Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć lub nie jeździć.

Tu możecie podzielić się uwagami lub wątpliwościami związanymi z poruszaniem się na drogach

Moderatorzy: dylek, ella, klebek

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez szerszon » wtorek 03 marca 2015, 18:42

tomekkoz napisał(a):Szerszon, możesz do mnie nie pisać? .

Oczywiście, że przestane pisać. Jak się nauczysz czytać ze zrozumieniem i przepisów.
Jak przestaniesz bezpodstawnie obrażać ludzi ( Posła Burego) tylko z powodu , że jesteś ostatnią fajtłapą i nie potrafisz czytać ze zrozumieniem :lol: Gdzie jest napisane o dwóch pasach zewnętrznych ? :lol:

I tak nie czytam tych twoich bzdur.

czytasz trollu :lol: Tylko za bardzo nie masz co do powiedzenia.
że obwiednia to JEZDNIA jednokierunkowa
Niesamowite..a gdzie to napisali ? Taka sama jak na drodze dwujezdniowej dwukierunkowej ?
A rozumiesz trollu , że powierzchnia skrzyżowania jest przecięciem się dróg posiadających jezdnie i pisanie o jezdni jednokierunkowej jest szczytem szczytów absurdu ? Jezdnię jednokierunkową także oznacza się D-3...
A to zmiana kierunku jazdy odbywa się z jezdni jednokierunkowej w drogę posiadającą jezdnię ? To na powierzchni skrzyżowania nie ma przynajmniej dwóch dróg ? Tylko jednia jednokierunkowa ?
Chyba w milicji pracowałeś..inaczej nie jest zrozumiałe pisanie takich rzeczy..psa zabrakło i nie ma kto czytać ze zrozumieniem.
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez tomekkoz » wtorek 03 marca 2015, 18:53

Rozumiem, że bronisz (p)osła Burego bo wypisuje takie same bzdury jak ty i odczuwasz solidarność. :lol:
Zwracanie się do Pani Minister per Pan i pisanie bzdur, cytuję:
"Zgodnie z obowiązującymi przepisami zewnętrzny pas ruchu na skrzyżowaniu o ruchu okrężnym służy wyłącznie do jazdy na wprost lub zawracania" to gafy w twoim stylu.

szerszon napisał(a):A rozumiesz trollu , że powierzchnia skrzyżowania jest przecięciem się dróg posiadających jezdnie i pisanie o jezdni jednokierunkowej jest szczytem szczytów absurdu ?

Masz, dokształć się, może coś zrozumiesz, chociaż watpię...
Obrazek
Obrazek
KIERUNEK JAZDY - pojęcie zbyt trudne i niezrozumiałe dla niektórych....
Naukę PoRD należy zacząć od przyswojenia podstawowych pojęć.
tomekkoz
 
Posty: 768
Dołączył(a): czwartek 23 października 2014, 21:43
Lokalizacja: Zabrze

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez papadrive » wtorek 03 marca 2015, 20:38

tomekkoz napisał(a): Bo to błąd. Tutaj mamy jeden kierunek dookoła wyspy.

Na C-12 są trzy strzałki. :wink:

Bo na poprzednim skrzyżowaniu była inna organizacja ruchu.

Jakaś inna odmiana C-12. :?:

Możesz powiedzieć, że zawracamy, ale kursant powinien wiedzieć, że w trakcie tego zawracania nie wykonuje manewru skrętu w lewo - a więc bez lewego kierunkowskazu i bez konieczności ustawiania się na lewym pasie.

