Moderatorzy: dylek, ella, klebek
przez szoferemeryt » czwartek 20 sierpnia 2015, 06:48
przez szerszon » czwartek 20 sierpnia 2015, 07:32
Poczyatj sobie o B-21...B-23...o strzałkach kierunkowych np o P-8c...więc jaki związek może mieć lewoskręt z zawracaniem.
Nie dziwie się,że nie możesz zrozumieć związku zawracania z lewoskrętem skoro pytam sie szymona o zakaz zawracania na SKRZYŻOWANIU, a ty adwokatujesz podając przepis o zakazie( warunkowym) na DRODZE. Uprasza się o czyatnie ze zrozumieniem, ponieważ z tego powodu powstaja jałowe dyskusje na kilka stron....a po co ?Art.22.6.4 w warunkach, w których mogłoby to zagrozić bezpieczeństwu ruchu na drodze lub ruch ten utrudnić.
Zawracający zewnętrznym przepis Art 22.2.2)..a jak nie możesz tego zrozumieć polecam również tobie pierwsze rondo turbinowe...może pismo obrazkowe będzie miało szansę się przebić.Kto utrudnia ruch, ten co bez kierunkowskazu zjeżdża z wewnętrznego pasa czy ten co zawracając zjedzie z ronda z pasa prawego-zewnętrznego.
przez szymon1977 » czwartek 20 sierpnia 2015, 07:39
Bo po rozpoczeciu skrecania w lewo jezeli masz dwa pasy przeznaczone dla skrecajacych w lewo masz prawo wybrac dowolny z nich. Twoja wizja nie tylko z PoRD sie rozmija ale nawet z Twoja autorska pseudointerpretacja.szerszon napisał(a):To ci po raz kolejny napiszę, że nie ma zakazu zawracania pasem zewnętrznym z prostego powodu.
Jadac "swoim" prawym pasem urtudniasz ruch warszawiakowi, ktory zjezdza z ronda z lewego pasa przecinajac "Twoj" pas bez kierunkowskazu ignorujac przy tym art.22.4. Wiec z utrudnianiem ruchu kiepsko trafiles. Nie podyskutujesz o rachunku prawdopodobienstwa z laikiem, ktory nie wie ile jest 2+2.szoferemeryt napisał(a):Kto utrudnia ruch...
przez szerszon » czwartek 20 sierpnia 2015, 08:01
Nie mam dwóch pasów do skręcania w lewo chyba że jest to oznaczone za pomocą F-10 i P-8xBo po rozpoczeciu skrecania w lewo jezeli masz dwa pasy przeznaczone dla skrecajacych w lewo masz prawo wybrac dowolny z nich.
Z tym pord który sam sobie wymyślasz na pewno sie rozmija..natomiast z moją interpretacją( czy ona moja ? (Leśniewski, Zasel, Drexler) na razie jest wszystko ok. Wystarczy ,że nie umiesz odpowiedzieć w oparciu (bezpośrednio) o przepisy tylko sobie wymyślasz.Twoja wizja nie tylko z PoRD sie rozmija ale nawet z Twoja autorska pseudointerpretacja.
..i łamiesz przepisy poddając pod wątpliwość sens budowania rond o więcej niz jednym pasie ruchu. szymuś..z tego powodu,ze nie potrafisz przejechać popranie przez skrzyzowanie nie będą przebudowywać setek rond w Polsce. Prościej ( a na pewno taniej) ciebie nauczyć? w końcu przepisówJadac "swoim" prawym pasem urtudniasz ruch warszawiakowi,
A to jest przepis o przecięciu pasa ruchu...czy zmianie ? Wystarczy że będziesz się stosował do Art 22( całego) to nie będziesz miał problemu ze zjeżdżajacymi z lewego. Wystarczy tylko zająć odpowiednie miejsce na drodze przed skrzyzowniem i odpowiednio zasygnalizować. Tak niewiele.pas bez kierunkowskazu ignorujac przy tym art.22.4.
