"Problem" został rozwiązany(przynajmniej z mojego punktu widzenia).
Przykład z przejazdem dla rowerzystów był tylko pomocniczym rysunkiem dla wyjaśnienia wątku pobocznego pt. "czym są inne miejsca przecinania się kierunków ruchu".
Moderatorzy: dylek, ella, klebek
przez LeszkoII » piątek 08 lutego 2013, 11:47
przez Zonaimad » piątek 08 lutego 2013, 19:32
przez rocko19 » piątek 08 lutego 2013, 19:45
przez Zonaimad » piątek 08 lutego 2013, 19:48
przez rocko19 » piątek 08 lutego 2013, 19:52
przez Zonaimad » piątek 08 lutego 2013, 20:01
przez LeszkoII » piątek 08 lutego 2013, 20:53
przez rocko19 » piątek 08 lutego 2013, 21:03
przez Zonaimad » piątek 08 lutego 2013, 21:09
LeszkoII napisał(a):@, Zonaimad,
fatalna widoczność jezdni z miejsca przed torami. Mam nadzieję, że zatrzymałbyś się ponownie w miejscu, które umożliwia Ci upewnienie się, że nie utrudnisz ruchu na drodze z pierwszeństwem.
LeszkoII napisał(a):STOP znajduje się w obrębie skrzyżowania. Tak naprawdę, wszystkie znaki STOP umieszcza się w obrębie miejsca przecinania się kierunków ruchu.
rocko19 napisał(a):Większość twierdzi źe znak tutaj A7 dotyczy i torowiska i jezdni, to samo dotyczy znaku B20.
rocko19 napisał(a):Więc formalnie zatrzymanie może odbyć się raz. Ale jak się zatrzymam przed torami i jezdnia to będzie dla mojego bezpiecześntwa i innych i nie może być traktowane jako bład.
przez LeszkoII » piątek 08 lutego 2013, 21:36
Obręb = przed skrzyżowaniem LUB na skrzyżowaniu. Ogólniejsze pojęcie.Zonaimad napisał(a):Z językowego punktu widzenia, jak najbardziej masz rację. Ale ustawodawca rozróżnia dla znaków "stop" dwa możliwe miejsca umieszczenia - przed skrzyżowaniem albo już w jego obrębie.
przez Zonaimad » piątek 08 lutego 2013, 21:47
przez LeszkoII » piątek 08 lutego 2013, 21:56
Nie prawda. Stosowanie 21.4 wcale nie unieważnia domyślnego kontekstu czyli 21.1-3.Zonaimad napisał(a):Bo wtedy "stop" z przykładu dotyczyłby tylko najbliższej jezd... tylko torowiska.
przez rusel » piątek 08 lutego 2013, 22:03
przez Zonaimad » piątek 08 lutego 2013, 22:12
LeszkoII napisał(a):Stosowanie 21.4 wcale nie unieważnia domyślnego kontekstu czyli 21.1-3.
i o te dwa rodzaje umiejscowienia znaku B-20/A-7.LeszkoII napisał(a):Co Ci przeszkadza w traktowaniu "przed skrzyżowaniem" jako obrębu skrzyżowania również?
rusel napisał(a):fantastyczne są dyskusje trwające od kilku dni w momencie kiedy egzaminator podejmuje decyzję w sekunde
przez LeszkoII » piątek 08 lutego 2013, 22:35
A dlaczego napisałeś "jezdnię rozumiemy tu jezdnię lub torowisko" Nie może być "jezdnię i torowisko"?Zonaimad napisał(a):Znak umieszczony w obrębie skrzyżowania dotyczy tylko najbliższej jezdni (jako jezdnię rozumiemy tu jezdnię lub torowisko). Znak umieszczony przed skrzyżowaniem dotyczy całego skrzyżowania.
A co w tym dziwnego? jasne, że zasada prawej ręki.Zonaimad napisał(a):Jeżeli założylibyśmy, że znak "stop" stojący przed skrzyżowaniem z drogą dwujezdniową stoi według ustawy już w obrębie skrzyżowania, to co? Dotyczy tylko najbliższej jezdni? A przed następną jezdnią co robimy? Zasada prawej ręki?