Skręcanie na zakręcie (c-5 vs. t-6).

Tu możecie podzielić się uwagami lub wątpliwościami związanymi z poruszaniem się na drogach

Moderatorzy: dylek, ella, klebek

Re: Skręcanie na zakręcie (c-5 vs. t-6).

Postprzez szerszon » czwartek 24 września 2015, 23:43

szymon1977 napisał(a):... to mozna po luku jechac prosto. Cud za cudem panie!


Nie da sie jechac po luku jadac prosto.
[/quote]
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Skręcanie na zakręcie (c-5 vs. t-6).

Postprzez szymon1977 » piątek 25 września 2015, 00:48

Tak samo jak mozna odbywac ruch w innym kierunku niz sie jedzie to mozna po luku jechac prosto.
A skoro nie mozna odbywac ruchu w innym kierunku niz sie jedzie to tak samo...
Nie da sie jechac po luku jadac prosto.

Nie za trudne? Juz Kali rozumiec czy nadal fragmenty z kontekstu wyrywac?
"Proszę podchodzić do wypowiedzi usera szymon1977 z dużą dozą wątpliwości i nieufności." - user Szerszon.
Avatar użytkownika
szymon1977
 
Posty: 6572
Dołączył(a): sobota 18 czerwca 2011, 22:06

Re: Skręcanie na zakręcie (c-5 vs. t-6).

Postprzez szerszon » piątek 25 września 2015, 07:31

A skoro nie mozna odbywac ruchu w innym kierunku niz sie jedzie to tak samo...

Używając stwierdzeń bezpośrednio z przepisów to można. Można mieć inny kierunek jazdy niż kierunek ruchu.
Na wprost to nie zawsze w linii prostej- dla ciebie prosto to prosto bo widać.Dlatego jesteś zdumiony,że można jechać na wprost po łuku. Pkt 2.2.6 z 220 powinien jednak rozwiać twoje wątpliwości.
Także F-10 i T-18 z "mojego" skrzyżowania nie pozostawia wątpliwości. Również zdjęcie przedstawiające skrzyżowanie z C-5 także pokazuje,że jadę przez skrzyżowanie na wprost bez kierunkowskazu pomimo że" kierunek jazdy to strona gdzie pojazd jedzie"- czyli bez kierunkowskazu , bo nie ma zmiany kierunku jazdy.
Nie za trudne?
Nie. Tylko zabawne. Powyższe przykłady i przepisy pokazują,że to powszechne zjawisko. Trzeba tylko pisać i czytać tak jak w przepisach ujęto problem.Można mieć kierunek jazdy( a nie jechać) na wprost ( a nie prosto fizycznie w linii prostej) po drodze prowadzącej po łuku( pkt 2.2.6)
Nie jestem autorem bzdur, ktore wlasnie napisales.

jesteś
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Skręcanie na zakręcie (c-5 vs. t-6).

Postprzez kg1956 » piątek 25 września 2015, 08:26

Moim zdaniem na wprost to na wprost - czyli prosto. Czym innym jest jazda bez zkj.
kg1956
 
Posty: 2237
Dołączył(a): wtorek 23 marca 2010, 10:18
Lokalizacja: Poznań

Re: Skręcanie na zakręcie (c-5 vs. t-6).

Postprzez szymon1977 » piątek 25 września 2015, 08:34

szerszon napisał(a):Używając stwierdzeń bezpośrednio z przepisów to można. Można mieć inny kierunek jazdy niż kierunek ruchu.
To teraz pokaz stwierdzenie bezposrednio z PoRD ze to Twojego ruchu kierunek a nie ruchu odbywajacego sie NA oznakowanym miejscu pokazano na znakach c-12 albo t-18, oraz ze strzalki f-10 lub p-8 pokazauje Twojej jazdy kierunek NA ozbakowanym miejscu s nie PRZEZ nie. Odwazysz sie zapoznac z trescia PoRD czy bedziesz powtarzasz niezwiazane z nim teorie?
.....
szerszon napisał(a):kierunek jazdy to strona gdzie pojazd jedzie- czyli bez kierunkowskazu
A pojazd nie jedzie w strone, w ktora swieca jego swiatla tylko w strone, w ktora "droga go prowadzi". A, ze "droga go prowadzi" lukiem w prawo a nie na wprost to jazda lukiem w prawo odbywa sie bez kierunkowskazu. Za to jazda na wprost odbywa sie z kierunkowskazem prawym bo jest to w prawo wzgledem luku. Ufff...
"Proszę podchodzić do wypowiedzi usera szymon1977 z dużą dozą wątpliwości i nieufności." - user Szerszon.
Avatar użytkownika
szymon1977
 
Posty: 6572
Dołączył(a): sobota 18 czerwca 2011, 22:06

Re: Skręcanie na zakręcie (c-5 vs. t-6).

