tomekkoz napisał(a):Trzeba jechać wokół wyspy w kierunku wskazanym na C-12 i jeszcze skręcić w prawo w odpowiedni wylot. Wtedy dopiero zawrócimy.
A jeżeli wylot jest w linii prostej (styczna) do obwiedni, to jak mam skręcić w prawo?
Moderatorzy: dylek, ella, klebek
przez papadrive » sobota 11 kwietnia 2015, 20:53
tomekkoz napisał(a):Trzeba jechać wokół wyspy w kierunku wskazanym na C-12 i jeszcze skręcić w prawo w odpowiedni wylot. Wtedy dopiero zawrócimy.
przez szerszon » sobota 11 kwietnia 2015, 23:58
przez tomekkoz » niedziela 12 kwietnia 2015, 06:26
papadrive napisał(a):tomekkoz napisał(a):Trzeba jechać wokół wyspy w kierunku wskazanym na C-12 i jeszcze skręcić w prawo w odpowiedni wylot. Wtedy dopiero zawrócimy.
A jeżeli wylot jest w linii prostej (styczna) do obwiedni, to jak mam skręcić w prawo?
szerszon napisał(a):Kolejny dowód jak nasz "egzaminator" rozumie przepisy mieliśmy na przykładzie Art 16.7
I według egzaminatora za pomocą ronda zmienimy kierunek jazdy tylko w prawo. Gorzej ,że tego tylko w prawo jest cztery
przez kg1956 » niedziela 12 kwietnia 2015, 09:03
przez papadrive » niedziela 12 kwietnia 2015, 10:37
tomekkoz napisał(a):papadrive napisał(a):tomekkoz napisał(a):Trzeba jechać wokół wyspy w kierunku wskazanym na C-12 i jeszcze skręcić w prawo w odpowiedni wylot. Wtedy dopiero zawrócimy.
A jeżeli wylot jest w linii prostej (styczna) do obwiedni, to jak mam skręcić w prawo?
Normalnie. Obwiednia i pasy ruchu prowadzą dookoła wyspy, a ty zjeżdżasz w prawo względem obwiedni.
Zmieniasz kierunek jazdy z tego wskazanego na C-12 na inny.
tomekkoz napisał(a):LeszkoII napisał(a): Ty twierdzisz że takie SoRO można opuścić tylko w jednym kierunku - mianowicie w prawo.
Bzdura. Nic takiego nie twierdzę.
Obwiednia i pasy ruchu prowadzą dookoła wyspy, a ty zjeżdżasz w prawo względem obwiedni.
Przy okazji wychodzi twoja nieznajomość podstawowych pojęć i brak odróżniania manewrów skrętu od kierunków jazdy.
przez LeszkoII » niedziela 12 kwietnia 2015, 10:43
Z "kierunku okrężnego" na "nieokrężny" (przy zamiarze opuszczenia skrzyżowania) oraz z "nieokrężnego" na "okrężny" (przy zamiarze wjechania na skrzyżowanie).Zmieniasz kierunek jazdy z tego wskazanego na C-12 na inny.
przez tomekkoz » niedziela 12 kwietnia 2015, 21:39
LeszkoII napisał(a):Z "kierunku okrężnego" na "nieokrężny" (przy zamiarze opuszczenia skrzyżowania) oraz z "nieokrężnego" na "okrężny" (przy zamiarze wjechania na skrzyżowanie).Zmieniasz kierunek jazdy z tego wskazanego na C-12 na inny.
Absurd
przez kg1956 » niedziela 12 kwietnia 2015, 21:44
przez tomekkoz » niedziela 12 kwietnia 2015, 21:51
Czasami są.kg1956 napisał(a):Na skrzyżowaniu ruch odbywa się we wskazanym na C-12 (a nie przeciwnym) kierunku objechania wyspy. Przed i za skrzyżowaniem nie ma wyspy.
przez LeszkoII » niedziela 12 kwietnia 2015, 22:32
"Absurd" to bardzo parlamentarne oskarżenie, bardzo łagodna ocena - biorąc pod uwagę nasz wysoce złożony język polskitomekkoz napisał(a):Może i absurd, dla kogoś kto ma blade pojęcie o przepisach.
Nie.tomekkoz napisał(a):czy przed skrzyżowaniem ruch odbywa się w kierunku wskazanym na C-12?
Tak.tomekkoz napisał(a):czy na skrzyżowaniu ruch odbywa się w kierunku wskazanym na C-12?
Nie.tomekkoz napisał(a):czy za skrzyżowaniem ruch odbywa się w kierunku wskazanym na C-12?
przez kg1956 » niedziela 12 kwietnia 2015, 22:52
przez szerszon » niedziela 12 kwietnia 2015, 23:18
tomekkoz napisał(a):
Na przykładzie art 16.7 to mieliśmy przykład jak podstawowych pojęć w PoRD nie rozumiesz.
