Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć lub nie jeździć.

Tu możecie podzielić się uwagami lub wątpliwościami związanymi z poruszaniem się na drogach

Moderatorzy: dylek, ella, klebek

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez tomekkoz » niedziela 08 marca 2015, 13:15

Makabra kiedy w końcu do ciebie dotrze, że nie rozmawiamy o skrzyżowaniach z wyspą centralną i ruchem dookoła wyspy skanalizowanym znakami F-10 i P-8, bo w takich przypadkach sprawa jest jasna. ( zastanów się po co stosuje się te znaki )

Rozmawiamy o rondach z pasami ruchu wyznaczonymi koncentrycznie (lub nie wyznaczonymi wcale), bez kanalizacji ruchu za pomocą dodatkowych znaków P-8 i F-10, np. takim:
Obrazek
To są dwie zupełnie inne organizacje ruchu - ślepy nawet to zauważy, a ty chcesz i tu i tu jechać na jedno kopyto, nie patrząc na manewry jakie wykonujesz i na art 22.
Ostatnio zmieniony niedziela 08 marca 2015, 13:18 przez tomekkoz, łącznie zmieniany 1 raz
KIERUNEK JAZDY - pojęcie zbyt trudne i niezrozumiałe dla niektórych....
Naukę PoRD należy zacząć od przyswojenia podstawowych pojęć.
tomekkoz
 
Posty: 768
Dołączył(a): czwartek 23 października 2014, 21:43
Lokalizacja: Zabrze

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez Makabra » niedziela 08 marca 2015, 13:18

Przeczytaj sobie tytuł tego tematu w którym tak ochoczo się udzielasz. Skoro na jednym rondzie są wyznaczone więcej niż jeden pas do skrętu w lewo, to na rondzie bez strzałek jest domyślnie jeden pas do skrętu w lewo. Przynajmniej tak powinno być, ale rondo ze Szczecina pokazuje że spodziewać się trzeba wszystkiego. Widziałeś w ogóle w 220tce takie rondo jak jest w Szczecinie?
Ostatnio zmieniony niedziela 08 marca 2015, 13:22 przez Makabra, łącznie zmieniany 2 razy
Avatar użytkownika
Makabra
 
Posty: 2168
Dołączył(a): wtorek 19 maja 2009, 23:00

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez tomekkoz » niedziela 08 marca 2015, 13:19

No to jak chcesz po wszystkich rondach jeździć tak samo, nie patrząc na organizację ruchu to lepiej oddaj kwity dobrowolnie.
KIERUNEK JAZDY - pojęcie zbyt trudne i niezrozumiałe dla niektórych....
Naukę PoRD należy zacząć od przyswojenia podstawowych pojęć.
tomekkoz
 
Posty: 768
Dołączył(a): czwartek 23 października 2014, 21:43
Lokalizacja: Zabrze

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez Makabra » niedziela 08 marca 2015, 14:03

Nic nie mam zamiaru oddawać. Nie jeżdżę tak jak czerwony, ale zdania nie zmienię co do debilizmu organizacji ruchu na skrzyżowaniu w Szczecinie, do zawracania prawym pasem na takich rondach, do rzekomej bezużyteczności lewego kierunkowskazu przy skręcie w lewo. Wątpliwe jest też używanie prawego kierunkowskazu zjazdowego na KAŻDYM rondzie o budowie pierścieniowej.
Avatar użytkownika
Makabra
 
Posty: 2168
Dołączył(a): wtorek 19 maja 2009, 23:00

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez szoferemeryt » niedziela 08 marca 2015, 14:34

tomekkoz napisał(a):Czemu Szoferze jest to wg Ciebie "brzydko"?
Przecież jedziesz zgodnie z organizacją ruchu, wyznaczonym pasem ruchu na tym rondzie, a więc zgodnie z zamysłem projektanta/organizatora ruchu.

Przecież ja ciągle o rondzie klasycznym, więc nie ma mowy o skręcaniu w lewo. Brzydko może być tylko w przypadku innych rond niż klasyczne, tam gdzie są znaki z rodziny F.

