
dlatego proponuję zamknać wątek, chociaz nie ja go zakładałem:)
Moderatorzy: dylek, ella, klebek
przez oskbelfer » poniedziałek 09 kwietnia 2012, 21:12
przez szerszon » poniedziałek 09 kwietnia 2012, 21:50
przez kopan » poniedziałek 09 kwietnia 2012, 22:14
przez lith » wtorek 10 kwietnia 2012, 01:21
kopan napisał(a):Jak w przepisie pisze pas ruchu (bez określenia jaki czy wyznaczony czy nie wyznaczony) to przepis tyczy każdego pasa ruchu. (tak jest w art 22.4)
przez szymon1977 » wtorek 10 kwietnia 2012, 02:35
Zaprzeczyć się nie da.oskbelfer napisał(a):...ustąpić musimy bo jesteśmy pod A-7...
a inny pojazd na D-1 zostanie przez nas zmuszony do znacznej zmiany prędkości to znaczy, że pomimo, że musieliśmy ustąpić to nieustąpiliśmy. Właściwie to Art.22.4. obowiązuje nas cały czas, ale ponieważ to jedna i ta sama sytuacja a pierwszeństwo mamy określone na podst. znaków A-7/D-1 nie obowiązuje nas pierwszeństwo określone przez Art.22.4.oskbelfer napisał(a):...kiedy już znajdziemy się częścią pojazdu na D-1...
Można tak powiedzieć. Więc stosujesz się do norm podanych przy znakach A-7/D-1 zachowujesz się (ustępujesz pierwszeństwa) zgodnie z tymi znakami nawet jeżeli z przepisów ustawy Art.25.1., Art.22.4. wynika inny sposób zachowania (ustąpienia pierwszeństwa).kopan napisał(a):Zgodnie z art 5.1 stosujesz się do norm przepisów podanych przy znakach nawet wówczas gdy z przepisów ustawy wynika inny sposób zachowania.
Owszem Art.5.1. nie ma zastosowania przy różnicach w sposobie zachowania określonym przez dwa znaki, np. gdy jeden dojeżdżający do skrzyżowania ma znak A-7, a drugi B-20 nie moglibyśmy rozstrzygnąć problemu za pomocą Art.5.1. W naszym przypadku da się Art. 22.4 "odrzucić", ponieważ nie jest on normą do żadnego znaku tylko do zdarzenia - "zmiany pasa ruchu". A nawet gdyby był, to nic by to nie zmieniło.kopan napisał(a):W naszym przypadku art 22.4 jest też normą do znaków (wyznaczony pas ruchu) więc ni cholery na podstawie art 5.1 nie da się odrzucić.
Jedziesz sobie drogą widzisz linie, np. P-x. Więc patrzysz w "170" co one oznaczają i się do tego stosujesz. A linie P-1 do P-6 wyznaczają, oznaczają, oddzielają, rozdzielają pasy ruchu.kopan napisał(a):Na czym polega stosowanie się do znaków ??
Owszem, Art.22.4. ma zastosowanie do wyznaczonych i niewyznaczonych pasów ruchu. Ale Art.22.4. ma zastosowanie do zmiany pasa ruchu, a nie do znaków P-1 do P-7 samych w sobie. Wyobraźmy sobie, jedziemy drogą i:kopan napisał(a):Art. 22,4 ma zastosowanie do wyznaczonych i niewyznaczonych pasów ruchu...
Masz rację. Legislator niewątpliwie poszedł na łatwiznę umieszczając Art.22.4 w Kodeksie a nie w "170" przy opisie znaczenia znaków P-1 do P-7. Tylko po co miał się trudzić, skoro obowiązek ustąpienia pierwszeństwa opisany w Art.22.4. ani z tych linii nie wynika, ani bezpośrednio się z nimi nie łączy, ani nawet nie potrzebuje istnienia tych linii, żeby sam zaistnieć?kopan napisał(a):...przepis znalazł się w ustawie. A tak nawiasem mówiąc spróbuj go gdzie indziej umieścić. Da się, czy to wyższa szkoła jazdy skołowanego legislatora.
Tak Kopan. Ty jeden rozumiesz Art.5.1., a my nie. Ty jeden znasz podstawowe zasady PORD, a my nie. Tak Kopan, sytuacja z obowiązkiem pierwszeństwem określonym na dwa sposoby, dla każdego z kierujących inaczej jest jasna jak słońce. I tym optymistycznym akcentem chwilowo kończę udział w dyskusji. Wybieram się na urlop w dalekie kraje. Czy wyjedziesz z podporządkowanej czy ustąpisz pierwszeństwa nie ma dla mnie żadnego znaczenia, w podróż wybieram się drogą powietrzną.kopan napisał(a):No i taka dyskusja z mającymi tylko blade pojęcie o co chodzi w art 5. Gdybyście rozumieli ten art. to dyskusji by nie było, bo dla tych co go rozumieją sytuacja jest jasna jak słońce.Ale widzę że .....Wasz brak znajomości podstawowych zasad PORD powoduje że się z Wami nie dogadam.
przez kopan » wtorek 10 kwietnia 2012, 16:20
lith napisał(a):kopan napisał(a):Jak w przepisie pisze pas ruchu (bez określenia jaki czy wyznaczony czy nie wyznaczony) to przepis tyczy każdego pasa ruchu. (tak jest w art 22.4)
Dokładnie, ale jest to regulacja na poziomie przepisów, a nie znaków... a z liniami nie ma nic wspólnego.
przez lith » wtorek 10 kwietnia 2012, 16:23
przez kopan » wtorek 10 kwietnia 2012, 16:47
przez lith » wtorek 10 kwietnia 2012, 17:43
przez kopan » piątek 13 kwietnia 2012, 21:41
przez szerszon » piątek 13 kwietnia 2012, 22:40
Dz.U 170kopan napisał(a):Stosując Twoje rozumowanie, znak ustąp pierwszeństwa A-7 też nie ustala żadnego pierwszeństwa .
On tylko ostrzega o drodze z pierwszeństwem.
przez kopan » sobota 14 kwietnia 2012, 16:07
§ 5.
5. Znak A-7 "ustąp pierwszeństwa" ostrzega o skrzyżowaniu z drogą z pierwszeństwem. Znak A-7 znajdujący się w obrębie skrzyżowania dotyczy tylko najbliższej jezdni, przed którą został umieszczony.
przez szerszon » sobota 14 kwietnia 2012, 20:08
przez kopan » sobota 14 kwietnia 2012, 20:37
przez szerszon » sobota 14 kwietnia 2012, 20:41