SJS naiwny jesteś ...
Tak jeżdżą od " zawsze".
Kto wykonyje tak jak tu prezentujecie już nie pracuje. (zielona" trafka")
Polecam skontaktować się z red. Markiem Wekweit - gazeta pomorska.
Moderatorzy: dylek, ella, klebek
przez JAKUB » piątek 19 lutego 2016, 20:02
przez SJS » piątek 19 lutego 2016, 20:18
JAKUB napisał(a):Polecam skontaktować się z red. Markiem Wekweit - gazeta pomorska.
przez LeszkoII » piątek 19 lutego 2016, 21:31
przez SJS » piątek 19 lutego 2016, 21:50
LeszkoII napisał(a):SJS, mylisz czyny zabronione. Rozmawiamy tu o sytuacji, w której powodem wpisania N | N jest zachowanie niezgodne z normami prawnymi wynikającymi z art. 22. ustawy a nie z dyspozycją § 36.
Marszałek po przedstawionej przeze mnie argumentacji na 100% nie utrzymałby ani wyniku negatywnego, ani niedouczonego egzaminatora.LeszkoII napisał(a): P.S. Marszałek nie odwoła egzaminatora i uzna, że dyrektor WORD słusznie utrzymał wynik negatywny. Co zamierzasz zrobić z tym dalej?
przez JAKUB » piątek 19 lutego 2016, 22:17
Licze na Twoją współpracę z red. Gazety Pomorskiej , ... w temacie ronda.SJS napisał(a): (...)Marszałek po przedstawionej przeze mnie argumentacji na 100% nie utrzymałby ani wyniku negatywnego, ani niedouczonego egzaminatora.
przez eragon » piątek 19 lutego 2016, 22:25
nie wiesz o czym piszesz
przez SJS » piątek 19 lutego 2016, 22:34
JAKUB napisał(a):Licze na Twoją współpracę z red. Gazety Pomorskiej , ... w temacie ronda.SJS napisał(a): (...)Marszałek po przedstawionej przeze mnie argumentacji na 100% nie utrzymałby ani wyniku negatywnego, ani niedouczonego egzaminatora.
Uprzedzam - zderzysz się z "betonem" na każdym poziomie.
przez szerszon » piątek 19 lutego 2016, 22:50
Nie wiesz. zacytowałem ci z 220 fragment dotyczący P-3b jaka jest użyta na zdjęciueragon napisał(a):Ja wiem co piszę..
I ty sugerujesz,że jesteś instruktorem ? Chyba fitness...Nie mogę tak pojechać ?? Kto mi zabroni ??
Zgadza się.Ta L-ka popełnia wykroczenie..
Faktycznie jesteś instruktorem fitness..poczytaj tabelę za co jest przerywany egzamin. Jak na instruktora dysponujesz wiedzą , która wprawia w zdumienie.I żaden F-10 nie ma tu nic do rzeczy, jako znak uzupełniający tylko "informuje" a niczego nie nakazuje jak staracie się sugerować..
§ 72. 1. Umieszczony obok jezdni znak F-10 „kierunki
na pasach ruchu” wskazuje dozwolone, zgodnie ze
strzałkami umieszczonymi na znaku, kierunki jazdy
z poszczególnych pasów ruchu.
Znak F-10 "kierunki na pasach ruchu" (rys. 7.2.10.1) stosuje się w celu wskazania na wlocie skrzyżowania obowiązujących kierunków jazdy przez skrzyżowanie z określonych pasów ruchu. Znak F-10 należy stosować, gdy organizacja ruchu na wlocie na skrzyżowanie jest odmienna od ustalonej ogólnymi przepisami lub gdy uczestnicy ruchu mogą mieć wątpliwości co do obowiązującej organizacji ruchu, np. ze względu na dużą liczbę pasów ruchu.
Kierunki na pasach ruchu na wlocie na skrzyżowanie powinny wynikać ze szczegółowej analizy uwzględniającej przede wszystkim natężenie ruchu na poszczególnych kierunkach, szerokość jezdni i występowania wypadków na skrzyżowaniu.