Leszko;
Co to jest kierunek prawostronny.
Nic nie mam zamiaru weryfikować.
Czy na nowosądeckim rynku nie ma pasów ruchu zgodnych z kierunkiem ruchu? One tam są to w jaki sposób mam skręcać w lewo jeśli pasy prowadzą mnie do okólnie. Przecież nie skręcam w lewo, stosuje się do C-12 do kierunku ruchu. Przy oznakowaniu P-x i lub F-10,F-11 skręcanie w lewo nie ma uzasadnienia chyba że znaki P-x juz na rondzie na to zezwalają.
Art. 22 nie zabrania zawracania z prawego pasa.
szoferemeryt
 
Posty: 1155
Dołączył(a): piątek 11 kwietnia 2014, 16:03

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez LeszkoII » niedziela 08 marca 2015, 15:57

szoferemeryt napisał(a):Przecież ja ciągle o rondzie klasycznym
Przypomnę, że ciągle to powołujecie się na par. 36.1.. A co to jest rondo klasyczne i na jakiej podstawie ten bezprawny zwrot powtarzasz za sekretarzem Małopolskiej RBRD?
szoferemeryt napisał(a):więc nie ma mowy o skręcaniu w lewo
...bo ktoś sobie tak powiedział w TV po lekturze zagranicznych przepisów prawa :D
szoferemeryt napisał(a):Brzydko może być tylko w przypadku innych rond niż klasyczne, tam gdzie są znaki z rodziny F.
Znak F-10 anuluje lub zmienia dyspozycję C-12 :shock: :?: Sypnij no jakimś paragrafem.
szoferemeryt napisał(a):Co to jest kierunek prawostronny
Kierunek poruszania się pojazdu względem krawędzi jezdni. Prawa strona = prawy kierunek, lewa strona = lewy kierunek. Uzasadnienie takiej wykładni czytaj poniżej.
określenia "kierunek ruchu" oraz "odpowiadający kierunkowi ruchu" oznaczają prawą stronę, jeśli zgodnie z ustawodawstwem krajowym kierujący pojazdem jest obowiązany wymijać inny pojazd po swojej lewej stronie; w przeciwnym razie określenia te oznaczają lewa stronę;
szoferemeryt napisał(a):Czy na nowosądeckim rynku nie ma pasów ruchu zgodnych z kierunkiem ruchu? One tam są to w jaki sposób mam skręcać w lewo jeśli pasy prowadzą mnie do okólnie. Przecież nie skręcam w lewo, stosuje się do C-12 do kierunku ruchu.
Zwłaszcza widać po drogowskazach :)
No to masz problem z określeniem hierarchii pomiędzy F-10 a C-12, bo prawo na ten temat milczy a Ty się produkujesz i kompromitujesz
"Specjalista to ktoś, kto wie wszystko o czymś i nie wie nic o czymkolwiek innym. W miarę postępów specjalizacji, to w końcu specjalista będzie to ktoś taki, kto wie wszystko o niczym i nie wie niczego o wszystkim" - śp. Józef Kossecki
Avatar użytkownika
LeszkoII
 
Posty: 7756
Dołączył(a): niedziela 07 października 2012, 13:53

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez tomekkoz » niedziela 08 marca 2015, 16:10

Makabra napisał(a):Nic nie mam zamiaru oddawać. Nie jeżdżę tak jak czerwony, ale zdania nie zmienię co do debilizmu organizacji ruchu na skrzyżowaniu w Szczecinie, do zawracania prawym pasem na takich rondach, do rzekomej bezużyteczności lewego kierunkowskazu przy skręcie w lewo. Wątpliwe jest też używanie prawego kierunkowskazu zjazdowego na KAŻDYM rondzie o budowie pierścieniowej.

Skoro nie zmienisz zdania, to dlaczego nie jeździsz jak czerwony?
Przecież to wypisz, wymaluj postawa którą reprezentujesz.

LeszkoII napisał(a):No to masz problem z określeniem hierarchii pomiędzy F-10 a C-12, bo prawo na ten temat milczy.

Nie potrzeba żadnej hierarchii. C-12 pokazuje dozwolony kierunek jazdy wokół wyspy, a znaki na obwiedni takie jak: linie, znaki P-8 i F-10 dodatkowo kanalizują ten ruch.
Oczywiście nie może tutaj wystąpić sprzeczność w oznakowaniu co się niestety czasami zdarza. (brak w rozporządzeniu szczegółowych zasad projektowania rond) - ma się to zmienić w tym roku wraz z całkowicie nową "43"ką i nowelizacją "220"tki.
KIERUNEK JAZDY - pojęcie zbyt trudne i niezrozumiałe dla niektórych....
Naukę PoRD należy zacząć od przyswojenia podstawowych pojęć.
tomekkoz
 
