KOLIZJA NA RONDZIE

Tu możecie podzielić się uwagami lub wątpliwościami związanymi z poruszaniem się na drogach

Moderatorzy: dylek, ella, klebek

Re: KOLIZJA NA RONDZIE

Postprzez LeszkoII » sobota 05 kwietnia 2014, 07:11

Altonen nie odpowiedziałeś na pytanie, zrobiłeś kolejną wklejkę obrazka, z którym już się zapoznałem wystarczająco wiele razy :D
Pytanie moje nie dotyczyło źródła Twojego natchnienia artystycznego, tylko kwestii prawnej - jak "kierunek na wprost" oraz "w prawo" ma się do ruchu okrężnego C-12, w którym wg. Ciebie nie można "skręcać w lewo" i zawracać. Pisałeś coś o płaszczyźnie obrotowej i okrężnej, to się zdecyduj :lol:
"Specjalista to ktoś, kto wie wszystko o czymś i nie wie nic o czymkolwiek innym. W miarę postępów specjalizacji, to w końcu specjalista będzie to ktoś taki, kto wie wszystko o niczym i nie wie niczego o wszystkim" - śp. Józef Kossecki
Avatar użytkownika
LeszkoII
 
Posty: 7756
Dołączył(a): niedziela 07 października 2012, 13:53

Re: KOLIZJA NA RONDZIE

Postprzez aaltonen » sobota 05 kwietnia 2014, 07:26

Rysunek przedstawia zjazd z ronda klasycznego w rozumieniu art 22.
Mamy do wyboru dwa kierunki.
Po obwiedni na rondzie klasycznym można poruszać się obydwoma pasami, dlatego w myśl art 22.2 będzie to jazda na wprost (bez zbliżania sie do odpowiedniej krawędzi).

W związku z tym wybór drugiego kierunku (zjazd z ronda) będzie stanowił skręt w prawo, ze wszystkimi obowiązkami wynikającymi z art 22.2. (zbliżenie się do prawej krawędzi).

Obrazek
aaltonen
 
Posty: 325
Dołączył(a): środa 18 września 2013, 23:38

Re: KOLIZJA NA RONDZIE

Postprzez szerszon » sobota 05 kwietnia 2014, 08:57

Przecież to już przerabialiśmy: Ruch na skrzyżowaniu odbywa się dookoła wyspy - czyli mamy ruch okrężny
wszystko jest ok do momentu 'czyli"

Kierunek tego ruchu został wskazany na znaku c-12- jest to kierunek przeciwny do ruchu wsk. zegara.
Dołączyłeś nowe dwa kierunki...znajdziesz sie w panteonie wybitnych matematyków i fizyków.
W odpowiedzi zacząłeś coś bredzić o omijaniu wyspy z niewłaściwej strony. Dlatego napisałem, że mieszasz c-9 i c-12.

czyli nie rozumiesz co oznacza dyspozycja zarówno C-9 jak i C-12
Doskonale wiem, gdzie jest druga droga.

Z całokształtu i twoich poglądów wyrażam tutaj dużą wątpliwość
Za to nie mogę doprosić się żebyś rozrysował tą drugą jezdnię w omawianym przykładzie... gdzie doskonale widać jedną jezdnię dookoła wyspy- obwiednię

Kredki mi sie skończyły. :D
Tyle, że nie możesz załapać, że ta jezdnia jest wspólna dla przecinajacych się tam dróg.

no..no..nieźle... tylko sam piszesz,że jezdnia jest wspólna, czyli jest przecięciem, a za chwile traktujesz każdy wylot jak skrzyżowanie.
W związku z tym wybór drugiego kierunku (zjazd z ronda) będzie stanowił skręt w prawo, ze wszystkimi obowiązkami wynikającymi z art 22.2. (zbliżenie się do prawej krawędzi).

Gdyby to było skrzyzowanie w kształcie litert T, a nie fragment skrzyzowania o ruchu okrężnym to przyznałbym ci rację.
Natomiast żonglujesz sobie pojęciami zaleznie od potrzeb
Zjazd jest skrętem, natomiast wjazd juz nie..gdzie tu konsekwencja ?
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: KOLIZJA NA RONDZIE

