Skrzyżowania o ruchu okrężnym

Tu możecie podzielić się uwagami lub wątpliwościami związanymi z poruszaniem się na drogach

Moderatorzy: dylek, ella, klebek

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym

Postprzez LeszkoII » środa 15 listopada 2017, 12:02

Cyryl napisał(a):dlaczego przyjmujesz, że wszyscy jeżdżą pojazdami osobowymi?
Nie przyjmuję, zakładam tylko że taki "projekt" sam w sobie stawia pod ścianą kierujących dłuższymi pojazdami (i zestawami). Nasze prawo nie jest dostosowane do takich rozwiązań. Myślę że busiarze są skazani na niezastosowanie się do C-12, przynajmniej w zakresie zakazu wjeżdżania w wyspę - co nie znaczy że mogą sobie skręcać w lewo od lewej krawędzi i też najeżdżając na wyspę. Zresztą podobnie w przypadku przekraczania P-4 czy najeżdżania na P-21.

Pisałem o zasadach a nie o osobliwościach, które rzekomo miałyby te zasady podważać.
Avatar użytkownika
LeszkoII
 
Posty: 7756
Dołączył(a): niedziela 07 października 2012, 13:53

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym

Postprzez Cyryl » środa 15 listopada 2017, 13:06

problem z komunikacją miejską jest taki, że autobusami o wymiarach pojazdów ciężarowych wjeżdża się tam, gdzie drogi do tego nie są przystosowane. do centrów miast, na osiedla. najczęściej są tam zakazy dla pojazdów ciężarowych właśnie ze względu na wymiary (czasem tonaż), ale potrzeby mieszkańców trzeba zaspokoić.
dlatego autobusy przy wymiarach zewnętrznych odpowiadających pojazdom ciężarowym posiadają rozstaw osi dużo mniejszy (autobusy miejskie dwuosiowe 6-6,3m). daje to mniejsze promienie zawracania od pojazdów ciężarowych o podobnych wymiarach, jednak oś przednia kierowana jest około 1,8-2m za stanowiskiem kierowcy powodując, że taki pojazd inaczej zachowuje się na zakrętach.
gdyby na pokazanym SoRO nie było wokół barierki można by "nos" wypuścić nad trawnik i autobus zmieściłby się. ale na tym skrzyżowaniu nie ma takiej możliwości.
dodatkowo autobusy miejskie nie mogą przekraczać zwykle 3,1m wysokości, bo wiadukty w centrach miast budowane dawno (nie pod współczesny ruch ciężarowy, wymagane 4-4,5m) są niższe i trzeba byłoby zmieniać trasy lub wręcz nie można byłoby obsługiwać niektórych części miasta.
https://www.google.pl/maps/@51.1340001, ... 312!8i6656

także kierowca autobusu komunikacji miejskiej dość często nie może honorować znaków poziomych ze względu na wymiary zewnętrzne pojazdu. tak samo jest na egzaminie, egzaminatorzy na kat. D doskonale sobie z tego zdają sprawę.
dotyczy to również kierowców autobusów wycieczkowych wjeżdżających do centrów miast. we Wrocławiu np. pod Aquapark czy też na parking pod Panoramę Racławicką.
https://www.google.pl/maps/@51.1107712, ... 312!8i6656
jakbyś tu skręcił w lewo nie najeżdżając na podwójną ciągłą zwykłym autobusem dwuosiowym 12m?
nie możesz puścić nosa nad chodnikiem, bo są pachołki.
a tu dość często są autobusy trzyosiowe o długości 15m i często wysokie na 4m.

żeby było weselej dodam, że na tym SoRO jeżdżę na nauce jazdy autobusem, aby uczący się sami przekonali, że inaczej się nie da. zwykle (95%) kończy się to cofaniem, bo chcą przejechać to skrzyżowanie jak osobówką.
miałem jednego gościa, któremu przed tym SoRO mówię jak wszystkim: na pan pojechać w prawo, jest to ciasne SoRO, proszę się zastanowić jak je pokonać i zrobić to z całą starannością.
gość: panie ja tu mieszkam, te palanty z MPK to jeżdżą po tym czerwonym!
a gdy wpakował się i musiał cofać powiedział: przepraszam, już zrozumiałem.
Cyryl
 
Posty: 2495
Dołączył(a): niedziela 01 stycznia 2017, 19:54
Lokalizacja: Wrocław

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym

Postprzez mp0011 » środa 15 listopada 2017, 13:32

Najeżdżanie na linię ciągłą (zwłaszcza podwójną) na docelowej jezdni przy skręcaniu to chyba w Polsce norma, nie tylko wśród pojazdów ciężarowych.
Zwłaszcza jeżeli linia ta wymusza ostrzejszy skręt, zamiast łagodnego toru jazdy. Nawet linia ciągła na wylocie jezdni jest często rozjeżdżana.

