Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć lub nie jeździć.

Tu możecie podzielić się uwagami lub wątpliwościami związanymi z poruszaniem się na drogach

Moderatorzy: dylek, ella, klebek

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez SJS » niedziela 14 lutego 2016, 21:16

LeszkoII napisał(a):Obrazek
źródłoGwarantuję, że tego rodzaju pomysły nigdy nie wejdą w życie.
Muszą wejść w życie, jeżeli chcemy w końcu zrobić porządek na drogach. Miejmy nedzieję, że rząd PISu zrobi w końcu z tym porządek.
Na skrzyżowaniach oznakowanych znakami C-12 - czyli skrzyżowaniach o ruchu okrężnym - ruch zgodny z tym znakiem.
Na pozostałych skrzyżowaniach z wyspą cetralną (bez ruchu okrężnego zgodnego z §36.1 - jak na rysunku powyżej) - zakaz stosowania znaku C-12.


LeszkoII napisał(a):Razi wręcz wyłączenie spod definicji skrzyżowania skrzyżowania o ruchu okrężnym - jako rzekomy nowy, odrębny niezdefiniowany w ustawie byt

Jak najbardziej zdefiniowany.
Ruch okrężny (i skrzyżowania o ruchu okrężnym) to specjalna organizacja ruchu zdefiniowana w §36.1 rozporządzenia w sprawie znaków.

dylek napisał(a):
eragon napisał(a):Idealne rozwiązanie ?? Ten autobus a za nim autko ciśnie "na wprost" .. Na YT można znaleźć filmy z kolizyjnymi sytuacjami gdy ktoś prawym pasem jedzie wokół wyspy.. To dobrze jest pomalowane czy źle ??

https://goo.gl/maps/dHGodCQAQfN2
F-10 widać ?
Ten co "prawym pasem jedzie wokół wyspy" niech po prostu odda PJ

Akurat jedzie zgodnie ze znakiem C-12. Należy wywalić to F-10 na śmietnik.
SJS
 
Posty: 239
Dołączył(a): czwartek 12 listopada 2015, 11:12

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez LeszkoII » niedziela 14 lutego 2016, 22:08

SJS napisał(a):Ruch okrężny (i skrzyżowania o ruchu okrężnym) to specjalna organizacja ruchu zdefiniowana w §36.1 rozporządzenia w sprawie znaków.
Definicje masz w § 1, innych to rozporządzenie nie posiada. § 36 to nie jest żadna definicja, tylko dyspozycja znaku drogowego C-12. Zresztą... nawet jeżeli by mylnie uznać to za definicję, to nie miałaby ona znaczenia dla treści ustawy, czyli powstałby bubel prawny, którego na szczęście nie ma.

Skrzyżowanie o ruchu okrężnym jest skrzyżowaniem. Skrzyżowanie o ruchu kierowanym jest skrzyżowaniem.
SJS napisał(a):Muszą wejść w życie, jeżeli chcemy w końcu zrobić porządek na drogach.
Nie muszą i nie wejdą nawet gdyby pan Dobrowolski z własnej kieszeni sfinansował koszt tej całej operacji.

Tymczasem wystarczy oznakować wloty tak jak oznakowanie P-8 i F-10 na załączonym rysunku - będzie porządek nawet dla zagorzałych prostowaczy rond. Takich rozwiązań coraz więcej a wypadków coraz mniej.
"Specjalista to ktoś, kto wie wszystko o czymś i nie wie nic o czymkolwiek innym. W miarę postępów specjalizacji, to w końcu specjalista będzie to ktoś taki, kto wie wszystko o niczym i nie wie niczego o wszystkim" - śp. Józef Kossecki
Avatar użytkownika
LeszkoII
 