Postprzez aaltonen » sobota 05 kwietnia 2014, 11:05

szerszon napisał(a):
Przecież to już przerabialiśmy: Ruch na skrzyżowaniu odbywa się dookoła wyspy - czyli mamy ruch okrężny
wszystko jest ok do momentu 'czyli"
Dlaczego? Jak już coś piszesz, to dokończ "złotą" myśl...
szerszon napisał(a):
Kierunek tego ruchu został wskazany na znaku c-12- jest to kierunek przeciwny do ruchu wsk. zegara.
Dołączyłeś nowe dwa kierunki...znajdziesz sie w panteonie wybitnych matematyków i fizyków.
Tak? A jakie to nowe dwa kierunki tu widzisz?
szerszon napisał(a):
W odpowiedzi zacząłeś coś bredzić o omijaniu wyspy z niewłaściwej strony. Dlatego napisałem, że mieszasz c-9 i c-12.
czyli nie rozumiesz co oznacza dyspozycja zarówno C-9 jak i C-12
Ja nie mylę na każdym kroku tych dwóch znaków.
szerszon napisał(a):
Za to nie mogę doprosić się żebyś rozrysował tą drugą jezdnię w omawianym przykładzie... gdzie doskonale widać jedną jezdnię dookoła wyspy- obwiednię.
Kredki mi sie skończyły. :D
Raczej nie chodzi o kredki.
szerszon napisał(a):
Tyle, że nie możesz załapać, że ta jezdnia jest wspólna dla przecinajacych się tam dróg.
no..no..nieźle... tylko sam piszesz,że jezdnia jest wspólna, czyli jest przecięciem, a za chwile traktujesz każdy wylot jak skrzyżowanie.
Bzdura. Ja nie muszę mieć odrębnego skrzyżowania żeby zastosować art. 22.2.
szerszon napisał(a):
W związku z tym wybór drugiego kierunku (zjazd z ronda) będzie stanowił skręt w prawo, ze wszystkimi obowiązkami wynikającymi z art 22.2. (zbliżenie się do prawej krawędzi).
Gdyby to było skrzyzowanie w kształcie litert T, a nie fragment skrzyzowania o ruchu okrężnym to przyznałbym ci rację.
Art. 22.2 obowiązuje zarówno na skrzyżowaniu T, jak i na fragmencie ronda. I nie ma znaczenia tu twoje "widzi mi się".
aaltonen
 
Posty: 325
Dołączył(a): środa 18 września 2013, 23:38

Re: KOLIZJA NA RONDZIE

Postprzez LeszkoII » sobota 05 kwietnia 2014, 14:13

aaltonen napisał(a):Rysunek przedstawia zjazd z ronda klasycznego w rozumieniu art 22.
O czym jest art. 22, to wiemy. Nie wiemy tylko dlaczego ma coś wspólnego ze "zjazdem" z każdego ronda... KLASYCZNEGO :) żeby nie było :wink: .
aaltonen napisał(a):Mamy do wyboru dwa kierunki.
Okrężne?... pytam, bo pisałeś wcześniej o zgodnym i niezgodnym kierunku z kierunkiem wskazówek zegara. A w zegarze wskazówki nie kręcą się na wprost :twisted: A może ruchy są okrężne a kierunki już nieokrężne... :hmm: Nieokrężnie w prawo a okrężnie na wprost zgodnie z ruchem wskazówek zegara w ruchu okrężnym nie-przy-zjeździe... :mrgreen:
aaltonen napisał(a):Po obwiedni na rondzie klasycznym można poruszać się obydwoma pasami
Proszę o podstawę prawną, przy okazji zdefiniuj co to jest klasyczne rondo. A czy istnieje nieklasyczna droga jednokierunkowa?
aaltonen napisał(a):W związku z tym wybór drugiego kierunku (zjazd z ronda) będzie stanowił skręt w prawo, ze wszystkimi obowiązkami wynikającymi z art 22.2. (zbliżenie się do prawej krawędzi).
Wczesniej pisałeś tylko o dwóch możliwych kierunkach a teraz doszły ci prosto i w prawo oraz zjazd z ronda.
Rozumiem, że o tym wszystkim napisano w jakimś art. lub paragrafie... pomóż mi znaleźć. :help:
"Specjalista to ktoś, kto wie wszystko o czymś i nie wie nic o czymkolwiek innym. W miarę postępów specjalizacji, to w końcu specjalista będzie to ktoś taki, kto wie wszystko o niczym i nie wie niczego o wszystkim" - śp. Józef Kossecki
Avatar użytkownika
LeszkoII
 
