Byłbym 26-ty.SJS napisał(a):...4% (25 osób) było przeciw.
Moderatorzy: dylek, ella, klebek
przez szymon1977 » piątek 26 lutego 2016, 07:52
Byłbym 26-ty.SJS napisał(a):...4% (25 osób) było przeciw.
przez szerszon » piątek 26 lutego 2016, 08:06
Czy cała ta grupa 600 kierowców potrafiła poprzeć swoje stanowisko przepisem i wskazać, gdzie przy C-12 jest napisane o kierunku jazdy ?SJS napisał(a):Pod artykułem z ankietą pojawił się ciekawy komentarz:
.
A dlaczego nie. Przecież według ciebie obwiednia to droga jednokierunkowa , którą się jedzie bez zmiany kierunku( patrz komentarz fachowca i popierających) .To nie mogę zaparkować przy krawędzi jezdni utrzymując odległość 10 metrów od "skrzyżowań" ?Nie.szerszon napisał(a):Pytałem czy mogę zaparkować we wskazanym miejscu.
To dlaczego zmianę kierunku ruchu z KW zrównałeś do zmiany kierunku jazdy z PoRD i na tej podstawie zrównałeś ruch z jazdą i C-12 pokazuje ci kierunek jazdy ?PoRD.szerszon napisał(a):Czy na polskich drogach obowiązuje KW czy PoRD.
Przecież skręcasz ..nie widać ? Gdybyś nie miał zamiaru skręcić poleciałbyś w krzaczory..co za brak konsekwencji.. jadąc cały czas tą samą drogą chcesz sygnalizować przejeżdżając przez skrzyżowanie na wprost.Nie sygnalizuję.szerszon napisał(a):Tłumacz jak to sygnalizujesz zamiar i zmianę kierunku jazdy na zakręcie.
Kłamiesz. Twoja analyza ruchu odbywającego się w porównaniu z kierunkiem jazdy przy paragrafie 36.Nigdy nie twierdiłem, że można.szerszon napisał(a):Czy już zrozumiałeś, że nie można nadawać tego samego znaczenia różnym określeniom?
I jak sygnalizujesz jazdę w prawo , prosto w lewo ?Ja bym, aż tak daleko nie szukał, chyba każdy jechał po takim:
przez SJS » piątek 26 lutego 2016, 08:21
Oczywiście. Jest to zresztą wyjaśnione w komentarzu.szerszon napisał(a):Czy cała ta grupa 600 kierowców potrafiła poprzeć swoje stanowisko przepisem i wskazać, gdzie przy C-12 jest napisane o kierunku jazdy ?
Mylisz się. Nigdy nic takiego nie pisałem, to ty cały czas piszesz, że obwiednia to droga.szerszon napisał(a):A dlaczego nie. Przecież według ciebie obwiednia to droga
Bo według KW i PoRD dla pojazdu - kierunek ruchu = kierunek jazdy, co zresztą jest oczywiste.szerszon napisał(a):To dlaczego zmianę kierunku ruchu z KW zrównałeś do zmiany kierunku jazdy z PoRD i na tej podstawie zrównałeś ruch z jazdą i C-12 pokazuje ci kierunek jazdy ?
Oczywiście. Na skrzyżowaniu o ruchu okrężnym pojazdy jadą w kierunku wskazanym na znaku C-12, natomiast po opuszczeniu skrzyżowania już nie. Jest oczywistym, że nastąpiła zmiana kierunku jazdy, mimo, że pojazd mógł poruszać się cały czas w obrębie tej samej drogi.szerszon napisał(a):Przecież skręcasz ..nie widać ? Gdybyś nie miał zamiaru skręcić poleciałbyś w krzaczory..co za brak konsekwencji.. jadąc cały czas tą samą drogą chcesz sygnalizować przejeżdżając przez skrzyżowanie na wprost.