No, jak nie skręca w lewo przy zawracaniu, to może w prawo i wtedy prawy kierunkowskaz?
:lol:
Aaa, @szymon pisał, że na rondzie to dwa razy w prawo.
Nie zawsze, jazda zgodna z przepisami, gwarantuje bezpieczeństwo na drodze.
papadrive
 
Posty: 1010
Dołączył(a): poniedziałek 02 grudnia 2013, 22:21

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez szerszon » wtorek 03 marca 2015, 20:53

tomekkoz napisał(a):Rozumiem, że bronisz (p)osła Burego bo wypisuje takie same bzdury jak ty i odczuwasz solidarność. :lol:
Zwracanie się do Pani Minister per Pan i pisanie bzdur, cytuję:
"Zgodnie z obowiązującymi przepisami zewnętrzny pas ruchu na skrzyżowaniu o ruchu okrężnym służy wyłącznie do jazdy na wprost lub zawracania" to gafy w twoim stylu.

Może zamiast czeskim błędem zajmiesz się jednak swoją bzdurą o dwóch pasach zewnętrznych ?
Głupio ci sie przyznać, że po raz kolejny okazałeś się ostatnia fajtłapą ? :lol:
Masz, dokształć się, może coś zrozumiesz, chociaż watpię...
Może jednak podasz akty prawne aktualnie obowiązujące, a nie wypociny miernej jakości OSK Duet, który też widzi kierunek jazdy ? :lol: Pewnie tam też jest egzaminator nauki jazdy. :wink:
Masz dalej problem ze zrozumieniem czym jest powierzchnia skrzyżowania ? Przeczytanie definicji boli ? :lol:
Może wskażesz, gdzie jest napisane o jezdni jednokierunkowej ? Dalej nie potrafisz ? Jaka szkoda...
A dociera do szanownego pana egzaminatora nauki jazdy ,że po minięciu C-12+A-7 zaczyna sie skrzyżowanie ?
Dociera, że paragraf 36 nie jest definicją skrzyżowania ? Chyba nie...ale aby to zrozumieć trzeba być egzaminatorem z uprawnieniami na daną kategorię, a nie egzaminatorem nauki jazdy :lol: :lol: :lol:
Taki z ciebie egzaminator jak ze mnie baletnica :mrgreen: Nie umiesz dokładnie przeczytać co jest napisane w tekście... szach mat...a wiesz w ogóle co to znaczy ? :wink:
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez tomekkoz » wtorek 03 marca 2015, 21:00

No popatrz, wszyscy widzą jezdnię i kierunek jazdy na rondzie: OSK, Policja, prowadzący programy telewizyjne, egzaminatorzy, tylko biedny szerszon nie widzi.
Może czas oddać prawo jazdy, bo stwarzasz realne zagrożenie jeżdżąc tak jak czerwony i jeszcze rozpowszechniasz te bzdury w internecie.
Obrazek
Bardzo źle - pała z przepisów o ruchu drogowym.

papadrive napisał(a):
tomekkoz napisał(a): Bo to błąd. Tutaj mamy jeden kierunek dookoła wyspy.

Na C-12 są trzy strzałki.

A jakby było pięć, albo jedna to co?
papadrive napisał(a):
Możesz powiedzieć, że zawracamy, ale kursant powinien wiedzieć, że w trakcie tego zawracania nie wykonuje manewru skrętu w lewo - a więc bez lewego kierunkowskazu i bez konieczności ustawiania się na lewym pasie.

No, jak nie skręca w lewo przy zawracaniu, to może w prawo i wtedy prawy

Dokładnie, zawracanie na takim rondzie składa się z jazdy wokół wyspy zgodnie z kierunkiem na C-12 i skrętu w prawo.
KIERUNEK JAZDY - pojęcie zbyt trudne i niezrozumiałe dla niektórych....
Naukę PoRD należy zacząć od przyswojenia podstawowych pojęć.
tomekkoz
 
Posty: 768
Dołączył(a): czwartek 23 października 2014, 21:43
Lokalizacja: Zabrze

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez Makabra » wtorek 03 marca 2015, 21:22

I jak sam podales przepis o sygnalizowaniu skrętów z wczesniejszych lat, i jak juz ustalilismy, skrętów się aktualnie nie sygnalizuje, sygnalizuje się zmianę kierunku. Manewr zawracania jest zmianą kierunku.
Avatar użytkownika
Makabra
 