Postprzez Zakopower » piątek 25 września 2015, 12:49

szymon1977 napisał(a):A pojazd nie jedzie w strone, w ktora swieca jego swiatla

To w takim razie, pojazd jest mocno powypadkowy, krzywo poskładany z trzech. Nie ma szans, żeby przeszedł przegląd, tak więc po drogach publicznych w ten sposob poruszał się nie będzie.

Jeżeli pojazd nie jedzie w kierunku w którym świecą jego światła mijania, to coś z nim nie tak.
Zakopower
 
Posty: 91
Dołączył(a): piątek 24 lipca 2015, 10:42

Re: Skręcanie na zakręcie (c-5 vs. t-6).

Postprzez szymon1977 » piątek 25 września 2015, 13:09

Albo po prosto droga prowadzi lukiem.
"Proszę podchodzić do wypowiedzi usera szymon1977 z dużą dozą wątpliwości i nieufności." - user Szerszon.
Avatar użytkownika
szymon1977
 
Posty: 6572
Dołączył(a): sobota 18 czerwca 2011, 22:06

Re: Skręcanie na zakręcie (c-5 vs. t-6).

Postprzez Zakopower » piątek 25 września 2015, 13:30

Na łuku w dalszym ciagu jedzie w kierunku w jakim świecą światła, tylko ten kierunek jazdy cały czas ulega zmianie - następuje zmiana kierunku jazdy.
Zakopower
 
Posty: 91
Dołączył(a): piątek 24 lipca 2015, 10:42

Re: Skręcanie na zakręcie (c-5 vs. t-6).

Postprzez mp0011 » piątek 25 września 2015, 13:42

Kierunek jazdy w rozumieniu przepisów określany jest względem drogi, a nie względem kierunków świata.
Jeżeli droga przebiega łukiem zmieniamy kierunek jazdy względem kompasu, ale nie względem drogi.
Z punktu widzenia przepisów, cały czas podążamy w JEDNYM kierunku - tym w którym podąża (nawet kręta) droga, czyli go nie zmieniamy.

Jeżeli przyjmiecie to rozumowanie, przestanie was dziwić że:
- przejazd drogą przez skrzyżowanie łukiem nie jest różnoznaczny ze zmianą kierunku na skrzyżowaniu,
- jazda po łuku jest zgodna z nakazem jazdy prosto,
- jazda po łuku nie łamie zakazu skrętu w kierunku łuku.
- zjazd "na wprost" z łuku drogi (nie kontynuowanie jazdy tym łukiem) wymaga sygnalizowania zamiaru

Jeżeli jeszcze pojmiecie, że wszelkie znaki C-1 - C-12, strzałki kierunkowe, tablice kierunkowe itp. obowiązują dopiero na skrzyżowaniu (a nie przed nim) - czyli w fizycznym miejscu przecięcia kierunków (nie przed, za czy pomiędzy), nie będzie problemów z zaakceptowaniem sytuacji z tego skrzyżowania z pierwszego postu. Ani z żadnego innego miejsca.

Ponadto, widzę u Was trend do nadawania niektórym znakom większej treści niż one fizycznie znaczą, co także prowadzi do niepotrzebnych nieporozumień...
  • Zakręt - jazda łukiem, niezależnie od jego promienia, nie jest zmianą kierunku jazdy w rozumieniu UPRD, chyba że znaki stanowią inaczej.
  • Jazda Prosto - oznacza w rozumieniu UPRD jazdę bez zmiany kierunku jazdy, niekoniecznie w linii prostej.
mp0011
 
Posty: 2472
Dołączył(a): poniedziałek 23 marca 2015, 01:15

Re: Skręcanie na zakręcie (c-5 vs. t-6).

Postprzez LeszkoII » piątek 25 września 2015, 14:15

https://goo.gl/maps/7mgC3s4mKGz
Google Car ma nakaz jazdy na wprost
Na wlocie po prawej stoi nakaz jazdy na wprost lub w prawo

Ciekawe jaki przepis reguluje pierwszeństwo pomiędzy pojazdami jadącymi w tym samym kierunku :lol: na wprost.
"Specjalista to ktoś, kto wie wszystko o czymś i nie wie nic o czymkolwiek innym. W miarę postępów specjalizacji, to w końcu specjalista będzie to ktoś taki, kto wie wszystko o niczym i nie wie niczego o wszystkim" - śp. Józef Kossecki
Avatar użytkownika
LeszkoII
 
Posty: 7756
Dołączył(a): niedziela 07 października 2012, 13:53

Re: Skręcanie na zakręcie (c-5 vs. t-6).

Postprzez Zakopower » piątek 25 września 2015, 14:21

mp0011 napisał(a):Kierunek jazdy w rozumieniu przepisów określany jest względem drogi, a nie względem kierunków świata.
Jeżeli droga przebiega łukiem zmieniamy kierunek jazdy względem kompasu, ale nie względem drogi.
Z punktu widzenia przepisów, cały czas podążamy w JEDNYM kierunku.