Posty: 7756
Dołączył(a): niedziela 07 października 2012, 13:53

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez szerszon » niedziela 14 lutego 2016, 22:13

eragon napisał(a):Trzymajmy się wątku - o łamanym pierwszeństwie gdzie indziej..
Wspomniałem o innych "dokonaniach" Pana Dobrowolskiego, które rzucają światło na jego "rozumienie" PoRD. Facet zatrzymał się w czasie...odrzuca akty prawne powołując się na "wytyczne" BUDOWY rond, aby jeden z drugim robotnicy nie zbłądzili z taczkami :lol:
I powtórzę za dylkiem ..masz problem z dostrzeżeniem F-10 ?
SJS napisał(a):Akurat jedzie zgodnie ze znakiem C-12. Należy wywalić to F-10 na śmietnik.
Stosując się do F-10 dalej jedzie się zgodnie z C-12...nie widać ? Tylko jazda zgodnie z C-12 nie zawsze jest zgodna z F-10 lub z Art 22..czyli bezmyślne zawracanie pasem zewnętrznym. Tak oznakowane ronda powinny zniknąć zastępowane turbinowymi..jak z miszczami nie da rady inaczej ...
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez SJS » niedziela 14 lutego 2016, 22:39

LeszkoII napisał(a):Zresztą... nawet jeżeli by mylnie uznać to za definicję, to nie miałaby ona znaczenia dla treści ustawy.
Oczywiscie, że ma znaczenie. Ty za to próbujesz to znaczenie zbagatelizować gdyż traktujesz przepisy wybiórczo. Nie tędy droga.

LeszkoII napisał(a):Nie muszą i nie wejdą nawet gdyby pan Dobrowolski z własnej kieszeni sfinansował koszt tej całej operacji.
Jeżeli w ministerstwie pojawią się w końcu eksperci to zmienią się. Eksperci widzą ten problem od dawna.

LeszkoII napisał(a):Tymczasem wystarczy oznakować wloty tak jak oznakowanie P-8 i F-10 na załączonym rysunku - będzie porządek nawet dla zagorzałych prostowaczy rond.

Taki laik jak ty nie potrafi zrozumieć, że takie oznakowanie jest niedopuszczalne i błędne, stwarza niebezpieczne sytuacje. Także zaufaj ekspertom takim jak Pan Dobrowolski i czekaj na zmiany.
SJS
 
Posty: 239
Dołączył(a): czwartek 12 listopada 2015, 11:12

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez szerszon » niedziela 14 lutego 2016, 23:05

Także zaufaj ekspertom takim jak Pan Dobrowolski i czekaj na zmiany.
Nie bądź śmieszny...to ekspert ale od pisania bzdur. Równie rewolucyjne poglądy ma w innych kwestiach dotyczących PoRD....to jest.....piiiiiiiiiiiiii( jednostaka chorobowa)
Eksperci widzą ten problem od dawna.
I odpowiednio zinterpretowali.
Taki laik jak ty nie potrafi zrozumieć, że takie oznakowanie jest niedopuszczalne i błędne, stwarza niebezpieczne sytuacje.
Problem ze zrozumieniem znaczenia strzałek ? To gdzie do PJ ???? :lol: :lol: :lol:
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez LeszkoII » niedziela 14 lutego 2016, 23:22

SJS napisał(a):Taki laik jak ty nie potrafi zrozumieć, że takie oznakowanie jest niedopuszczalne i błędne
Przejazd przez skrzyżowanie na wprost jest niedopuszczalne? Poczytaj wytyczne dla oznakowania wlotów skrzyżowania, to pogadamy. Póki co wskrzeszasz ducha jałowości tego wątku.
SJS napisał(a):stwarza niebezpieczne sytuacje
Skręcanie w lewo z niewłaściwego pasa ruchu stwarza niebezpieczne sytuacje, faktycznie i rzeczywiście.
SJS napisał(a):Także zaufaj ekspertom takim jak Pan Dobrowolski i czekaj na zmiany.
Za kadencji PiS-u pomysł eksperta Dobrowolskiego musi poczekać w zamrażarce ministerstwa, o ile nie zostanie zmielony. Nie słyszałeś, że priorytetem jest 500+ na dziecko a nie 500+ na każdy znak drogowy A-6 w obrębie skrzyżowania o ruchu okrężnym? :lol: :lol: :lol:
SJS napisał(a):Jeżeli w ministerstwie pojawią się w końcu eksperci to zmienią się.
Widać jak w Krakowie się zrobiło bezpiecznie odkąd przemalowano Rondo Hipokratesa. Teraz to już tylko bezmóżdże może spowodować tam kolizję. Nie potrzeba żadnych ekspertów, a już broń Boże "ekspertów od rond"!
A pan Dobrowolski niech się doktoryzuje z problematyki rond - będzie ekspertem pełną gębą ale prawo o ruchu drogowym nie zmieni się przez zrobienie doktoratu - ani joty.
"Specjalista to ktoś, kto wie wszystko o czymś i nie wie nic o czymkolwiek innym. W miarę postępów specjalizacji, to w końcu specjalista będzie to ktoś taki, kto wie wszystko o niczym i nie wie niczego o wszystkim" - śp. Józef Kossecki
Avatar użytkownika
LeszkoII
 
