Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć lub nie jeździć.

Tu możecie podzielić się uwagami lub wątpliwościami związanymi z poruszaniem się na drogach

Moderatorzy: dylek, ella, klebek

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez tomekkoz » środa 09 września 2015, 12:59

LeszkoII napisał(a):
tomekkoz napisał(a):Strzałki powinny być nieco wygięte - tak jak na znaku C-12. Wtedy nie byłoby wątpliwości, że reprezentują jeden kierunek jazdy - taki jak wskazany na znaku C-12.
Wygięte? Wtedy cały czas będziesz zmieniał "kierunek jazdy", bo przypomnę napisałeś, że jazda na wprost odbywa się tylko w linii prostej.
A kto mówi o jeździe na wprost? Cały czas mówię o jeździe w kierunki wskazanym na znaku C-12.
Jak zwykle brak merytoryczności w twoich wypowiedziach.

LeszkoII napisał(a):W takim razie względem czego na skrzyżowaniu zmieniasz kierunek jazdy? Za chwilę pewnie powiesz, że jazda skręcanie w lewo nie jest zmianą kierunku jazdy tylko jazda w jednym kierunku po wygiętej strzałce :lol:
Skoro jadę w jednym kierunku - wskazanym na znaku C-12 to wiadomo, że nie zmieniam kierunku jazdy.
Masz kompletny bajzel pojęciowy w głowie, dlatego, że nigdy nie chciało ci się zapoznać z podstawowymi definicjami, w tym bardziej zrozumieć ich.
LeszkoII napisał(a):
Jako że cały czas rozmawiamy o znaku C-12....
Czy na tym rys. strzałki czerwone i niebieskie reprezentują ten sam, jeden kierunek jazdy?

Zapoznaj się najpierw z rozporządzeniem, jak powinno wyglądać skrzyżowanie z C-12.
Na tym skrzyżowaniu, pojazdy jadą dookoła wyspy w czterech kierunkach, zatem stawianie znaku C-12 jest nadużyciem.
=========
LeszkoII napisał(a):
tomekkoz napisał(a):1. To standardowe linie P-7a. Stosuje się je do przedłużenia krawędzi jezdni na skrzyżowaniach.
Do przedłużenia krawędzi jezdni powiadasz... Dla Ciebie obwiednia to jedna jezdnia jednokierunkowa w kształcie zamkniętej pętli. Wyjaśnij, co stanowi przedłużenie tej jezdni :hmm:

Gościu nawet zdania nie umiesz prawidłowo powtórzyć. Przedłużenie krawędzi jezdni, a nie przedłużenie jezdni. Sprawdź sobie w słowniku co znaczy słowo krawędź, bo nawet z tym u ciebie licho.

Poza tym P-7a stosuje się do przedłużenia krawędzi jezdni na skrzyżowaniach, nie tylko na SoRO, ale na wszystkich rodzajach. Radzę zapoznać się z warunkami technicznymi dla znaków poziomych, bo z tym też krucho u ciebie.
KIERUNEK JAZDY - pojęcie zbyt trudne i niezrozumiałe dla niektórych....
Naukę PoRD należy zacząć od przyswojenia podstawowych pojęć.
tomekkoz
 
Posty: 768
Dołączył(a): czwartek 23 października 2014, 21:43
Lokalizacja: Zabrze

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez LeszkoII » środa 09 września 2015, 15:36

tomekkoz napisał(a):A kto mówi o jeździe na wprost? Cały czas mówię o jeździe w kierunki wskazanym na znaku C-12.
Widzę, że zmieniłeś płytę ;) A to nie można skręcić w lewo lub jechać na wprost zgodnie z dyspozycją C-12? :eek2: Dlatego pytałem o jazdę na wprost, bo zmiana kierunku jazdy w lewo odbywa się w odniesieniu do poprzedniego kierunku jazdy na wprost. Podobnie ze skręceniem w prawo - manewr wykonuje się w odniesieniu do wcześniejszego kierunku jazdy na wprost.