Nie marnuj czsu na tak skomplikowane i zaawansowane działania matematyczne...cały czas czekam na twoje odpowiedzi dotycząceNie podyskutujesz o rachunku prawdopodobienstwa z laikiem, ktory nie wie ile jest 2+2.
przez szerszon » czwartek 20 sierpnia 2015, 14:04
Sygnalizowanie zamiaru za pomocą kierunkowskazu lub kierunkowskazów powinno trwać przez cały czas trwania manewru; powinno ono ustać natychmiast po jego zakończeniu.
przez szymon1977 » czwartek 20 sierpnia 2015, 19:38
To żeś wyjaśnił! "Powinno"a nie "musi". Wiec jezeli masz wystarczajaco dobry powod to nie musi. A takim powodem podczas skrecania w lewo z pewnoscia jest sygnalizacja zamiaru zmiany pasa ruchu z lewego prowadzacego w lewo na prawy prowadzacy w lewo, ktora to sygnalizacje musisz juz wykonac obowiazkowo. Jak widac tresc PoRD i KW (a wlasciwie to tlumaczenia) inna a efekt taki sam.szerszon napisał(a):...w celu wyjaśnienia...
Nie wiem. Zarowno w zgodzie z PoRD jak i KW wylaczyc moge - wiec wylaczam.szerszon napisał(a):I jak będzie wyglądała...
...a w trakcie nalezy zmienic na zewnetrzny i przed zjechaniem ze skrzyzowanie wlaczyc prawy...szerszon napisał(a):Bo wjechać trzeba wewnętrznym...
szerszon napisał(a):...KRA to jasno określiła...
przez szerszon » czwartek 20 sierpnia 2015, 23:14
szymuś..kompromitujesz sie po raz kolejnyTo żeś wyjaśnił! "Powinno"a nie "musi".
Jak widac tresc PoRD i KW (a wlasciwie to tlumaczenia) inna a efekt taki sam.
Nie wiem. Zarowno w zgodzie z PoRD jak i KW wylaczyc moge - wiec wylaczam.
Najlepsze w tym wszystkim,że ty zmieniasz juz po wjechaniu, a ja dopiero po zakończeniu manewru...a w trakcie nalezy zmienic na zewnetrzny i przed zjechaniem ze skrzyzowanie wlaczyc prawy...
przez kg1956 » piątek 21 sierpnia 2015, 08:30
przez szerszon » piątek 21 sierpnia 2015, 15:05
przez kg1956 » piątek 21 sierpnia 2015, 17:01
przez szymon1977 » piątek 21 sierpnia 2015, 18:09
Nie ma to znaczenia bo sygnalizowac trzeba zamiar a nie czynnosc.kg1956 napisał(a):Żadnego manewru nie wykonuję.
...reszty nie zacytuje bo sie z PoRD rozmija.szerszon napisał(a):Możesz zmienić...
przez kg1956 » piątek 21 sierpnia 2015, 20:09
przez LeszkoII » piątek 21 sierpnia 2015, 20:30
Sygnalizować należy zamiar wykonania manewru oraz wykonywanie manewru zmiany kierunku jazdy(masz jakiś problem, kiedy należy zaprzestać sygnalizowania?). "Czynność" polega na skręceniu (zmianie kierunku jazdy) - tryb dokonany. W trakcie skręcania jeszcze nie skręciłeś, dlatego wciąż zamierzasz skręcić. To oczywista oczywistość, jak można tego nie rozumiećszymon1977 napisał(a):sygnalizowac trzeba zamiar a nie czynnosc
przez szymon1977 » piątek 21 sierpnia 2015, 20:39
Racje ma ustawodawca a nie Szerszonkg1956 napisał(a):Tu rację ma szerszon.
przez kg1956 » piątek 21 sierpnia 2015, 20:46