Posty: 2168
Dołączył(a): wtorek 19 maja 2009, 23:00

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez szerszon » wtorek 03 marca 2015, 21:27

wszyscy widzą jezdnię i kierunek jazdy na rondzie: OSK, Policja, prowadzący programy telewizyjne,
:lol: :lol: :lol:
egzaminatorzy,
:lol:
Z moich obserwacji, podczas codziennej pracy, wynika, że jednym z trudniejszych zadań, jakie czekają kandydatów na kierowców, podczas części praktycznej egzaminu, jest przejazd przez skrzyżowanie, na którym ruch odbywa się wokół wyspy. Najpowszechniej spotykane są skrzyżowania o ruchu okrężnym, oznaczone na wlocie znakiem A-7 (ustąp pierwszeństwa przejazdu) w połączeniu ze znakiem C-12 (ruch okrężny). W dzisiejszym artykule podejmę problematykę owych skrzyżowań i postaram się odnieść do najczęściej pojawiających się wątpliwości związanych z tą tematyką.

Na początek odwołam się do definicji skrzyżowania, jako przecięcia się w jednym poziomie dróg mających jezdnię, ich połączenia lub rozwidlenia, łącznie z powierzchniami utworzonymi przez takie przecięcia, połączenia lub rozwidlenia. Z tego wynika, żeskrzyżowanie z ruchem okrężnym, pomimo że jego geometria odbiega nieco od klasycznej formy skrzyżowania, jest również wpisane w przytoczoną definicję. Niejednokrotnie jest to jednak kwestia sporna, podlegająca często polemice, z mojego punktu widzenia, zupełnie zbędnej. Z oznakowania wynika, że mamy do czynienia z jednym skrzyżowaniem. Stanowisko zakładające występowanie na rondzie wielu skrzyżowań, a konkretnie tylu, ile jest wlotów i wylotów, nie znajduje uzasadnienia merytorycznego ani potwierdzenia w istniejącym oznakowaniu.

Wracając jednak do meritum, symbioza znaków A-7 i C-12, zgodnie z obowiązującymi przepisami, stanowi pierwszeństwo przejazdu dla pojazdów znajdujących się na przedmiotowym skrzyżowaniu przed tymi na nie wjeżdżającymi. Bez wątpienia, zaletą takiego skrzyżowania jest stosunkowo niewielka liczba miejsc przecinania się kierunków ruchu. Tym samym, ryzyko ewentualnej kolizji na skrzyżowaniu z ruchem okrężnym, w porównaniu do skrzyżowań klasycznych, jest również znacznie mniejsze. Ponadto każdy kierujący zbliżając się do takiego skrzyżowania powinien zachować szczególną ostrożność i rozwagę. Po pierwsze, jechać z odpowiednio mniejszą prędkością - wynika to zarówno z obowiązku upewnienia się o możliwości wjazdu na takie skrzyżowanie, ewentualnego ustąpienia pierwszeństwa innym uczestnikom oraz często z racji samej geometrii skrzyżowania.

Na początek skrzyżowanie o ruchu okrężnym, posiadające po jednym pasie dla każdego kierunku oraz jednym pasie wokół wyspy. Moje doświadczenia pokazują, że z takim rozwiązaniem zdający nie mają problemów, gdyż tzw. miejsc kolizyjnych występuje tutaj najmniej, a jedyna trudność związana z przejazdem to umiejętność oceny obszaru wjazdu na takie skrzyżowanie. Natomiast znacznie więcej problemów adepci mają ze skrzyżowaniem o ruchu okrężnym, na którym są po dwa pasy przy wjeździe z każdej strony, dwa wokół wyspy i po dwa zjazdowe w każdym kierunku. Zbliżając się do takiego skrzyżowania należy jak najwcześniej określić kierunek swojej jazdy, a co za tym idzie, zająć odpowiedni pas, stosując się przy tym do ewentualnych znaków zezwalających na poruszanie się w określonym kierunku z danego pasa bądź, jeśli takowe nie występują, należy zastosować przepis art.22 ust.2 ustawy Prawo o Ruchu Drogowym (Kierujący pojazdem jest obowiązany zbliżyć się:

