Przepisowa jazda stwarza zagrozenie?

Tu możecie podzielić się uwagami lub wątpliwościami związanymi z poruszaniem się na drogach

Moderatorzy: dylek, ella, klebek

Postprzez lith » sobota 02 stycznia 2010, 00:13

No tak S-1, S-2 co za różnica? :D
Avatar użytkownika
lith
 
Posty: 7569
Dołączył(a): niedziela 17 maja 2009, 21:09
Lokalizacja: E-g/Gda

Postprzez kopan » sobota 02 stycznia 2010, 00:29

sjakubowski napisał(a):
kopan napisał(a):A ty co robisz ??
Z czego to twoje zachowanie wynika ??
Gdzie masz jakiś przepis regulujący ??
Proszę przedstawić taki przepis - życzę powodzenia.
Sjakubowski ci pomoże w szukaniu.


Sądziłem, że to jakaś ironia, ale widzę, że jednak nie.

§ 95. 1. Sygnały świetlne nadawane przez sygnalizator S-1 oznaczają:
1) sygnał zielony - zezwolenie na wjazd za sygnalizator,
2) sygnał żółty - zakaz wjazdu za sygnalizator, chyba że w chwili zapalenia tego sygnału pojazd znajduje się tak blisko sygnalizatora, że nie może być zatrzymany przed nim bez gwałtownego hamowania; sygnał ten oznacza jednocześnie, że za chwilę zapali się sygnał czerwony,
3) sygnał czerwony - zakaz wjazdu za sygnalizator,
4) sygnały czerwony i żółty, nadawane jednocześnie - zakaz wjazdu za sygnalizator; sygnały te oznaczają także, że za chwilę zapali się sygnał zielony.


Czy masz jeszcze jakieś wątpliwości co robić, gdy widzisz sygnał zielony/żółty/czerwony???

Pozdrawiam!


Ba wątpliwości.

Ja mam pewność.

Jeden od dwa różni się o sto procent.
Nie mówimy o sygnalizatorze S-1
Ale o sygnalizatorze S-2.

Więc proszę nie wklejać tego co tego dwa nie dotyczy.
Avatar użytkownika
kopan
 
Posty: 1956
Dołączył(a): poniedziałek 09 sierpnia 2004, 18:59
Lokalizacja: Klikowa d. Tarnowa

Postprzez sjakubowski » sobota 02 stycznia 2010, 00:31

kopan napisał(a):Sprawa jest oczywista po bzdurze zatrzymanie na strzale...


Dlaczego uważasz to za bzdurę?

Rozumiem również, że jesteś wszechwiedzącym prawnikiem, z 20-letnim stażem, wiesz dokładnie jak były tworzone te przepisy i że "towarzystwo" wpadło pod stół?

Pozdrawiam!
Avatar użytkownika
sjakubowski
 
Posty: 821
Dołączył(a): piątek 25 września 2009, 14:24
Lokalizacja: Łódź

Postprzez kopan » sobota 02 stycznia 2010, 00:49

Czemu?
Bo niczemu to zatrzymanie nie służy.

Jazda warunkowa na S-2 ma się odbywać pod warunkiem nie utrudniania ruchu tym którzy ruch mają otwarty .
Kropka.
Ja tak jeżdżę.

Obecny przepis mówi że możesz jechać pod warunkiem że się zatrzymasz przed sygnalizatorem i nie utrudnisz ruchu innym jego uczestnikom.

