Zawracanie na sygnalizacji S3 i S1 jednocześnie

Tu możecie podzielić się uwagami lub wątpliwościami związanymi z poruszaniem się na drogach

Moderatorzy: dylek, ella, klebek

Re: Zawracanie na sygnalizacji S3 i S1 jednocześnie

Postprzez szymon1977 » niedziela 24 lutego 2013, 00:17

dylek napisał(a):Strzałka w lewo dotyczy jadącego w lewo... nie dotyczy jadących w innym kierunku niż w lewo... Czy dotyczy zawracających ? :D
Hmmm... A czy spotkałeś się z sytuacją, gdy strzałki P-8 zezwalają na zawracanie (lub zawracanie i skręt w lewo), a na sygnalizatorze S-3 masz tylko strzałkę w lewo? Pewnie tak. Oznaczałoby to, że Drogowcy uznali, że zawracającego nie ma potrzeby objąć sygnalizacją świetlną. Lub raczej popełnili niedopatrzenie, ponieważ zgodnie z "220" każdy strumień ruchu powinni objąć sygnalizacją. Więc zamiast zastanawiać się czy strzałka zawracającego dotyczy (bo formalnie nie dotyczy) wypadałoby zgłosić pomyłkę do Zarządu Dróg. A osobiście zamiast ryzykować własne zdrowie i życie zanim zawrócę poczekam aż strzałka zaświeci się zielona. Choć właściwie to nie muszę.

axel234 napisał(a):...mimo, że mam na s-3 strzałkę w lewo i strzałkę do zawrócenia, a na jezdni poziomą strzałkę w lewo to rzekomo nie mogę zawrócić wg tego co napisałeś?
No niby zakazu nie ma. Tylko, że nie masz pasa ruchu, z którego zgodnie z przepisami mógłbyś zawrócić.

Borys_q napisał(a):Moja teoryjka jest taka, że jest to bzdura i pomyłka ustawodawcy wynikająca z wprowadzenia zakazu zawracania w związku z S-3 w bardzo pokrętny nielogiczny i niepojęty przez większość sposób.
Bzdurne i pomyłkowe, a zarazem nielogiczne i niepojęte jest postrzeganie przez "większość osób" strzałki w lewo jako strzałki do zawracania. Pomijając zapis Ustawy, który w jednej konkretnie określonej sytuacji te strzałki ze sobą utożsamia to skąd w ogóle "większości osób" taki pomysł do głowy przychodzi? Skąd pomysł żeby zawrócić, skoro nie ma pasa do zawracania? Widzą strzałkę w lewo a zachowują się jakby widzieli strzałkę do zawracania? Halucynacja zbiorowa? Hipnotyzacja na kursach na Prawo Jazdy?

PS. Czytając wypowiedzi niektórych z Was odnoszę wrażenie, że widząc strzałkę do skrętu w lewo sami nie macie pewności, czy jest to strzałka do skrętu w lewo czy do zawracania.
"Proszę podchodzić do wypowiedzi usera szymon1977 z dużą dozą wątpliwości i nieufności." - user Szerszon.
Avatar użytkownika
szymon1977
 
Posty: 6572
Dołączył(a): sobota 18 czerwca 2011, 22:06

Re: Zawracanie na sygnalizacji S3 i S1 jednocześnie

Postprzez pingwin » wtorek 26 lutego 2013, 15:15

Byłem dziś na komisarjacie. Złożyłem wyjaścnienia:) Sprawa trafi do sądu.

Chciałbym z Wami omówić jeszcze hipotetyczny przypadek.

Załóżmy, że na poniższym skrzyżowaniu nie ma znaków poziomych (np. leży na nich śnieg).
Przed skrzyżowaniem nie ma żadnych znaków pionowych.
Czy wtedy na tym skrzyżowaniu można zawrócić?