Posty: 7756
Dołączył(a): niedziela 07 października 2012, 13:53

Re: KOLIZJA NA RONDZIE

Postprzez aaltonen » sobota 05 kwietnia 2014, 14:44

LeszkoII napisał(a):
aaltonen napisał(a):Rysunek przedstawia zjazd z ronda klasycznego w rozumieniu art 22.
O czym jest art. 22, to wiemy. Nie wiemy tylko dlaczego ma coś wspólnego ze "zjazdem" z każdego ronda...
A dlaczego ma nie mieć? Co wybierasz sobie miejsca gdzie art. 22.2 nie obowiązuje?
LeszkoII napisał(a):
aaltonen napisał(a):Mamy do wyboru dwa kierunki.
Okrężne?... pytam, bo pisałeś wcześniej o zgodnym i niezgodnym kierunku z kierunkiem wskazówek zegara. A w zegarze wskazówki nie kręcą się na wprost :twisted: A może ruchy są okrężne a kierunki już nieokrężne... :hmm: Nieokrężnie w prawo a okrężnie na wprost zgodnie z ruchem wskazówek zegara w ruchu okrężnym nie-przy-zjeździe....
No co za kompletny bełkot...
Jeżeli zdecydujesz się jechać po obwiedni - dalej będziesz poruszał się w ruchu okrężnym w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara. Jeżeli skręcisz w prawo - będziesz się poruszał w takim kierunku w jaki prowadzi wylot z ronda.
Skręt w prawo czy jazda na wprost to nie są kierunki ! . W prawo oznacza, że wykonujesz manewr skrętu w prawo. Na wprost oznacza, że manewru skrętu nie wykonujesz. Wszystko ci się myli. Naucz się podstaw.
LeszkoII napisał(a):
aaltonen napisał(a):Po obwiedni na rondzie klasycznym można poruszać się obydwoma pasami
Proszę o podstawę prawną, przy okazji zdefiniuj co to jest klasyczne rondo.
Chcesz podstawę prawną, że na klasycznym rondzie możesz jechać prawym pasem w ruchu okrężnym? To tok jakbyś chciał podstawę prawną, że po jezdni możesz jechać prawym pasem. Ok. Art. 16.4.
Zaś klasyczne rondo to takie bez sygnalizacji świetlnej, jak na rys 8.4.1 czy 8.4.2.
LeszkoII napisał(a):
aaltonen napisał(a):W związku z tym wybór drugiego kierunku (zjazd z ronda) będzie stanowił skręt w prawo, ze wszystkimi obowiązkami wynikającymi z art 22.2. (zbliżenie się do prawej krawędzi).
Wczesniej pisałeś tylko o dwóch możliwych kierunkach a teraz doszły ci prosto i w prawo oraz zjazd z ronda.
Rozumiem, że o tym wszystkim napisano w jakimś art. lub paragrafie... pomóż mi znaleźć. :help:
Znowu mieszasz. Skręt w prawo to nie jest kierunek tylko manewr. Nie masz, żadnych podstaw, a próbujesz dyskutować.
aaltonen
 
Posty: 325
Dołączył(a): środa 18 września 2013, 23:38

Re: KOLIZJA NA RONDZIE

Postprzez LeszkoII » sobota 05 kwietnia 2014, 17:01

aaltonen napisał(a):Skręt w prawo to nie jest kierunek tylko manewr.
Zdefiniuj, czym jest manewr skrętu w prawo.
Jakich podstaw nie mam? Chciałbym się nauczyć tych podstaw, proszę o oficjalne źródła wiedzy.
"Specjalista to ktoś, kto wie wszystko o czymś i nie wie nic o czymkolwiek innym. W miarę postępów specjalizacji, to w końcu specjalista będzie to ktoś taki, kto wie wszystko o niczym i nie wie niczego o wszystkim" - śp. Józef Kossecki
Avatar użytkownika
LeszkoII
 
Posty: 7756
Dołączył(a): niedziela 07 października 2012, 13:53

Re: KOLIZJA NA RONDZIE

Postprzez aaltonen » sobota 05 kwietnia 2014, 19:59

LeszkoII napisał(a):
aaltonen napisał(a):Skręt w prawo to nie jest kierunek tylko manewr.
Zdefiniuj, czym jest manewr skrętu w prawo.
Jakich podstaw nie mam? Chciałbym się nauczyć tych podstaw, proszę o oficjalne źródła wiedzy.

Oficjalne źródła wiedzy to ogólnodostępne słowniki języka. Aż dziw bierze, że takie podstawy trzeba tłumaczyć.

Manewr skrętu czyli skręcenie - polega na zmianie dotychczasowego kierunku poruszania się.

W prawo? Czyli na prawo względem dotychczasowego kierunku.