Gościu jest to niewykonalne bo jak pojazd jedzie za mną to jak się mam zatrzymać nie utrudniając mu ruchu. :wink:

No ale pisząc przed samym zaśnięciem pod stołem taki zapis jest możliwy. :wink:

:wink:
Avatar użytkownika
kopan
 
Posty: 1956
Dołączył(a): poniedziałek 09 sierpnia 2004, 18:59
Lokalizacja: Klikowa d. Tarnowa

Postprzez szerszon » sobota 02 stycznia 2010, 01:13

Pojazd za Tobą ma taki sam obowiazek zatrzymania się na ,,warunku,, , więc tu nie ma żadnego utrudnienia.Poza tym będziesz stosował swoje dywagacje/coraz czesciej bezsensowne/ do momentu jak rozjedziesz jakiegoś rowerzystę,któremu nie będzie sie chciało zejść z roweru i wtedy docenisz gości leżących pod stołem.

post edytowany przez moderatora (regulamin, pkt 8.)
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Postprzez sjakubowski » sobota 02 stycznia 2010, 01:43

kopan napisał(a):Czemu?
Bo niczemu to zatrzymanie nie służy.


Czyli rozumiem, że zatrzymanie się na czerwonym świetle niczemu nie służy??? Zrozum, że pierwszą rzeczą, jaką masz na sygnale świetlnym to właśnie sygnał czerwony. Dopiero następną kolejnością jest ewentualne, warunkowe skorzystanie z "zielonej" strzałki.

kopan napisał(a):Kropka.
Ja tak jeżdżę.

To źle jeździsz, nie dość, że nie przepisowo to jeszcze bardzo niebezpiecznie!!!

kopan napisał(a):... bo jak pojazd jedzie za mną to jak się mam zatrzymać nie utrudniając mu ruchu.

Z innej strony. Jeśli masz S1 na którym nadawany jest sygnał czerwony, uważasz, że również nie należy się zatrzymać, ponieważ utrudnisz ruch jadącym za Tobą? Zrozum, że sytuacja z S-2 jest identyczna - również nadawany jest sygnał czerwony! Możesz wjechać na skrzyżowanie korzystając ze specjalnego przywileju "zielonej strzałki" ale musisz mieć nadal świadomość, że wjeżdżasz na skrzyżowanie przy czerwonym sygnale!

kopan napisał(a):No ale pisząc przed samym zaśnięciem pod stołem taki zapis jest możliwy.

Byłeś przy tym, jak były tworzone te zapisy? Rozumiem, że jesteś prawnikiem zaraz po studiach (gdzieś w jakimś poście o tym pisałeś), więc czemu zamiast pokazywać klasę i mądrość prawniczą - wymyślasz niestworzone, pokrętne logicznie teoria oraz wyśmiewasz się z osób, które tworzyły zapisy? Nic nie ujmując Tobie (gdyż niektóre Twe posty naprawdę wiele wnoszą informacji zwłaszcza pod kątem prawnym do tematów), ale wydaje mi się, że starasz się być o wiele mądrzejszy o wszystkich innych prawników, którzy tworzyli Pord - jednocześnie wyśmiewając sięz nich...


Pozdrawiam!
Avatar użytkownika
sjakubowski
 
Posty: 821
Dołączył(a): piątek 25 września 2009, 14:24
Lokalizacja: Łódź

Postprzez kopan » sobota 02 stycznia 2010, 01:45

Człowiek to się całe życie uczy.

Z przepisu wynika że jak ktoś jedzie za mną to nie ma obowiązku zatrzymania się przed strzałą bo bym mu ruch utrudnił.

Jak nikt nie jedzie za mną to muszę się zatrzymać przed strzałą.

Jak jadą 53 pojazdy to ten 53-ci ma się 53 razy zatrzymywać przed strzałą – czy może raz ma go strzała zatrzymać bez utrudniania ruchu tym z tyłu - też uczestnicy ruchu.

Ps. Jakim cudem mogę rowerzystę rozjechać jak widze nawet to czego wy po zatrzymaniu nie widzicie. :wink:
Avatar użytkownika
kopan
 
Posty: 1956
Dołączył(a): poniedziałek 09 sierpnia 2004, 18:59
Lokalizacja: Klikowa d. Tarnowa

Postprzez sjakubowski » sobota 02 stycznia 2010, 01:47

kopan napisał(a):Jeden od dwa różni się o sto procent.
Nie mówimy o sygnalizatorze S-1
Ale o sygnalizatorze S-2.