Nie kłamię dziecinko. Twój błędny punkt widzenia wynika z nierozumienia pojęć kierunek jazdy/ruchu.szerszon napisał(a):Kłamiesz. Twoja analyza ruchu odbywającego się w porównaniu z kierunkiem jazdy przy paragrafie 36.
szerszon napisał(a):Ja bym, aż tak daleko nie szukał, chyba każdy jechał po takim:
Czy jadąć po pierwszeństwie jesteś cały czas na tej samej drodze ?
przez LeszkoII » piątek 26 lutego 2016, 09:45
To w końcu pasy ruchu czy strzałki na C-12 mają związek z rzekomym skręceniem w prawo przy opuszczaniu skrzyżowania? Odpowiedź jest taka: zarówno na kwadratowym, turbinowym jak też pierścieniowym znaczenie znaku C-12 jest identyczne i dlatego ten znak nie ma nic wspólnego ze zmianą kierunku jazdy. Jak odpowiesz, to zaczniemy gadać o pasa ruchu.szymon1977 napisał(a):pasy ruchu wyprowadzają ze skrzyżowania, natomiast na pierścieniowym prowadzą dookoła wyspy
Cóż za zmiana poglądówszymon1977 napisał(a):A to, czy skręcasz w lewo jadąc dookoła wyspy, czy skręcasz w prawo zjeżdżając ze skrzyżowania nie jest wynikiem postawienia c-12 przed skrzyżowaniem a sposobu organizacji ruchu w miejscu, w którym od obwiednia odchodzi droga lub jezdnia.
Jak będzie takie oznakowanie, to się do niego zastosuję - ale co to ma wspólnego z C-12 i teorią lansowaną tu od początku jakoby C-12 wskazywał kierunek jazdy lub przynajmniej miał z nim jakiś związek.szymon1977 napisał(a):Przypominam o strzałce w prawo do zjazdu tylko z prawego pasa ronda pierścieniowego i strzałkach prosto do kontynuacji jazdy po obwiedni ronda pierścieniowego bo gdzieś umknęło.
Zacznij od pierwszej strony wątku.szymon1977 napisał(a):To wykaż w nich błąd
To nie dotyczy wyłącznie rond. Nawet na małym skrzyżowaniu znajdzie się taki "chwilowy kierunek jazdy" (wiesz o czym mówię, bo to Twój patent) na wprost - w szczególności na skrzyżowaniu o ruchu kierowanym S-3szymon1977 napisał(a):Przypominam rondo kwadratowe, na którym "zawracając" na pewnym odcinku jadę po jezdni drogi poprzecznej w takim kierunku, w jakim ruch odbywa się na drodze poprzecznej.
Rozumiem powód Twojego rozemocjonowania, ale są jakieś granice "OT i prywaty", zwłaszcza że się powtarzasz i robisz się na tym poletku nudny. Akurat całki są nudne, równania różniczkowe o wiele ciekawsze (przez 3 lata miałem teorię sterowania, wiem o czym piszę). Odnośnie całek, miałem je w liceum i uważam, że opanowanie ich rozwiązywania nie powinno być problemem dla bardziej kumatego gimnazjalisty.szymon1977 napisał(a):Mądrzysz się bo czytasz o całkach a nie wiesz ile jest 2+2.
przez szymon1977 » piątek 26 lutego 2016, 11:02
...i nie informuje kierujacego jak sa pasy ruchu na rondzie wymalowane.LeszkoII napisał(a):Odpowiedź jest taka: zarówno na kwadratowym, turbinowym jak też pierścieniowym znaczenie znaku C-12 jest identyczne...
Nie trzeba. Sam Ci przypomne, ze udowodnisz brak zwiazku pomiedzy c-12 a kierunkiem jazdy na skrzyzowaniu jak na skrzyzowaniu oznakownym c-12 pojedziesz w innym kierunku niz pokazany na c-12.LeszkoII napisał(a):...przypomnę cytatem, jak lansowałeś istnienie związku między C-12 a kierunkiem jazdy.
Napisalem to wprost, jezeli nie odczytales to popatrza na strzalki przed zjazdem z ronda pierscieniowego:LeszkoII napisał(a):To w końcu pasy ruchu czy strzałki na C-12 mają związek z rzekomym skręceniem w prawo przy opuszczaniu skrzyżowania?