Jeżeli jednak się zastanowić, to główny sensem istnienia tych linii jest zabronienie kierowcom wyprzedzania na skrzyżowaniu przy wykorzystywaniu przeciwnego pasa ruchu, a nie utrudnienie życia uniemożliwiając wygodny skręt, więc nie jest to łamanie 'sensu' prawa...
  • Zakręt - jazda łukiem, niezależnie od jego promienia, nie jest zmianą kierunku jazdy w rozumieniu UPRD, chyba że znaki stanowią inaczej.
  • Jazda Prosto - oznacza w rozumieniu UPRD jazdę bez zmiany kierunku jazdy, niekoniecznie w linii prostej.
mp0011
 
Posty: 2472
Dołączył(a): poniedziałek 23 marca 2015, 01:15

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym

Postprzez Henq » środa 15 listopada 2017, 18:45

STARYSZOFER napisał(a):
Henq napisał(a):Ja się nie pytam w jakim kierunku ruch odbywa się na skrzyżowaniu bo ja to dobrze wiem...

Widocznie nie wiesz, bo ciągle się pytasz.....
widocznie wiem, a ty nadal czytać nie umiesz? ja się nie pytam w jakim kierunku ruch odbywa się na SoRO tylko jaki kierunek jazdy wg ciebie wskazuje C-12?

STARYSZOFER napisał(a):
Henq napisał(a):No to jeszcze raz jaki kierunek wskazuje C-12?
1. PROSTO?
2. PRAWO?
3. LEWO?
Zgodnie z §36.1 ruch na skrzyżowaniu odbywa się w kierunku wskazanym na znaku C-12.
a ten dalej swoje sofizmaty, naucz się w końcu czytać ja się nie pytam w jakim kierunku ruch się odbywa na skrzyżowaniu tylko pytam o twój wymyślony kierunek jazdy.

Ponowie bo widzę nadal nie dociera do ciebie byle tylko uniknąć odpowiedzi:

PoRD definiuje trzy kierunki jazdy:
1. PROSTO
2. PRAWO
3. LEWO

Jakie kierunek jazdy wskazuje znak C-12?
Wskazałeś obrazek C-12 to teraz czas nazwać ten kierunek :thumb2:

STARYSZOFER napisał(a):
Henq napisał(a):Bzdura! C-12 nie wskazuje kierunku a oznacza, że na skrzyżowaniu ruch odbywa się dookoła wyspy lub placu w kierunku wskazanym na znaku.

:lol: :lol: :lol: Henio pisze, że C-12 nie wskazuje kierunku , a za chwile pisze o kierunku wskazanym na znaku.... :lol: :lol: :lol:
Dobrze sie czujesz? Zanim naciśniesz wyślij, mogłbyś chcociaż raz przeczytać te śmieci, które tu spamujesz....
No i widzisz jak wychodzi twoja głupota :lol: oczywiście, że znak C-12 nie wskazuje kierunku jazdy a w szczególności twojego kierunku :eek2: kto cię uczył czytać? bo widać nie spisał się za bardzo :eek2:
Znak C-12 oznacza że na skrzyżowaniu ruch odbywa się a nie wskazuje kierunku jazdy.