Więc proszę nie wklejać tego co tego dwa nie dotyczy.


Moment. Mówimy o wjeździe na skrzyżowanie w momencie, gdy wyświetlany jest sygnał czerwony. To, że akurat w S-2 świeci się zielona strzałka to przywilej - nie obowiązek. Jeśli np. ktoś Cię wkurza jadąc za Tobą, możesz przecież nie skorzystać z zielonej strzałki i czekać aż zapali się główny zielony na S-2. Mało tego - nie będzie to utrudnienie ruchu.

Pozdrawiam!
Avatar użytkownika
sjakubowski
 
Posty: 821
Dołączył(a): piątek 25 września 2009, 14:24
Lokalizacja: Łódź

Postprzez szerszon » sobota 02 stycznia 2010, 01:55

kopan napisał(a):Człowiek to się całe życie uczy.

Z przepisu wynika że jak ktoś jedzie za mną to nie ma obowiązku zatrzymania się przed strzałą bo bym mu ruch utrudnił.

Jak nikt nie jedzie za mną to muszę się zatrzymać przed strzałą.

Jak jadą 53 pojazdy to ten 53-ci ma się 53 razy zatrzymywać przed strzałą – czy może raz ma go strzała zatrzymać bez utrudniania ruchu tym z tyłu - też uczestnicy ruchu.

Ps. Jakim cudem mogę rowerzystę rozjechać jak widze nawet to czego wy po zatrzymaniu nie widzicie. :wink:
Dlaczego martwisz sie o kogoś ? Jego powinny obowiązywać takie same przepisy ,niezaleznie od tego,czy mają przed sobą auto,czy też nie.Właśnie na tym oblewają na egzaminie punktowcy i gazownicy.I nie mów hop z tym widzeniem,bo czasami można się zdziwić. :)
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Postprzez sjakubowski » sobota 02 stycznia 2010, 01:56

kopan napisał(a):Z przepisu wynika że jak ktoś jedzie za mną to nie ma obowiązku zatrzymania się przed strzałą bo bym mu ruch utrudnił.


W którym miejscu to wynika? Podaj dokładny zapis raz jeszcze, wytłuść albo coś innego zastosuj?
Aha, i jeśli możesz, zdefiniuj pojęcie "utrudnienia ruchu".

Dla mnie "utrudnianiem ruchu jest sytuacja w której ze względu na nieprawidłowe zachowanie jednego uczestnika ruchu inny uczestnik musi wykonać dodatkowe manewry aby kontynuować jazdę w obranym przez siebie kierunku - np. przy skręcie w prawo musiałby najpierw wykonać manewr omijania." Olin.

Pozdrawiam!
Avatar użytkownika
sjakubowski
 
Posty: 821
Dołączył(a): piątek 25 września 2009, 14:24
Lokalizacja: Łódź

Postprzez kopan » sobota 02 stycznia 2010, 02:02

Jakubowski nie twórzcie swoich przepisów ale opierajcie się na tych co są stworzone.
Co to jest:
1) Gdzie przy S-2 masz że pierwsze jest czerwone a potem strzała.
A może jest odwrotnie ?
Ani tak ani siak S-2 to czerwony ze strzałą.
2) Gdzie przy S-1 jest mowa o nie utrudnianiu ruchu - zacytuj ?
3) Skąd wiesz co oznacza czerwony na S-2 – zacytuj ?
Avatar użytkownika
kopan
 
Posty: 1956
Dołączył(a): poniedziałek 09 sierpnia 2004, 18:59
Lokalizacja: Klikowa d. Tarnowa

Postprzez sjakubowski » sobota 02 stycznia 2010, 02:18

kopan napisał(a):Co to jest:
1) Gdzie przy S-2 masz że pierwsze jest czerwone a potem strzała.
A może jest odwrotnie ?
Ani tak ani siak S-2 to czerwony ze strzałą.