Nie ma powodu laczenia N skrecen ani w jedno wielkie skrecanie, ani w jedno zawracanie.LeszkoII napisał(a):...nie ma żadnych podstaw do dzielenia zawracania na N skręceń w lewo...
Twoje przekonanie o slusznosci wlasnych pogladow to troche malo, zeby je przekraczac.LeszkoII napisał(a):...są jakieś granice "OT i prywaty"...
przez LeszkoII » piątek 26 lutego 2016, 12:15
Czyli w zależności od istnienia oznakowania poziomego, znak C-12 ma różne dyspozycje???szymon1977 napisał(a):...i nie informuje kierujacego jak sa pasy ruchu na rondzie wymalowane.
Odpowiedziałem już wcześniej, że kierunek z § 36.1. nie jest kierunkiem z art. 22, więc nie próbuj zmuszać do udowadniania wymyślonych przez siebie zależności lub braku zależności. To tak jakbyś prosił o udowodnienie związku koloru fortepianu z barwą brzmienia dźwięku fortepianu. Jedziesz na sofizmatach, na których sam się wyłożyłeś. Mataczysz gorzej niż Bolek.szymon1977 napisał(a):Sam Ci przypomne, ze udowodnisz brak zwiazku pomiedzy c-12 a kierunkiem jazdy na skrzyzowaniu jak na skrzyzowaniu oznakownym c-12 pojedziesz w innym kierunku niz pokazany na c-12.
Patrzę na te strzałki i pojadę w innym kierunku niż pokazany na C-12? Nie, bo dotyczą zupełnie czego innego niż strzałki na C-12.szymon1977 napisał(a):Popatrz teraz na strzalki przed zjazdm z ronda kwadratowego lub pierscieniowego i wyciagnij wnioski.
Nie łączę, bo operuję pojęciami "pierwotnymi", do których zalicza się zawracanie - jako zmiana(szt. 1) kierunku (szt. 1) jazdy (szt. 1). Ty dzielisz zawracanie na "chwilowe kierunki jazdy" (szt. kilka) czyli de facto wprowadzasz nowe, nieznajome określenia. Na tej samej podstawie prostujesz ronda (najpierw w prawo na wjeździe, później na wprost po obwiedni, na końcu w prawo przy opuszczaniu). Prostujesz ronda i dzielisz kierunek jazdy na chwilowe, faktyczne, rzeczywiste kierunki jazdyszymon1977 napisał(a):Nie ma powodu laczenia N skrecen ani w jedno wielkie skrecanie, ani w jedno zawracanie.
przez szymon1977 » piątek 26 lutego 2016, 12:36
Nie, Ty sie zakreciles: dyspozycja znaku nie jest poinformowanie kierujacego jak wymalowane sa pasy ruchu na skrzyzowaniu.LeszkoII napisał(a):Czyli w zależności od istnienia oznakowania poziomego, znak C-12 ma różne dyspozycje???
...ze poza skrzyzowaniem pojazd jedzie wiec ma kierunken jazdy, a na skrzyzowanie:LeszkoII napisał(a):To tak jakbyś prosił o udowodnienie...
przez LeszkoII » piątek 26 lutego 2016, 12:56
Więc po co się powołujesz na C-12, gdy mowa o rzekomym skręcaniu w prawo? Po co teksty w stylu "czy potrafisz jechać w kierunku innym niż pokazany na C-12"? Zakręciłeś się - to najbardziej łagodne określenie. Niestety nie stać Cię na przyznanie się do wypisywania bredni, a to dodatkowo świadczy o Tobie - w nieco innych kategoriach.szymon1977 napisał(a):Nie, Ty sie zakreciles: dyspozycja znaku nie jest poinformowanie kierujacego jak wymalowane sa pasy ruchu na skrzyzowaniu.
przez szerszon » piątek 26 lutego 2016, 13:22
Przecież ten komentarz nie ma nic wspólnego z przepisami. Lansujesz ten sam punkt widzenia i za bardzo nie umiesz go obronić. Traktujesz obwiednię jak droge jednokierunkową i z ronda to zawsze w prawo. To nic ,że w paragrafie 36 napisali o skrzyzowaniu, a nie o drodze. To nic ,że nie ma nic o kierunku jazdy...SJS napisał(a):Oczywiście. Jest to zresztą wyjaśnione w komentarzu.