Posty: 7756
Dołączył(a): niedziela 07 października 2012, 13:53

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez szymon1977 » poniedziałek 15 lutego 2016, 10:55

LeszkoII napisał(a):Tymczasem wystarczy oznakować wloty tak jak oznakowanie P-8 i F-10 na załączonym rysunku...
Nie wystarczy. Trzeba by jeszcze:
- wyczarować zakaz zmiany pasa ruchu na skrzyżowaniu,
- wyczarować zakaz wyprzedzania na skrzyżowaniu (co z art.24.7.3),
- zignorować art.22.4.,
- określić pierwszeństwo przy zmianie pasa ruchu na skrzyżowaniu za pomocą A-7+c-12 sprzed skrzyżowania.
LeszkoII napisał(a):...prawo o ruchu drogowym nie zmieni się przez zrobienie doktoratu - ani joty.
Jak widać to akurat Twój problem, bo to Twoje wizje wymagają przeinaczania (jak to błędnie nazywasz interpretowania) praktycznie wszystkich omawianych przepisów.
.....
dylek napisał(a):Ten co "prawym pasem jedzie wokół wyspy" niech po prostu odda PJ i przestanie stwarzać zagrożenie zamiast się malowania czepiać...
Zagrożenie to stworzyli Drogowcy doprowadzając poprzez takie malowanie pasów ruchu do przecinania się kierunków ruchu na skrzyżowaniu. Szkoda, że nie namalowali strzałek przed miejscem, w którym istnieje możliwość wyboru kierunku jazdy... a może namalowali ale zmazali, bo zorientowali się, że coś jest nie tak.

dylek napisał(a):F-10 widać ?
Widać. Szkoda tylko, że to F-10 sprzeczne jest z malowaniem pasów ruchu kawałek dalej.
.....
SJS napisał(a):Szanowny Pan Dobrowolski Ryszard wystosował petycję do Ministra w sprawie zasad znakowania i porusznia się po skrzyżowaniach o ruchu okrężnym:

http://mrerdek1.blogspot.com/2016/02/54%20...%20pismo.html
Ciekawe opracowanie. Z jednej strony mnóstwo błędów w autorskich pomysłach p. Dobrowolskiego, z drugiej strony mnóstwo trafnych spostrzeżeń dotyczących historii ronda, calu jego powstania jak i obecnego stanu w Polsce, zwłaszcza w punktach:
3. Narodziny patologii,
5. Prawo korporacyjne WORD.


...uchodzący za niepodważalny autorytet Zbigniew Drexler, który pomimo braku wykształcenia był za czasów PRL przez ponad 30 lat ministerialnym urzędnikiem, w tym głównym specjalistą ds. prawnej regulacji ruchu drogowego.

(...)

W Wojewódzkich Ośrodkach Ruchu Drogowego za przyzwoleniem ich dyrektorów, zamiast prawa ustawowego bezprawnie obowiązuje wewnętrzne prawo korporacyjne w postaci "Metodyki egzaminowania" autorstwa Władysława Drozda założyciela i prezesa Krajowej Rady Audytorów, czyli samozwańczych super egzaminatorów działających w cieniu Stowarzyszenia Dyrektorów WORD i przez to TWA popierane wg zasady „najlepiej popiera się samego siebie”.

Tworząc owe „prawo” Władysław Drozd, podobnie jak wielu innych bezkrytycznych plagiatorów, uwierzył Zbigniewowi Drexlerowi...

(...)

Zbigniew Drexler ściągał bezmyślnie z prawa federalnego USA zaś Władysław Drozd postanowił zrobić to samo sięgając z prawa Wielkiej Brytani

(...)