Obrazek
pingwin
 
Posty: 3
Dołączył(a): środa 20 lutego 2013, 22:11

Re: Zawracanie na sygnalizacji S3 i S1 jednocześnie

Postprzez RossoneriDevil » wtorek 26 lutego 2013, 20:03

Nie byłoby problemu gdyby dodatkowo postawili znak B-23.
Zawracanie na sygnalizatorze S-3 może utrudnić ruch ponieważ np zawracający nie będą mieli okazji zawrócić na tyle szybko aby sprawnie opuścić skrzyżowanie nie blokując pasa w efekcie czego na zielonej strzałce przejadą dwa samochody, a reszta stoi i czeka bo chcą skręcić w lewo.
RossoneriDevil
 
Posty: 1053
Dołączył(a): sobota 02 czerwca 2012, 20:05

Re: Zawracanie na sygnalizacji S3 i S1 jednocześnie

Postprzez rsx » wtorek 26 lutego 2013, 20:08

Odnośnie fotografii, na chłopski rozum:
Pas do zawracania teoretycznie istnieje, S-3 tego zabrania, więc ten manewr odpada. Proszę zwrócić uwagę na umiejscowienie S-1 nad jezdnią. Znajduje się w przestrzeni dokładnie pomiędzy pasami wyznaczającymi kierunek do jazdy na wprost. Gdybym znalazł się na tym skrzyżowaniu, nic nie przykułoby mojej uwagi.
Obrazek
Avatar użytkownika
rsx
 
Posty: 162
Dołączył(a): sobota 16 lutego 2013, 15:34
Lokalizacja: ZS/ZKA

Re: Zawracanie na sygnalizacji S3 i S1 jednocześnie

Postprzez Borys_q » środa 27 lutego 2013, 19:16

Załóżmy, że na poniższym skrzyżowaniu nie ma znaków poziomych (np. leży na nich śnieg).
Przed skrzyżowaniem nie ma żadnych znaków pionowych.
Czy wtedy na tym skrzyżowaniu można zawrócić?


Tak.
Szybka jazda nie wymaga odpowiednich umiejętności. Trzeba jedynie wiedzieć który pedał odpowiada za jej zwiększanie.
Borys_q
 
Posty: 3480
Dołączył(a): sobota 22 marca 2008, 16:36
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Zawracanie na sygnalizacji S3 i S1 jednocześnie

Postprzez Henq » środa 27 lutego 2013, 19:19

Borys_q napisał(a):
Załóżmy, że na poniższym skrzyżowaniu nie ma znaków poziomych (np. leży na nich śnieg).
Przed skrzyżowaniem nie ma żadnych znaków pionowych.
Czy wtedy na tym skrzyżowaniu można zawrócić?


Tak.

Nie! nie można S-3 wskazuje skręt w lewo a nie zawracanie.
Im lepszy samochód terenowy - tym traktor musi dalej jechać.
Henq
 
Posty: 3999
Dołączył(a): środa 21 listopada 2012, 12:51

Re: Zawracanie na sygnalizacji S3 i S1 jednocześnie

Postprzez szerszon » środa 27 lutego 2013, 19:30

szymon1977 napisał(a):
2.No niby zakazu nie ma. Tylko, że nie masz pasa ruchu, z którego zgodnie z przepisami mógłbyś zawrócić.

Zakaz jest, tylko nie wyrażony w bezpośredni sposób. Jeśli uważasz,ze zakazu nie ma ( mógłbys to wyjasnić? ) to w takim razie nie masz prawa zgodnie z przepisami pojechać na sygnale żółtym w żadnym przypadku.
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Zawracanie na sygnalizacji S3 i S1 jednocześnie

Postprzez szymon1977 » środa 27 lutego 2013, 20:43

pingwin napisał(a):Załóżmy, że na poniższym skrzyżowaniu nie ma znaków poziomych (np. leży na nich śnieg).
Z kursu na PJ powinieneś pamiętać, że...
szymon1977 napisał(a):...zgodnie z "220" każdy strumień ruchu powinni objąć sygnalizacją.
Więc jeżeli nie ma sygnalizatora S-3 dla zawracających nie istnieje na tym skrzyżowaniu możliwość zawrócenia. Z jakich powodów to już ani moja, ani Twoja sprawa. Nie można i ch.j!

