Skrzyżowania o ruchu okrężnym

Tu możecie podzielić się uwagami lub wątpliwościami związanymi z poruszaniem się na drogach

Moderatorzy: dylek, ella, klebek

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym

Postprzez STARYSZOFER » poniedziałek 13 listopada 2017, 16:58

LeszkoII napisał(a):
STARYSZOFER napisał(a):Lewy kierunkowskaz oznacza zamiar zmiany kierunku jazdy w lewo. (Art 22.5). W przypadku jazdy na SoRO w kierunku wskazanym na znaku C-12 (czyli zgodnie z §36.1) oznaczałby zamiar wjazdu na wyspę.
Lewy kierunkowskaz, włączony na wlocie skrzyżowania, oznacza zamiar zmiany kierunku jazdy czyli - zgodnie z treścią Konwencji o ruchu drogowym w Wiednia (patrz: http://i.imgur.com/iMQTFbF.jpg?1) - zamiar wjechania w drogę poprzeczną skrzyżowania.

Człowieku nawet nie umiesz przeczytać co napisano w konwencji - tam jest mowa o zmianie kierunku ruchu.
A kierunek ruchu na SoRO wyznacza znak C-12.
Pomijasz tę najbardziej istotną kwestię. Jeżeli poruszasz się w kierunku wskazanym na znaku C-12, to wszystkie wyloty z SoRO będziesz miał po prawej stornie, a więc musisz włączyć prawy kierunkowskaz, a nie jak próbujesz wprowadzić w błąd - lewy.

STARYSZOFER napisał(a):Jeżeli w przepisie mowa o kierunku wskazanym na znaku, to oczywistym jest, że znak wskazuje kierunek (w przypadku jazdy - kierunek jazdy).
Nie. Posiadasz znaczne deficyty wiedzy prawnej (nie wspominając o instynkcie), bo powołujesz się na tekst tekstu prawnego pomijając normę, która dotyczy § 31 ust. 1. W sposób nieuprawniony rozszerzasz jej znaczenie prowadząc do sprzeczności z pozostałymi normami.

Ależ ty bezczelnie kłamiesz i manipulujesz. Zapoznaj się manipulancie z wklejonym przez siebie fragmentem KW to przekonasz się ktoś to ma deficyt wiedzy prawnej, perfidny oszuście.

W dalszym ciągu pomijasz oczywisty fakt, że znak C-12 wskazuje kierunek, gdyż ten fakt powoduje, że w twoim błędnym rozumieniu przepisów zaczynają pojawiać się same sprzeczności.
Avatar użytkownika
STARYSZOFER
 
Posty: 424
Dołączył(a): piątek 08 lipca 2016, 19:52

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym

Postprzez STARYSZOFER » poniedziałek 13 listopada 2017, 17:18

Henq napisał(a):
STARYSZOFER napisał(a):Zamierzała na wlocie skrecić w lewo i skręciła.. :lol: Twoja szkoła. :lol:

na rondzie prosto:
https://www.youtube.com/watch?v=M3_gIQSo34M i oczywiście bez kierunkowskazu prosto bo przecież nie zmienia kierunku jakiegokolwiek twoja szkoła:

Coś ci się ostro pomyliło (jak zwykle).

To przecież twoja szkoła, że na SoRO jedzie się w kierunku na wprost. :lol:

Ja cały czas powtarzam o jeździe w kierunku wskazanym na znaku C-12. :spoko:


https://youtu.be/J6PSwni9U48?t=26
:eek2:
ewidentne przykłady waszych farmazonów, ale znów mistrz jak i uczeń jego "nie o to nam chodziło", "zupełnie nie rozumiesz §36.1" hahaha wasze głupoty w czystej postaci


No i skręcił na rondzie w lewo..... :lol: :lol: :lol: :lol:
Avatar użytkownika
STARYSZOFER
 
