Moderatorzy: dylek, ella, klebek
przez szymon1977 » czwartek 30 kwietnia 2015, 09:27
przez LeszkoII » czwartek 30 kwietnia 2015, 12:18
przez terrior95 » czwartek 30 kwietnia 2015, 12:42
przez LeszkoII » czwartek 30 kwietnia 2015, 13:45
przez szerszon » czwartek 30 kwietnia 2015, 14:06
LeszkoII napisał(a): Nie widzę w Art. 17., żeby włączanie się do ruchu nie obejmowało kierującego tramwajem, który rozpoczyna jazdę po postoju lub zatrzymaniu się niewynikającym z warunków lub przepisów ruchu drogowego. Na tym poziomie legislacyjnym nie zastosowano żadnej kontry, żadnego zastrzeżenia, żadnego wyjątku zwalniającego motorniczego ze stosowania się do ww. przepisu.
A jak nazwać pisanie, w którym nakłada się obowiązek, którego nie ma ?Pisanie, że tramwaj włącza się do ruchu tylko w sytuacji z punktu 4.) tego ustępu ustawy PoRD jest nieuprawnionym naginaniem prawa pod tzw. prawo zwyczajowe.
Jakie to miasto ?I tutaj zagadka:
przez Borys_q » czwartek 30 kwietnia 2015, 16:27
Włączanie się do ruchu następuje przy rozpoczynaniu jazdy po
postoju lub zatrzymaniu się niewynikającym z warunków lub przepisów ruchu
drogowego oraz przy wjeżdżaniu:
.........
4) pojazdem szynowym – na drogę z zajezdni lub na jezdnię z pętli.
przez LeszkoII » czwartek 30 kwietnia 2015, 17:33
To prawda, ta część również tyczy się roweru, autobusu, trolejbusu... - po prostu pojazdu (a konkretnie kierującego pojazdem).Borys_q napisał(a):Po pierwsze nie muszę chyba wyjaśniać znaczenia spójnika "oraz", zarówno pierwsza jak i druga część przepisu tyczy się pojazdu szynowego.
No dobrze, ale dlaczego tylko na przystanku tramwajowym? Warunki czy przepisy PoRD? Ja takich nie znam.Borys_q napisał(a):Osobiście uważam, że zatrzymanie na przystanku nie jest zatrzymaniem niewynikających z przepisów ruchu drogowego.
Przepis jest porąbany, bo rzeczywiście tramwajowi powinno dać się duże większe uprawnienia, niż te z prawa wynikające. PRZYJĘŁO SIĘ, że tematu nie ma - i tramwaj ma pierwszeństwo (nie włącza się do ruchu z przystanku).Borys_q napisał(a):Jeśli ktoś mi udowodni, że kierujący tramwajem zatrzymuje się tam z własnej nieprzymuszonej woli, to wtedy oznacza to że przepis jest spier@#$%y.
tramwaj - pojazd przeznaczony do przewozu osób lub rzeczy zasilany energią elektryczną, poruszający się po szynach na drogach publicznych
Autobus też się włącza do ruchu, autobus szkolny również. I co teraz, skoro w Art. 17 nie napisali? Zerknij na wyciąg z archiwum (rys. wyżej).szerszon napisał(a):Jest napisane, kiedy tramwaj sie włącza do ruchu i nie widze, aby to było powiązane z przystankiem.
Miałbyś rację od 1968 do 1982 rokuszerszon napisał(a):Druga sprawa- przecież się zatrzymał nie z własnej woli. Oznaczony przystanek, gdzie w PoRD opisano i definicją i znakiem.
Smok Wawelskiszerszon napisał(a):Jakie to miasto ?
przez Borys_q » czwartek 30 kwietnia 2015, 18:52
No dobrze, ale dlaczego tylko na przystanku tramwajowym?
przez LeszkoII » czwartek 30 kwietnia 2015, 19:36
Tragedii wielkiej nie będzie, to prawda. Pojazdy omijają autobus stojący na jezdni i powrotnie zmieniają pas ruchu na ten przy prawej krawędzi jezdni (zgodnie z ruchem prawostronnym). Raczej nie powinno dojść wtedy do groźnych sytuacji.Borys_q napisał(a):Uznanie, że autobus ruszający z przystanku na jezdni normalnie prosto o przodu nie jest włączającym, chyba nie wywróci praktyki ruchu drogowego do góry nogami.