Po drugie, strzałki na C-12 nie wskazują kierunku jazdy, co Ci zobrazowałem kolorystycznie :)
Po trzecie, skoro wg. Ciebie na skrzyżowaniu C-12 wskazuje jednak kierunek jazdy(nakazany), to przypominam Ci, że tzw. "skręt w prawo z obwiedni" wykonujesz NA SKRZYŻOWANIU, czyli łamiesz nakaz C-12 :lol:
tomekkoz napisał(a):Jak zwykle brak merytoryczności w twoich wypowiedziach.
Punktuję Cię, jak chcę i na ile regulamin Forum pozwala.
tomekkoz napisał(a):Skoro jadę w jednym kierunku - wskazanym na znaku C-12 to wiadomo, że nie zmieniam kierunku jazdy.
Mam ubaw :mrgreen: To jak chcesz na skrzyżowaniu "skręcić w prawo z obwiedni". Turlaj się naokoło jak wskazano na znaku.
tomekkoz napisał(a):nie chciało ci się zapoznać z podstawowymi definicjami
Człowieku o czym Ty piszesz... Gdzie masz w PoRD legalną definicje kierunku jazdy? Nie ma. Kontekstową można wyprowadzić, ale w tym celu trzeba znać trochę ustawy PoRD i rozporządzeń przynajmniej w miejscach, gdzie wspomina się o kierunku jazdy.
tomekkoz napisał(a):Na tym skrzyżowaniu, pojazdy jadą dookoła wyspy w czterech kierunkach, zatem stawianie znaku C-12 jest nadużyciem.
Nie jest nadużyciem, tylko twoje teorie już dawno się wykoleiły, nie dociera?

Obrazek

Skrzyżowanie jest oznakowane zgodnie z rozporządzeniem(powiedziałbym że wzorowo oznakowane poziomo i pionowo - tak jak na rys. 8.5.4. z zał. 2 do 220).
Turbinowe też niezgodne z dyspozycją C-12?
Oznaczone na wlotach strzałkami kierunkowymi tez niezgodne z C-12?

Ty masz problem, nie ja. Potrafisz rozśmieszyć :lol:

Rysunek z niebieskimi i czerwonymi strzałkami będę Ci wklejał za każdym razem, dopóki nie dotrze... co oznacza C-12. Przestaniesz wypisywać głupoty (to nie jest obraźliwe stwierdzenie, to uczciwe opisanie Twoich ostatnich rewelacji).
"Specjalista to ktoś, kto wie wszystko o czymś i nie wie nic o czymkolwiek innym. W miarę postępów specjalizacji, to w końcu specjalista będzie to ktoś taki, kto wie wszystko o niczym i nie wie niczego o wszystkim" - śp. Józef Kossecki
Avatar użytkownika
LeszkoII
 
Posty: 7756
Dołączył(a): niedziela 07 października 2012, 13:53

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez tomekkoz » środa 09 września 2015, 15:47

Pokaż mi na rysunku 8.5.4 znak C-12.
Jak zwykle nie masz o niczym pojęcia.
Skrzyżowania ze znakiem C-12 opisano w punkcie 8.4.

Poza tym postawianie tego znaku na tego typu skrzyżowaniu (8.5.4) to nieznajomość przepisów, nieznajomość dyspozycji znaku C-12 oraz rozporządzenia w sprawie wrunków technicznych jakim powinny odpowiadać znaki.
Prawdopodobnie w związku z tym nadużyciem, zaczeła się tworzyć cała "warszawska szkółka niedzielna", której koronnym argumentem było nieprawidłowo oznakowane skrzyżowanie.
C-12 tam pasuje jak świni siodło.
KIERUNEK JAZDY - pojęcie zbyt trudne i niezrozumiałe dla niektórych....
Naukę PoRD należy zacząć od przyswojenia podstawowych pojęć.
tomekkoz
 
Posty: 768
Dołączył(a): czwartek 23 października 2014, 21:43
Lokalizacja: Zabrze

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez LeszkoII » środa 09 września 2015, 15:52

tomekkoz napisał(a):Pokaż mi na rysunku 8.5.4 znak C-12.
Jak chcesz w zał. nr 2. zobaczyć znak C-12? Myślisz?
tomekkoz napisał(a):Skrzyżowania ze znakiem C-12 opisano w punkcie 8.4.
Zał. 1. nie dotyczy oznakowania poziomego(!) Myślisz?

