Moderatorzy: dylek, ella, klebek
przez dylek » niedziela 28 kwietnia 2013, 11:43
przez rocko19 » niedziela 28 kwietnia 2013, 11:55
przez dylek » niedziela 28 kwietnia 2013, 12:06
przez rocko19 » niedziela 28 kwietnia 2013, 12:27
przez LeszkoII » poniedziałek 29 kwietnia 2013, 19:31
Paragraf ten dopuszcza kompilację znaków: znaku zakazu oraz znaku miejscowości. Zakres jej obowiązywania ustalono na obszarze całej miejscowości z zastrzeżeniem odcinków dróg, na których zakaz został albo zmieniony albo odwołany innym znakiem, znakiem zakazu. Zmianę dotychczasowego ograniczenia dopuszczalnej prędkości na terenie całej miejscowości wyraża się poprzez znak B-33(ewentualnie wraz z B-34 domykając) a odwołanie tego ograniczenia - poprzez znak B-42(koniec zakazów).§ 15.3.Znak zakazu umieszczony pod znakiem E-17a oznacza, że zakaz obowiązuje na obszarze całej miejscowości, z wyjątkiem odcinka drogi, na którym został on zmieniony lub odwołany innym znakiem.
Ograniczenie dla całej miejscowości co prawda wyrażone jest znakiem B-33, ale nie samodzielnie lecz jako część kompilacji "E17a oraz B-33". Jest o tyle ciekawe, że gdyby B-34 definitywnie odwoływał § 15.3., to równie dobrze każdy znak B-33 odwoływałby § 15.3., co nie miałoby sensu(chyba, że w strefie miejscowości nie używano by w ogóle znaków B-33). Na szczęście B-33 jedynie zmienia dopuszczalną prędkość na odcinku drogi, o którym mowa w § 15.3. Taki odcinek posiada swoją "długość" na zasadach określonych w § 27.1. "Długość" mogą wyznaczać znaki B-33, B-34, B-42*, B-43, D-40, D-42 i D-43.4. Znak B-34 "koniec ograniczenia prędkości" oznacza odwołanie ograniczenia prędkości wprowadzonego znakiem B-33.
przez szerszon » poniedziałek 29 kwietnia 2013, 19:52
przez LeszkoII » poniedziałek 29 kwietnia 2013, 20:29
Zawsze przed strefą zamieszkania można ustawić B-42(koniec zakazów) lub B-34 nieodwołujące innego B-33 - wtedy 20km/h.szerszon napisał(a):W 6 nie możesz machnąć strefy zamieszkania nawet w opcji, ponieważ w strefie nikt Ci do 60 nie podniesie prędkości.
Za strefą 9. nie chodziło Ci czasem o 90km/h? Jak mi wskażesz podstawę prawną, to poprawka rysunku zajmie minutkę.szerszon napisał(a):Poprawiaj.
jak poprawisz to
6-50/60
9-50/60
Dlatego, że Dylek napisał/narysował?szerszon napisał(a):Tu już nie ma co polemizować, grafika dylka załatwia sprawę.
przez szerszon » poniedziałek 29 kwietnia 2013, 20:48
przez LeszkoII » poniedziałek 29 kwietnia 2013, 21:19
Nie widzę analogii. Art.17 vs Art.25 to wciąż PoRD - przepis kontra przepis z tej samej ustawy.szerszon napisał(a):Daj spokój z tym D-42 i artykułem z PoRD , bo wychodzą takie koszmarki jak z Art 17 i Art 25.
Ze znaku D-42 nie wynika prędkość, ale wynika informacja o obszarze zabudowanym. Z kolei z tej informacji wynika prędkość przy uwzględnieniu Art.5.1. lub możliwość wyprzedzenia z prawej strony na OZ).szerszon napisał(a):D-42 jest znakiem i tak samo wynika z jego obecności prędkość jak i z B-33 i dyspozycji tego znaku.
przez dylek » poniedziałek 29 kwietnia 2013, 21:42
przez LeszkoII » poniedziałek 29 kwietnia 2013, 22:24
W sensie § 15.3 jest nim odcinek drogi, na którym zmiana lub odwołanie znaku zakazu odbywa się poprzez znaki odwołujące(tutaj:...) B-33.dylek napisał(a):LeszkoII - czym dla Ciebie jest "odcinek drogi" ?