.
Jesteś w stanie określić jednostkowo kierunek jazdy na skrzyżowaniu, gdzie jest przecięcie sie dróg posiadających jezdnię ? Czekam.Mylisz się. Nigdy nic takiego nie pisałem, to ty cały czas piszesz, że obwiednia to droga.
Przecież sam napisałeś,że na polskich drogach obowiązuje PoRD. To po co się powołujesz na KW ? Co mnie obchodzi jakie określenia są użyte w KW ? W polskich przepisach kierunek ruchu występuje np przy T-18 i nie ma nic wspólnego z kierunkiem jazdy. Widzisz jak łatwo ciebie złapać na nieścisłości ?Bo według KW i PoRD dla pojazdu - kierunek ruchu = kierunek jazdy, co zresztą jest oczywiste.
Czy C-12 wskazuje kierunek jazdy,że piszesz o zmianie kierunku jazdy ? Jak to się ma np do ronda turbinowego gdzie C-12 jest takie samo ?Oczywiście. Na skrzyżowaniu o ruchu okrężnym pojazdy jadą w kierunku wskazanym na znaku C-12, natomiast po opuszczeniu skrzyżowania już nie. Jest oczywistym, że nastąpiła zmiana kierunku jazdy, mimo, że pojazd mógł poruszać się cały czas w obrębie tej samej drogi.
Kłamiesz aż sie kurzy. Nadajesz tym pojęciem to samo znaczenie co jest błędem . Udowodniłem ci to przy F-10 na wprost i T-18Nie kłamię dziecinko. Twój błędny punkt widzenia wynika z nierozumienia pojęć kierunek jazdy/ruchu.
Ale nie zawsze. Podałeś konkretny przykład i bądź łaskaw konkretnie odpowiedzieć. Czy masz pojęcie czym jest droga z pierwszeństwem/przebieg pierwszeństwa/trasa z pierwszeństwem ? Poza tym nie jest to samodzielna droga tylko przebieg pierwszeństwa na skrzyżowaniu, a ja wcześniej pytałem się o sygnalizacje jazdy po zakręcie. Unikasz odpowiedzi ?Bardzo często - tak.
przez sankila » piątek 26 lutego 2016, 14:04
Na rondzie ciężarówka i rowerzysta; kierowcy, stojący na wlotach opisują sytuację.dylek napisał(a):Kto za tym, że kolarze pojechali w jednym kierunku, a kto, że w różnych ?
przez szymon1977 » piątek 26 lutego 2016, 14:10
K5: Kierowcy K1, K2, K3, K4 to debile, niedorozwije i klamcy. Ani ciezarowka, ani rowerzysta nie migaja wiec jak na razie obaj jada w kierunku tym samym.sankila napisał(a):W jakim kierunku jechała ciężarówka a w jakim rowerzysta?
sankila napisał(a):Który kierowca miał rację?
Coz z logika! Nadal nie doczytales w $36, ze strzalki nie obrazuja tego, co TY bedziesz robil a to, co dzieje sie NA SKRZYZOWANIU. Znak c-12 wskazuje w jakim kierunku odbywa sie ruch NA SKZYZOWANIU, a nie w jakim kierunku odbywasz ruch TY. A juz tym bardziej strzalki na c-12 nie wskazuja w jakim kierunku ruch TY odbywasz niezaleznie gdzie jestes. Wiec niezaleznie gdzie TY jestes i w jakim kierunku TY ruch odbywasz to NA SKRZYZOWANIU ruch odbywa sie w kierunku wskazanym na c-12. Nawet jezeli TY akurat jestes na skrzyzowaniu i TY ruch odbywasz w kierunku przeciwnym do wskazanego na c-12, to ruch NA SKRZYZOWANIU odbywa sie w kierunku wskazanym na c-12.szerszon napisał(a):...po opuszczeniu skrzyżowania ruch nie odbywa się w kierunku wskazanym na C-12...