Coś skromny wpis spłodziłeś. I tak Ci będę przypominał :)
"Specjalista to ktoś, kto wie wszystko o czymś i nie wie nic o czymkolwiek innym. W miarę postępów specjalizacji, to w końcu specjalista będzie to ktoś taki, kto wie wszystko o niczym i nie wie niczego o wszystkim" - śp. Józef Kossecki
Avatar użytkownika
LeszkoII
 
Posty: 7756
Dołączył(a): niedziela 07 października 2012, 13:53

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez tomekkoz » środa 09 września 2015, 15:55

LeszkoII napisał(a):
tomekkoz napisał(a):Pokaż mi na rysunku 8.5.4 znak C-12.
Jak chcesz w zał. nr 2. zobaczyć znak C-12? Myślisz?

Zajrzyj do punktu 8.4 zał. Nr 2 to się przekonasz czy nie zobaczysz znaku C-12.....

8.5.4 to nie jest skrzyżowanie na którym ruch odbywa się w kierunku wskazanym na znaku C-12. W związku z tym nie ma na tym rys. tego znaku i nie powinno go tam być.
A wyposażenie tego typu skrzyżowań w znak C-12 to nadużycie i jest to nieprawidłowe i niezgodne z rozporządzeniem.
KIERUNEK JAZDY - pojęcie zbyt trudne i niezrozumiałe dla niektórych....
Naukę PoRD należy zacząć od przyswojenia podstawowych pojęć.
tomekkoz
 
Posty: 768
Dołączył(a): czwartek 23 października 2014, 21:43
Lokalizacja: Zabrze

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez LeszkoII » środa 09 września 2015, 16:53

tomekkoz napisał(a):Zajrzyj do punktu 8.4 zał. Nr 2 to się przekonasz czy nie zobaczysz znaku C-12.....
Sporadycznie pojawiają się znaki pionowe, ale równie dobrze mogłoby ich tam nie być, bo ten załącznik dotyczy znaków poziomych.
W punkcie 8.4. masz jakieś linie biegnące koncentrycznie naokoło wyspy? Brak. Twoje wnioski, jakoby skrzyżowanie z rys. 8.5.4. nie było skrzyżowaniem o ruchu okrężnym, są bezpodstawne. Zapoznaj się, jak podpisano rysunek(!).

tomekkoz napisał(a):8.5.4 to nie jest skrzyżowanie na którym ruch odbywa się w kierunku wskazanym na znaku C-12
To jest skrzyżowanie o ruchu okrężnym, co wynika między innymi z tytułu.
tomekkoz napisał(a):W związku z tym nie ma na tym rys. tego znaku i nie powinno go tam być.
Ile razy mam pisać, że znaczenie znaku C-12 określono w zał. 1 do "220"? :roll:
tomekkoz napisał(a):A wyposażenie tego typu skrzyżowań w znak C-12 to nadużycie i jest to nieprawidłowe i niezgodne z rozporządzeniem.
Raczej oznakowanie niezgodne z Twoimi kuriozalnymi wymysłami o prostowaniu ronda. Te skrzyżowania mają się dobrze i dobrze się miały w latach 70-tych.