1) do prawej krawędzi jezdni - jeżeli zamierza skręcić w prawo;

2) do środka jezdni lub na jezdni o ruchu jednokierunkowym do lewej jej krawędzi - jeżeli zamierza skręcić w lewo.) i ewentualnie ust.3 w zależności od gabarytu pojazdu jakim się poruszamy.

Z przytoczonego zapisu wynika, że jazda na wprost odbywać się może zarówno z prawego jak i lewego pasa.

Po zajęciu właściwej pozycji przed skrzyżowaniem należy właściwie zasygnalizować swój zamiar. Chcąc skręcić w prawo - używając prawego kierunkowskazu, w lewo czy zawracając - lewego, natomiast jazda na wprost nie wiąże się z koniecznością używania kierunkowskazów przy wjeździe na takie skrzyżowanie, czyli dokładnie tak samo jak w przypadku klasycznych skrzyżowań. Niezwykle istotne jest prowadzenie obserwacji nie tylko względem pojazdów znajdujących się już na skrzyżowaniu, lecz także tych, jadących sąsiednim pasem. O ile skręt w prawo lub jazda na wprost prawym pasem ruchu jest manewrem stosunkowo łatwym, o tyle przejazd w każdym innym kierunku, a także na wprost pasem lewym niesie ze sobą znacznie większe ryzyko. Związane jest ono z wyjazdem ze skrzyżowania z pasa wewnętrznego i co za tym idzie koniecznością ustąpienia pierwszeństwa przejazdu pojazdom, które w tym samym czasie mogą się znaleźć na pasie zewnętrznym i z którymi nasz tor jazdy się krzyżuje. Aby móc wyjechać ze skrzyżowania w sposób bezpieczny, należy swój zamiar poprzedzić zasygnalizowaniem zjazdu prawym kierunkowskazem będąc na wysokości wjazdu poprzedzającego nasz wyjazd. Z formalno-prawnego punktu widzenia nie ma bezwzględnego obowiązku sygnalizowania zjazdu z ronda, gdyż nie jest to zmiana kierunku jazdy a jedynie zmiana kierunku ruchu. Jednak w określonych warunkach konieczność wykonania tej czynności może być podyktowana przepisem art. 3 w zakresie uczynienia go bardziej bezpiecznym. Sygnalizowanie wyjazdu ze skrzyżowania poinformuje innych kierujących o naszym zamiarze a także, co niezwykle istotne, również pieszych przechodzących przez jezdnię w którą chcemy wyjechać. Kierujący, zamierzający wjechać na skrzyżowanie z drogi w którą my wyjeżdżamy, także będzie doinformowany i dzięki temu usprawnimy ruch. Moim zdaniem, należy unikać zmiany pasa na płaszczyźnie skrzyżowania, jeśli nie jest to niezbędne, gdyż martwe pole podczas obserwacji otoczenia pojazdu poruszającego się po okręgu jest proporcjonalnie większe, niż podczas jazdy na wprost, a to oznacza jeszcze większe ryzyko związane ze zmianą pasa. Niestety zdarza się że niekiedy wręcz zmuszeni jesteśmy do zmiany pasa na skrzyżowaniu, a wynika to z mniejszej ilości pasów na jezdni wylotowej niż wokół wyspy.