Powoluje sie na organizacje ruch w miejscu polaczenia drogi odchodzacej od skrzyzowania w z obwiednia na rondzie pierscieniowym oznakowanym c-12.LeszkoII napisał(a):Więc po co się powołujesz na C-12, gdy mowa o rzekomym skręcaniu w prawo?
Bo twierdzisz, ze c-12 nie ma zadnego zwiazku z Twoim kierunkiem jazdy na skrzyzowaniu.LeszkoII napisał(a):Po co teksty w stylu "czy potrafisz jechać w kierunku innym niż pokazany na C-12"?
Nie interesuje mnie Twoje teorie oparte na sprzecznym z $36, twierdzeniu, ze strzalki na znaku c-12 wskazuja "kierunek w jakim nakazono Ci odbyc ruch" (zwany "kierunkiem odbywania"), i sprzecznym z zasadami wykladni prawa utozsamieniu "kierunku jazdy przez skrzyzowanie" ze "skrecaniem" i "zmiana kierunku jazdy".LeszkoII napisał(a):Odpowiedziałem już wcześniej, że kierunek z § 36.1. nie jest kierunkiem z art. 22...
przez szerszon » piątek 26 lutego 2016, 14:29
Będziemy to wiedzieli jeśli dowiemy sie skąd przyjechali i co sygnalizują, a nie usiłowali odpowiedzieć na podstawie bytności na powierzchni skrzyżowania. To chyba proste do zrozumienia.sankila napisał(a):
Który kierowca miał rację?
W jakim kierunku jechała ciężarówka a w jakim rowerzysta?
przez SJS » piątek 26 lutego 2016, 14:31
sankila napisał(a):
K1: - ciężarówka jechała w prawo a rowerzysta w lewo;
K3: - kłamiesz, ciężarówka jechała w lewoa rowerzysta w prawo;
K2: - debile, przecież rowerzysta jechał na wprost a ciężarówka zawracała;
K4: - niedorozwoje, ciężarówka jechała na wprost a rowerzysta zawracał;
sankila napisał(a):Który kierowca miał rację?
W jakim kierunku jechała ciężarówka a w jakim rowerzysta?
przez LeszkoII » piątek 26 lutego 2016, 16:15
To miejsce nazywa się skrzyżowaniem o ruchu okrężnym oznaczone znakami C-12. Na kwadratowym włączasz lewy a na pierścieniowym już nie, mimo że znajduje się na wlocie ten sam C-12. Skoro zachowujesz się inaczej na dwóch SoRO mimo obecności C-12, to znaczy że § 36.1. nie ma związku ze zmianą kierunku jazdy (w prawo przy opuszczaniu SoRO). Skoro nie ma związku, to przestań o nim pisać w kontekście zmiany kierunku jazdy.szymon1977 napisał(a):Powoluje sie na organizacje ruch w miejscu polaczenia drogi odchodzacej od skrzyzowania w z obwiednia na rondzie pierscieniowym oznakowanym c-12.
Bo nie ma związku, jak wyżej.szymon1977 napisał(a):Bo twierdzisz, ze c-12 nie ma zadnego zwiazku z Twoim kierunkiem jazdy na skrzyzowaniu.
Nie, bo skręcam w lewo zgodnie z treścią C-12.szymon1977 napisał(a):Pojechales juz na skrzyzowaniu oznakowanym c-12 w innym kierunku niz pokazany na c-12?
Wiem, że Cię nie interesują przepisy, skoro o nich nie rozmawiasz. C-12 jest znakiem nakazu, który nakazuje kierującemu znajdującemu się na skrzyżowaniu odbyć ruch dookoła wyspy (zorientowany dodatnio). Niewywiązanie się z tego nakazu jest efektem tego, że kierujący objechał wyspę z drugiej jej strony albo w nią wjechał/przez nią przejechał. Mandat otrzyma Kierujący a nie "Ruch" odbywający się. W § 36.1. podmiotem nie jest słowo ruch! Znaki dotyczą Kierujących a nie Ruchów.szymon1977 napisał(a):Nie interesuje mnie Twoje teorie oparte na sprzecznym z $36, twierdzeniu, ze strzalki na znaku c-12 wskazuja "kierunek w jakim nakazono Ci odbyc ruch" (zwany "kierunkiem odbywania"),
Polecam § 87, którym Ci ostatnio zamknąłem gębę, że do teraz nie wiesz, co napisać.szymon1977 napisał(a):i sprzecznym z zasadami wykladni prawa utozsamieniu "kierunku jazdy przez skrzyzowanie" ze "skrecaniem" i "zmiana kierunku jazdy".
