LeszkoII napisał(a): scooby14444 napisał(a):W jaki sposób samochód może mieć inny kierunek ruchu i inny kierunek jazdy? Bo dla mnie to jakiś nonsens totalny.
Jedzie w innym kierunku a porusza się w innym????? Przepraszam, ale u każdego kto ma trochę "oleju w głowie" takie coś jest po prostu niedorzecznością, absurdem i brednią.
Jakby Ci to przekazać, abyś nie popadł w zbyteczną eskalację wyrazu emocji

Spróbuję może tak.
Pojazd posiada "atrybut ruchu" w sensie czysto fizycznym (ten ruch opisują różne wielkości w tym przede wszystkim wektor prędkości). Przy zmianie pasa ruchu zmienia się kierunek ruchu(kierunek wektora prędkości). Jadąc autostradą zmieniasz kierunek ruchu wielokrotnie. Kierowca posiada dowolność lawirowania byleby podążał jezdnią w zadanym przez cel podróży kierunku. Może zmieniać pasy, omijać przeszkody cały czas jadąc zgodnie z planem podróży. Na autostradzie nie można zmienić kierunku jazdy pomiędzy wjazdami/zjazdami na/z węzły łącznic a jednak kierunek ruchu (toru jazdy) można zmieniać.
Leszko wszystko pięknie, oprócz tego że to jest twoja "radosna twórczość" i nie ma nic wspólnego z rzeczywistością, a tym bardziej z PoRD.
W realnym świecie kierunek jazdy pojazdu, to kierunek jego ruchu. Kropka. To mówi logika, intuicja i rozum.
Ustawodawca uważał tak samo gdyż nie wprowadzał dodatkowych definicji kierunku jazdy i kierunku ruchu i nie rozdzielał tych pojęć.
Ustawa PoRD reguluje m.in zasady ruchu na drogach publicznych. Określa w jaki sposób odbywa się ruch na określonych fragmentach i częściach drogi i ich przecięciach.
Twój kierunek jazdy/ruchu ma być zgodny z kierunkiem ruchu obowiązującym na danym fragmencie jezdni czy pasa ruchu na którym się znajdujesz.
Jest zgodny - jedziesz zgodnie z przepisami, nie jest zgodny - łamiesz te przepisy.
Kierunek geograficzny, ani kierunek w przestrzeni tak gloryfikowany przez was nie ma żadnego znaczenia dla przepisów PoRD.
Jedziesz autostradą? Z punktu widzenia ustawy nie ma żadnego znaczenia że wielokrotnie zmieniasz kierunek geograficzny.
Znaczenie ma tylko czy twój kierunek jazdy/ruchu jest zgodny z kierunkiem ruchu obowiązującym na autostradzie.
To co ty nazywasz "zmianą kierunku ruchu" nie ma ŻADNEGO znaczenia dla PoRD. Mówisz że jedziesz autostradą i zmieniasz "kierunki ruchu" - z punktu widzenia PoRD znaczenie mają tylko efekty tych "zmian kierunku ruchu" w postaci np. zmiany pasa ruchu.
To że oś podłużna twojego pojazdu odchyla się od osi jezdni nie ma kompletnie żadnego znaczenia dla PoRD.
LeszkoII napisał(a): Inny przykład. Napotykasz skrzyżowanie(rozwidlenie) z wyspą trójkątną na środku a na niej znak C-9. Wyspa pełni też funkcję azylu dla pieszych. Gdybyś nie zmienił kierunku ruchu wjechałbyś zapewne w wysepkę lub zastanawiał się z której strony ją ominąć. Żeby nie wjechać w wysepkę musisz zmienić kierunek ruchu. Kierunku jazdy nie zmieniasz gdyż docelowy kierunek jazdy pozostaje ten sam. Na skrzyżowaniu oczywiście istnieje prawo do zmiany kierunku jazdy - znak C-9 tego nie zmienia.
Nie prawda. To nie C-9 sprawia że nie wjedziesz na wyspę. Nie wjedziesz na wyspę bo masz się trzymać kierunku ruchu jaki wyznacza twój pas ruchu.
C-9 informuje jedynie że nie możesz wjechać na pas znajdujący się po lewej stronie znaku.(masz obowiązek jechać pasem po prawej stronie znaku)
LeszkoII napisał(a):§ 35. 1. Znaki od C-1 do C-11 zobowiązują kierującego do ruchu w kierunku zgodnym ze strzałkami; znaki te mogą być umieszczone na przedłużeniu osi drogi (jezdni) lub na samej jezdni.
Jaki z tego morał?
Każdej zmianie kierunku jazdy towarzyszy zmiana kierunku ruchu lecz nie każda zmiana kierunku ruchu odbywa się przy zmianie kierunku jazdy.Ctrl+P i podkreśl sobie wężykiem.
Gdzie ty tu widzisz rozdzielność kierunku jazdy i kierunku ruchu?
Znaki C-1 do C-11 zobowiązują cię do jazdy w kierunku zgodnym ze strzałkami.
Twój kierunek jazdy/ruchu ma być taki jak pokazują te znaki (zobowiązują cię do obrania takiego jak pokazują znaki kierunku jazdy/ruchu).
To CO TY nazywasz kierunkiem jazdy to jest właśnie kierunek jazdy(w przypadku pojazdu) i kierunek ruchu( dla pojazdu lub np. kolumny pieszych) w myśl wszystkich przepisów PoRD.
To CO TY nazywasz kierunkiem ruchu nie żadnego znaczenia dla PoRD.
Oczywiście takie sztuczne rozdzielenie kierunku ruchu i kierunku jazdy jest wygodne dla Ciebie, gdyż pozwala wypaczyć sens znaku C-12, i pomaga Ci uzasadniać Twoją błędną interpretację jazdy po skrzyżowaniach o ruchu okrężnym.
ks-rider napisał(a):Panowie, w dalszym ciagu twierdze, ze z polskimi przepisami jest cos nie teges.
P.S. i pogratulowac 30 stron o kemacie ktory generalnie jest w kazdym innym kraju prosty jak kij od szczotki, tylko w PL jak jasno widac ludzie Maja z tym problemy.

I to jest dobre podsumowanie. Ja nie mam wątpliwości interpretacyjnych polskiego PoRD, widać niektórzy mają.
W Niemczech, Czechach, czy Austrii było podobnie dlatego uściślono przepisy.
I to nie na korzyść Leszka, Dylka, Szerszona i ich błędnych interpretacji. W Polsce należało by zrobić to samo.