Posty: 768
Dołączył(a): czwartek 23 października 2014, 21:43
Lokalizacja: Zabrze

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez LeszkoII » niedziela 08 marca 2015, 16:43

tomekkoz napisał(a):C-12 pokazuje dozwolony kierunek jazdy wokół wyspy
Na wprost po łuku dowolnym pasem?
tomekkoz napisał(a):znaki na obwiedni takie jak: linie, znaki P-8 i F-10 dodatkowo kanalizują ten ruch.
Dodatkowo czy decydująco? 8)
tomekkoz napisał(a):Oczywiście nie może tutaj wystąpić sprzeczność w oznakowaniu
Na wlocie stoi F-10 ze strzałką w lewo a C-12 (wg. ciebie) wyznacza dozwolony kierunek jazdy wokół wyspy. Przypomnieć, jak wypisywałeś jak nawiedzony, że z par. 36.1. wynika niemożliwość skręcenia w lewo tylko po obwiedni to na wprost a zjazd ze skrzyżowanie to skręt w prawo?
"Specjalista to ktoś, kto wie wszystko o czymś i nie wie nic o czymkolwiek innym. W miarę postępów specjalizacji, to w końcu specjalista będzie to ktoś taki, kto wie wszystko o niczym i nie wie niczego o wszystkim" - śp. Józef Kossecki
Avatar użytkownika
LeszkoII
 
Posty: 7756
Dołączył(a): niedziela 07 października 2012, 13:53

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez Makabra » niedziela 08 marca 2015, 17:47

tomekkoz napisał(a):
Makabra napisał(a):Nic nie mam zamiaru oddawać. Nie jeżdżę tak jak czerwony, ale zdania nie zmienię co do debilizmu organizacji ruchu na skrzyżowaniu w Szczecinie, do zawracania prawym pasem na takich rondach, do rzekomej bezużyteczności lewego kierunkowskazu przy skręcie w lewo. Wątpliwe jest też używanie prawego kierunkowskazu zjazdowego na KAŻDYM rondzie o budowie pierścieniowej.

Skoro nie zmienisz zdania, to dlaczego nie jeździsz jak czerwony?
Przecież to wypisz, wymaluj postawa którą reprezentujesz.


Bo jeździcie dookoła ronda prawym pasem, a ja nie mam ochoty mieć dzwona i problemów z tym związanych. Jakby rondo było z sensem oznakowane i z pasa którym jechał czerwony była możliwość pojechania w jakimś konkretnym kierunku przez skrzyżowanie ( a nie ślepy pas którym można tylko dookoła po skrzyżowaniu jeździć ) to bym pojechał w tym kierunku, jeśli by to było prosto, to pojechałbym prosto. Przed skrzyżowaniem trzy pasy ruchu nieoznakowane strzałkami, z każdego wolno pojechać prosto, a tu nagle zonk, na środku skrzyżowania nagle trzeba się kręcić dookoła albo zmieniać pas.

Ja bym się chciał przed rondem ustawić na takim pasie, na którym mogę wykonać manewr przejechania przez skrzyżowanie w kierunku w którym mam ochotę jechać. Nie wiem jak wygląda obwiednia ronda dopóki do niego nie dojadę. Trzeba zgadywać, może to rondo turbinowe, a może debilizm z dwoma pasami prowadzącymi donikąd. Więc chciałbym przed rondem mieć jakieś oznakowanie odnośnie lewego pasa ruchu. Niech będzie nawet takie, to już będę wiedział, że jadąc lewym pasem nigdzie nie dojadę.
Obrazek
Obrazek
Avatar użytkownika
Makabra
 
Posty: 2168
Dołączył(a): wtorek 19 maja 2009, 23:00

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez szoferemeryt » niedziela 08 marca 2015, 18:42

Napisałem:
Brzydko może być tylko w przypadku innych rond niż klasyczne, tam gdzie są znaki z rodziny F lub P.
Leszko pisze:
Znak F-10 anuluje lub zmienia dyspozycję C-12 Sypnij no jakimś paragrafem.

