SankilaNa moje oko, to wystarczające wyjaśnienie "dlaczego poznańscy instruktorzy "to" (czyli miganie na zjeździe z ronda) - "nawet kwadratowego" - sobie wymyślili.
To tylko na twoje oko.Na zalinkowanym rondzie przez
kg ewidentnie pasy ruchu prowadzą na wprost i nie wiem , gdzie uczą, aby jazdę na wprost wyznaczonym pasem ruchu sygnalizować prawym kierunkowskazem.
Na rondzie wrzuconym prze Makabrę sygnalizowanie zjazdu z ronda na wprost przy strzałkach kierunkowych na wprost to kompletne kuriozum.
Wiesz czym się różnimy ? Ty łykasz wszystko jak pelikan bez grama myślenia.
Nawet nie masz pojęcia co mogli mieć na myśli w tym KRA. Rondo turbinowe też jest wielopasmowe..i co ? Będziesz sygnalizować prawym kierunkowskazem wbrew oznakowaniu F-10 i P-8x ?
Tradycyjnie ... najpierw - od śmigła - o ustawieniu przy wjeździe na skrzyżowanie, o pasach ruchu, strzałkach, zmianach kierunku i kształtach rond; później standardowe: "nie wiesz, nie rozumiesz, piszesz bzdury", a na końcu, cichutko: "bo KRA miała na myśli inne ronda". Czyli nic nowego pod słońcem!
Czyli tradycyjnie podałem przepisy na których opieram swoją opinie i z czystym sumieniem mogę napisać, że ten poznański egzaminator nadaje się tylko do kręcenia karuzeli.
I dalej tego nie możesz pojąć. Ale jak pisałem wcześniej..jeśli uznaje się obwiednię za drogę jednokierunkową z pierwszeństwem to reszta przestaje dziwić.
I wcale nie cichutko napisałem, co mogli mieć na myśli i co ma sens. Pokazałem nawet rondo lotnisko. Masz zbyt bujną wyobraźnię.
To jeszcze raz: na pytanie "dlaczego instruktorzy z Poznania uważają, że zawsze należy sygnalizować zjazd z ronda", odpowiedź brzmi: bo tak wynika z ich (i nie tylko ich) interpretacji znaku C12, słuszność której (interpretacji) potwierdza (m. in.) stanowisko KRA w kwestii manewrów na rondach (przypominam, że jest ono obowiązujące dla egzaminatorów).
Która nijak przystaje akurat do omawianego Ronda Solidarności czy ronda turbinowego. Ale kazali to sygnalizujemy bez cienia refleksji.
BTW - KRA miała na myśli KAŻDE rondo, przez które przejeżdza pojazd egzaminacyjny; ba, nawet wydzieliła to w osobny akapit, żeby jakiś inteligentny inaczej nie pomyślał, że sygnalizowanie dotyczy wyłącznie manewru zawracania.
Każde ? Jednak nie umiesz czytać ze zrozumieniem.
Uwaga:
W przypadku niekonwencjonalnych rozwiązań skrzyżowań o ruchu okrężnym Dyrekcja WORD może po analizie, która znajduje się w dokumentach WORD, ustalić inne zasady zawracania na rondach.
A jakie to są te niekonwencjonalne to się domyśl.
Dalej
Na wszystkie manewry związane ze zmianą pasa ruchu jak również z zjazdem z ronda obowiązuje sygnalizowanie zawczasu zamiaru wykonania światłami kierunkowskazów
A teraz bierzemy Art 22 i zawczasu sygnalizujemy zamiary ? jakie ? Zjazdu z ronda ?
Nie ma czegoś takiego w przepisach. Możemy sygnalizować zmianę kierunku jazdy lub pasa ruchu.Jeśli zjeżdżamy ze skrzyżowania zmieniając kierunek jazdy to oczywiście ,że sygnalizujemy ten fakt. najczęściej spotyka się to na rondach turbinowych. Rondo Babka w Warszawie, gdzie przy zjeździe są strzałki kierunkowe do skrętu w prawo.
Jak wynika z pozostałych manewrów opisywanych przez KRA. Chociażby sposób wjazdu na rondo w celu zawrócenia nie można traktować obwiedni jako samodzielnej drogi jednokierunkowej i zjazdu z niej jako skrętu w prawo.
Wystarczy poczytać całość ze zrozumieniem, a nie wyrywać pojedyncze zdania na poparcie swoich chorych teorii.
===========================================
na twój kulturalny post odpowiem w tym wątku (bardziej stosownym)
z wyj. "warszaffskiej szkoły jazdy".
A cała przyjemność...