Strzałki umieszczone na znaku powinny odpowiadać przyjętej organizacji ruchu i być w pełni zgodne z odpowiadającymi im strzałkami kierunkowymi umieszczonymi na jezdni.
Znak F-10 może mieć wiele odmian uwzględniających rzeczywistą liczbę pasów ruchu i ustalone na nich kierunki.
Ma się do skrzyżowania( m.in) a rondo jest skrzyżowaniem.A już na pewno nie sposób opuszczenia ronda - znak F-10 ma tyle do ronda, że tylko się matołki z drogówki znęcają nad nieświadomymi kierowcami..
Dlaczego ? Przecież są idiotoodporne i nie pozwalają przygłupom zawracać lub skręcać w lewo pasem zewnętrznym. Wysyłają do śmietnika te brednie o prostowaniu ronda. Chyba to jedyny powód, bo pokazują jakie bzdety wypisują prostowacze rond.Zawsze będę za pozbyciem się strzałek i F-10 z rond..
Jakoś nie jesteś tak wyrywny w odpowiedzi na pytania tylko udajesz greka. To nie je i nie beton. To przepisy, których nie rozumiesz posługując się chłopską filozofią "bo widać"SJS napisał(a):
Myślę, że z większym betonem niż Szerszon na tym forum nie ma szans się spotkać...
A ci egzaminatorzy pewnie sami nie wiedzą dlaczego tak wymagają, a nie inaczej.
Często jest to związane z nieodpowiednią osobą nadzorującą prace egzaminatorów w urzędzie marszałkowskim.
No niesamowite..wjeżdżasz na skrzyżowanie zawracając prawym pasem...i macie odpowiedź , dlaczego ronda turbinowe powinny być wszędzie.Na skrzyżowanie o ruchu okrężnym możesz wjechać dowolnym pasem ruchu, podobnie jak dowolnym pasem ruchu możesz jechać dookoła wyspy w kierunku wskazanym na znaku C-12.
(§36.1)
przez dylek » piątek 19 lutego 2016, 22:58
SJS napisał(a):Niestety nie słyszałem o przypadkach oblania na skrzyżowaniu o ruchu okrężnym za jazdę zgodną ze znakiem C-12. Jeżeli znacie takie przypadki to dajcie znać.
Chętnie zajmę się osobiście przypadkiem takiego pseudo "egzaminatora".
przez LeszkoII » piątek 19 lutego 2016, 23:18
Ty podciągaszSJS napisał(a):Jazdę w kierunku wskazanym na znaku C-12 chcesz podciągąć pod zachowanie niezgodne z artykułem 22?
To już filozofowanie, delikatnie mówiąc niezbyt mądre - żeby nie obrażać filozofii. Jak napiszą w ustawie(a nie w rozporządzeniu), że jadąc po obwiedni nie zmienia się kierunku, to będę kręcił kółeczka prawym pasem, bo po co miałbym go wtedy zmieniać na lewy.SJS napisał(a):Przypominam, że przedmiotem artykułu 22.2 jest zmiana kierunku jazdy, a pojazd jadący cały czas w kierunku wskazanym na znaku C-12, kierunku jazdy nie zmienia.
Art. 22 nie ma zastosowania na wlocie skrzyżowania? Nie wygłupiaj się.SJS napisał(a):Chcesz stosować artykuł, który w tym przypadku nie ma zastosowania.
Raczej odwrotnie, to art. 22 ma zastosowanie przed każdym skrzyżowaniem, na którego wlocie kierujący ma możliwość wybrania drogi, w którą zamierza skręcić. Tylko nieliczne znaki stanowią kontrę do art. 22. ust. 2, na mocy art. 5 ust. 1. Dokładnie wskazano, o jakie znaki chodzi i nie zalicza się do nich C-12.SJS napisał(a):Jazda dookoła wyspy w kierunku wskazanym na znaku, prawym pasem jest w pełni zgodna i z §36.1 i z artykułem 22.