Ty nadal nie rozróżniasz organizacji ruchu w przypadku stosowania znaków F10, F-11 i P od
zastosowaniem tylko C-12 z A-7. zapomniałem, ze dla ciebie na każdym skrzyżowaniu liczą się kierunki jazdy gubiąc ruch zgodny z C-12. Tyle że na klasycznym SoRO są pasy ruchu , wyznaczone bądź nie, ale zawsze w koło wyspy centralnej zgodnie z 220. 8.4 .
220.8.5.4 to odmienna organizacja ruchu na której jazda z prawego dookoła jest zabroniona właśnie liniami prowadzącymi.
Kierujący nie stosuje się definicji, ale do określonej organizacji ruchu.
szoferemeryt
 
Posty: 1155
Dołączył(a): piątek 11 kwietnia 2014, 16:03

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez LeszkoII » niedziela 08 marca 2015, 19:06

szoferemeryt napisał(a):Ty nadal nie rozróżniasz organizacji ruchu w przypadku stosowania znaków F10, F-11 i P od
zastosowaniem tylko C-12 z A-7.
Nie rozróżniam, bo pomiędzy tymi znakami nie ma ŻADNEJ sprzeczności. Z C-12 nie wynika to, czego się domagacie na tych tzw. "rondach klasycznych", co udowodniłem w zestawieniu z F-10 na wlocie. Ani F-10 nie zmienia treści C-12 ani na odwrót. Bardzo WAM to nie pasi :lol:
szoferemeryt napisał(a):zapomniałem, ze dla ciebie na każdym skrzyżowaniu liczą się kierunki jazdy gubiąc ruch zgodny z C-12.
C-12 nie występuje na każdym skrzyżowaniu a gdyby nawet występował, to i tak używałbym lewego kierunkowskazu przed.
szoferemeryt napisał(a):Tyle że na klasycznym SoRO są pasy ruchu , wyznaczone bądź nie, ale zawsze w koło wyspy centralnej zgodnie z 220. 8.4 .
mam prawo nie wiedzieć, co to jest klasyczne rondo. Nie ma takich pytań w puli na egzamin.
szoferemeryt napisał(a):220.8.5.4 to odmienna organizacja ruchu na której jazda z prawego dookoła jest zabroniona właśnie liniami prowadzącymi.
A nie Art. 22.2.??? Wklej tutaj dyspozycję linii, która zabrania Ci skręcania w lewo. Przy łamanym pierwszeństwie też stosuje się linie prowadzące i co... zgodnie z pierwszeństwem oznacza na wprost?
szoferemeryt napisał(a):Kierujący nie stosuje się definicji, ale do określonej organizacji ruchu.
To ogólniki. Nie odkryje tajemnicy pisząc, że każdy(a przynajmniej większość) znaków drogowych reprezentuje określony zamysł organizatora ruchu. Ktoś je stawia w jakimś celu, ok?
"Specjalista to ktoś, kto wie wszystko o czymś i nie wie nic o czymkolwiek innym. W miarę postępów specjalizacji, to w końcu specjalista będzie to ktoś taki, kto wie wszystko o niczym i nie wie niczego o wszystkim" - śp. Józef Kossecki
Avatar użytkownika
LeszkoII
 
Posty: 7756
Dołączył(a): niedziela 07 października 2012, 13:53

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez tomekkoz » niedziela 08 marca 2015, 19:11

Makabra napisał(a):Bo jeździcie dookoła ronda prawym pasem, a ja nie mam ochoty mieć dzwona i problemów z tym związanych.
Czyli zdajesz sobie sprawę, że propagujesz sposób jazdy niezgodny z prawem, bo boisz się odpowiedzialności. Zatem czemu sam tak nie jeździsz?

Makabra napisał(a):Przed skrzyżowaniem trzy pasy ruchu nieoznakowane strzałkami, z każdego wolno pojechać prosto, a tu nagle zonk, na środku skrzyżowania nagle trzeba się kręcić dookoła albo zmieniać pas.
Panie Makabra przepis który zezwala jechać przez skrzyżowanie na wprost z każdego pasa ruchu został zlikwidowany w 1983 roku. Jesteś trochę nie na czasie.

Makabra napisał(a):Ja bym się chciał przed rondem ustawić na takim pasie, na którym mogę wykonać manewr przejechania przez skrzyżowanie w kierunku w którym mam ochotę jechać. Nie wiem jak wygląda obwiednia ronda dopóki do niego nie dojadę. Trzeba zgadywać, może to rondo turbinowe, a może debilizm z dwoma pasami prowadzącymi donikąd.

Nie donikąd, tylko dookoła wyspy, tak jak wskazano na C-12.
Gdyby była dodatkowa kanalizacja wokół wyspy w postaci odpowiednich znaków F-10 i P-8 musiałbyś się do nich dostosować.
Także nic nie trzeba zgadywać, wystarczy patrzeć na znaki. A te twoje rusuneczki to jakaś bzdura. Zdejmij te ślepe drogi, wystarczy C-12.

