OSTRZEŻENIE- fotoradar

Tu możecie podzielić się uwagami lub wątpliwościami związanymi z poruszaniem się na drogach

Moderatorzy: dylek, ella, klebek

Re: OSTRZEŻENIE- fotoradar

Postprzez rusel » wtorek 20 listopada 2012, 11:12

Zbigniew Drexler; Prawo o Ruchu Drogowym

2010r

"Ze wzgledu na to ze obszar zabudowany moze stanowic część miejscowosci wymienionej na znaku E17a, umieszczony pod nim np. znak B29 zakaz używania sygnalów dzwiekowych oznacza, że zakaz ten obowiązuje również na drogach pomiędzy znakiem E17a a znakiem D42 obszar zabudowany, oraz pomiędzy znakiem D43 koniec obszaru zabudowanego a znakiem E18a koniec miejscowosci"
Ostatnio zmieniony wtorek 20 listopada 2012, 11:13 przez rusel, łącznie zmieniany 1 raz
Avatar użytkownika
rusel
 
Posty: 4301
Dołączył(a): wtorek 25 listopada 2008, 11:16

Re: OSTRZEŻENIE- fotoradar

Postprzez BOReK » wtorek 20 listopada 2012, 11:13

Odcinek ma początek i koniec, w tym przypadku początkiem odcinka jest D-42 a końcem D-43. Poza tym odcinkiem obowiązuje ograniczenie ustawione na odcinku od B-33+E-17a do E-18a, gdzie to ograniczenie się kończy. A wszystko to dlatego, ponieważ odcinek od D-42 do D-43 jest wewnątrz odcinka od B-33+E-17a do E-18a.

Podsumowując - tak, w tym przypadku D-42 zmienia zakaz. Później natomiast jest D-43 i ta zmiana się kończy i powraca stan poprzedni, a co się dzieje wewnątrz odcinka między D-42 a D-43 jest tutaj nieistotne.

Równie dobrze mogłoby być B-33+E-17a, dalej zamiast tego D-42 mogłoby być jakieś B-33 (np. 70km/h), niedługo potem skrzyżowanie, a gdzieś dalej E-18a. Za skrzyżowaniem będzie obowiązywała prędkość ustalona przez B-33+E-17a i tak aż do E-18a, gdzie wróci prędkość ustawowa danej drogi.


Fakt, że muszę tłumaczyć jak jest zbudowany odcinek prowadzi mnie do smutnego wniosku, że Drezyna miał lufę z matematyki... :(
Avatar użytkownika
BOReK
 
Posty: 3051
Dołączył(a): niedziela 25 lutego 2007, 13:02

Re: OSTRZEŻENIE- fotoradar

Postprzez Drezyna » wtorek 20 listopada 2012, 16:35

BOReK napisał(a):Fakt, że muszę tłumaczyć...(

To raczej jakis twój problem kompulsywny. No dobrze:
D-42, następnie E-17a+B-33, następnie D-43. :hmm:
Jeśli ktoś podaje, co jest początkiem odcinka, to ile lat trzeba studiować w MIT, żeby wymyślić, że na pewno ten odcinek nie ma końca, ptysiu?
Drezyna
 
Posty: 1139
Dołączył(a): wtorek 30 sierpnia 2011, 16:59

Re: OSTRZEŻENIE- fotoradar

Postprzez BOReK » wtorek 20 listopada 2012, 16:51

Sam mi powiedz, rogaliku, albowiem takie bajki sugerujesz. W podanym przykładzie od D-42 jedziemy z prędkością 50/60, od B-33+E-17a jedziemy z nadaną tu prędkością, mijamy D-43 i nadal utrzymujemy tę prędkość aż do E-18a.
Avatar użytkownika
BOReK
 