Zresztą czego wymagać od osoby która nie umie ustalić w sposób prawidłowy pierwszeństwa na skrzyżowaniu...
tomekkoz pisze:
LeszkoII pisze:
Ty twierdzisz że takie SoRO można opuścić tylko w jednym kierunku - mianowicie w prawo.
Bzdura. Nic takiego nie twierdzę.
deja vu ?Obwiednia i pasy ruchu prowadzą dookoła wyspy, a ty zjeżdżasz w prawo względem obwiedni.
przez tomekkoz » poniedziałek 13 kwietnia 2015, 06:38
przez szerszon » poniedziałek 13 kwietnia 2015, 06:57
I wystarczy. Nie trzeba fantazjować i wymyślać ruchu okrężnego i nieokrężnego.Szerszon ja wiem, że ty jesteś prosty chłop, co rozumie tylko: w prawo, prosto, w lewo.
Ciut więcej, np. skrzyżowanie o ruchu okrężnym i już gubisz się całkowicie.
Węźmy np. skrzyżowanie o ruchu okrężnym, dajmy na to - 8 wlotowe/wylotowe, umożliwia opuszczenie skrzyżowania w 8 różnych kierunkach. (nadążasz jeszcze?)
Byłoby skrętem w prawo przy twoim założeniu,że obwiednia to droga jednokierunkowa. Skoro popisujesz się tak bujną wyobraźnią to załóż,że wszystkie osiem zjazdów jest styczne do obwiedni i za każdym razem nie "skręcam w prawo"Opuszczenie ronda w każdym z tych kierunków wiąże się ze skrętem w prawo (zmianą kierunku w prawo) z obwiedni w odpowiedni wylot.
To twoje fantazje, które nie maja nic wspólnego z przepisami. Każdy ruch kierownicą jest dla ciebie zmianą kierunku jazdy.podstawowy problem,
LeszkoII pisze:
Ty twierdzisz że takie SoRO można opuścić tylko w jednym kierunku - mianowicie w prawo.
Bzdura. Nic takiego nie twierdzę.
Obwiednia i pasy ruchu prowadzą dookoła wyspy, a ty zjeżdżasz w prawo względem obwiedni.
Opuszczenie ronda w każdym z tych kierunków wiąże się ze skrętem w prawo (zmianą kierunku w prawo) z obwiedni w odpowiedni wylot.
przez szymon1977 » środa 15 kwietnia 2015, 23:52
Pomyślałem. Jest to kierunek, ale ani nie dotyczy on skrzyżowania (nie jest to kierunek skrzyżowania?), ani nie jest to kierunek odbywanego przez Ciebie ruchu na skrzyżowaniu. Jest to kierunek ruchu odbywającego się na skrzyżowaniu. A Ty będąc na skrzyżowanie (od wjechania do zjechania ze skrzyżowania) jedziesz w takim kierunku w jakim ruch na skrzyżowaniu się odbywa. Skoro jedziesz to odbywasz ruch w takim właśnie kierunku, w jakim jedziesz. A jedziesz w takim kierunku, w jakim ruch na skrzyżowaniu się odbywa. Czyli masz taki kierunek jazdy jak kierunek odbywającego się na skrzyżowaniu ruchu.LeszkoII napisał(a):Pomyśl czasem, czy ten KIERUNEK dotyczy skrzyżowania czy ODBYWANEGO RUCHU wokół wyspy.
Będąc na rondzie pierścieniowym mamy kierunek jazdy taki jaki mamy... eureka! - na skrzyżowaniu mamy taki kierunek jazdy jak kierunek ruchu odbywającego się na skrzyżowaniu pokazany na znaku C-12. I w czterech miejscach tegoż ronda mamy możliwość zmienić kierunek jazdy w prawo na jakiś inny... eureka! - za skrzyżowaniem będziemy mieć taki kierunek jazdy jak kierunek ruchu odbywającego się na drodze odchodzącej od skrzyżowaniu pokazany na znaku D-3. Dlaczego gorzej skoro stanowisko egzaminatora odpowiada rzeczywistości i zgodne jest z oznakowaniem i dosłowną treścią PoRD? Gorzej, że stanowisku Twojemu nie tylko PoRD ale i rzeczywistość zaprzecza. A także jesteś egzaminatorem.szerszon napisał(a):I według egzaminatora za pomocą ronda zmienimy kierunek jazdy tylko w prawo. Gorzej, że tego tylko w prawo jest cztery
Nazwij "chłopu" skrzyżowanie "placem" a wszystko zrozumie. Będzie "migał" tam gdzie trzeba i "przepuści" kogo trzeba. Skoro "chłopa" terminy PoRD użyte przerastają? Przydałby się PoRD wzorem niemieckim napisany łopatologicznie.tomekkoz napisał(a):Szerszon ja wiem, że ty jesteś prosty chłop, co rozumie tylko: w prawo, prosto, w lewo.