
Moderatorzy: dylek, ella, klebek
przez LeszkoII » czwartek 01 października 2015, 15:45
przez samotnyGeorge » czwartek 01 października 2015, 21:31
Borys_q napisał(a):Na szczęście kierujący ma obowiązek stosować się do "Prawa o ruchu drogowym" a nie do umów międzynarodowych różnej maści. To że ustawodawca nie jest w stanie napisać prawa zgodnie z umowami międzynarodowymi to problem ustawodawcy nie kierującego.
Art 91.2 Umowa międzynarodowa ratyfikowana za uprzednią zgodą wyrażoną w ustawie ma pierwszeństwo przed ustawą, jeżeli ustawy tej nie da się pogodzić z umową
przez Borys_q » czwartek 01 października 2015, 22:07
przez samotnyGeorge » czwartek 01 października 2015, 23:40
3. Jeżeli wynika to z ratyfikowanej przez Rzeczpospolitą Polską umowy konstytuującej organizację międzynarodową, prawo przez nią stanowione jest stosowane bezpośrednio, mając pierwszeństwo w przypadku kolizji z ustawami.
przez szerszon » czwartek 01 października 2015, 23:54
przez yorki » piątek 02 października 2015, 07:18
przez szerszon » piątek 02 października 2015, 07:32
przez yorki » niedziela 04 października 2015, 01:42
szerszon napisał(a):A środki..dostosowanie do * krajowego ustawodawstwa.
przez szerszon » niedziela 04 października 2015, 07:18
Nie widzę sprzeczności pomiędzy PoRD a KW poza drobnymi niuansami. Cała zabawa polega na tym ,że sobie KW "interpretują" iż im "sprzeczność" atakuje z każdego niemal artykułu. Kończą czytać KW na Art 1, itp...Jenak wytłumacz mi Twoja niechęć do postanowień KW. (może nie tylko Twoją, i może nie koniecznie w tym wątku ?)
przez szymon1977 » niedziela 04 października 2015, 10:26
przez Borys_q » niedziela 04 października 2015, 13:39
punkt 3. pasuje do koncepcji
3. Jeżeli wynika to z ratyfikowanej przez Rzeczpospolitą Polską umowy konstytuującej organizację międzynarodową, prawo przez nią stanowione jest stosowane bezpośrednio, mając pierwszeństwo w przypadku kolizji z ustawami.
przez szerszon » niedziela 04 października 2015, 14:15
szymon1977 napisał(a):Roznice pomiedzy trescia KW a trescia PoRD sa ogromne. .
To są te ogromne różnice czy ich nie ma ?Tylko koniec koncow zachowania wynikajace z KW okazuja sie byc takie same jak wynikajace z PoRD
przez samotnyGeorge » niedziela 04 października 2015, 15:23
szerszon napisał(a):Wykaż.szymon1977 napisał(a):Roznice pomiedzy trescia KW a trescia PoRD sa ogromne. .
przez szymon1977 » niedziela 04 października 2015, 18:06
Chyba glupszego zyczenia nie mogles sobie wymyslec. Wiesz wogole co to jest "treść"? Moze wykaz, co w tresci KW i PoRD jest takie samo - latwiej bedzie.szerszon napisał(a):Wykaż.
przez papadrive » niedziela 04 października 2015, 21:15
samotnyGeorge napisał(a):Definicja skrzyżowania, a co za tym idzie różnice w pierwszeństwie przejazdu na skrzyżowaniach równorzędnych (które wg. PoRD nie są skrzyżowaniem).
d) określenie "droga" oznacza całą powierzchnię każdej drogi lub ulicy otwartej dla ruchu
publicznego;
h) określenie "skrzyżowanie" oznacza każde przecięcie się dróg na jednym poziomie, ich połączenie
lub rozwidlenie, łącznie z placami utworzonymi przez takie przecięcia, połączenia lub rozwidlenia;
Artykuł 18
2. Każdy kierujący wyjeżdżający ze ścieżki lub z drogi gruntowej na drogę inną niż ścieżka lub droga
gruntowa powinien ustąpić pierwszeństwa przejazdu pojazdom jadącym po tej drodze. W celu stosowania
niniejszego artykułu określenia "ścieżka" i "droga gruntowa" mogą być zdefiniowane w ustawodawstwie krajowym.
Artykuł 18
Skrzyżowania i obowiązek ustąpienia pierwszeństwa przejazdu
1. Każdy kierujący zbliżający się do skrzyżowania powinien zachować zwiększoną ostrożność
dostosowaną do warunków lokalnych. Kierujący pojazdem powinien w szczególności prowadzić pojazd z
taką szybkością, aby mieć możliwość zatrzymania się w celu przepuszczenia pojazdów mających
pierwszeństwo przejazdu.
2. Każdy kierujący wyjeżdżający ze ścieżki lub z drogi gruntowej na drogę inną niż ścieżka lub droga
gruntowa powinien ustąpić pierwszeństwa przejazdu pojazdom jadącym po tej drodze. W celu stosowania
niniejszego artykułu określenia "ścieżka" i "droga gruntowa" mogą być zdefiniowane w ustawodawstwie krajowym
4. Z zastrzeżeniem postanowień ustępu 7 niniejszego artykułu:
a) w państwach o ruchu prawostronnym na skrzyżowaniach innych niż skrzyżowania określone w
ustępie 2 niniejszego artykułu i w artykule 25 ustępach 2 i 4 niniejszej konwencji kierujący
powinien ustąpić pierwszeństwa przejazdu pojazdom nadjeżdżającym z jego prawej strony;
7. Na skrzyżowaniach kierujący pojazdami, które nie są pojazdami szynowymi, powinni ustąpić
pierwszeństwa przejazdu pojazdom szynowym.
...na skrzyżowaniach równorzędnych (które wg. PoRD nie są skrzyżowaniem).