Musze Cię zasmucić. Największe szanse miałbyś u dyrektora WORD. Marszałek województwa zaklepuje to, co dyrektor ustalił...najczęściej. Przy okazji nie zrozumiałeś pytania: co zrobisz, jeśli marszałek utrzyma decyzję (nie swoją!) dyrektora? Dostaniesz stosowne pismo z decyzją. Co dalej?SJS napisał(a):Marszałek po przedstawionej przeze mnie argumentacji na 100% nie utrzymałby ani wyniku negatywnego, ani niedouczonego egzaminatora.
przez SJS » piątek 19 lutego 2016, 23:35
dylek napisał(a):https://www.google.pl/maps/@51.2281914,22.6199563,70m/data=!3m1!1e3 - konkretne rondo.SJS napisał(a):Niestety nie słyszałem o przypadkach oblania na skrzyżowaniu o ruchu okrężnym za jazdę zgodną ze znakiem C-12. Jeżeli znacie takie przypadki to dajcie znać.
Chętnie zajmę się osobiście przypadkiem takiego pseudo "egzaminatora".
konkretne miejsce, konkretna akcja.
Taki przejazd w tym miejscu na egzaminie = przerwanie egzaminu.
przez szerszon » piątek 19 lutego 2016, 23:53
Kierują w stronę przeciwną niż ruch odbywa się na skrzyżowaniu ? Nie zauważyłem.a pasy na skrzyżowaniu namalowali już niezgodnie z C-12?
Którego ? Wytycznych do budowania rond ?Zajrzyj do rozporządzenia jak powinno wyglądać skrzyżowanie z C-12, bo na tym czymś C-12 nigdy nie powinien stanąć.
Ruch tutaj nie odbywa się dookoła wyspy w kierunku wskazanym na znaku C-12,
Podpowiem..to są kierunki jazdy...cienko widzę twoje "zajmowanie się " egzaminatoramitylko w różnych kierunkach - w lewo, na wprost, w prawo.
Po pierwsze..na pana to trzeba mieć wygląd i pieniądze.Trzeba zacząć walczyć z patologią od tego typu nieprawidłowo oznakowanych skrzyżowań, co Pan Dobrowolski zresztą czyni.
przez LeszkoII » sobota 20 lutego 2016, 00:16
Dowiadujemy się, że § 36 robi nawet za wytyczne umieszczania znaków poziomychSJS napisał(a):pasy na skrzyżowaniu namalowali już niezgodnie z C-12
przez szymon1977 » sobota 20 lutego 2016, 01:19
szerszon napisał(a):Dla ciebie jazda jest rozumiana w potocznym określeniu. Tym się różnimy..amator wypisujący , że skoro jedzie to ma kierunek jazdy-taka prosta chłopska filozofia
Zabawne Leszko, że kreujesz się na znawcę, a nadal wystarczy kilka haseł z Wikipedii aby wykazać, że błądzisz. Przypominam, że zgodnie z zasadami języka prawnego każde określenie użyte w innym znaczeniu od ogólnego musi zostać zdefiniowane. Dlatego zgodnie z zasadami wykładni prawa każde określenie niezdefiniowane należy rozumieć w znaczeniu ogólnym. A 400 stron jałowej dyskusji jest efektem Waszych sprzecznych z zasadami języka prawnego i wykładni prawa prób przekręcenia treści PoRD, z którą Wasze teorie się po prostu rozmijają.LeszkoII napisał(a):...przepisy ustawowe dotyczące zmiany kierunku jazdy. To czym ona jest, trzeba wywodzić z innych przepisów tej ustawy a dopiero w następnej kolejności z aktów od niej wydelegowanych. Oczywiście wymaga to "trochę" większej znajomości przepisów niż jeden składający się z kilku słów.
Nie kręć! Strzałki nie pokazują jak masz jechać - dlatego na rondo możesz w dowolnym momencie wjechać i w dowolnym momencie zjechać. Strzałki pokazują jak jest zorganizowany ruchu - dlatego pomiędzy wjechaniem a zjechaniem jedziesz tak jak pokazują strzałki i wiesz, że wszyscy tak będą jechać jak pokazują strzałki.SJS napisał(a):To w jaki sposób zorganizowano ruch pokazuje mi właśnie jak mam jechać.