Posty: 424
Dołączył(a): piątek 08 lipca 2016, 19:52

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym

Postprzez LeszkoII » poniedziałek 13 listopada 2017, 19:01

STARYSZOFER napisał(a):Człowieku nawet nie umiesz przeczytać co napisano w konwencji - tam jest mowa o zmianie kierunku ruchu.
No właśnie o zmianie kierunku jazdy, jako skręceniu w drogę poprzeczną. Dla ciebie obwiednia wyspy to osobna droga (jednokierunkowa - a jakże), z której wydostać się możesz tylko w prawo :lol: Problem polega na tym, że obwiednia nie jest drogą w kształcie pierścienia.
STARYSZOFER napisał(a):A kierunek ruchu na SoRO wyznacza znak C-12.
Znak nie wyznacza kierunku ruchu na skrzyżowaniu, lecz kierunek ruchu dookoła wyspy - czego ty nie rozróżniasz, bo czego wymagać od... :silent:

Rozpatrując dowolne skrzyżowanie (więc także i SoRO), kierunek jazdy wyznacza mi F-10 i odpowiednie względem niego P-8. C-12 obliguje mnie tylko do obrania kierunku względem wyspy, wszak teoretycznie dałoby się skręcić w lewo "po angielsku" albo przejeżdżając wyspę (jak to robią tramwaje). Dlatego C-12 nie ma związku ze zmianą kierunku jazdy - jako manewrem przywołanym w art. 22 Ustawie.
STARYSZOFER napisał(a):Jeżeli poruszasz się w kierunku wskazanym na znaku C-12, to wszystkie wyloty z SoRO będziesz miał po prawej stornie
Przestań się kompromitować. Wystarczy P-8b na wlocie i leżysz ze swoimi teoriami prostowania ronda.
STARYSZOFER napisał(a):a nie jak próbujesz wprowadzić w błąd - lewy
Jak widzę P-8b, to znaczy że na skrzyżowaniu skręcę w lewo i tyle w temacie.
STARYSZOFER napisał(a):Zapoznaj się manipulancie z wklejonym przez siebie fragmentem KW
A czego tam nie rozumiesz? Że skręcanie w lewo na skrzyżowaniu wiąże się z drogą poprzeczną po lewej stronie?
STARYSZOFER napisał(a):W dalszym ciągu pomijasz oczywisty fakt, że znak C-12 wskazuje kierunek, gdyż ten fakt powoduje, że w twoim błędnym rozumieniu przepisów zaczynają pojawiać się same sprzeczności.
C-12 PLUS P-8b i czekam :lol:
Avatar użytkownika
LeszkoII
 
Posty: 7756
Dołączył(a): niedziela 07 października 2012, 13:53

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym

Postprzez STARYSZOFER » poniedziałek 13 listopada 2017, 19:45

LeszkoII napisał(a):
STARYSZOFER napisał(a):Człowieku nawet nie umiesz przeczytać co napisano w konwencji - tam jest mowa o zmianie kierunku ruchu.
No właśnie o zmianie kierunku jazdy, jako skręceniu w drogę poprzeczną. Dla ciebie obwiednia wyspy to osobna droga (jednokierunkowa - a jakże)
Nie droga, tylko jednokierunkowa jezdnia na której pojazdy jadą w kierunku wskazanym na znaku C-12.
z której wydostać się możesz tylko w prawo :lol:
Oczywiście, że tylko w prawo. Jadąc dookoła wyspy w kierunku wskazanym na znaku C-12 wszystkie wyloty są w prawo.
Oczywiście, dla ciebie - człowieka absurdalnego, który nie odróżnia kierunków - wyjazdy są w lewo.... :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

STARYSZOFER napisał(a):A kierunek ruchu na SoRO wyznacza znak C-12.
Znak nie wyznacza kierunku ruchu na skrzyżowaniu, lecz kierunek ruchu dookoła wyspy - czego ty nie rozróżniasz, bo czego wymagać od... :silent

A wyspa to nie leży na skrzyżowaniu? :lol: :lol: :lol:
Skoro dookoła wyspy to i na skrzyżowaniu. Zresztą mówi o tym §36.1. Kolejna twoja kompromitacja.
Dlatego C-12 nie ma związku ze zmianą kierunku jazdy

Oczywiście, że nie ma. Jadąc w kierunku wskazanym na znaku C-12 kierunku jazdy nie zmieniamy. To oczywiste. Zmieniamy go dopiero zmieniając ten kierunek podczas zjazdu ze skrzyżowania.