Dyrektorzy Wojewódzkich Ośrodków Ruchu Drogowego wprowadzili te pozaustawowe zasady ruchu do swojej praktyki, jednak część z nich zauważyła niebezpieczeństwo zajechania drogi jadącym zewnętrznym okrężnie biegnącym pasem ruchu i pozostawiając wbrew prawu wybór kierunku jazdy i pasa ruchu na wlocie „skrzyżowań o ruchu okrężnym” zmodyfikowała w/w zasady pozwalając na zjazdy tylko z zewnętrznego pasa ruchu, co jest zgodne z zasadami „ruchu okrężnego”.

(...)

Na szczęście ustawa Prawo o ruchu drogowym z dn. 20 czerwca 1997 roku oraz rozporządzenie w sprawie znaków i sygnałów drogowych z dn. 31 lipca 2002 roku są sporządzone w oparciu o ustalenia Konwencji wiedeńskiej i jako takie nie wymagają zmian legislacyjnych a jedynie ich PRZESTRZEGANIA.


Summa summarum mnóstwo błędów ale chyba warto podpisać i wysłać. Błędnych pomysłów p. Dobrowolskiego i tak nikt w życie nie wprowadzi, może za to ktoś w końcu dostrzeże problem w traktowaniu przez ludzi z branży gniotów autorstwa p. Drexlera i p. Drozda jako legalnych wykładni prawa. Nawet jeśli to jest do pokonania wielka przeszkoda:

...w obawie przed kompromitacją uznanych autorytetów i wpływowych ekspertów,
"Proszę podchodzić do wypowiedzi usera szymon1977 z dużą dozą wątpliwości i nieufności." - user Szerszon.
Avatar użytkownika
szymon1977
 
Posty: 6572
Dołączył(a): sobota 18 czerwca 2011, 22:06

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez LeszkoII » poniedziałek 15 lutego 2016, 11:58

Wystarczy przegłosować coś takiego. Kto za, kto przeciwko, kto się wstrzymał?
nowelizacja LeszkoII napisał(a):W art. 22 dodaje się ustępy 3a i 3b o następującym brzmieniu:

"3a. W celu zachowania bezpieczeństwa i porządku na skrzyżowaniu o ruchu okrężnym, kierujący pojazdem wjeżdżającym ze skrajnie prawego pasa ruchu na wlocie, obowiązany jest opuścić to skrzyżowanie pierwszym lub drugim wylotem w sposób umożliwiający opuszczenie skrzyżowania innym pojazdom, z zastrzeżeniem ust. 3b.
3b. Przepis ust. 3a stosuje się na wlotach posiadających dwa pasy ruchu, chyba że zostały one oznaczone odpowiednimi znakami drogowymi ze strzałkami kierunkowymi."
Ostatnio zmieniony poniedziałek 15 lutego 2016, 12:09 przez LeszkoII, łącznie zmieniany 1 raz
"Specjalista to ktoś, kto wie wszystko o czymś i nie wie nic o czymkolwiek innym. W miarę postępów specjalizacji, to w końcu specjalista będzie to ktoś taki, kto wie wszystko o niczym i nie wie niczego o wszystkim" - śp. Józef Kossecki
Avatar użytkownika
LeszkoII
 
Posty: 7756
Dołączył(a): niedziela 07 października 2012, 13:53

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez szymon1977 » poniedziałek 15 lutego 2016, 12:08

Obawiam się, że musiałbyś wiele więcej dodać i odjąć żeby Twoje wizje stały się zgodne z PoRD a przestały być wywodzącymi się z PoRD bajkami. A wystarczy, jak drogowcy przeztaną tworzyć cudaki, których nie da się przejechać stosując sie do PoRD i zaprzestanie się rozpowszechniania autorskich zasad p. Drexlera.
"Proszę podchodzić do wypowiedzi usera szymon1977 z dużą dozą wątpliwości i nieufności." - user Szerszon.
Avatar użytkownika
szymon1977
 
Posty: 6572
Dołączył(a): sobota 18 czerwca 2011, 22:06

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez szerszon » poniedziałek 15 lutego 2016, 14:36

...uchodzący za niepodważalny autorytet Zbigniew Drexler, który pomimo braku wykształcenia był za czasów PRL przez ponad 30 lat ministerialnym urzędnikiem, w tym głównym specjalistą ds. prawnej regulacji ruchu drogowego.