pkt. 8.1. napisał(a):Oznakowanie poziome skrzyżowań składa się z oznakowania:
wlotów i wylotów,
– powierzchni, na której przecinają się tory jazdy pojazdów.
(...)Wloty dróg na skrzyżowania znakuje się zgodnie z zasadami określonymi w punkcie 7.6.
pkt. 8.4. napisał(a):Oznakowanie poziome wlotów na skrzyżowania, na których ruch odbywa się wokół wyspy zależy od przyjętych zasad organizacji ruchu i powinno być zgodne z zasadami określonymi w punkcie 7.6.
Jeżeli na wlotach zostały zastosowane znaki pionowe C-12 „ruch okrężny” łącznie ze znakami A-7 „ustąp pierwszeństwa”, wówczas pojazdy na wlotach są podporządkowane w stosunku do pojazdów znajdujących się w ruchu okrężnym i każdy z wlotów znakuje się zgodnie z zasadami określonymi w punkcie 7.6.2.2.
pkt. 7.6.2.2. napisał(a):Ponadto umieszcza się znaki podłużne, poprzeczne, uzupełniające i strzałki, w zależności od sposobu podporządkowania drogi i zastosowanej organizacji ruchu zgodnie z zasadami podanymi w punkcie 7.6.1.
pkt. 7.6.1. napisał(a):Znaki poziome na wlotach dróg na skrzyżowania stosuje
się w celu:(...)
– wyznaczenia pasów ruchu,
określenia kierunku jazdy przez skrzyżowanie.
(...)Oznakowanie wlotów wykonuje się według jednakowych zasad, bez względu na to, czy droga ma znaki poziome na całej długości, czy też wymagane jest tylko oznakowanie samego wlotu.

Dalej będziesz pisał, że strzałki P-8 na wlotach SoRO są niezgodne z rozporządzeniem?
"Specjalista to ktoś, kto wie wszystko o czymś i nie wie nic o czymkolwiek innym. W miarę postępów specjalizacji, to w końcu specjalista będzie to ktoś taki, kto wie wszystko o niczym i nie wie niczego o wszystkim" - śp. Józef Kossecki
Avatar użytkownika
LeszkoII
 
Posty: 7756
Dołączył(a): niedziela 07 października 2012, 13:53

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez szoferemeryt » środa 09 września 2015, 19:07

LeszkoII napisał(a):
szoferemeryt napisał(a):Do czego i komu są potrzebne linie jak na obrazku?
To są linie prowadzące. Wyznaczają w tym przypadku granice obwiedni wyspy. Nie są to linie krawędziowe, bo od strony wylotów skrzyżowań nie stosuje się P-7a.
szoferemeryt napisał(a):Czy dla ozdoby?
:roll: :roll: :roll:
szoferemeryt napisał(a):A może coś oznaczają? tylko co?
Dlaczego to pytanie jest dla Ciebie ważne?

Jeśli to linie prowadzące to co lub kogo prowadzą?
Jeśli wyznaczają granice obwiedni, to nie są one wyznacznikiem zewnętrznej krawędzi jezdni (obwiedni)?
To jakaś niekonsekwencja z twojej strony.

Co do kierunku wstawiam obrazek dla pokazania kierunku jazdy obwiednią.
Dodaj do tego linie prowadzące i powinieneś zrozumieć.
Obrazek
szoferemeryt
 
Posty: 1155
Dołączył(a): piątek 11 kwietnia 2014, 16:03

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez LeszkoII » środa 09 września 2015, 20:05

szoferemeryt napisał(a):Jeśli to linie prowadzące to co lub kogo prowadzą?
Kierujących... no przecież ten znak dotyczy kierujących.
szoferemeryt napisał(a):Jeśli wyznaczają granice obwiedni, to nie są one wyznacznikiem zewnętrznej krawędzi jezdni (obwiedni)?
Obwiednia nie jest jezdnią. Na obwiedni skrzyżowania z wyspą muszą być co najmniej dwie jezdnie (dla SoRO typu T). Na skrzyżowaniach nie oznacza się prawej krawędzi jezdni.
szoferemeryt napisał(a):To jakaś niekonsekwencja z twojej strony.
Musiałbyś wyjaśnić, na czym ona polega.
szoferemeryt napisał(a):Co do kierunku wstawiam obrazek dla pokazania kierunku jazdy obwiednią.
Istotnie korzystając z SoRO (a konkretnie z tzw. obwiedni wyspy) obowiązani jesteśmy poruszać się w taki sposób, żeby mieć ją cały czas po lewej stronie - czyli aby pojazd znajdował się po jej prawej stronie. Wszystko zależy od punktu odniesienia :)
Kierunek dookoła wyspy nie jest poprawnym odniesieniem w sensie kierunku jazdy, co do którego mamy obowiązek wcześniejszego odpowiedniego ustawienia się przy jednoczesnym zasygnalizowaniu tego zamiaru - zawczasu i wyraźnie.