Podsumowując, pamiętajmy zatem, aby podczas poruszania się po skrzyżowaniu o ruchu okrężnym stosować się do kilku podstawowych zasad:

określmy odpowiednio wcześnie zamierzony kierunek jazdy i dobierzmy właściwie pas ruchu;
zasygnalizujmy swoje zamiary poprzez właściwe użycie kierunkowskazu;
bacznie obserwujmy skrzyżowanie i jego otoczenie;
zmieniajmy pas tylko wtedy, gdy jest to konieczne;
bacznie obserwujmy pieszych znajdujących się w pobliżu jezdni, na którą zamierzamy wyjechać.
Pomimo wielu pozytywnych aspektów pod względem użytkowania kompaktowe skrzyżowania o ruchu okrężnym mają również swoje wady. Moim zdaniem znacznie lepszym rozwiązaniem odnoszącym się do skrzyżowań z ruchem okrężnym, rozwiązaniem szybszym i bezpieczniejszym są tak zwane ronda „turbinowe”. Ale to temat do kolejnych rozważań.



Mariusz Sztal, egzaminator w WORD w Warszawie.

Absolwent Wydziału Transportu radomskiej Politechniki, w latach 2004-2009 instruktor nauki jazdy, od 2009 roku egzaminator w WORD Warszawa. Idealista, pasjonat wszelkich zagadnień mających na celu poprawę Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego.


Może czas oddać prawo jazdy, bo stwarzasz realne zagrożenie jeżdżąc tak jak czerwony
Gdzie napisałem,że jeżdżę ja czerwony, skoro nie wiadomo skąd dokąd jedzie ?

Bardzo źle - pała z przepisów o ruchu drogowym.
Nie jesteś w stanie tego ocenić. :D
Poza tym poproszę przepisy, a nie jakieś rysuneczki bez podstaw prawnych.
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez tomekkoz » wtorek 03 marca 2015, 21:37

Makabra napisał(a):I jak sam podales przepis o sygnalizowaniu skrętów z wczesniejszych lat, i jak juz ustalilismy, skrętów się aktualnie nie sygnalizuje

Skrętu na posesję nie sygnalizujesz?
Poza tym, jedyna rzecz jaką ustaliliśmy na pewno to, że skręcanie to zmiana kierunku poruszania się (jazdy).
http://pl.m.wiktionary.org/wiki/skręcać
KIERUNEK JAZDY - pojęcie zbyt trudne i niezrozumiałe dla niektórych....
Naukę PoRD należy zacząć od przyswojenia podstawowych pojęć.
tomekkoz
 
Posty: 768
Dołączył(a): czwartek 23 października 2014, 21:43
Lokalizacja: Zabrze

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez szerszon » wtorek 03 marca 2015, 21:40

http://pl.m.wiktionary.org/wiki/skręcać
Kolejne źródło prawa. Zacznij w końcu poważniejsze materiały wrzucać.
Skrętu na posesję nie sygnalizujesz?

Sygnalizujesz na zakręcie ? :wink:
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez LeszkoII » wtorek 03 marca 2015, 21:44

Zarówno przykłady "rond-placów-zespołów skrzyżowań", jak też wklejki z zagranicznych stron internetowych mało(o ile niczego nie...) wnoszą do dyskusji. Jak pisałem wielokrotnie, taka taktyka wpisuje się w propagandę życzeniową. Były nawet "ciekawsze" wklejki oraz wpisy w tym temacie. Ciekawsze pod względem humorystycznym oczywiście. Obecnie to jest zaśmiecanie tematu (rysunkami, zerową acz powielaną wartością pseudo-informacyjną).

Dlatego proponowałem Prostowaczom, aby rozpoczęli czytanie tego tematu od początku, zanim cokolwiek napiszą(POWIELĄ....)

