Paragraf 2.3 z 170
O czym tu dyskusja jak sie nie zna podstawowych przepisów.
Moderatorzy: dylek, ella, klebek
przez szerszon » środa 22 maja 2013, 15:09
przez kg1956 » środa 22 maja 2013, 15:25
przez LeszkoII » środa 22 maja 2013, 15:42
C-12 jak najbardziej dotyczy tramwajów... a żeby być precyzyjnym - dotyczy w połowie czyli w punkcie par.36.2(regulującym pierwszeństwo na skrzyżowaniu) Miejsca kolizyjne z tramwajami w obrębie(tj. 'wewnątrz') skrzyżowania z C-12 należy rozumieć jako inne miejsca przecinania się kierunków ruchu poza skrzyżowaniem - dlatego tramwaj posiada wtedy pierwszeństwo niezależnie z której strony nadjeżdża do takiego miejsca( w tym również na skrzyżowaniu z sygnalizacją świetlną).kg1956 napisał(a):No tak. To jednak nie dotyczy. Nie sądzę, żeby miało to wpływ na sygnalizowanie zmiany kierunków jazdy na rondzie.
przez szymon1977 » środa 22 maja 2013, 15:59
Dziękujemy Szerszon, wszyscy już wiemy (choć niektórzy wiedzieli już wcześniej) że pojazd szynowy nie musi wyskakiwać z torów celem objechania wyspy centralnej jeżeli tory przebiegają przez jej środek a nie dookoła.szerszon napisał(a):Paragraf 2.3 z 170...
Czy można oznakować skrzyżowanie znakiem C-12 jeżeli autobusy przejeżdżają przez środek wysypy? Raczej nie. Chyba, że autobusy przez wyspę centralną przejeżdżają po torowisku.220.4.2.12. napisał(a):Nie umieszcza się znaku C-12 przed takimi skrzyżowaniami z ruchem dookoła wyspy, przez które przebiega odcinek jezdni przecinający wyspę centralną...
przez LeszkoII » środa 22 maja 2013, 16:47
...po torowisku wyodrębnionym z jezdni...szymon1977 napisał(a):Czy można oznakować skrzyżowanie znakiem C-12 jeżeli autobusy przejeżdżają przez środek wysypy? Raczej nie. Chyba, że autobusy przez wyspę centralną przejeżdżają po torowisku.
przez szerszon » środa 22 maja 2013, 21:05
Misiu, dyskutujecie o C-12, a nie o C-12+A-7.szymon1977 napisał(a):Dziękujemy Szerszon, wszyscy już wiemy (choć niektórzy wiedzieli już wcześniej) że pojazd szynowy nie musi wyskakiwać z torów celem objechania wyspy centralnej jeżeli tory przebiegają przez jej środek a nie dookoła.szerszon napisał(a):Paragraf 2.3 z 170...
-----
kg1956 napisał(a):Znak C-12 " ruch okrężny " oznacza, że na skrzyżowaniu ruch odbywa się dookoła wyspy lub placu w kierunku wskazanym na znaku.
Czy ten znak nie dotyczy pojazdów szynowych?
cierpnik napisał(a):Dotyczy bo skądś musi wiedzieć jak poruszają się inne pojazdy oraz kto i kiedy ma pierwszeństwo.
A czy może być ukarany mandatem za niestosowanie się do znaku? No nie wiem wszak to nie od niego zależy gdzie pojedzie. Tramwaj kierownicy nie ma
LeszkoII napisał(a): C-12 jak najbardziej dotyczy tramwajów...
przez szymon1977 » środa 22 maja 2013, 21:29
Mam rozumieć, że jak jest C-12+A-7 to motorniczym ma objechać wyspę dookoła pomimo, że tory prowadzą go przez jej środek?szerszon napisał(a):Misiu, dyskutujecie o C-12, a nie o C-12+A-7. Wobec powyższego pleciecie trzy po trzy...
przez LeszkoII » środa 22 maja 2013, 21:32
Miałem na myśli to, że motorniczych obowiązuje par.36 i nie mogą go nie znać w całości lub ignorować(C-12 pełni "dwie pod-funkcje").szerszon napisał(a):LeszkoII napisał(a): C-12 jak najbardziej dotyczy tramwajów...
Jak jest samo C-12 to co reguluje pierwszeństwo ?
Nie obrażam się; wręcz przeciwnie lubię, jeśli ktoś kontroluje innych, wytyka błędy albo przejęzyczenia, wymaga precyzji.szerszon napisał(a):Znowu sie ktoś obrazi,ze pisze nieprecyzyjnie i mu to wytykam ?
przez Kancjusz » środa 22 maja 2013, 22:37
przez szerszon » środa 22 maja 2013, 22:39
przez szymon1977 » czwartek 23 maja 2013, 01:01
przez szerszon » czwartek 23 maja 2013, 06:52
przez szymon1977 » czwartek 23 maja 2013, 10:45
Ale do czego zmierzasz, skoro nikt tak robić nie chce?szerszon napisał(a):I żadem nie chce sygnalizować jazdy na wprost po rondzie dwoma prawymi kierunkowskazami.