Kierunek jazdy wskazują:

C-1 kierunek jazdy w prawo
C-3 kierunek jazdy w lewo
C-5 kierunek jazdy prosto

a teraz C-12 coś o kierunku jazdy? od 30 stron nie potrafisz wskazać w §36.1 słowa "jazdy" tylko używasz sofizmatów i bezczelnie zarzucasz to innym :eek2:
Wskaż w końcu konkretny zapis w konkretnym przepisie!
Im lepszy samochód terenowy - tym traktor musi dalej jechać.
Henq
 
Posty: 3999
Dołączył(a): środa 21 listopada 2012, 12:51

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym

Postprzez yorki » czwartek 16 listopada 2017, 07:10

szerszon napisał(a):Poważnie nie da się skręcić w lewo ? :lol: I to zgodnie z C-12 ?
Udajesz głupka, czy naprawdę nie rozumiesz co ja piszę?
szerszon napisał(a):Czy takie same dylematy masz w przypadku pomarańczowego pojazdu ?
Obrazek
Czy jego lewy kierunkowskaz sugeruję jazdę w pierwszą jezdnię pod prąd ? :lol:
Art.16.2 (Nie ma parawanów dźwiękochłonnych, więc poznasz, że to droga dwujezdniowa).
Uważasz, że SoRO to takie samo skrzyżowanie jak każde inne.
Czy na SoRO pomarańczowy też ustępowałby PP niebieskiemu ?
one white wine ;)
yorki
 
Posty: 589
Dołączył(a): niedziela 09 sierpnia 2015, 22:14

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym

Postprzez Cyryl » czwartek 16 listopada 2017, 07:53

yorki napisał(a):
szerszon napisał(a):Poważnie nie da się skręcić w lewo ? :lol: I to zgodnie z C-12 ?
Udajesz głupka, czy naprawdę nie rozumiesz co ja piszę?
szerszon napisał(a):Czy takie same dylematy masz w przypadku pomarańczowego pojazdu ?
Obrazek
Czy jego lewy kierunkowskaz sugeruję jazdę w pierwszą jezdnię pod prąd ? :lol:
Art.16.2 (Nie ma parawanów dźwiękochłonnych, więc poznasz, że to droga dwujezdniowa).
Uważasz, że SoRO to takie samo skrzyżowanie jak każde inne.
Czy na SoRO pomarańczowy też ustępowałby PP niebieskiemu ?


i tu mogą być pewne wątpliwości z tym pierwszeństwem, bo (rozporządzenie w sprawie znaków i sygnałów na drodze):
"§ 5. 5. Znak A-7 „ustąp pierwszeństwa” ostrzega o skrzyżowaniu z drogą z pierwszeństwem. Znak A-7 znajdujący się w obrębie skrzyżowania dotyczy tylko najbliższej jezdni, przed którą został umieszczony."
Cyryl
 
Posty: 2495
Dołączył(a): niedziela 01 stycznia 2017, 19:54
Lokalizacja: Wrocław

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym

Postprzez szerszon » czwartek 16 listopada 2017, 09:35

yorki napisał(a):Udajesz głupka, czy naprawdę nie rozumiesz co ja piszę?
Ależ świetnie rozumiem i stąd moje pytania.
Art.16.2 (Nie ma parawanów dźwiękochłonnych, więc poznasz, że to droga dwujezdniowa).
A to parawany rozwiewają twoje wątpliwości i decydują w którą jezdnię wjechać ??? :lol: :lol: :lol:
Rozumiem,że jak na SoRO wyspa płaska to też nie masz wątpliwości ?
A jak masz C-12 to chyba też poznasz,że objeżdża się wyspę, a nie skręca przed.
Uważasz, że SoRO to takie samo skrzyżowanie jak każde inne.
A nie ? Masz jakąkolwiek podstawę prawną wyłączającą SoRP z definicji skrzyżowania ?
Czy na SoRO pomarańczowy też ustępowałby PP niebieskiemu ?
Czy mógłbyś się jednak skupić na temacie ? Jak chcesz podyskutować o pierwszeństwie to załóż sobie oddzielny wątek.
===================================
Cyryl napisał(a):
i tu mogą być pewne wątpliwości z tym pierwszeństwem, bo (rozporządzenie w sprawie znaków i sygnałów na drodze):
"§ 5. 5. Znak A-7 „ustąp pierwszeństwa” ostrzega o skrzyżowaniu z drogą z pierwszeństwem. Znak A-7 znajdujący się w obrębie skrzyżowania dotyczy tylko najbliższej jezdni, przed którą został umieszczony."
Jest jeszcze przed skrzyżowaniem.Nie widać ?
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym

Postprzez STARYSZOFER » czwartek 16 listopada 2017, 11:32

szerszon napisał(a):
STARYSZOFER napisał(a):Oczywiście, że nakazuje obrać konkretny kierunek jazdy.
1. Jest znakiem nakazu
2. Wskazuje konkretny kierunek.
3. Dotyczy jazdy.