Dla tych myślących inaczej i z opóźnieniem na obwiedni ronda pierścieniowego maluje się strzałki p-8 (na wewnętrznym pasie strzałkę prosto, na zewnętrznym pasie strzałkę prosto i w prawo), które dla myślących normalnie niczego nie wnoszą poza nadzieją, że myślący inaczej i z opóźnieniem zachowają się tak, jak należy.szerszon napisał(a):Podczas gdy z oznakowania dla tych myślacych inaczej i z opóźnieniem...
Hmmm... a myślałem, że jazda na rondzie pod prąd wynika z niezastosowania się do c-12.szerszon napisał(a):Pojechanie pod prąd w obu przypadkach byłoby złamaniem Art 16...
Przyjąłem do wiadomości. I dalej po obwiedni zawsze jedziesz w takim kierunku, jak pokazany na c-12. I dalej w czterech punktach tej obwiedni ronda pierścieniowego masz wybór kontynuować jazdę w takim kierunku jak pokazany na c-12, albo rozpocząć jazdę w jakimś innym kierunku.szerszon napisał(a):Ale aby to zrozumieć trzeba w końcu przyjąć do wiadomości,że obwiednia to skrzyzowanie, a nie droga.
Ale na razie nie dołożona ani jednego ustępu i Twoje wizje po prostu z treścią PoRD się rozmijają i nei zatuszujesz tego przekręcając treść PoRD wbrew zasadom wykładni prawa. Zresztą chyba logiczne, że postuluje o zmiany w PoRD ten, którego wizja się z PoRD rozmija, a ten co ma wizję z PoRD zgodną to siedzi cicho bo i o co miałby postulować?LeszkoII napisał(a):Ostatnia jakaś oficjalna konferencja ludzi z branży (np. b.r.d. czy środowisk naukowych) odbyła się (chyba) w 2008 roku, później odbywały się konferencje ale "stricte inżynierskie".
Dodatkowa sprawa - małopolska WRBRD już od ładnych paru lat zapowiada (w raportach i ustami samego jej Dyrektora) inicjowanie zmian w przepisach na temat rond. Tymczasem ani nie słyszałem ani nie widziałem żadnych konkretnych projektów w tej sprawie. Jako projekty rozumiem konkretne teksty prawne, nad którymi proceduje się w komisjach. Taki projekt nie musiałby wywracać do góry nogami "pół kodeksu drogowego". Wszystko da się zrobić obrębie jednego artykułu dokładając kilka ustępów.
Nie zauważyłeś, że nie ma też prawego pasa prowadzącego dookoła wyspy.Dylek napisał(a):Ewidentnie jest C-12 i oblewają .... i to za środkowy pas...nawet nie za prawy... Nie ma ciągłej linii przejechanej... nie ma strzałek P-8 na pasie...
przez SJS » sobota 20 lutego 2016, 09:21
Ale nie w jednym kierunku wskazanym na znaku C-12.szerszon napisał(a):Jak to nie ? Jadą po angielsku ? Ruch sie odbywa jak najbardziej..nie widać ?SJS napisał(a):
Tutaj nie ma ruchu okrężnego zgodnego z §36.1. Wystarczy pierwszy rzut oka na wlot. Ruch tutaj nie odbywa się dookoła wyspy w kierunku wskazanym na znaku C-12, tylko w różnych kierunkach - w lewo, na wprost, w prawo.
szerszon napisał(a):Którego ? Wytycznych do budowania rond ?Zajrzyj do rozporządzenia jak powinno wyglądać skrzyżowanie z C-12, bo na tym czymś C-12 nigdy nie powinien stanąć.
Czy z 220 rys 8.5.4..bo pozostałe ronda tam zaprezentowane są o jednym pasie ruchu. Czyli według twojego widzimisię ronda o dwóch pasach ruchu już nie powinny być oznaczone C-12.