Jesteś pewien? Przecież p. Dworak pisze dokładnie to ci ja?szerszon napisał(a):...oparłbym sie jednak na opinii autorytetów, za których uważam m.in P.Dworaka...
-----Pytanie:
(...)
Od instruktora prowadzącego szkolenie usłyszałem, że nie ma przepisu, który zabrania poruszania się prawym pasem dookoła ronda, więc co nie jest zabronione jest dozwolone.
(...)
Marek Dworak:
(...)
Zaprezentowany przez podnoszącego problem pogląd instruktora nie można uznać za jednoznacznie sprzeczny z przepisami (...), jednakże tor ten na pewno nie jest godny polecenia i nie powinien być prezentowany w szkoleniu kierowców, z uwagi na nieekonomiczne wykorzystanie miejsca na rondzie i przyczynianie się do utrudniania ruchu.
(...)
Kolejny problem, to wyjazd ze skrzyżowania o ruchu okrężnym. Zdaniem moim właśnie wtedy i zawsze wtedy mamy do czynienia ze zmianą kierunku jazdy, co oczywiście implikuje użycie kierunkowskazu (prawego) i zastosowanie art. 22 ust. 2, czyli wyjeżdżanie z pasa położonego przy prawej krawędzi. Wyjazd ze skrzyżowania o ruchu okrężnym z pasa lewego, pozostaje - według mnie - w sprzeczności z przepisami
(...)
Na skrzyżowaniu, które na skutek zastosowanego oznakowania poziomego niezgodne jest z pozostała treścią znaku C-12 nie ma innego wyjścia niż skupić się na części, która odpowiada stanowi faktycznemu. Ty oczywiście na różnice w oznakowaniu poziomym na omawianych przez ekspertów skrzyżowaniach i wynikające z nich odmienne zachowania nie zwróciłeś już uwagi. Nic nowego.szerszon napisał(a):...i tego Pana z mojego linku , który napisał jak należy rozumieć znak C-12.
przez kg1956 » czwartek 23 maja 2013, 10:54
Przed wjazdem na rondo możliwe są dwa sposoby sygnalizowania zamiaru wykonania najbliższej zmiany kierunku jazdy.
1. Najbliższą zmianą kierunku jazdy jest skręt w prawo na rondo i w związku z tym obowiązuje nas sygnalizowanie prawym kierunkowskazem.
2. Najbliższą zmianą kierunku jazdy jest zawrócenie na rondzie i w związku z tym obowiązuje nas sygnalizowanie lewym kierunkowskazem. W takim razie powinniśmy włączyć lewy kierunkowskaz przed wjazdem na rondo i wyłączyć go po zjeździe z niego. Rozumiem, że to wersja szerszona i dylka. Czy ktoś jeszcze chciałby podpisać się pod tą wersją?
przez szerszon » czwartek 23 maja 2013, 12:30
szymon1977 napisał(a):1.Ale do czego zmierzasz, skoro nikt tak robić nie chce?
2.Jesteś pewien? Przecież p. Dworak pisze dokładnie to ci ja?-----Pytanie:
(...)
3.Marek Dworak:
(...)
Zaprezentowany przez podnoszącego problem pogląd instruktora nie można uznać za jednoznacznie sprzeczny z przepisami (...), jednakże tor ten na pewno nie jest godny polecenia i nie powinien być prezentowany w szkoleniu kierowców, z uwagi na nieekonomiczne wykorzystanie miejsca na rondzie i przyczynianie się do utrudniania ruchu.
(...)
4.Kolejny problem, to wyjazd ze skrzyżowania o ruchu okrężnym. Zdaniem moim właśnie wtedy i zawsze wtedy mamy do czynienia ze zmianą kierunku jazdy, co oczywiście implikuje użycie kierunkowskazu (prawego) i zastosowanie art. 22 ust. 2, czyli wyjeżdżanie z pasa położonego przy prawej krawędzi. Wyjazd ze skrzyżowania o ruchu okrężnym z pasa lewego, pozostaje - według mnie - w sprzeczności z przepisami
(...)
5.Na skrzyżowaniu, które na skutek zastosowanego oznakowania poziomego niezgodne jest z pozostała treścią znaku C-12 nie ma innego wyjścia niż skupić się na części, która odpowiada stanowi faktycznemu. Ty oczywiście na różnice w oznakowaniu poziomym na omawianych przez ekspertów skrzyżowaniach i wynikające z nich odmienne zachowania nie zwróciłeś już uwagi. Nic nowego.