szerszon napisał(a):Zakaz jest, tylko nie wyrażony w bezpośredni sposób. Jeśli uważasz,ze zakazu nie ma ( mógłbys to wyjasnić? )...
Mam na myśli dokładnie to co napisałeś. Nie odnajdziesz w tej sytuacji żadnego zapisu ani znaku, który mówiłby wprost "zabrania się zawracania". Ale summa summarum na to z przepisów wychodzi.
"Proszę podchodzić do wypowiedzi usera szymon1977 z dużą dozą wątpliwości i nieufności." - user Szerszon.
Avatar użytkownika
szymon1977
 
Posty: 6572
Dołączył(a): sobota 18 czerwca 2011, 22:06

Re: Zawracanie na sygnalizacji S3 i S1 jednocześnie

Postprzez silvox » czwartek 28 lutego 2013, 17:36

W definicji sygnalizatora jest napisane, że dotyczy tylko kierunku na nim pokazanego - dyskusja jest zbędna.. Na fotce jest tylko skręt i tylko taki manewr mozna wykonać - zawracać nie wolno..
http://www.znaki-drogowe.pl/index.php?o ... &Itemid=62
silvox
 
Posty: 350
Dołączył(a): poniedziałek 03 września 2012, 19:15

Re: Zawracanie na sygnalizacji S3 i S1 jednocześnie

Postprzez Borys_q » piątek 01 marca 2013, 12:15

A czemu zawracając stosujemy przepisy o przepuszczaniu pojazdów z naprzeciwka i o ustawianiu się przy lewej krawędzi jezdni jednokierunkowej ?? Przecież to są przepisy od skrętu w lewo nie od zawracania.
Szybka jazda nie wymaga odpowiednich umiejętności. Trzeba jedynie wiedzieć który pedał odpowiada za jej zwiększanie.
Borys_q
 
Posty: 3480
Dołączył(a): sobota 22 marca 2008, 16:36
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Zawracanie na sygnalizacji S3 i S1 jednocześnie

Postprzez LeszkoII » piątek 01 marca 2013, 12:44

Borys_q napisał(a):A czemu zawracając stosujemy przepisy o przepuszczaniu pojazdów z naprzeciwka i o ustawianiu się przy lewej krawędzi jezdni jednokierunkowej ?? Przecież to są przepisy od skrętu w lewo nie od zawracania.
Z takich samych przyczyn, dlaczego używamy kierunkowskazów sygnalizując zmianę kierunku jazdy a nie np. trąbiąc w alfabecie Morse-a. Czy w art.22 jest mowa o kierunkowskazach?
"Specjalista to ktoś, kto wie wszystko o czymś i nie wie nic o czymkolwiek innym. W miarę postępów specjalizacji, to w końcu specjalista będzie to ktoś taki, kto wie wszystko o niczym i nie wie niczego o wszystkim" - śp. Józef Kossecki
Avatar użytkownika
LeszkoII
 
Posty: 7756
Dołączył(a): niedziela 07 października 2012, 13:53

Re: Zawracanie na sygnalizacji S3 i S1 jednocześnie

Postprzez silvox » piątek 01 marca 2013, 12:46

Borys_q - nie do końca masz rację - zawracać można tylko i wyłącznie z lewego skrajnego pasa, skręcić w lewo możemy także z "drugiego od lewej" jeśli do tego jest przeznaczony..
Dla zobrazowania tego o czym piszę przerobiłem lekko fotke z pierwszego posta..
Obrazek
Borys_q napisał(a):to są przepisy od skrętu w lewo nie od zawracania.