Aspirujący do niepodważalnego autorytetu dostał się na studia dzięki punktom za pochodzenie, bo wiedzy nie starczyło.
W Wojewódzkich Ośrodkach Ruchu Drogowego za przyzwoleniem ich dyrektorów, zamiast prawa ustawowego bezprawnie obowiązuje wewnętrzne prawo korporacyjne
To jest dobre... aspirujący do niepodważalnego autorytetu jest pierwszym, który ignoruje prawo ustawowe czyli definicję skrzyżowania i Art 22 powołując się na "szczególne zasady ruchu okrężnego" których nawet nie potrafi przedstawić z uzasadnieniem.
Zbigniew Drexler ściągał bezmyślnie z prawa federalnego USA zaś Władysław Drozd postanowił zrobić to samo sięgając z prawa Wielkiej Brytani
Natomiast aspirujący wcale nie ściąga... :lol: jeszcze z błędami :lol: :lol: :lol:
, co jest zgodne z zasadami „ruchu okrężnego”.

Gdzie te zasady ? Gdzie są skodyfikowane ?
Na szczęście ustawa Prawo o ruchu drogowym z dn. 20 czerwca 1997 roku oraz rozporządzenie w sprawie znaków i sygnałów drogowych z dn. 31 lipca 2002 roku są sporządzone w oparciu o ustalenia Konwencji wiedeńskiej i jako takie nie wymagają zmian legislacyjnych a jedynie ich PRZESTRZEGANIA.
No to niech przestrzega, a ni wymyśla własne zasady m.in kierunek jazdy na wprost pokazany na C-12 i brak zrozumienia czym jest skrzyżowanie..obwiednia to nie samodzielna droga łącząca odległe brzegi rzeki... :lol: :lol: :lol:
========================================
może za to ktoś w końcu dostrzeże problem w traktowaniu przez ludzi z branży gniotów autorstwa p. Drexlera i p. Drozda jako legalnych wykładni prawa.
Zdumiewającym jest fakt, że gniotami operuje osoba, która sama przyznała się,że nie ma pojęcia o przepisach( z czym się zgadzam) i nie odróżnia "kuć" od " kłuć" :lol: :lol: :lol:
Wyjątkowa arogancja.
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez szymon1977 » poniedziałek 15 lutego 2016, 15:24

szerszon napisał(a):...osoba, która sama przyznała się,że nie ma pojęcia o przepisach..
Nie, ze nie ma pojęcia tylko, że Keszko zna lepiej. A osoba ma pojęcie wystarczające aby dostrzec rozmijanie się z PoRD "warszawskich" teorii.
"Proszę podchodzić do wypowiedzi usera szymon1977 z dużą dozą wątpliwości i nieufności." - user Szerszon.
Avatar użytkownika
szymon1977
 
Posty: 6572
Dołączył(a): sobota 18 czerwca 2011, 22:06

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez eragon » poniedziałek 15 lutego 2016, 17:03

dylek napisał(a):F-10 widać ?
Ten co "prawym pasem jedzie wokół wyspy" niech po prostu odda PJ i przestanie stwarzać zagrożenie zamiast się malowania czepiać...

Nie chcę być wobec ciebie złosliwy, ale podobnie jak szerszon, co to:
szerszon napisał(a):Stosując się do F-10 dalej jedzie się zgodnie z C-12...nie widać ? Tylko jazda zgodnie z C-12 nie zawsze jest zgodna z F-10 lub z Art 22..czyli bezmyślne zawracanie pasem zewnętrznym. Tak oznakowane ronda powinny zniknąć zastępowane turbinowymi

.. powinieneś oddać PJ..