przez szymon1977 » piątek 26 lutego 2016, 18:48
Jeżeli z f-10 coś wynika, to że kierunek jazdy PRZEZ skrzyżowanie określa się już przed skrzyżowaniem i na podstawie kierunku jazdy PRZEZ skrzyżowanie zajmuje się przed skrzyżowaniem pas ruchu oznaczony odpowiednią strzałką. Natomiast z c-12 wynika, to że kierunek jazdy NA skrzyżowaniu określa się na podstawie strzałek na c-12 niezależnie od kierunku jazdy PRZEZ skrzyżowanie, i nie jedzie się NA skrzyżowaniu w kierunku przeciwnym niż pokazany na c-12, niazależnie nawet w jakim kierunku się jedzie PRZEZ skrzyżowanie... a może pojechałeś już NA skrzyżowaniu w kierunku przeciwnym niż pokazany na c-12?szerszon napisał(a):Przecież jak to wynika Z F-10 kierunek jazdy określa się już przed skrzyżowaniem gdzie się jedzie, prawda ?
...ośmieszyłeś się nieco traktując nazwę własną znaku drogowego jako jego dyspozycję. Już widzę Twoje zdziwienia, jak otworzysz "Pana Tadeusza" a tam... literki jakieś zamiast Pana Tadeusza we własnej osobie. A komentarz gdzieś Ci umknął.LeszkoII napisał(a):Polecam § 87, którym...
Zgadza się... ale nie oznacza to, że strzałką na znaku trzeba narysować ruch odbywany przez kierującego a nie można ruchu odbywającego się na skrzyżowaniu.LeszkoII napisał(a): Znaki dotyczą Kierujących a nie Ruchów.
Zgadza się... ale kierujący nie otrzyma mandatu za odbycie ruchu w przeciwnym kierunku niż nakazany mu przez strzałkami na c-12, a za jazdę w kierunku przeciwnym niż kierunek ruchu odbywającego się na skrzyżowaniu pokazany mu strzałkami na c-12.LeszkoII napisał(a):Mandat otrzyma Kierujący a nie "Ruch" odbywający się.
I to wszystko, co w Twoich wywodach na temat c-12 zgodne jest z treścią PoRD.LeszkoII napisał(a):C-12 jest znakiem nakazu...
LeszkoII napisał(a):Wiem, że Cię nie interesują...
.....szymon1977 napisał(a):Nie interesują mnie Twoje teorie oparte na sprzecznym z $36, twierdzeniu...
Zgodnie z treścią c-12 to jedziesz na skrzyżowaniu dookoła wyspy w kierunku wskazanym na znaku c-12. A zgodnie z f-10 przed skrzyżowaniem zajmujesz pas ruchu oznaczony strzałką w takim kierunku, w jakim zamierzasz przejechać przez skrzyżowanie. A w efekcie zastosowania się do znaku c-12 podczas przejazdu w lewo przez rondo pierścieniowe skręcasz w prawo wjeżdżając na skrzyżowanie, później jedziesz łukiem w lewo o ponownie skręcasz w prawo zjeżdżając ze skrzyżowania.LeszkoII napisał(a):...zgodnie z treścią C-12.
Nie zachowuje się INACZEJ MIMO obecności c-12, bo spełniam wszystko co z treści c-12 wynika, więc W EFEKCIE obecności c-12 na rondzie każdego rodzaju zachowuję się TAK SAMO. Zachowuje się też tak samo W EFEKCIE organizacji ruchu w miejscu połączenia obwiedni z odchodzącą od niej drogą.LeszkoII napisał(a):...zachowujesz się inaczej na dwóch SoRO mimo obecności C-12...