Czy może studiujesz filozofię ?? Czy specjalnie szukasz dziury w całym, aby nakręcić niezbyt mądrą dyskusję ?? W dziale OT zacznij dywagować nad wyższością Świąt Wielkanocnych nad Bożym Narodzeniem - to identyczny problem..
silvox
 
Posty: 350
Dołączył(a): poniedziałek 03 września 2012, 19:15

Re: Zawracanie na sygnalizacji S3 i S1 jednocześnie

Postprzez Borys_q » piątek 01 marca 2013, 13:01

Nie studiuje filozofii, zmuszenie kilku użytkowników forum do pomyślenia, a nie stosowania się do utartych tradycyjny choć błędnych interpretacji jest już dużym sukcesem. To może ty nie widzisz problemu, problem ma np kolega autor tematu bo chcieli mu wlepić 500, a moim zdaniem powinien dostać 200-300.

Dziwi mnie tylko czemu traktujecie lewoskręt raz jako element zawracania, a raz jako niezwiązany z tym manewrem w zależności jak wam wygodniej.

Z takich samych przyczyn, dlaczego używamy kierunkowskazów sygnalizując zmianę kierunku jazdy a nie np. trąbiąc w alfabecie Morse-a. Czy w art.22 jest mowa o kierunkowskazach?


Czyli Jakich???
A jest mowa o geście ręką dla rowerzystów?? Każdy używa co ma najlepszego (jest warunek wyraźności).

W definicji sygnalizatora jest napisane, że dotyczy tylko kierunku na nim pokazanego - dyskusja jest zbędna..



Dotyczy JADĄCYCH w kierunku wskazanym strzałką. To chyba duża różnica??

Z kursu na PJ powinieneś pamiętać, że...
szymon1977 pisze:
...zgodnie z "220" każdy strumień ruchu powinni objąć sygnalizacją.


Chyba z kursu dla inżynierów ruchu, 220 jest dla drogowców, w Gdańsku pokaże ci co najmniej 3 skrzyżowania na których ta zasada nie jest spełniona i co mam się na nich popłakać??

Zawracanie na sygnalizatorze S-3 może utrudnić ruch ponieważ np zawracający nie będą mieli okazji zawrócić na tyle szybko aby sprawnie opuścić skrzyżowanie nie blokując pasa w efekcie czego na zielonej strzałce przejadą dwa samochody, a reszta stoi i czeka bo chcą skręcić w lewo.


Akurat to jest mało prawdopodobne.
Ostatnio zmieniony piątek 01 marca 2013, 14:21 przez Borys_q, łącznie zmieniany 1 raz
Szybka jazda nie wymaga odpowiednich umiejętności. Trzeba jedynie wiedzieć który pedał odpowiada za jej zwiększanie.
Borys_q
 
Posty: 3480
Dołączył(a): sobota 22 marca 2008, 16:36
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Zawracanie na sygnalizacji S3 i S1 jednocześnie

Postprzez Borys_q » piątek 01 marca 2013, 13:06

EDIT

Dubel nie zauważyłem
Ostatnio zmieniony piątek 01 marca 2013, 14:22 przez Borys_q, łącznie zmieniany 1 raz
Szybka jazda nie wymaga odpowiednich umiejętności. Trzeba jedynie wiedzieć który pedał odpowiada za jej zwiększanie.
Borys_q
 
Posty: 3480
Dołączył(a): sobota 22 marca 2008, 16:36
Lokalizacja: Gdańsk

Re: Zawracanie na sygnalizacji S3 i S1 jednocześnie

Postprzez szerszon » piątek 01 marca 2013, 13:50

Borys_q napisał(a):
Chyba z kursu dla inżynierów ruchu, 220 jest dla drogowców, w Gdańsku pokaże ci co najmniej 3 skrzyżowania na których ta zasada nie jest spełniona i co mam się na nich popłakać??

Nir tylko. Przecież nawet w pytaniach , nowych masz zapytanie o zachowanie przy d-21 "szpital" i na temat używania sygnału dźwiękowego, czego w 170 nie ma , a w 220 jest.

A czy te skrzyżowania są na tyle skanalizowane, ze brak objęcia wszystkich strumieni ruchu sygnalizacja nie jest konieczny ?
Z drugiej strony jak coś jest niezgodne z rozporządzeniem to nie znaczy,ze jest dobrze.
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Sytuacje na drodze

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 57 gości