LeszkoII napisał(a):
tomekkoz napisał(a):Oczywiście nie może tutaj wystąpić sprzeczność w oznakowaniu
Na wlocie stoi F-10 ze strzałką w lewo a C-12 (wg. ciebie) wyznacza dozwolony kierunek jazdy wokół wyspy. Przypomnieć, jak wypisywałeś jak nawiedzony, że z par. 36.1. wynika niemożliwość skręcenia w lewo tylko po obwiedni to na wprost a zjazd ze skrzyżowanie to skręt w prawo?

Nie ma tu żadnej sprzeczności dopóki nie uświadczymy idiotyzmów w postaci koncentrycznie wymalowanych pasów na rondzie i strzałki w lewo przed rondem.
Na szczęście zdarza się to coraz rzadziej.
KIERUNEK JAZDY - pojęcie zbyt trudne i niezrozumiałe dla niektórych....
Naukę PoRD należy zacząć od przyswojenia podstawowych pojęć.
tomekkoz
 
Posty: 768
Dołączył(a): czwartek 23 października 2014, 21:43
Lokalizacja: Zabrze

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez LeszkoII » niedziela 08 marca 2015, 19:23

tomekkoz napisał(a):Nie ma tu żadnej sprzeczności dopóki nie uświadczymy idiotyzmów w postaci koncentrycznie wymalowanych pasów na rondzie i strzałki w lewo przed rondem.
Dajesz ten cytat z 22-stki.
"Specjalista to ktoś, kto wie wszystko o czymś i nie wie nic o czymkolwiek innym. W miarę postępów specjalizacji, to w końcu specjalista będzie to ktoś taki, kto wie wszystko o niczym i nie wie niczego o wszystkim" - śp. Józef Kossecki
Avatar użytkownika
LeszkoII
 
Posty: 7756
Dołączył(a): niedziela 07 października 2012, 13:53

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez papadrive » niedziela 08 marca 2015, 19:30

tomekkoz napisał(a):
Makabra napisał(a):Bo jeździcie dookoła ronda prawym pasem, a ja nie mam ochoty mieć dzwona i problemów z tym związanych.

Czyli zdajesz sobie sprawę, że propagujesz sposób jazdy niezgodny z prawem, bo boisz się odpowiedzialności. Zatem czemu sam tak nie jeździsz?

Dobrze, że zawracanie i skręt w lewo z prawego pasa są zgodne z przepisami. :hmm:

Panie Makabra przepis który zezwala jechać przez skrzyżowanie na wprost z każdego pasa ruchu został zlikwidowany w 1983 roku. Jesteś trochę nie na czasie.

Podaj przepis zabraniający jazdy na wprost przez skrzyżowanie z każdego pasa ruchu, jeśli znaki i symbole na nich nie pokazują innego sposobu przejazdu.

Nie donikąd, tylko dookoła wyspy, tak jak wskazano na C-12.

Dookoła, czyli w kółko, czyli donikąd. :hmm:
Gdyby była dodatkowa kanalizacja wokół wyspy w postaci odpowiednich znaków F-10 i P-8 musiałbyś się do nich dostosować.

Znaki F i P nie kanalizują ruchu tylko wskazują odpowiednie, dozwolone kierunki jazdy z poszczególnych pasów. Sama wyspa ten ruch kanalizuje, bowiem SoRO zalicza się do grupy skrzyżowań skanalizowanych. Właśnie przez tę wyspę.
Nie zawsze, jazda zgodna z przepisami, gwarantuje bezpieczeństwo na drodze.
papadrive
 
Posty: 1010
Dołączył(a): poniedziałek 02 grudnia 2013, 22:21

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez Makabra » niedziela 08 marca 2015, 19:31

szoferemeryt napisał(a): zapomniałem, ze dla ciebie na każdym skrzyżowaniu liczą się kierunki jazdy gubiąc ruch zgodny z C-12.


Po to jest skrzyżowanie żeby zmienić kierunek. Nigdy jeszcze nie zdarzyło mi się nie zastosować do C12 jak już wjechałem na SoRO.
Avatar użytkownika
Makabra
 
Posty: 2168
Dołączył(a): wtorek 19 maja 2009, 23:00

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Sytuacje na drodze

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 30 gości