Czytając paragraf 36 dalej nie mogę nic znaleźć na temat nakazanego kierunku jazdy.

Jest mowa o nakazanym kierunku.
Skoro znak dotyczy jadącego pojazdu, to oczywistym jest, że chodzi o nakazany kierunek jazdy. To oczywiste.

Niestety ale, ustawodawca nie przewidział, że za czytanie PorD może wziąć się osoba, który nie zna podstawowych elementów zdania i zależności między nimi, czyli analfabeta. Ustawa jest skierowana to ludzi przynajmniej średnio-inteligentnych, którzy są w stanie zdobyć prawo jazdy, a więc rozumieją znaczenie podstawowych pojęć użytych w PoRD.

Zapewne wiesz, że jezdnią mogą się poruszać nie tylko pojazdy.
Dlatego w §36.1 mowa jest o ruchu, czyli przepis skierowany jest do wszystkich uczestników ruchu poruszających się po jezdni, w szczególności jadących pojazdów.

LeszkoII napisał(a):
STARYSZOFER napisał(a):Prościej sie nie da przekręcić przepisów. Na SoRO jedziesz w kierunku wskazanym na znaku C-12, a przy wylocie zmieniasz kierunek jazdy w prawo.
Dalej klepiesz to samo w najbardziej bezmyślny sposób. Dla Ciebie skręcenia w prawo, towarzyszące opuszczeniu skrzyżowania, wynika z C-12 .

Oczywiście, że tak. Jeżeli jedziemy w kierunku wskazanym na znaku C-12 i opuszczając SoRO zmieniamy ten kierunek to następuje zmiana kierunku jazdy. Prościej się przecież nie da. Tylko idiota nie jest w stanie tego zrozumieć. Mam nadzieję, że Ty jesteś w stanie. :spoko:

LeszkoII napisał(a):
STARYSZOFER napisał(a):Według tej twojej głupkowatej teorii, ten bus pojechał dobrze, tylko jeszcze powinien mieć włączony lewy kierunkowskaz zamiast prawego.
Lewy powinien mieć włączony ale na wlocie, a później go trzeba było wyłączyć. Prawy jak najbardziej konieczny.

Prawy kierunkowskaz z czasie zmiany kierunku jazdy w lewo..... :lol: :lol: :lol: Takie coś to tylko Leszko jest w stanie zrobić. Uzgodnij wersję z szerszonem i henqiem bo oni twierdzą, że prawy zjazdowy to błąd... :help:

Nawet wariat drogowy na poniższym wideo - skręcający w prawo z lewego pasa, powodujący wypadek, nie posunął się to włączenia lewego kierunkowskazu w czasie zmiany kierunku jazdy w prawo, tak jak proponują tutaj najbardziej bezmyślni użytkownicy forum:
phpBB [media]


Na filmie mamy ewidentny przykład naruszenia tej zasady:

4. Zjazd ze skrzyżowania o ruchu okrężnym

ZJAZD ZE SKRZYŻOWANIA O RUCHU OKRĘŻNYM STANOWI ZMIANĘ KIERUNKU JAZDY W PRAWO - a więc zgodnie z artykułem 22.2 prawa o ruchu drogowym - należy go wykonać po UPRZEDNIM ZBLIŻENIU SIĘ DO PRAWEJ KRAWĘDZI JEZDNI.

ZGODNIE Z TYM ZAPISEM, ZJAZD ZE SKRZYŻOWANIA O RUCHU OKRĘŻNYM NALEŻY WYKONYWAĆ WYŁĄCZNIE Z PRAWEGO PASA RUCHU.

Nieprzestrzeganie tej zasady i niezgodny z prawem skręt w prawo (w kierunku wylotu) z lewego pasa, doprowadza do wielu kolizji i niebezpiecznych sytuacji na skrzyżowanaich o ruchu okrężnym.

