku wciąż prawym to nie ma tego problemu - gdzie ja tam zjadę w prawo? Dopiero na jezdnię w spornym punkcie mogę to zrobić, chyba że ktoś będzie myślał ze chcę wyjechać z wiaduktu w krzaki.
Ostatnio zmieniony piątek 05 października 2012, 00:08 przez BOReK, łącznie zmieniany 1 raz
Avatar użytkownika
BOReK
 
Posty: 3051
Dołączył(a): niedziela 25 lutego 2007, 13:02

Re: kierunkowskaz

Postprzez slv » środa 10 października 2012, 23:27

Witam ponownie,
widzę, że sprawa w dalszym ciągu nie została rozsztrzygnięta. Za to pojawiły się jakieś prywatne wycieczki.

Mam koleją zagadke, która powinna pomóc w rozwiązaniu wczesniejszej zagadki. Albo inaczej, pomoże w zrozumieniu dlaczego lewy kierunkowskaz jest tutaj niewskazany.

https://maps.google.com/?ll=52.271341,2 ... 8,,0,16.54 - tutaj na mapie chyba stare zdjęcia są, ale dzisiaj jadąc tamtędy na pewno widziałem znak A7 przed skrzyżowaniem. To jest podobna sytuacja do tej z pierwszego posta, ale w odbiciu lustrzanym i tutaj już kierowcy nie mają problemów z kierunkami. Nie informują o zamiarze jazdy pod prąd. Dlaczego??

Pzdr.
slv
 
Posty: 6
Dołączył(a): czwartek 27 września 2012, 10:17

Re: kierunkowskaz

Postprzez BOReK » czwartek 11 października 2012, 07:28

Tutaj zakręt jest pod znacznie ostrzejszym kątem i nie da się tego odczytać jako zmiana pasa, a poza tym są wymalowane trójkąty dla A-7. Faktycznie na fotkach samego znaku nie ma, ale w zasadzie nie jest on tutaj potrzebny (a trójkąciki można sobie wsadzić w rozporządzenie) - i tak mamy ruch poprzeczny tylko z prawej strony i musimy mu ustąpić nawet bez znaku.
Avatar użytkownika
BOReK
 
Posty: 3051
Dołączył(a): niedziela 25 lutego 2007, 13:02

Re: kierunkowskaz

Postprzez Drezyna » czwartek 11 października 2012, 08:07

slv napisał(a):Mam koleją zagadke, która powinna pomóc w rozwiązaniu wczesniejszej zagadki.

Ale co tu ma i komu pomóc, jeśli ta zagadka nie ma jedynie słusznego rozwiązania? Trzeba się z tym pogodzić, a zrozumienie i przyjęcie tego faktu do wiadoimości jest jedynym racjonalnym zachowaniem.
Drezyna
 
Posty: 1139
Dołączył(a): wtorek 30 sierpnia 2011, 16:59

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Sytuacje na drodze

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 66 gości