szymon1977 napisał(a):Brawo! Tylko, że na tym "słowie" kończy się Twoje zrozumienie treści $36. Tak jak nie ma w $36.1. zapisu "nakaz jazdy w kierunku wskazanym na znaku", tak nie ma zapisu "nakaz odbycia ruchu w kierunku wskazanym na znaku".
Ale również wam nie przeszkadza brak zapisu o kierunku jazdy..stosujesz podwójne standardy ?
pojazd, który odbywa ruch w innym kierunku niż jedzie.
Ale to jest tym samym. Nie widzę tu ni o kierunku jazdy. Jedzie sobie w kierunku, aby mieć wyspę po właściwej stronie. Nie widzę tu nic co byłoby związane z kierunkiem jazdy i sygnalizowaniem jego zmiany.
W pierwszym przypadku mowa o kierunku NA SKRZYŻOWANIU, a w drugim przypadka o kierunku PRZEZ SKRZYŻOWANIE. A jak widać, wcale nie trzeba NA SKRZYŻOWANIU pojechać w lewo, żeby PRZEZ SKRZYŻOWANIE przejechać w lewo
Bądź precyzyjny. W pierwszym przypadku jest mowa o ruchu odbywającym sie na skrzyżowaniu-czyli o organizacji ruchu.Taka sama organizacja ruchu jest w Art 16. Jedziesz prawą stroną drogi zgodnie z ruchem prawostronnym. Nie ma nic o kierunku jazdy i o sygnalizacji jego zmiany.
Dlatego pisanie o jeździe na skrzyżowaniu w lewo jest nadużyciem albo wynikiem słabego wyrobienia edukacyjnego.
Przecież nie zmienimy przepisów tylko z tego powodu,że nie umiesz sie poprawnie wysłowić.
To coś w stylu włączyć vs włonczać.
Albo "idę do sklepu kupić vs idę na sklep kupić". Wiesz trochę ogłady literackiej, przeczytaj parę książek i podejrzewam,że zrozumienie przepisów przyjdzie łatwiej.
Nie wierzę, bo nie każda strzałka w lewo umieszczona na skrajnie lewym pasie zezwala na zawracanie a tylko ta, która zezwala na skręcanie w lewo[/b]. Stąd wniosek, że możemy spotkać się ze strzałką w lewo umieszczoną na skrajnie lewym pasie, która nie zezwala na skręcanie w lewo.
Faktycznie iście nowatorski wniosek...

Do jakiego innego kierunku jazdy jest przeznaczona strzałka do skrętu w lewo ? Na wprost ? Nie, w prawo !!!Przecież skręcasz w lewo z pasa do skrętu w prawo lub jazdy na wprost !!!
A taką strzałką w lewo, która choć umieszczona na skrajnie lewym pasie to zezwala na skręcenie w prawo+jazdę łukiem+skręcenie w prawo spotkamy przed rondem pierścieniowym.
Ale sobie wytłumaczyłeś na chłopski rozum bo widać
To tak samo jak z moim F-10 i T-18...strzałki na F-10 "na wprost" a na wprost nie jadę

. Owszem, nie jadę w linii prostej. Czyli trwasz w opinii, że "prosto" to tylko w linii prostej bo widać.Czyli cała beka z ciebie ze zmianą kierunku jazdy na zakręcie( bez możliwości skrętu w obiekt przydrożny, miejsce parkingowe czy drogę poprzeczną, wszak na zakręcie może być skrzyżowanie

) ma dalej swoje uzasadnienie.
Zrób to tak, jak to wynika ze znaku c-12 - skręć w prawo, przejedź kawałek łukiem po obwiedni i ponownie skręć w prawo.[/b]
W którym miejscu przy C-12 jest mowa o skręcie w prawo i o jeździe kawałkiem łukiem i ponownym skręcie w prawo ?

Ja tam widzę w przepisie tylko o ruchu odbywającym sie w kierunku wskazanym... są trzy strzałki..wszystkie pokazują w prawo i łukiem i w prawo ?
Twój kierunek jazdy PRZEZ SKRZYŻOWANIE pozostanie niezmieniony, natomiast NA SKRZYŻOWANIU Twój kierunek jazdy będzie przeciwny do tego, który miałbyś NA SKRZYŻOWANIU stosując się do znaku c-12.
Cieszę się,że zrozumiałeś, że mój kierunek jazdy przez skrzyżowanie pozostanie nie zmieniony. To już jakiś sukces, którym możesz sie pochwalić.
Teraz jeszcze pójdź krok dalej i wskaż mi w przepisie o kierunku jazdy NA skrzyżowaniu wynikającego z C-12. Jesteś niekonsekwentny-przecież na moje pytanie, gdzie jest napisane o kierunku jazdy na skrzyżowaniu przy C-12 odpowiadasz,że nigdzie, a za moment o nim piszesz.
Cz jadąc pod prąd na zwykłym skrzyżowaniu mój kierunek jazdy będzie taki sam jakbym jechał zgodnie z Art 16 ? Czy w związku z tym mój kierunek jazdy na takim skrzyżowaniu będzie nagle przeciwny ?
Najlepiej się o tym przekonasz jak twierdząc, że nic się nie zmieniło zrobisz ze swoim lustrzanym odbiciem "czołówkę"
Ale czołówka będzie wynikiem niezastosowania się do organizacji ruchu, a nie do innego kierunku jazdy

.
A na wprost do przeciwległego zjazdu to NA RONDZIE pierścieniowym pojechać możesz ale po torach tramwajowych, a nie po obwiedni.
Dalej mylisz, a raczej nie rozumiesz tego , że kierunek jazdy np na wprost nie musi być w linii prostej faktycznie i rzeczywiście.
Twój główny "argument"..bo widać"
Udowadniasz to przy kolejnych przykładach z C-9, C-10, C-11, omijaniu, wyprzedzaniu, testach łosia, zakrętach, t-18..ufff.uzbierało się tego trochę
Jadę przez skrzyżowanie po części drogi dla mnie przeznaczonej. Nie muszę jechać po torach, aby przejechać przez skrzyzowanie na wprost. Przeczysz sam sobie, bo w przypadku jazdy na wprost pod prąd jakoś nie widziałeś innego kierunku JAZDY..przez skrzyżowanie.
Czyli krótko mówiąc-prostujesz rondo bezustannie. Nie ma według ciebie innego kierunku jazdy jak tylko w prawo

przecież widać .
To w końcu "na skrzyżowaniu nie ma jednej drogi bo na skrzyżowaniu są drogi" czy "na skrzyżowaniu jest jedna droga pomimo, że na skrzyżowaniu są drogi"?
Nic się nie zmieniło. Na skrzyżowaniu jest przecięcie się dróg. czyli obwiednia to nie jednokierunkowa z kierunkiem jazdy wskazanym na C-12 i można jechać tylko w prawo.Dalej nie ma mostu łączącego odległe brzegi rzeki..dalej kuć znaczy co innego niż kłuć.
Bo znikała już nie raz i nie tylko w tym temacie więc przy najbliższej okazji pewnie znów zniknie.
Nie znikała tylko przecinała się z poprzeczną.Tylko u ciebie nie pojawia się poprzeczna..więcej..u ciebie obwiednia jest nieokreślonym bytem, a dochodzą do niej cztery drogi podporządkowane( przy standardowym rondzie)