Owszem zmienione, zgadza się. Ale te "różne znaki" nie muszą sprowadzać na manowce § 15.3, bo przecież ten paragraf dopuszcza odwołanie maksymalnie możliwej prędkości, ale sam w sobie nie zostanie zniesiony. Dlatego D-40, D-42 odwołują B-33(i nie wprowadzają nowej prędkości w myśl § 27.1.) - mogą tylko odwołać na danym "odcinku drogi".dylek napisał(a):Masz miejscowość - 40km/h... przejeżdżając przez nią przejeżdżasz przez pewien odcinek w obszarze zabudowanym (masz oznaczony początek i koniec), przez odcinek o podwyzszonej prędkości, obnizonej... przez odcinek strefy zamieszkania, strefy ograniczonej predkości...w większych miastach masz nawet odcinki autostradowe Na w/w odcinkach 40 dotyczące całej miejscowości jest zmienione znakami (różnymi )
Tak właśnie chcę... Organizator ruchu nie musi umieszczać B-42 - zwłaszcza jeśli mówimy o prędkości... Jeśli trafi w uliczkę, to domniemywam, że to jest skrzyżowanie, więc B-33 "umiera".dylek napisał(a):Serio chcesz znakiem B-42 umieszczonym gdzieś tam w miejscowości odwołać ograniczenie dla całej miejscowości ?
Znaczy 1 driver jeżdżąc po miasteczku trafi na uliczkę, gdzie stoi B-42 i dalej ma już 40 odwołane, a inny kierowca akurat tą uliczkę ominie i dalej musi 40 popylać po tej miejscowści ?
Niech się autor tematu wypowie, czy kupiłdylek napisał(a):Myslisz, że ktoś kupi tą interpretację
przez dylek » wtorek 30 kwietnia 2013, 06:53
przez szerszon » wtorek 30 kwietnia 2013, 08:04
LeszkoII napisał(a):1.Nie widzę analogii. Art.17 vs Art.25 to wciąż PoRD - przepis kontra przepis z tej samej ustawy.
2. Ze znaku D-42 nie wynika prędkość, ale wynika informacja o obszarze zabudowanym. Z kolei z tej informacji wynika prędkość przy uwzględnieniu Art.5.1. lub możliwość wyprzedzenia z prawej strony na OZ).
Tylko taki ciąg przyczynowo-skutkowy(z przystankami na "zastanowienie się") ma tutaj miejsce. Najpierw znaki a później przepis ogólny PoRD. Bądźmy precyzyjni!
przez LeszkoII » wtorek 30 kwietnia 2013, 13:21
No dobrze. Przyjmuję, że D-42 nie odwołuje E-17a + B-33. Zatem tego nic nie odwołuje - poza końcem miejscowości.dylek napisał(a):Na końcu obwodnicy odwołanie tych zakazów znakiem B-42.
Z rozjazdu dołem jedziesz sobie spokojnie przez miejscowość 40km/h.
Na końcu miejscowości obwodnica ze zwykłą drogą zbiegają się w jedną wyjazdówkę...
Wedle twoich teorii, ten co górą pojechał może na wyjazdówce (od żółtej do czerwonej kreski) jechać 90km/h, a ten co dołem pojechał może tamtędy jechać ino 40km/h...
Dalej uważasz, że to właśnie miał na myśli ustawodawca ?
przez LeszkoII » wtorek 30 kwietnia 2013, 20:06
Jak to nie warto ulegać innym.LeszkoII napisał(a):No dobrze. Przyjmuję, że D-42 nie odwołuje E-17a + B-33. Zatem tego nic nie odwołuje - poza końcem miejscowości.
Znak zakazu umieszcza się pod znakiem D-42 w celu wprowadzenia zakazu obowiązującego w całym obszarze zabudowanym, z wyjątkiem odcinków dróg, na których zakaz został zmieniony lub uchylony innym znakiem.
Zakaz nie musi być odwołany znakiem oznaczającym koniec zakazu; jego uchylenie oznacza znak D-43 lub - w przypadku, gdy obszary dwóch miejscowości łączą się i nie stosuje się znaku D-43 - znak E 18a.
§ 2. 1. Znak drogowy pionowy umieszczony po prawej stronie jezdni lub nad jezdnią dotyczy kierujących znajdujących się na wszystkich pasach ruchu;