Obrazek
Avatar użytkownika
STARYSZOFER
 
Posty: 424
Dołączył(a): piątek 08 lipca 2016, 19:52

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym

Postprzez szoferemeryt » czwartek 16 listopada 2017, 12:02

Henq napisał;
„Ponowie bo widzę nadal nie dociera do ciebie byle tylko uniknąć odpowiedzi:
PoRD definiuje trzy kierunki jazdy:
1. PROSTO
2. PRAWO
3. LEWO”
Czy aby na pewno?
Henq dalej pisze;
”Jakie kierunek jazdy wskazuje znak C-12?
Wskazałeś obrazek C-12 to teraz czas nazwać ten kierunek”

No to tu ci Leszko odpowiedział;
„Jakbyś jeszcze przeczytał, co wklejasz... masz nawet podkreślone, żebyś zakumał czym wg. KW jest zmiana kierunku ruchu (a u nas w art. 22 nazywa się to zmianą kierunku jazdy). Używajmy terminologii ustawowej”.

Czegoś tu nie rozumiem. Jeśli nasza ustawa ma być zgodna z KW a określenie „zmiana kierunku ruchu” w KW jest tożsame z określeniem „kierunek jazdy” użytym w art. 22 naszej ustawy, to czym wreszcie jest ruch a czym jest jazda?

Przekładając to na nasze ustawodawstwo można śmiało powiedzieć że;
Znak C-12 wskazuje, kierunek jazdy dookoła wyspy zgodny ze wskazaniem znaku.
szoferemeryt
 
Posty: 1155
Dołączył(a): piątek 11 kwietnia 2014, 16:03

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym

Postprzez szoferemeryt » czwartek 16 listopada 2017, 13:59

Napisałem wyżej
"tożsame z określeniem „kierunek jazdy”
a powinno być „tożsame z określeniem „zmiany kierunku jazdy”.
szoferemeryt
 
Posty: 1155
Dołączył(a): piątek 11 kwietnia 2014, 16:03

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym

Postprzez szerszon » czwartek 16 listopada 2017, 14:14

STARYSZOFER napisał(a):Jest mowa o nakazanym kierunku.
Skoro znak dotyczy jadącego pojazdu, to oczywistym jest, że chodzi o nakazany kierunek jazdy. To oczywiste.

Przepis brzmi.
§ 36.
1. Znak C-12 "ruch okrężny" oznacza, że na skrzyżowaniu ruch odbywa się dookoła wyspy lub placu w kierunku wskazanym na znaku.

Czy mógłbyś wskazać te "nakazany" i "jazdy" ?
Jest tylko "kierunek" nie wiadomo dlaczego powiązany przez ciebe z kierunkiem jazdy.
Skoro znak dotyczy jadącego pojazdu, to oczywistym jest, że chodzi o nakazany kierunek jazdy. To oczywiste.
To tylko twoja interpretacja. Jakoś pominąłeś pytanie, od kiedy to znaki znaczą co innego w zależności od uczestnika ruchu. :wink:
Ustawa jest skierowana to ludzi przynajmniej średnio-inteligentnych,
Bardzo mi przykro z tego powodu. Przyjmij me wyrazy współczucia.
Dlatego w §36.1 mowa jest o ruchu, czyli przepis skierowany jest do wszystkich uczestników ruchu poruszających się po jezdni, w szczególności jadących pojazdów.
Intrygujące. Tego "w szczególności" nie mogę też znaleźć.
A taki np C-2 tylko do kierujących pojazdami ? :lol:
.
Jeżeli jedziemy w kierunku wskazanym na znaku C-12 i opuszczając SoRO zmieniamy ten kierunek to następuje zmiana kierunku jazdy.
Następuje zmiana kierunku. To prawda. Tylko czy kierunku jazdy ? A to nie jest prawdą.
A dlaczego ?
Ponieważ do ciebie nie dociera,że nie nadaje sie tego samego znaczenia dwóm lub więcej określeniom.
Tutaj jest bariera nie do przebycia dla ciebie.
Stosujesz tzw chłopską filozofię "bo widać". I tu pasuje twój kolejny wpis. :eek2:
Tylko idiota nie jest w stanie tego zrozumieć.