Oczywiście nieprawda. Z punktu widzenia przepisów na łuku zmieniamy kierunek jazdy.

Tablice prowadzące stosuje się w celu uprzedzenia kierującego pojazdem o koniecznej zmianie kierunku jazdy na szczególnie niebezpiecznych łukach poziomych
Zakopower
 
Posty: 91
Dołączył(a): piątek 24 lipca 2015, 10:42

Re: Skręcanie na zakręcie (c-5 vs. t-6).

Postprzez mp0011 » piątek 25 września 2015, 14:25

@LeszkoII
Pomijając fakt, że ten wlot po prawej jest jednokierunkowy i prowadzi od strony skrzyżowania... Oraz że być może oglądasz zdjęcia z innych okresów... W tym przypadku jest jeszcze STOP oraz D-1 + T-6.

Ale są przecież skrzyżowania, i to dość często, w których dwie drogi się łączą i żadna nie zmienia kierunku... Także nie jest to jakaś dziwna sytuacja...
  • Zakręt - jazda łukiem, niezależnie od jego promienia, nie jest zmianą kierunku jazdy w rozumieniu UPRD, chyba że znaki stanowią inaczej.
  • Jazda Prosto - oznacza w rozumieniu UPRD jazdę bez zmiany kierunku jazdy, niekoniecznie w linii prostej.
mp0011
 
Posty: 2472
Dołączył(a): poniedziałek 23 marca 2015, 01:15

Re: Skręcanie na zakręcie (c-5 vs. t-6).

Postprzez kg1956 » piątek 25 września 2015, 16:13

Tak się zastanawiam: co to takiego "możliwość zkj"? Przecież występuje nie tylko na skrzyżowaniu. Zastanawiam się również czy migacie na każdym zakręcie. Jeżdżę trochę ale nie widzę by ktoś migał.
kg1956
 
Posty: 2237
Dołączył(a): wtorek 23 marca 2010, 10:18
Lokalizacja: Poznań

Re: Skręcanie na zakręcie (c-5 vs. t-6).

Postprzez mp0011 » piątek 25 września 2015, 16:23

Tak się zastanawiam gdzie istnieje możliwość zkj?


Zmiana kierunku następuje w każdej sytuacji (upraszczając) w której nie kontynuujesz* jazdy drogą którą jechałeś, lub z organizacji ruchu wynika, że zmienia ona kierunek.

* Może to oznaczać:
- skręcenie na skrzyżowaniu, rozwidleniu (nie każdym), połączeniu dróg (nie każdym)
- zjazd z drogi np. do lasu, na parking, miejsce postojowe itp.
- zawrócenie

Możliwość fizycznie masz w zasadzie wszędzie, gdzie nie jest to zabronione.

Z tym, że znając Ciebie pytasz o "możliwość zmiany kierunku jazdy" użyte w którejś ustawie - wtedy dotyczy to skrzyżowań i przecięć kierunków jazdy.
  • Zakręt - jazda łukiem, niezależnie od jego promienia, nie jest zmianą kierunku jazdy w rozumieniu UPRD, chyba że znaki stanowią inaczej.
  • Jazda Prosto - oznacza w rozumieniu UPRD jazdę bez zmiany kierunku jazdy, niekoniecznie w linii prostej.
mp0011
 
Posty: 2472
Dołączył(a): poniedziałek 23 marca 2015, 01:15

Re: Skręcanie na zakręcie (c-5 vs. t-6).

Postprzez szymon1977 » piątek 25 września 2015, 20:29

mp0011 napisał(a):Kierunek jazdy w rozumieniu przepisów określany jest względem drogi, a nie względem kierunków świata.
Cos w tym jest... ale tylko cos, nie wszystko.

mp0011 napisał(a):Zmiana kierunku następuje w każdej sytuacji (upraszczając) w której nie kontynuujesz* jazdy...
...w kierunku, w ktorym dotad jechales. A droga laczaca A i B od punktu A jedzie sie w kierunku punktu B bedacego na koncu tej drogi, a nie w kierunku punktu X, w ktorym rosnie drzewo czekajace na wylatujacych z zakretu.

mp0011 napisał(a):Możliwość fizycznie masz w zasadzie wszędzie...
...w zasadzie tak, a dokladnie to w kazdym miejscu, w ktorym jeden pas asfaltu "rozlazi" na dwa pasy asfaltu prowadzace w rozne strony.
"Proszę podchodzić do wypowiedzi usera szymon1977 z dużą dozą wątpliwości i nieufności." - user Szerszon.
Avatar użytkownika
szymon1977
 
Posty: 6572
Dołączył(a): sobota 18 czerwca 2011, 22:06

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Sytuacje na drodze

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 28 gości