Najśmieszniejsze jest to, że warszawscy prostowacze rond ( leszko, szerszon, henq) zaprzeczają temu, że kierunek dla jadącego pojazdu to kierunek jazdy.

Dla nich białe jest czarne, a czarne jest białe. Po prostu jedna wielka kompromitacja.
Avatar użytkownika
STARYSZOFER
 
Posty: 424
Dołączył(a): piątek 08 lipca 2016, 19:52

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym

Postprzez STARYSZOFER » poniedziałek 13 listopada 2017, 20:02

Kolejny warszawski mistrz jazdy na SoRO.
Tylko kierunkowskaz mu się pomylił.... :lol: :lol: :lol: Przecież powinien migać lewym.... :dumb: :lol:

phpBB [media]
Avatar użytkownika
STARYSZOFER
 
Posty: 424
Dołączył(a): piątek 08 lipca 2016, 19:52

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym

Postprzez szoferemeryt » poniedziałek 13 listopada 2017, 20:27

Kierunek jazdy, a kierunek ruchu.
Tablice prowadzące stosuje się w celu uprzedzenia kierującego pojazdem o koniecznej zmianie kierunku jazdy na szczególnie niebezpiecznych łukach poziomych
Tablice prowadzące stosuje się:
- na łukach poziomych, których geometria może być zaskoczeniem dla kierujących lub które mają promień mniejszy od normatywnego dla danej drogi oraz duży kąt zwrotu,- na wyspach małych i średnich rond, w szczególności położonych poza obszarem zabudowanym,
Obrazek
A tu taki przykład z waszego obrazka. Tu macie konkretne zastosowanie na rondzie, wcale nie na prostej drodze. Chodzi o uprzedzenie kierującego o konieczności zmiany kierunku jazdy, nie tylko o nieoczekiwanej zmianę kierunku ruchu.
To jak kierunek jazdy i kierunek ruchu w naszym PRD znaczy to samo czy znowu będziecie kręcić.
I kto to napisał???
Czym jest kierunek ruchu / ruch to kwestia uczciwej interpretacji PoRD.
Przelecieć sobie trzeba wszystkie konteksty, w jakich padają słowa ruch/ kierunek ruchu / jazda/ kierunek jazdy, następnie postanowić sobie że nie będzie się fanatycznie doszukiwać znaczeń tych słów pod z góry zaplanowaną teorię (np. o rondach), wyciągnąć wnioski. Tyle. Każdy może sam to zrobić.


No właśnie uczciwa interpretacja, nie odrzucanie jednego bo nie pasuje do waszego. Bez wskazania ewentualnego błędu w interpretacji.
Fanatyczne trzymanie się T-18, czego nikt nie neguje. Czy nie należałoby wyjaśnić najpierw dlaczego ruch nie jest jazdą, tak wiem znowu będzie przykład T-18, tylko dlaczego ruch nie może być jazdą??? A, znowu przykładem będzie kołyska henq.

I co robi ta nauka jazdy? Nie pomagają strzałki czy linie. Co to za instruktor???
szoferemeryt
 
Posty: 1155
Dołączył(a): piątek 11 kwietnia 2014, 16:03

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym

Postprzez STARYSZOFER » poniedziałek 13 listopada 2017, 20:38

szoferemeryt napisał(a):No właśnie uczciwa interpretacja, nie odrzucanie jednego bo nie pasuje do waszego. Bez wskazania ewentualnego błędu w interpretacji.
Fanatyczne trzymanie się T-18, czego nikt nie neguje. Czy nie należałoby wyjaśnić najpierw dlaczego ruch nie jest jazdą, tak wiem znowu będzie przykład T-18, tylko dlaczego ruch nie może być jazdą??? A, znowu przykładem będzie kołyska henq.