Uzgodnij wersję z szerszonem i henqiem bo oni twierdzą, że prawy zjazdowy to błąd..
Tu po raz kolejny przedstawiłeś się jako osoba mająca poważne problemy z czytaniem ze zrozumieniem.Nie jest błędem prawy zjazdowy, tylko błędem jest interpretowanie zjazdu ze skrzyżowania jako zmiany kierunku jazdy w prawo.
ZJAZD ZE SKRZYŻOWANIA O RUCHU OKRĘŻNYM STANOWI ZMIANĘ KIERUNKU JAZDY W PRAWO
Będzie tak jak udowodnisz, iż obwiednia jest jednokierunkową drogą, a każdy zjazd to oddzielne skrzyżowanie.
ZGODNIE Z TYM ZAPISEM, ZJAZD ZE SKRZYŻOWANIA O RUCHU OKRĘŻNYM NALEŻY WYKONYWAĆ WYŁĄCZNIE Z PRAWEGO PASA RUCHU.
Nie zauważyłem aby gdziekolwiek było napisane, iż mam zjeżdżać ze skrzyżowania prawym pasem.
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym

Postprzez szerszon » czwartek 16 listopada 2017, 14:17

szoferemeryt napisał(a):
Czegoś tu nie rozumiem. Jeśli nasza ustawa ma być zgodna z KW a określenie „zmiana kierunku ruchu” w KW jest tożsame z określeniem „kierunek jazdy” użytym w art. 22 naszej ustawy, to czym wreszcie jest ruch a czym jest jazda?

Przekładając to na nasze ustawodawstwo można śmiało powiedzieć że;
Znak C-12 wskazuje, kierunek jazdy dookoła wyspy zgodny ze wskazaniem znaku.
Nie czegoś, a zdecydowanej większości.
I sam sobie przełożyłeś. Gdyby tak było jak sobie uroiłeś, to nie przełożono by tego tylko w Art 22 ale i w pozostałych przepisach.Np przy T-18.
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym

Postprzez szoferemeryt » czwartek 16 listopada 2017, 15:01

Czyli dla was zmiana kierunku ruchu może być zmianą kierunku jazdy, ale ruch w kierunku nie może być jazdą w kierunku.
Walczcie dalej, bo walą się wasze poglądy.
Szerszon; to twoje T-18 łatwo obronić tym co napisał Leszko, tyle że zawalą się twoje poglądy na SoRO, a dalej pojawi się efekt domina.
szoferemeryt
 
Posty: 1155
Dołączył(a): piątek 11 kwietnia 2014, 16:03

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym

Postprzez szerszon » czwartek 16 listopada 2017, 15:23

szoferemeryt napisał(a):Czyli dla was zmiana kierunku ruchu może być zmianą kierunku jazdy, ale ruch w kierunku nie może być jazdą w kierunku.
.
Zmiana kierunku jazdy może pokrywać się ze zmianą kierunku ruchu, zaś zmiana kierunku ruchu nie zawsze pokrywa się ze zmianą kierunku jazdy.
Nie jest tym samym, ale może się pokrywać. Nie dociera,że pojazd może zmienić kierunek ruchu nie zmieniając kierunku jazdy ???
Walczcie dalej, bo walą się wasze poglądy.
Mają się dobrze, tylko ty ich nie ogarniasz...tak samo jak przepisów.
Szerszon; to twoje T-18 łatwo obronić tym co napisał Leszko,
oczekuję niecierpliwie.dawaj
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym

Postprzez Cyryl » czwartek 16 listopada 2017, 16:22

szerszon napisał(a):
Cyryl napisał(a):
i tu mogą być pewne wątpliwości z tym pierwszeństwem, bo (rozporządzenie w sprawie znaków i sygnałów na drodze):
"§ 5. 5. Znak A-7 „ustąp pierwszeństwa” ostrzega o skrzyżowaniu z drogą z pierwszeństwem. Znak A-7 znajdujący się w obrębie skrzyżowania dotyczy tylko najbliższej jezdni, przed którą został umieszczony."
Jest jeszcze przed skrzyżowaniem.Nie widać ?


no tak, ale na zaprezentowanym rysunku droga z pierwszeństwem jest dwujezdniowa (chyba dobrze określiłem), a ja zacytowałem tylko to co jest w rozporządzeniu, a tam jest: ". Znak A-7 znajdujący się w obrębie skrzyżowania dotyczy tylko najbliższej jezdni, przed którą został umieszczony".

teraz pytanie: która to jest najbliższa jezdnia?
Cyryl
 
Posty: 2495
Dołączył(a): niedziela 01 stycznia 2017, 19:54
Lokalizacja: Wrocław

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Sytuacje na drodze

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 37 gości