W świetle art. 22 ważny jest zamiar, czyli świadoma decyzja kierującego.
aaltonen
 
Posty: 325
Dołączył(a): środa 18 września 2013, 23:38

Re: KOLIZJA NA RONDZIE

Postprzez szerszon » sobota 05 kwietnia 2014, 20:08

Dlaczego? Jak już coś piszesz, to dokończ "złotą" myśl...

Zakończyłem w momencie, gdzie wszystko było zgodne z prawdą.
Tak? A jakie to nowe dwa kierunki tu widzisz?

Ja ???? Niiii.... :D Wcale nie mam zamiaru pisać o ruchu okrężnym i nieokrężnym.
Ja nie mylę na każdym kroku tych dwóch znaków.

Bez przerwy o tym wspominasz.
Może zacytować ci dyspozycje tych dwóch wyżej wymienionych plus wyjaśnienie z 220 ?
Chociaż obawiam się, że tak zrozumiesz jak w przypadku, gdzie widziałeś w moich postach podobno preferencję w opuszczaniu ronda z pasa wewnętrznego.
Dlatego czasami nie chce mi sie przeklejać przepisów.

Raczej nie chodzi o kredki.

Jak mi pożyczysz swój egzemplarz PoRD ( podejrzewam, że nówka) to powalczę :D
Bzdura. Ja nie muszę mieć odrębnego skrzyżowania żeby zastosować art. 22.2.

Oj..nawet nie musisz mieć podstaw do stosowania Art 22.2 a go stosujesz..czy z sensem czy bez sensu.
Art. 22.2 obowiązuje zarówno na skrzyżowaniu T, jak i na fragmencie ronda.

Jeśli wyprostujesz rondo to nie odmówię ci racji..tylko główne założenie, czyli prostowanie ronda jest do bani.

I nie ma znaczenia tu twoje "widzi mi się".

Odpowiadając najzupełniej poważnie to w tym zakresie naprawdę ciężko ci dorównać.
Obwiednia jako samodzielna droga jednokierunkowa na której jedzie sie "prosto" to przykład trudny do pobicia.
Co wybierasz sobie miejsca gdzie art. 22.2 nie obowiązuje?

W przeciwieństwie do ciebie, że ty sobie wybierasz, gdzie obowiązuje.

Skręt w prawo czy jazda na wprost to nie są kierunki !

O ! To jest dobre. Na skrzyżowaniu bez C-12 to zapewne są juz kierunki jazdy, a na rondzie juz nie.
I kto sobie dobiera i wybiera ?

W prawo oznacza, że wykonujesz manewr skrętu w prawo. Na wprost oznacza, że manewru skrętu nie wykonujesz. Wszystko ci się myli. Naucz się podstaw.

Obawiam sie , że te "podstawy" na których sie opierasz raczej nie są powszechnie dostępne.
Czy mógłbys podać namiary ?

Chcesz podstawę prawną, że na klasycznym rondzie możesz jechać prawym pasem w ruchu okrężnym? To tok jakbyś chciał podstawę prawną, że po jezdni możesz jechać prawym pasem. Ok. Art. 16.4.
Zaś klasyczne rondo to takie bez sygnalizacji świetlnej, jak na rys 8.4.1 czy 8.4.2.

To Art 16.4 obowiazuje na przecięciu sie dróg posiadających jezdnię. Myslałem , że na drodze...
To dawny argument szymona1977..kolejny przykład traktowania ronda jako drogi jednokierunkowej.
Skręt w prawo to nie jest kierunek tylko manewr. Nie masz, żadnych podstaw, a próbujesz dyskutować.

Czyli kierunku jazdy " w prawo" nie ma ?
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: KOLIZJA NA RONDZIE

Postprzez dylek » sobota 05 kwietnia 2014, 20:13

aaltonen napisał(a):
Jeżeli zdecydujesz się jechać po obwiedni - dalej będziesz poruszał się w ruchu okrężnym w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara. Jeżeli skręcisz w prawo - będziesz się poruszał w takim kierunku w jaki prowadzi wylot z ronda.
Skręt w prawo czy jazda na wprost to nie są kierunki ! . W prawo oznacza, że wykonujesz manewr skrętu w prawo. Na wprost oznacza, że manewru skrętu nie wykonujesz.


https://www.youtube.com/watch?v=i3DJXbrg0vk

Poproszę obejrzeć filmik i mi odpowiedzieć...
Czy w ruchu okrężnym to na wprost, a jeśli na wprost to jaki jest w takim razie ruch po skończeniu okrężnego ?
W którym momencie następuje skręt w prawo, by zakończyć poruszanie się w ruchu okrężnym ?
Póki co to tylko podpisuję się pod tymi stwierdzeniami aaltonena :
No co za kompletny bełkot...
Wszystko ci się myli.
Naucz się podstaw.
Pozdrawiam z prawego fotela "eLki" :D
Avatar użytkownika
dylek
Moderator
 