Sam sobie odpowiedziałeś - czerwony ze strzałą - a nie strzała z czerwonym...

kopan napisał(a):2) Gdzie przy S-1 jest mowa o nie utrudnianiu ruchu - zacytuj ?


No właśnie... Masz czerwone światło - zatrzymujesz się. Czy utrudniasz ruch jadącym za Tobą? Nie ma takiego zapisu o "nie utrudnianiu ruchu" ponieważ zatrzymanie się na czerwonym świetle nie jest utrudnianiem ruchu.

kopan napisał(a):3) Skąd wiesz co oznacza czerwony na S-2 – zacytuj ?

Par 96 ust. 1.
Nadawany przez sygnalizator S-2 sygnał czerwony wraz z sygnałem w kształcie zielonej strzałki (a nie strzały!) oznacza, że dozwolone jest skręcanie w kierunku wskazanym strzałką w najbliższą jezdnię na krzyżowaniu z zastrzeżeniem ust.3

Ust. 3
Skręcenie lub zawrócenie, o których mowa w ust. 1 i 2i, jest dozwolone pod warunkiem, że kierujący zatrzyma się przed sygnalizatorem i nie spowoduje utrudnienia ruchu innym jego uczestnikom.

Czyli może skręcić, ale musisz spełnić dwa osobne warunki:
- zatrzymać się przed sygnalizatorem,
- nie utrudnić ruchu innym uczestnikom.

Skoro zatrzymanie się przed sygnalizatorem nadającym czerwony sygnał, nie jest utrudnieniem ruchu jadącym za Tobą, jak już wykazałem na początku, chodzi tutaj o innych uczestników ruchu niż Ci, co jadą za Tobą, czyli o tych którzy uczestniczą w ruchu poprzecznym (piesi, rowerzyści, pojazdy samochodowe itp)

Mało tego. Zajrzyj sobie do DU220, jest tam napisane:
Oprócz sygnałów (...) na skrzyżowaniu stosuje się sygnał dopuszczający skręcania w kierunku wskazanym strzałką (...). Sygnał ten (S2) zezwala na ruch w najbliższą drogę na skrzyżowaniu w kierunku wskazanym strzałką, po zatrzymaniu się przed sygnalizatorem. Sygnał dopuszczający skręcenie...
Avatar użytkownika
sjakubowski
 
Posty: 821
Dołączył(a): piątek 25 września 2009, 14:24
Lokalizacja: Łódź

Postprzez Nikolaus » sobota 02 stycznia 2010, 02:25

Wg mnie zatrzymanie na strzałce jest sensowne np. gdy jest przejście dla pieszych (nie jest trudno sobie wyobrazić niebezpieczne sytuacje i nawiązanie do innych stworzonych przepisów). Analogicznie bez sensu jest zatrzymywanie na STOP, gdy jest pusto (a jeśli już to B-20 postawiłbym praktycznie przed każdym, względnie "niebezpiecznym" miejscem). Niepotrzebnie wyróżniono sygnalizator S-1 i S-2, zamiast dopisać w S-1 sytuację ze strzałką.. i tak wiadomo o co chodzi :P
Avatar użytkownika
Nikolaus
 
Posty: 94
Dołączył(a): poniedziałek 21 września 2009, 18:13
Lokalizacja: Częstochowa

Postprzez szerszon » sobota 02 stycznia 2010, 02:31

Nikolaus napisał(a):Wg mnie zatrzymanie na strzałce jest sensowne np. gdy jest przejście dla pieszych (nie jest trudno sobie wyobrazić niebezpieczne sytuacje i nawiązanie do innych stworzonych przepisów). Analogicznie bez sensu jest zatrzymywanie na STOP, gdy jest pusto (a jeśli już to B-20 postawiłbym praktycznie przed każdym, względnie "niebezpiecznym" miejscem). Niepotrzebnie wyróżniono sygnalizator S-1 i S-2, zamiast dopisać w S-1 sytuację ze strzałką.. i tak wiadomo o co chodzi :P
Niestety właśnie takie jest ,,myslenie,, kierowców.Tu wszystko świetnie widzę,więc się nie zatrzymuję/olewka przepisów/,a w momencie kiedy naprawdę trzeba sie zatrzymać nie robia tego.Przyzwyczajenie drugą naturą. :)
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Postprzez kopan » sobota 02 stycznia 2010, 21:06