Na Twoim schemacie odległości pomiędzy wlot/wylotami są znaczne, dlatego należy zachować się racjonalnie, tj. tak jak nakazuje Art. 3. uPoRD. Takie skrzyżowania banalnie łatwo rozpoznać pod warunkiem, że zachowuje się SZ.O. zbliżając sie do niego.

Sankila podała dośc orientalny przykład, na szczęście spoza Polski:https://goo.gl/maps/3V98A Przesuń sobie widok na lewo lub wciśnij na klawiaturze 'ESC' 8)
"Specjalista to ktoś, kto wie wszystko o czymś i nie wie nic o czymkolwiek innym. W miarę postępów specjalizacji, to w końcu specjalista będzie to ktoś taki, kto wie wszystko o niczym i nie wie niczego o wszystkim" - śp. Józef Kossecki
Avatar użytkownika
LeszkoII
 
Posty: 7756
Dołączył(a): niedziela 07 października 2012, 13:53

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez sankila » środa 09 września 2015, 20:22

LeszkoII napisał(a):To jak nazwiesz trzy skrzyżowania tworzące przy wyspie jeden ciąg komunikacyjny?
nazwę jak chcę, ale pojadę jak przez trzy skrzyżowania: najpierw I, potem II, potem III.
O ile się nie mylę, w PoRD nie ma też definicji wyspy
Ależ ty szerszonisz! A po co definicja wyspy, która nie służy do jazdy? Definicję rzeki też mieli podać?
Polski przykład poproszę, ten się nie liczy. Nie znam fińskiej UoDP. Taki twór w Polsce byłby węzłem lub zespołem skrzyżowań - w każdym razie na pewno nie jednym skrzyżowaniem :lol:
Wiedziałam, że będziesz się wykręcał, więc specjalnie podkreśliłam, że Estonia, z której pochodzi rondo jest sygnatariuszem KW, więc ten "twór" jest regularnym SORO). Możesz sobie wziąć rondo głogowskie -tez duże i zielone.

Ale niech Ci będzie: dwa polskie skrzyżowania
https://www.google.com/maps/@51.0899697 ... a=!3m1!1e3
https://www.google.pl/maps/@50.2643685, ... !1e3?hl=pl

Objaśnij - na podstawie "bezpośrednio PoRD", czyli definicji skrzyżowania - dlaczego pl. Powstańców jest szeregiem skrzyżowań, a rondo Ziętka - jednym.
Przypominam - tylko Ustawa! Bez rozporządzeń.
To jest głos w dyskusji a nie: "zaśmiecanie forum, wprowadzanie bałaganu, kłótnia, prowokacja".
Avatar użytkownika
sankila
 
Posty: 2378
Dołączył(a): środa 25 lutego 2009, 01:56
Lokalizacja: Wrocław

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez szoferemeryt » środa 09 września 2015, 20:41

Leszko;
Jeśli ta linia
Obrazek
prowadzi kierujących po skrzyżowaniu, to prowadzi dokładnie okrężnie o czym mówi zna C-12, a każdy zjazd z takiego skrzyżowania jest w prawo.
Inaczej była by to tylko ozdoba.
Jeśli obwiednia nie jest jezdnia to czym jest?
Napisałem wyraźnie
Czyt.
Jeśli wyznaczają granice obwiedni, to nie są one wyznacznikiem zewnętrznej krawędzi jezdni (obwiedni)?
To jakaś niekonsekwencja z twojej strony. Co tu jeszcze wyjaśniać?
Odpowiedziałeś, cyt.
Na Twoim schemacie odległości pomiędzy wlot/wylotami są znaczne, dlatego należy zachować się racjonalnie, tj. tak jak nakazuje Art. 3. uPoRD.
Jakie znaczenie ma wielkość skrzyżowania?
Przecież sam twierdziłeś że należy kierować się znakami, a nie kształtem czy wielkości skrzyżowania. Teraz zmienisz zdanie?
szoferemeryt
 