Posty: 4648
Dołączył(a): czwartek 01 marca 2007, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Re: KOLIZJA NA RONDZIE

Postprzez aaltonen » niedziela 06 kwietnia 2014, 09:41

Przecież nawet pół-ślepy zauważy, że w ruchu okrężnym ta kulka na końcu łańcucha, porusza się w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara, a w momencie puszczenia młota zmienia swój ruch na prostoliniowy o określonym kierunku (w stronę trybun).
Chyba nie ma co do tego wątpliwości że zmiana kierunku ruchu nastąpiła.

A jeżeli nastąpił zmiana kierunku ruchu to:
Oficjalne źródła wiedzy to ogólnodostępne słowniki języka. Aż dziw bierze, że takie podstawy trzeba tłumaczyć.
Manewr skrętu czyli skręcenie - polega na zmianie dotychczasowego kierunku poruszania się.
W prawo? Czyli na prawo względem dotychczasowego kierunku.
W świetle art. 22 ważny jest zamiar, czyli świadoma decyzja kierującego.
aaltonen
 
Posty: 325
Dołączył(a): środa 18 września 2013, 23:38

Re: KOLIZJA NA RONDZIE

Postprzez dylek » niedziela 06 kwietnia 2014, 09:48

Znaczy uważasz, że w którymś momencie rzutu młot skręca w prawo :?:
No...pogratulować samopoczucia :D
Ktoś jeszcze ma podobne zdanie do klona :?:

Fajne te nowe kierunki....przeciwny do ruchu wskazówek zegara...w stronę trybun...itp...
Proponuję, byś jeszcze dodał np...w stronę pracy, w stronę domu.... i jak już taki obierzesz to nic nie musisz migać, bo podczas całego przejazdu kierunku nie będziesz zmieniał :D
Pozdrawiam z prawego fotela "eLki" :D
Avatar użytkownika
dylek
Moderator
 
Posty: 4648
Dołączył(a): czwartek 01 marca 2007, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Re: KOLIZJA NA RONDZIE

Postprzez aaltonen » niedziela 06 kwietnia 2014, 10:19

dylek napisał(a): Znaczy uważasz, że w którymś momencie rzutu młot skręca w prawo :?:
Oczywiście. Następuje zmiana kierunku z przeciwnego do ruchu wskazówek zegara, na określony kierunek w ruchu prostoliniowym.

Coś takiego jak na rondzie. Kulka kręci się po rondzie i nagle je opuszcza:
Obrazek

dylek napisał(a):Fajne te nowe kierunki....przeciwny do ruchu wskazówek zegara...w stronę trybun...itp...
Proponuję, byś jeszcze dodał np...w stronę pracy, w stronę domu.... i jak już taki obierzesz to nic nie musisz migać, bo podczas całego przejazdu kierunku nie będziesz zmieniał :D
Jak jedziesz na przełaj do pracy albo domu to faktycznie kierunku nie będziesz zmieniał. :lol:
aaltonen
 
Posty: 325
Dołączył(a): środa 18 września 2013, 23:38

Re: KOLIZJA NA RONDZIE

Postprzez dylek » niedziela 06 kwietnia 2014, 11:27

A to jest jeszcze kierunek : na przełaj ?
Coraz ciekawiej...

Jak będę zmieniał kierunek z "na przełaj" na "w stronę trybun" - to mam uzyć lewego czy prawego kierunkowskazu ? :spoko: :mrgreen:
Pozdrawiam z prawego fotela "eLki" :D
Avatar użytkownika
dylek
Moderator
 
Posty: 4648
Dołączył(a): czwartek 01 marca 2007, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Re: KOLIZJA NA RONDZIE

Postprzez aaltonen » niedziela 06 kwietnia 2014, 11:41

dylek napisał(a):Jak będę zmieniał kierunek z "na przełaj" na "w stronę trybun" - to mam uzyć lewego czy prawego kierunkowskazu ?
To zależy czy kierunek w "stronę trybun" będzie na prawo czy na lewo w stosunku do dotychczasowego kierunku.

Że też takie totalne podstawy trzeba tu tłumaczyć.
Czuję się jak instruktor na lekcji o zasadach ruchu na kartę rowerową dla 10-latków.
aaltonen
 
Posty: 325
Dołączył(a): środa 18 września 2013, 23:38

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Sytuacje na drodze

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 34 gości