Fatalnie jest pomalowane to rondo, niepotrzebnie stoją znaki F-10, zamieszanie jest.. I tylko o to mi chodzi - nie życzę sobie czepiania się mojego wzroku ani umiejętnosci.. Nie o tym temat jest.
Ja osobiście nigdy bym z lewego(wewnętrznego) pasa nie zjeżdżał z ronda/soro, poza nielicznymi "turbinami" kiedy odpowiednie malowanie na to pozwala..
Pozdrowienia z prawego fotela L-ki..
Obrazek
Avatar użytkownika
eragon
 
Posty: 884
Dołączył(a): niedziela 31 sierpnia 2014, 12:50

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez SJS » poniedziałek 15 lutego 2016, 17:18

Jak to jest, że Eragon potrafi zrozumieć i widzi problem w tego typu błędnie oznakowanych skrzyżowaniach, a tacy laicy jak Szerszon czy Leszko nie widzą.
Chociaż według mnie - też widzą, tylko ustawili się po złej stronie barykady i idą w zaparte.

Polecam dla nich blog Pana Dobrowolskiego. O wszystkim pisze tak, że naprawdę każdy powinien to zrozumieć.
SJS
 
Posty: 239
Dołączył(a): czwartek 12 listopada 2015, 11:12

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez LeszkoII » poniedziałek 15 lutego 2016, 18:27

SJS napisał(a):Jak to jest, że Eragon potrafi zrozumieć i widzi problem w tego typu błędnie oznakowanych skrzyżowaniach, a tacy laicy jak Szerszon czy Leszko nie widzą.
Nie są błędnie oznakowane, tylko nie zapoznałeś się z przepisami dotyczącymi oznakowania wlotów. Nie widzę problemu, bo go nie ma.
eragon napisał(a):powinieneś oddać PJ
Nie da się oddać, a przynajmniej nie w trybie bezwarunkowym.
"Specjalista to ktoś, kto wie wszystko o czymś i nie wie nic o czymkolwiek innym. W miarę postępów specjalizacji, to w końcu specjalista będzie to ktoś taki, kto wie wszystko o niczym i nie wie niczego o wszystkim" - śp. Józef Kossecki
Avatar użytkownika
LeszkoII
 
Posty: 7756
Dołączył(a): niedziela 07 października 2012, 13:53

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez papadrive » poniedziałek 15 lutego 2016, 22:15

Może idea, sprzed wieku, "ruchu okrężnego" w takim wydaniu, była słuszna, kiedy ruch na drogach był rzędu kilku automobili na dzień, to na pewno nie sprawdza się obecnie. Szczególnie na mniejszych obiektach, których stosunkowo jest zdecydowanie więcej od wielkich rond.
Czytając ten artykuł można wychwycić wiele niespójności lub nietrafionych przemyśleń. Najpierw autor pisze, że jedynie w Polsce nie dostosowano się do uzgodnień KW, a później podaje przykład Anglii, gdzie obowiązują podobne zasady (tyle, że "pod prąd" :wink: ). Podobnie jest też w innych państwach, choć trzeba uczciwie przyznać, że nie wszędzie.
Próba alternatywnego oznakowania skrzyżowań z wyspą centralną, też jest nie do przyjęcia. Znak A-7 na wlotach i A-6 (?) na obwiedni. Toż to paradoks. A-6 (w wersji A-6a podanej przez autora) ustawia się przed skrzyżowaniem dróg, a nie jezdni i w określonej odległości. To już lepiej (jeśli można tak to ująć, byłby A-6b. lub A-6d. :P) I wtedy obwiednia i jednokierunkowy wlot stałyby się odrębnymi drogami i tworzyłyby osobne skrzyżowania. :eek2:
Autor przytacza jedyne "słuszne" tłumaczenia na polski, artykułu KW i to w trzech niezależnych formach. Z żadnej z nich nie wynika nic ponad to, co z naszego KD. Jedynie interpretacja inna. Przykładów można znaleźć więcej.
Nie chcę przez to powiedzieć, że pomysł ujednolicenia zasad poruszania się po "rondach" jest poroniony, bo rzeczywiście co WORD to inne zasady. Mnie osobiście nic nie zaskoczy. Jeździłem długo tak, jak proponuje autor wpisu, jeżdżę obecnie inaczej, więc przestawić się lub pozostać przy jednej opcji nie będzie trudno. :|
Nie zawsze, jazda zgodna z przepisami, gwarantuje bezpieczeństwo na drodze.
papadrive
 
Posty: 1010
Dołączył(a): poniedziałek 02 grudnia 2013, 22:21

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Sytuacje na drodze

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 68 gości