Posty: 1155
Dołączył(a): piątek 11 kwietnia 2014, 16:03

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez dylek » środa 09 września 2015, 20:46

https://www.youtube.com/watch?v=IS9WlYTVDqE
Jaki kierunek jazdy ma pierwsza przyczepa, a jaki druga ? :D

EDIT:
tomekkoz napisał(a):Niestety nie masz racji. Warunek nie jest spełniony, gdyż jeden kierunek na skrzyżowaniu jest oczywisty dla kierujących - wynika z zastosowania znaku C-12.

Taaa... o tej oczywistości świadczy prawie 400 stron tego wątku, setki kolejnych stron w dziesiątkach wątków o rondach na tym forum i niezliczone dyskusje od wielu lat wszędzie... nad oczywistością ... ;)
Coś cieniutko z tą oczywistością.... podobnie jak z twoją odpowiedzią...
Rób krucjatę...znacz strzałkami wloty rond... (btw ciekawe jakie strzałki na nich umieścisz :mrgreen: )
Pozdrawiam z prawego fotela "eLki" :D
Avatar użytkownika
dylek
Moderator
 
Posty: 4648
Dołączył(a): czwartek 01 marca 2007, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez LeszkoII » środa 09 września 2015, 21:07

sankila napisał(a):Ależ ty szerszonisz! A po co definicja wyspy, która nie służy do jazdy? Definicję rzeki też mieli podać?
Definicja wyspy, kierunku jazdy ani rzeki nie wymaga definiowania na poziomie prawnym, bo z kontekstu przepisów łatwo(dla wybrańców cudzysłów) wydedukować, co to znaczy. Żadne słowniki mnie nie interesują, bo wiem co to znaczy słowo 'wyspa'. Słowo posiada wielorakość znaczeń a my dyskutujemy na Forum Prawo Jazdy.
sankila napisał(a):Wiedziałam, że będziesz się wykręcał, więc specjalnie podkreśliłam, że Estonia, z której pochodzi rondo jest sygnatariuszem KW, więc ten "twór" jest regularnym SORO). Możesz sobie wziąć rondo głogowskie -tez duże i zielone.
A co mnie obchodzi KW? Ten akt międzynarodowy może służyć JEDYNIE w celu argumentowania wykładni funkcjonalnej a i tak z dużą dozą ostrożności bym podchodził do zagadnienia, bo takowym powinien się zająć Trybunał Konstytucyjny a nie żaden sąd powszechny, czy "powszechny f-naiusz policji".

Rondo w Głogowie nie jest skrzyżowaniem.

Pierwszy: zespół skrzyżowań.
Drugi: skrzyżowanie.
sankila napisał(a):dlaczego pl. Powstańców jest szeregiem skrzyżowań, a rondo Ziętka - jednym.
Przypominam - tylko Ustawa! Bez rozporządzeń.
Dlatego, bo są to drogi publiczne. Jak zerkniesz na plan zagospodarowanie przestrzennego albo na Geoportal, to się przekonasz, że mam rację :) Tego wprost nie reguluje ustawa PoRD. Wobec def. skrzyżowania zawartej w PoRD mam prawo dedukować w oparciu o Art. 2.1a tejże ustawy. Lepsze to niż internetowy SJP :lol:

===========================
Dylek napisał(a):Jaki kierunek jazdy ma pierwsza przyczepa, a jaki druga ?
Oglądając materiał @gagatka, pomyślałem o tym samym :spoko:
"Specjalista to ktoś, kto wie wszystko o czymś i nie wie nic o czymkolwiek innym. W miarę postępów specjalizacji, to w końcu specjalista będzie to ktoś taki, kto wie wszystko o niczym i nie wie niczego o wszystkim" - śp. Józef Kossecki
Avatar użytkownika
LeszkoII
 