Przecież to fanatycy. Im nie zależy na dojściu do prawdy, wyjaśnieniu definicji i logicznej interpretacji prawa, tylko na serwowaniu sofizmatów, dzięki, którym ich absurdalne teorie przetrwają odrobinę dłużej.

Od początku tego wątku namawiam do wykaśnienia podstawowych terminów. Jak przychodzi ci do czego to umykają jak pies z podkulonym ogonem.
Avatar użytkownika
STARYSZOFER
 
Posty: 424
Dołączył(a): piątek 08 lipca 2016, 19:52

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym

Postprzez szerszon » poniedziałek 13 listopada 2017, 22:50

szoferemeryt napisał(a):Tablice prowadzące stosuje się w celu uprzedzenia kierującego pojazdem o koniecznej zmianie kierunku jazdy na szczególnie niebezpiecznych łukach poziomych
Po raz kolejny kompromitujesz się brakiem odróżnienia U-3a od U-3b i bezmyślnym zatrzymaniu się na pierwszym zdaniu rozporzadzenia w sprawie warunków technicznych.
Cytowałem dalszą część, która do ciebie nie dociera.
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym

Postprzez szoferemeryt » poniedziałek 13 listopada 2017, 23:01

szerszon napisał(a):
szoferemeryt napisał(a):Tablice prowadzące stosuje się w celu uprzedzenia kierującego pojazdem o koniecznej zmianie kierunku jazdy na szczególnie niebezpiecznych łukach poziomych
Po raz kolejny kompromitujesz się brakiem odróżnienia U-3a od U-3b i bezmyślnym zatrzymaniu się na pierwszym zdaniu rozporzadzenia w sprawie warunków technicznych.
Cytowałem dalszą część, która do ciebie nie dociera.

To teraz ty się nie kompromituj i zaneguj przepisem.
szoferemeryt
 
Posty: 1155
Dołączył(a): piątek 11 kwietnia 2014, 16:03

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym

Postprzez szerszon » poniedziałek 13 listopada 2017, 23:09

STARYSZOFER napisał(a):
Lewy kierunkowskaz oznacza zamiar zmiany kierunku jazdy w lewo.
Jadąc dookoła wyspy w kierunku wskazanym na znaku C-12 po lewej stronie mamy wyspę, natomiast zjazdy z Soro po prawej. Przykro mi, że nie odróżniasz lewej strony od prawej.

A za wyspą ? Taka sama sytuacja jak przy skręcie w dwukierunkową dwujezdniową. Masz przez moment po lewej pas zieleni...i co ?
Wjeżdżając na skrzyżowanie na klasycznym SoRO mam tylko jeden zjazd po prawej, drugi na wprost, trzeci po ,lewej itd...
Jak zwykle bezczelnie kłamiesz.
Taaa....
- szerszonowi należy wytłumaczyć, że zmiana kierunku najpierw w prawo, potem w lewo - taką jaką mamy na tabliczce T-18 skutkuje tym, że finalnie i tak przez skrzyżowanie jedziemy w tym samym kierunku - na wprost.
Nie ma więc żadnej sprzeczności między tabliczką T-18 i F-10 na wprost.
Finalnie na Soro jadę np w lewo. Pytam się..na tabliczce T-18, którą zapostowałem masz wyraźnie zaznaczoną zmianę kierunku ruchu ...sygnalizujesz ? Nie pytam się, gdzie ty finalnie jedziesz.
Bzdura. Oczywiście, że nie trzeba, bo to zmiana kierunku jazdy, nie wynika z zamiaru kierującego tylko z geometrii drogi lub jezdni.
W Art 22 nie ma nic o tym,że jeśli nie masz zamiaru. Masz zamiar nie wypaść z drogi to masz zamiar zmienić kierunek jazdy i powinieneś ten zamiar zasygnalizować do zakończenia manewru.
Poza tym jak wynik z T-18 to nie jest zmiana kierunku jazdy tylko ruchu. A jest obowiązek sygnalizacji przy zmianie kierunku jazdy a nie ruchu. Taka jest prawidłowa odpowiedź.Nie potrafiłeś jej udzielić.
Płyta ci się zacięła?
Nadal nie rozumiesz, że to nie są synonimy?
No nie są. To dlaczego nadajesz dwóm różnym określeniom te same znaczenie ??? Przykład akapit wyżej. Jest napisane o zmianie kierunku ruchu, a ty piszesz o zmianie kierunku jazdy wymuszonej geometrią drogi :lol: :lol: :lol: i nie musisz z tego powodu sygnalizować.
To bolesny przykład, że nie odróżniasz kierunku ruchu od kierunku jazdy.
Wystarczy do tego dodać jeszcze definicję kierunku:

kierunek - strona, w którą ktoś lub coś się zwraca albo porusza.

I mamy jasność, że konstrukcje przydawkowe takie jak :

Kierunek ruchu - oznacza stronę w którą coś się porusza
Kierunek jazdy - oznacz stronę w którą coś (pojazd) jedzie.

Dalej nie dociera ??? Miałeś podać ze SJP definicje, a nie swoje przemyślenia.
Kierunek w przypadku jazdy - to kierunek jazdy.
A w przypadku kolumny pieszych to kierunek chodu ???
Nie pytam sie o twoje interpretację tylko o potwierdzenie w akcie prawnym. Twoje wyczyny już znam.
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym

Postprzez szerszon » poniedziałek 13 listopada 2017, 23:20

szoferemeryt napisał(a):To teraz ty się nie kompromituj i zaneguj przepisem.
Kilkukrotnie cytowałem, ale twoja percepcja nie zatrybiła. Spróbuję jeszcze raz...
Pierwszy przypadek
2.3.2.
Tablice prowadzące na łukach poziomych
W celu uprzedzenia kierującego pojazdem o niebezpiecznym zakręcie wymagającym znacznego ograniczenia prędkości stosuje się tablice prowadzące pokazane na rysunku 2.3.1.

drugi
2.3.3.
Tablice prowadzące na skrzyżowaniach typu "T"
Na skrzyżowaniach typu "T" (rys. 2.3.6) można umieszczać tablice prowadzące U-3c i U-3d w celu uprzedzenia kierującego o koniecznej zmianie kierunku jazdy na tym skrzyżowaniu.

Obrazek
Obrazek
Teraz pytanie. Jakie tablice są zastosowane na wyspie ? O zmianie kierunku jazdy ???
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym

Postprzez yorki » wtorek 14 listopada 2017, 07:18

LeszkoII napisał(a):
STARYSZOFER napisał(a):Lewy kierunkowskaz oznacza zamiar zmiany kierunku jazdy w lewo.
Jadąc dookoła wyspy w kierunku wskazanym na znaku C-12 po lewej stronie mamy wyspę, natomiast zjazdy z Soro po prawej.
Więc lewy na wlocie SoRo oznacza zamiar wjechania w wyspę czy coś innego? :help: To by było ciekawe w związku z P-8b na wlocie.
Leszko, nie mieszaj P-8b do SoRO. Nie jest on przypisany z automatu do takich skrzyżowań.
Dwa przykłady rynków z różną organizacją ruchu, jednak w obu wjazd na skrzyżowanie z lewym kierunkowskazem jest idiotyzmem.
https://goo.gl/maps/UYEUqAx3WMP2
https://goo.gl/maps/DQTZGaq8SmP2

Sygnalizowanie manewrów zgodnie z art.22 ma być wyraźne.
Wjazd na SoRO, szczególnie rozbudowane, z kilkoma "w lewo" z lewym migaczem nie jest wyraźne, wprowadza tylko zamęt.
Jeżeli więc lansowana m.in. przez Ciebie teza o obowiązku sygnalizowania lewym już na wjeździe na skrzyżowanie nie zawsze jest prawdziwa, więc automatycznie jest błędna.
one white wine ;)
yorki
 