Posty: 3051
Dołączył(a): niedziela 25 lutego 2007, 13:02

Re: OSTRZEŻENIE- fotoradar

Postprzez sankila » wtorek 20 listopada 2012, 17:40

BOReK napisał(a):Odcinek ma początek i koniec, w tym przypadku początkiem odcinka jest D-42 a końcem D-43.
W tym przypadku mamy 3 odcinki - każdy z początkiem i końcem oraz wyznaczona prędkością.
E17a - D42 (40 km/h - wywołane znakiem B33) D42 - D43 (50 km/h - wywołane obszarem zabudowanym) i D43 - E18a (90 km/h - wywołane końcem obszaru zabudowanego). Po E18a ograniczenie przestaje obowiązywać.
Podsumowując - tak, w tym przypadku D-42 zmienia zakaz. Później natomiast jest D-43 i ta zmiana się kończy
D42 nie zmienia zakazu, tylko obowiązującą prędkość; podobnie jak D43 - oba znaki maja takie same prawa.
Równie dobrze mogłoby być B-33+E-17a, dalej zamiast tego D-42 mogłoby być jakieś B-33 (np. 70km/h), niedługo potem skrzyżowanie, a gdzieś dalej E-18a. Za skrzyżowaniem będzie obowiązywała prędkość ustalona przez B-33+E-17a i tak aż do E-18a, gdzie wróci prędkość ustawowa danej drogi.
To nie to samo. Skrzyżowanie odwołuje znak, czyli działa jak B42: - po skrzyżowaniu znak przestaje istnieć. Ale znaki D42 i D43 narzucają konkretną wartość prędkości. Dopiero kolejny B33 może je zmienić. Stąd zapis w Art. 3.2.34.4 rozporządzenia o znakach (ust. 220) "Jeżeli za znakiem określającym początek lub koniec obszaru zabudowanego ma obowiązywać prędkość, wyrażona umieszczonym wcześniej znakiem B-33, to znak z taką prędkością należy powtórzyć za znakiem D-42 lub D-43".

rusel napisał(a):zakaz [używania sygnałów dźwiękowych] obowiązuje również na drogach pomiędzy znakiem E17a a znakiem D42 obszar zabudowany, oraz pomiędzy znakiem D43 koniec obszaru zabudowanego a znakiem E18a koniec miejscowosci
Zakaz przekraczania dopuszczalnej prędkości obowiązuje zawsze i wszędzie! Zmienia się tylko limit.
No to dla odmiany powiedz mi, czy E17a+B16 będzie obowiązywał również na odcinkach E17_D42 i D43-E18a)czyli poza terenem zabudowanym? :twisted:
To jest głos w dyskusji a nie: "zaśmiecanie forum, wprowadzanie bałaganu, kłótnia, prowokacja".
Avatar użytkownika
sankila
 
Posty: 2378
Dołączył(a): środa 25 lutego 2009, 01:56
Lokalizacja: Wrocław

Re: OSTRZEŻENIE- fotoradar

Postprzez BOReK » wtorek 20 listopada 2012, 17:58

To już jest pytanie o coś innego, bo B-16 po prostu zabrania dalszego przejazdu pojazdom przekraczającym daną wysokość. Tak samo by było z B-2 - nie można go przekroczyć od czoła, a co się dzieje za nim tego już znak nie reguluje.
Avatar użytkownika
BOReK
 
Posty: 3051
Dołączył(a): niedziela 25 lutego 2007, 13:02

Re: OSTRZEŻENIE- fotoradar

Postprzez rusel » wtorek 20 listopada 2012, 21:05

najlepszym przykladem jest kompilacja podana przed Drexlera ktory do tej pory trafnie uzasadnial problematyke PRD, zakaz uzywania sygnalu dzwiekowego przy znaku miejscowosci lacznie z obszarem zabudowanym
Avatar użytkownika
rusel
 
Posty: 4301
Dołączył(a): wtorek 25 listopada 2008, 11:16

Re: OSTRZEŻENIE- fotoradar

Postprzez szerszon » wtorek 20 listopada 2012, 22:46

sankila napisał(a):1.E17a - D42 (40 km/h - wywołane znakiem B33) D42 - D43 (50 km/h - wywołane obszarem zabudowanym) i D43 - E18a (90 km/h - wywołane końcem obszaru zabudowanego). Po E18a ograniczenie przestaje obowiązywać.

2. Ale znaki D42 i D43 narzucają konkretną wartość prędkości. Dopiero kolejny B33 może je zmienić. Stąd zapis w Art. 3.2.34.4 rozporządzenia o znakach (ust. 220) "Jeżeli za znakiem określającym początek lub koniec obszaru zabudowanego ma obowiązywać prędkość, wyrażona umieszczonym wcześniej znakiem B-33, to znak z taką prędkością należy powtórzyć za znakiem D-42 lub D-43".


