Sam bieg czy też reczny?

Tu możecie podzielić się uwagami lub wątpliwościami związanymi z poruszaniem się na drogach

Moderatorzy: dylek, ella, klebek

Re: Sam bieg czy też reczny?

Postprzez LeszkoII » niedziela 05 stycznia 2014, 13:30

Też przychylam się do bardziej szczegółowego przedstawienia poglądu przez Heńka :)

Dlaczego silnikiem nie da się obrócić "w przeciwną" stronę? Co konkretnie blokuje taką próbę? Jak ta część się nazywa i kiedy została powszechnie wprowadzona jako standard nowożytnego silnika spalinowego?
"Specjalista to ktoś, kto wie wszystko o czymś i nie wie nic o czymkolwiek innym. W miarę postępów specjalizacji, to w końcu specjalista będzie to ktoś taki, kto wie wszystko o niczym i nie wie niczego o wszystkim" - śp. Józef Kossecki
Avatar użytkownika
LeszkoII
 
Posty: 7756
Dołączył(a): niedziela 07 października 2012, 13:53

Re: Sam bieg czy też reczny?

Postprzez Henq » niedziela 05 stycznia 2014, 15:11

Borys_q napisał(a):
budowa wału


Konkretnie!!!!!

ale co konkretnie? jak nie wiesz jak jest zbudowany wał korbowy to co mam ci linka do googla podać czy jak?

Borys_q napisał(a):
No widzisz gdyby było tak jak piszesz to po pierwsze wiedział byś co to jest mechanizm nawrotny i gdzie są montowane do czego służą,


Oświeć nas


od oświecania są inni.
@Leszko już pisałem co i jak się to nazywa.
Z tego co kojarzę to jedyny silnik który obracał się w przeciwną stronę niż obecne (prawoskręt) był montowany w maluchach bisach.
Im lepszy samochód terenowy - tym traktor musi dalej jechać.
Henq
 
Posty: 3999
Dołączył(a): środa 21 listopada 2012, 12:51

Re: Sam bieg czy też reczny?

Postprzez papadrive » niedziela 05 stycznia 2014, 17:52

Trudno jest przerwać dyskusję, gdy ktoś nieustannie prowokuje. :(
@Henq, nie muszę pytać się "wiki", aby móc odpowiedzieć, co to jest mechanizm nawrotny. Jak sama nazwa mówi, jest to urządzenie (rodzaj przekładni), które umożliwia zmianę kierunku obrotów. Stosuje się coś takiego np. w maszynach budowlanych, rolniczych czy obrabiarkach. Nie spotkałem tego czegoś w typowych samochodach osobowych najprzeróżniejszych modeli.
Tutaj jest po prostu bieg wsteczny. To po pierwsze.
Po drugie. Nie jest to miejsce na licytację, kto i ile rozebrał silników tudzież innych rzeczy (młodych dziewczyn, na ten przykład :P). Równie dobrze mógłbym powiedzieć, że ich rozebrałem 1001, a nie rozbierając żadnego. I kto mnie sprawdzi?
Po trzecie. Sam układ korbowo- tłokowy nie stanowi przeszkody w obracaniu wałem korbowym silnika w obie strony. Nawet w takim stopniu, że dwusuw, teoretycznie, po przestawieniu kąta zapłonu, będzie pracował w odwrotnym kierunku. Przeszkodą jest tylko budowa iskrownika/aparatu zapłonowego. Z silnikiem czterosuwowym tak nie da się zrobić, co nie oznacza, że nie można obrócić wałem (ręką, nogą, kluczem francuskim :wink: ) w odwrotnym kierunku. Chyba tyle na razie.
Jeszcze prośba. Jeśli wiesz coś, czego my nie wiemy, to podziel się tą wiedzą ku pożytkowi wszystkich. Będzie na przyszłość.
Nie zawsze, jazda zgodna z przepisami, gwarantuje bezpieczeństwo na drodze.
papadrive
 
Posty: 1010
Dołączył(a): poniedziałek 02 grudnia 2013, 22:21

Re: Sam bieg czy też reczny?

Postprzez Borys_q » niedziela 05 stycznia 2014, 19:25

ale co konkretnie? jak nie wiesz jak jest zbudowany wał korbowy to co mam ci linka do googla podać czy jak?


Jaki element wału zapobiega obracaniu się go w drugą stronę??
Szybka jazda nie wymaga odpowiednich umiejętności. Trzeba jedynie wiedzieć który pedał odpowiada za jej zwiększanie.
Borys_q
 
Posty: 3480
Dołączył(a): sobota 22 marca 2008, 16:36
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Sam bieg czy też reczny?

Postprzez Henq » niedziela 05 stycznia 2014, 23:39

papadrive napisał(a):Trudno jest przerwać dyskusję, gdy ktoś nieustannie prowokuje. :(
@Henq, nie muszę pytać się "wiki", aby móc odpowiedzieć, co to jest mechanizm nawrotny. Jak sama nazwa mówi, jest to urządzenie (rodzaj przekładni), które umożliwia zmianę kierunku obrotów. Stosuje się coś takiego np. w maszynach budowlanych, rolniczych czy obrabiarkach. Nie spotkałem tego czegoś w typowych samochodach osobowych najprzeróżniejszych modeli.
Tutaj jest po prostu bieg wsteczny. To po pierwsze.
Po drugie. Nie jest to miejsce na licytację, kto i ile rozebrał silników tudzież innych rzeczy (młodych dziewczyn, na ten przykład :P). Równie dobrze mógłbym powiedzieć, że ich rozebrałem 1001, a nie rozbierając żadnego. I kto mnie sprawdzi?
Po trzecie. Sam układ korbowo- tłokowy nie stanowi przeszkody w obracaniu wałem korbowym silnika w obie strony. Nawet w takim stopniu, że dwusuw, teoretycznie, po przestawieniu kąta zapłonu, będzie pracował w odwrotnym kierunku. Przeszkodą jest tylko budowa iskrownika/aparatu zapłonowego. Z silnikiem czterosuwowym tak nie da się zrobić, co nie oznacza, że nie można obrócić wałem (ręką, nogą, kluczem francuskim :wink: ) w odwrotnym kierunku. Chyba tyle na razie.
Jeszcze prośba. Jeśli wiesz coś, czego my nie wiemy, to podziel się tą wiedzą ku pożytkowi wszystkich. Będzie na przyszłość.

ok
Im lepszy samochód terenowy - tym traktor musi dalej jechać.
Henq
 
Posty: 3999
Dołączył(a): środa 21 listopada 2012, 12:51

Re: Sam bieg czy też reczny?

Postprzez papadrive » poniedziałek 06 stycznia 2014, 16:01

To "ok" oznacza, że powiesz mam o co chodzi, czy że zgadzasz się ze mną :?:
Nie zawsze, jazda zgodna z przepisami, gwarantuje bezpieczeństwo na drodze.
papadrive
 
Posty: 1010
Dołączył(a): poniedziałek 02 grudnia 2013, 22:21

Poprzednia strona

Powrót do Sytuacje na drodze

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 23 gości