Posty: 589
Dołączył(a): niedziela 09 sierpnia 2015, 22:14

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym

Postprzez szerszon » wtorek 14 listopada 2017, 08:42

yorki napisał(a):Leszko, nie mieszaj P-8b do SoRO. Nie jest on przypisany z automatu do takich skrzyżowań.
.
Ale jest P-8c stosowany. Czy wbrew przepisom ? Może podasz podstawę prawną ?
Dwa przykłady rynków z różną organizacją ruchu,
:lol: :lol: :lol:
czyli tradycyjnie podajesz przykład dziwoląga, wyjątku, gdzie C-12 nie powinien stać.
I wiesz co ?
Już nie stoi :spoko:
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym

Postprzez szoferemeryt » wtorek 14 listopada 2017, 09:22

Tablice prowadzące stosuje się w celu uprzedzenia
kierującego pojazdem o koniecznej zmianie kierunku
jazdy na szczególnie niebezpiecznych łukach poziomych
i na skrzyżowaniach typu „T”.


i dalszy ciąg

Tablice mogą być stosowane również w innych
miejscach, w których pozwolą kierującemu na przygotowanie
się do zmiany kierunku jazdy, np. na zlikwidowanych
odgałęzieniach, przed tymczasowym
objazdem lub za wzniesieniem, na którym zaczyna
się niewidoczny łuk poziomy.


Tu natomiast jest uzupełnienie powyższego.

W celu uprzedzenia kierującego pojazdem o niebezpiecznym
zakręcie wymagającym znacznego
ograniczenia prędkości stosuje się tablice prowadzące
pokazane na rysunku 2.3.1.



Oddzielenie dwóch pierwszych informacji od trzeciej, jak sugeruje szerszon powoduje zubożenie informacji jaką mają nam przekazać znaki.
Czy o to chodzi ustawodawcy?
Jeśli faktycznie ustawodawca chciał ograniczyć (uszczuplić) ilość i jakość informacji, to szerszon ma rację. W przeciwnym wypadku myli się.


Powołując się na 2.3.3
szerszon napisał(a):2.3.3.
Tablice prowadzące na skrzyżowaniach typu "T"
Na skrzyżowaniach typu "T" (rys. 2.3.6) można umieszczać tablice prowadzące U-3c i U-3d w celu uprzedzenia kierującego o koniecznej zmianie kierunku jazdy na tym skrzyżowaniu.

Skrzętnie ukrywając napisane również w 2.3.3
Dopuszcza się stosowanie tablic
U-3c i U-3d (wyjątkowo U-3a, U-3b i U-3e) również
w innych miejscach, w których kierujący może być
zaskoczony konieczną zmianą kierunku jazdy, np.:
— na zlikwidowanym wlocie lub odgałęzieniu drogi,
— przed tymczasowym objazdem lub za wzniesieniem,
— w miejscu, na (lub za) którym zaczyna się niewidoczny
łuk poziomy.

Czyja percepcja nie zarybia???
szoferemeryt
 
Posty: 1155
Dołączył(a): piątek 11 kwietnia 2014, 16:03

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym

Postprzez szerszon » wtorek 14 listopada 2017, 10:36

szoferemeryt napisał(a):

Oddzielenie dwóch pierwszych informacji od trzeciej, jak sugeruje szerszon powoduje zubożenie informacji jaką mają nam przekazać znaki.
Uszczegółowienie. Powołujesz się na wstęp ignorując ciąg dalszy. To ci zacytowałem.
Skrzętnie ukrywając napisane również w 2.3.3
Czy taki przypadek występuje na zdjęciu ???
Czyja percepcja nie zarybia???
Zatrybia :lol: :lol: :lol: Skoro nawet nie odróżniasz zarybiania o zatrybiania to o czym w ogóle mowa ??? Tak samo czytasz i rozumiesz przepisy, czyli nie możesz zrozumieć. Nie dociera.C-9 rzuca cień :lol:
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Sytuacje na drodze

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 27 gości