1. Dlaczego po D-43 90km/h. przecież zakres obowiazywania E-17a+B-33 jeszcze sie nie skonczył
2. Ale tu nie ma B-33 :eek2: jest E-17a+B-33, a to co innego niz samo B-33.
Dlatego nie ma co powtarzać.
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: OSTRZEŻENIE- fotoradar

Postprzez Mas74 » wtorek 20 listopada 2012, 23:10

Dla mnie to jest pułapka kodeksowa. Jeśli coś nie jest do końca jasne (a debatuje się już z 4-ry strony) to rodzi to pole do nadużyć. Na to to też wygląda. Wykorzystano dziurę w prawie.
Wszystkie sytuacje w których oznakowanie wywołuje u kierującego refleksję pod tytułem "Co poeta miał na myśli" są tak naprawdę zagrożeniem bo niejednokrotnie albo powodują zadumę (tracimy cenne sekundy i rozpraszamy uwagę) albo znieczulają i po pewnym czasie tracimy uwagę na dany bodziec. Świetnie to widać gdy jedzie się na długiej trasie, wszystkie masowo poustawiane 40-tki i 50-tki po pewnym czasie tak się zlewają że wszyscy je zaczynają ignorować...
Karta motorowerowa - połowa lat 80-tych. Pierwszy własny pojazd na benzynę 1984r (Komar)
Kategoria B - 04.09.1991
Kategoria A - 12.06.2012
Obrazek
Mas74
 
Posty: 305
Dołączył(a): niedziela 08 stycznia 2012, 17:34

Re: OSTRZEŻENIE- fotoradar

Postprzez szerszon » wtorek 20 listopada 2012, 23:23

Dziury nie ma. Jest tylko pomieszanie z poplątaniem.
Po kiego te 40 ?
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: OSTRZEŻENIE- fotoradar

Postprzez Drezyna » środa 21 listopada 2012, 10:57

szerszon napisał(a): 1. Dlaczego po D-43 90km/h. przecież zakres obowiazywania E-17a+B-33 jeszcze sie nie skonczył.

Zakres się nie skończył, ale rozpoczął się nowy odcinek, gdzie zakaz wynikający z B-33+E-17a został zmieniony lub odwołany. Przepisy mówią, że D-42 działa tak samo jak D-43 i parę innych. Nie interpretujmy po swojemu.
Drezyna
 
Posty: 1139
Dołączył(a): wtorek 30 sierpnia 2011, 16:59

Re: OSTRZEŻENIE- fotoradar

Postprzez BOReK » środa 21 listopada 2012, 11:13

D-43 to nie jest zezwolenie na 90km/h, tylko koniec obszaru zabudowanego i przywrócenie limitu prędkości obowiązującego dla danej drogi. Normalnie byłoby to 90 lub 100km/h, ale tutaj obowiązuje nas nadal ograniczenie z B-33+E-17a i jest tyle, ile tam podano. Jeśli jeszcze tego nie pojmujesz, to D-43 oznacza koniec zmienionego odcinka, przy którym się tak upierasz.
Avatar użytkownika
BOReK
 
Posty: 3051
Dołączył(a): niedziela 25 lutego 2007, 13:02

Re: OSTRZEŻENIE- fotoradar

Postprzez Drezyna » środa 21 listopada 2012, 12:40

BOLkU - ja rozumiem, że tak uważasz, ale przepisy mówią co innego. D-43 rozpoczyna nowy odcinek i zmienia lub odwołuje zakaz z B-33+E-17a. Znajdź w przepisach różnicę między D-42 a D-43 pod tym względem, albo zaprzestań propagowania własnych, przeintelektualizowanych teorii.
Drezyna
 
Posty: 1139
Dołączył(a): wtorek 30 sierpnia 2011, 16:59

Re: OSTRZEŻENIE- fotoradar

Postprzez BOReK » środa 21 listopada 2012, 12:47

Rozporządzenie Ministrów Infrastruktury oraz Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 31 lipca 2002 r. w sprawie znaków i sygnałów drogowych. (Dz. U. z dnia 12 października 2002 r.), par. 58 ust. 3
Znak D-42 "obszar zabudowany" oznacza wjazd na obszar zabudowany. Znak D-43 "koniec obszaru zabudowanego" oznacza wyjazd z obszaru zabudowanego.

Całkiem wyraźnie D-43 niczego nie zaczyna tylko kończy. Jeszcze ci pogrubiłem, żebyś nie przegapił napisów "koniec" i "wyjazd". I o to drugie cię poproszę, jeśli jeszcze raz celowo przekręcisz mój nick, bo takiego buractwa nie toleruję.
Avatar użytkownika
BOReK
 
Posty: 3051
Dołączył(a): niedziela 25 lutego 2007, 13:02

Re: OSTRZEŻENIE- fotoradar

Postprzez Drezyna » środa 21 listopada 2012, 13:01

Jak nie tolerujesz, jak sam na każdym kroku stosujesz. Ja tylko staram się trzymać ten poziom.
Napisałem: "różnicę między D-42 a D-43 pod tym względem" a nie pod innym. To znaczy w kwestiach związanych z B-33.
Drezyna
 
Posty: 1139
Dołączył(a): wtorek 30 sierpnia 2011, 16:59

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Sytuacje na drodze

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 56 gości
cron