To oczywiste, że włącza się do ruchu a nie wynika to z Art. 18 - lecz z artykułu poprzedniego ustawy PoRD.Borys_q napisał(a):Chociaż z trzeciej strony konstrukcja artykułu 18 sugeruje, że jednak autobus ruszający do przodu prosto jednak się włącza.
przez Borys_q » czwartek 30 kwietnia 2015, 19:56
I teraz podaj o wykładnię, dlaczego autobus/trolejbus "MPK" włącza się do ruchu z przystanku a tramwaj rzekomo się nie włącza mimo, że też jest pojazdem "MPK".
przez LeszkoII » czwartek 30 kwietnia 2015, 20:19
Podałem filmik z Youtbe, gdzie tramwaj nie walił po zderzakach ani nawet motorniczy się nie irytował i nie używał dzwonka. Padło wcześniej pytanie, do jakiego momentu ten tramwaj włącza się do ruchu(był na drodze z pierwszeństwem, na ul. Lubicz w Krakowie) i film pokazuje, jak to wygląda w praktyce.Borys_q napisał(a):Kwestia tramwajów przejeżdżających przez skrzyżowanie tuż po ruszeniu, przecinających jezdnie, skręcających bez sygnalizacji świetlnej, opuszczających rondo, przejeżdżających przez przejazdy tramwajowe, przez jezdnie wspólne.
Ogólnie przyjętymBorys_q napisał(a):Tak na poważnie koncepcja tramwaju włączającego się co chwile do ruchu i jej dalsze implikacje, trochę kłócą się z ogólnie przyjętym priorytetem ruchu szynowego na drogach publicznych.
Borys_q napisał(a):Tradycja i przyzwyczajenie
A czy to wina kierującego czy może zacnych posłów czy innych środowisk prawotwórczych?Borys_q napisał(a):Moim zdaniem ktoś kto propaguje hipotezę tramwaju włączającego się do ruchu z przystanku, nie jest do końca świadom jakie konsekwencje może to za sobą niesie.
Sama trudność w ustalaniu winy spowodowania kolizji drogowejBorys_q napisał(a):Sama trudność w ustaleniu końca procesu włączania się do ruchu wprowadza spory zamęt.
przez szerszon » czwartek 30 kwietnia 2015, 20:39
LeszkoII napisał(a):
Autobus też się włącza do ruchu, autobus szkolny również. I co teraz, skoro w Art. 17 nie napisali? Zerknij na wyciąg z archiwum
Z woli tego co pooznaczał przystanki i przeznaczył tramwaj do transportu publicznego.: Jak to nie z własnej woli a czyjej?
Nie musisz uznawać. Tak jest.Nie mniej jednak wolę uznać, że zatrzymanie tramwaju wynika z warunków ruchu drogowego niż doszukiwać się czegoś niezwykłego w spójniku ORAZ z Art. 17.
I wszystko jasne..Smok Wawelskiul. Dominikańska.
przez Borys_q » czwartek 30 kwietnia 2015, 20:52
Ogólnie przyjętymKto jest za, kto przeciw, kto się wstrzymał? Sondaż wykonał XXX na zlecenie TV YYY na próbie 1000 pełnoletnich
![]()
Podałem filmik z Youtbe, gdzie tramwaj nie walił po zderzakach ani nawet motorniczy się nie irytował i nie używał dzwonka.
przez LeszkoII » czwartek 30 kwietnia 2015, 20:56
Racz zauważyć, czego dotyczy Art. 18. I nie jest to przepisz szczególny w stosunku do Art. 17.; na pewno nie.szerszon napisał(a):Ale autobus jest opisany w szczegółowym Art 18.
A szkoda, bo czasami dzięki niej widać jak na dłoni zamysły nowelizatorów i ich błedy przy ustalaniu nowego prawa (np. 27.1aszerszon napisał(a):Historia mnie nie interesuje.
Taksówki też wliczysz? Miejsca postojowe wyznaczone D-18...szerszon napisał(a):Z woli tego co pooznaczał przystanki i przeznaczył tramwaj do transportu publicznego.
Ciekawe dlaczego tylko w przypadków tramwajów....szerszon napisał(a):Nie musisz uznawać. Tak jest.
przez szerszon » czwartek 30 kwietnia 2015, 21:04
Dotyczy szczególnej sytuacji w jakiej znajduje sie autobus. I niestety jest szczególny do Art 17, ponieważ bez niego autobus zimowałby przy włączeniu się do ruchu.Racz zauważyć, czego dotyczy Art. 18. I nie jest to przepisz szczególny w stosunku do Art. 17.; na pewno nie.
Do tomkakozy...on lubi powoływać sie na historię.A szkoda,
A to pojazdy szynowe ?Taksówki też wliczysz?
Autobusy posiadają swój artykuł. To nie ja.Dlaczego "dotujesz" tramwaje bardziej niż autobusy komunikacji kolektywnej?
Inne pojazdy nie znajdują się w sytuacji tramwaju na przystanku.Ciekawe dlaczego tylko w przypadków tramwajów...
Do pojazdów szynowych na przystankach ?(na rondach też są przyzwyczajeni)
To nie mój argument.Opieram sie tylko na Art 17 i znakach.Tradycja i przyzwyczajenie