Posty: 7756
Dołączył(a): niedziela 07 października 2012, 13:53

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez sankila » środa 09 września 2015, 22:02

LeszkoII napisał(a):Tego wprost nie reguluje ustawa PoRD. Wobec def. skrzyżowania zawartej w PoRD mam prawo dedukować w oparciu o Art. 2.1a tejże ustawy. Lepsze to niż internetowy SJP :lol:
Jakie prawo, jakiej dedukcji? Od tego jest definicja, żebyś WIEDZIAŁ, jak rozpoznać skrzyżowanie (i zastosował odpowiednie przepisy).
Zdejmij znaki z obu skrzyżowań i czym się będą różnić? Zamień je miejscami - będzie to samo. Tu przecięcia/połączenia dróg i tu też. Jedne są skrzyżowaniami, a drugie nie?
W definicji skrzyżowania nie ma nic o znakach drogowych! Jest o drogach wewnętrznych, gruntowych, dojazdach do posesji, ale ani słowa, że "nie uważa się za skrzyżowanie przecięcia dróg, przed którym stoi znak C12".

Dlatego powtarzam pytanie: na jakiej podstawie twierdzisz, że skrzyżowania, "tworzące przy wyspie jeden ciąg komunikacyjny", mogą być JEDNYM skrzyżowaniem?
To jest głos w dyskusji a nie: "zaśmiecanie forum, wprowadzanie bałaganu, kłótnia, prowokacja".
Avatar użytkownika
sankila
 
Posty: 2378
Dołączył(a): środa 25 lutego 2009, 01:56
Lokalizacja: Wrocław

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez tomekkoz » środa 09 września 2015, 22:18

LeszkoII napisał(a):
tomekkoz napisał(a):Zajrzyj do punktu 8.4 zał. Nr 2 to się przekonasz czy nie zobaczysz znaku C-12.....
Sporadycznie pojawiają się znaki pionowe, ale równie dobrze mogłoby ich tam nie być, bo ten załącznik dotyczy znaków poziomych.
W punkcie 8.4. masz jakieś linie biegnące koncentrycznie naokoło wyspy? Brak. Twoje wnioski, jakoby skrzyżowanie z rys. 8.5.4. nie było skrzyżowaniem o ruchu okrężnym, są bezpodstawne. Zapoznaj się, jak podpisano rysunek(!).

Oczywiście, że, jest skrzyżowaniem o ruchu okrężnym.
Skrzyżowanie z wyspą centralną ze znakami A-7 i D-1 jest również skrzyżowaniem o ruchu okrężnym. Jednak nie na każdym skrzyżowaniu ruch odbywa się - w kierunku wskazanym na znaku C-12.
A teraz patrz jak twoje skrzyżowanie o ruchu okrężnym z punktu 8.5.4 powinno być oznakowane:

Na pierwszym ruch odbywa się w kierunku wskzaznym na znaku C-12, a na drugim nie.

Nie ma możliwości oznakowania skrzyżowania z pkt 8.5.4 znakiem C-12, bo ruch na nim nie odbywa się w kierunku wskazanym na C-12, tylko w czterech różnych kierunkach.

To są podstawy wiedzy, której szkółka warszawska nie posiada.
Obrazek
KIERUNEK JAZDY - pojęcie zbyt trudne i niezrozumiałe dla niektórych....
Naukę PoRD należy zacząć od przyswojenia podstawowych pojęć.
tomekkoz
 
Posty: 768
Dołączył(a): czwartek 23 października 2014, 21:43
Lokalizacja: Zabrze

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez papadrive » środa 09 września 2015, 22:30

Na skrzyżowaniu o rozszerzonych wlotach, o ile można ustalić PP jednej z dróg, można nie stosować znaku C-12+A-7. I tylko dlatego na rys.b nie ma takich znaków. Innych powodów nie ma.
Nie zawsze, jazda zgodna z przepisami, gwarantuje bezpieczeństwo na drodze.
papadrive
 
Posty: 1010
Dołączył(a): poniedziałek 02 grudnia 2013, 22:21

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Sytuacje na drodze

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 30 gości