sjakubowski napisał(a):
kopan napisał(a):Co to jest:
1) Gdzie przy S-2 masz że pierwsze jest czerwone a potem strzała.
A może jest odwrotnie ?
Ani tak ani siak S-2 to czerwony ze strzałą.


Sam sobie odpowiedziałeś - czerwony ze strzałą - a nie strzała z czerwonym...

kopan napisał(a):2) Gdzie przy S-1 jest mowa o nie utrudnianiu ruchu - zacytuj ?


No właśnie... Masz czerwone światło - zatrzymujesz się. Czy utrudniasz ruch jadącym za Tobą? Nie ma takiego zapisu o "nie utrudnianiu ruchu" ponieważ zatrzymanie się na czerwonym świetle nie jest utrudnianiem ruchu.

kopan napisał(a):3) Skąd wiesz co oznacza czerwony na S-2 – zacytuj ?

Par 96 ust. 1.
Nadawany przez sygnalizator S-2 sygnał czerwony wraz z sygnałem w kształcie zielonej strzałki (a nie strzały!) oznacza, że dozwolone jest skręcanie w kierunku wskazanym strzałką w najbliższą jezdnię na krzyżowaniu z zastrzeżeniem ust.3

Ust. 3
Skręcenie lub zawrócenie, o których mowa w ust. 1 i 2i, jest dozwolone pod warunkiem, że kierujący zatrzyma się przed sygnalizatorem i nie spowoduje utrudnienia ruchu innym jego uczestnikom.

Czyli może skręcić, ale musisz spełnić dwa osobne warunki:
- zatrzymać się przed sygnalizatorem,
- nie utrudnić ruchu innym uczestnikom.

Skoro zatrzymanie się przed sygnalizatorem nadającym czerwony sygnał, nie jest utrudnieniem ruchu jadącym za Tobą, jak już wykazałem na początku, chodzi tutaj o innych uczestników ruchu niż Ci, co jadą za Tobą, czyli o tych którzy uczestniczą w ruchu poprzecznym (piesi, rowerzyści, pojazdy samochodowe itp)

Mało tego. Zajrzyj sobie do DU220, jest tam napisane:
Oprócz sygnałów (...) na skrzyżowaniu stosuje się sygnał dopuszczający skręcania w kierunku wskazanym strzałką (...). Sygnał ten (S2) zezwala na ruch w najbliższą drogę na skrzyżowaniu w kierunku wskazanym strzałką, po zatrzymaniu się przed sygnalizatorem. Sygnał dopuszczający skręcenie...


1) Odkryłeś Amerykę że na S-2 zdefiniowano wyłącznie czerwone ze strzałą.
Ale co to ma do tego że wymyślasz jakieś przywileje jazdy na strzale bo jest czerwone.
Na tych twoich przywilejach się skoncentruj - bo odpowiadasz nie na temat.

2) Gdzie przy S-1 pisze że ruchu nie możesz utrudniać.
Zacytuj ?? ??
„No właśnie” to nie cytat.

3) Czy trzeba po trzy razy o to samo pytać.
CZERWONY na S-2 co znaczy.
Nie dziadek z babką a sam dziadek.
Samo ino czerwone światło co oznacza ??
Avatar użytkownika
kopan
 
Posty: 1956
Dołączył(a): poniedziałek 09 sierpnia 2004, 18:59
Lokalizacja: Klikowa d. Tarnowa

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Sytuacje na drodze

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 31 gości