"Bo z klasycznego ronda(a co to jest? nie zdefiniowano w Ustawie PoRD) ... zawsze w prawo przy opuszczeniu skrzyżowania". Złóżcie interpelację obywatelską :) Robi się to w taki sposób, że piszecie do posła tekst, który on wklei... być może zmodyfikuje. I poczekamy na odpowiedź. Tylko ja już znam jednego, co obiecał wystosować takie pismo i podzielić się odpowiedzią. Chyba go olali....
"Specjalista to ktoś, kto wie wszystko o czymś i nie wie nic o czymkolwiek innym. W miarę postępów specjalizacji, to w końcu specjalista będzie to ktoś taki, kto wie wszystko o niczym i nie wie niczego o wszystkim" - śp. Józef Kossecki
Avatar użytkownika
LeszkoII
 
Posty: 7756
Dołączył(a): niedziela 07 października 2012, 13:53

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez Makabra » wtorek 03 marca 2015, 21:46

tomekkoz napisał(a):No popatrz, wszyscy widzą jezdnię i kierunek jazdy na rondzie: OSK, Policja, prowadzący programy telewizyjne, egzaminatorzy, tylko biedny szerszon nie widzi.

Ciekawe ze wszyscy producenci nawigacji od dawna na kazdym rondzie widza wszystkie kierunki i ludzie z takich nawigacji korzystają i nie ma problemów. Jesli skręt to to samo co zmiana kierunku jazdy, to po co zmiany w kodeksie?
Avatar użytkownika
Makabra
 
Posty: 2168
Dołączył(a): wtorek 19 maja 2009, 23:00

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez tomekkoz » wtorek 03 marca 2015, 21:48

szerszon napisał(a):
Może czas oddać prawo jazdy, bo stwarzasz realne zagrożenie jeżdżąc tak jak czerwony
Gdzie napisałem,że jeżdżę ja czerwony, skoro nie wiadomo skąd dokąd jedzie?

Jeździsz tak, to twoja szkoła, do tego uczysz nieboraki warszawskie w ten sposób jeździć. Potem powodują stłuczki, dostają mandaty i przeklinają ignoranta, który ich tak nauczył.
KIERUNEK JAZDY - pojęcie zbyt trudne i niezrozumiałe dla niektórych....
Naukę PoRD należy zacząć od przyswojenia podstawowych pojęć.
tomekkoz
 
Posty: 768
Dołączył(a): czwartek 23 października 2014, 21:43
Lokalizacja: Zabrze

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez szerszon » wtorek 03 marca 2015, 21:58

tomekkoz napisał(a):Jeździsz tak, to twoja szkoła, do tego uczysz nieboraki warszawskie w ten sposób jeździć. Potem powodują stłuczki, dostają mandaty i przeklinają ignoranta, który ich tak nauczył.

Fajnie, że usiłujesz przechylić szalę na swoją stronę argumentami nie do przebicia.
Widzisz gościu..co napiszesz po chwili jest odsyłane tam, gdzie powinno być od początku. Do kosza.
Teraz piszesz tylko i wyłącznie emocjonalnie..to jest mało profesjonalne. Dlatego nabijam się z ciebie jako egzaminatora nauki jazdy, ponieważ tylko taki pacjent może pisać to co ty piszesz.
Może jeszcze zrozumiesz, że taka osoba nie istnieje.
To cos podobnego do tytułowania ( przepraszam za wyrażenie) ciecia gospodarzem domu. :lol:
Dlatego nie zaśmiecaj forum wątpliwej jakości materiałami. Wrzucaj chociaz źródło, tłumaczenie ichniejszego PoRD czy coś w tym stylu.
Na razie nie odpowiedziałeś na postawione ci pytania.
Mam ubaw z twoich dwóch pasów zewnętrznych :lol: zadania nie umiałeś przepisać i nie umiesz zrozumieć co jest napisane w tekście, co ku twej "chwale" pokazałem.
Nie umiesz wskazać nakazu kierunku jazdy przy C-12.
Nie umiesz odpowiedzieć, czy mijając C-9 zmieniasz kierunek jazdy. Nie umiesz ustosunkować sie do postawy policjantki, aby za chwile powoływać się na policję. Przepraszam, ale policja już wielokrotnie podejmowała decyzje, które wprawiały wręcz w osłupienie.
Nie możesz zrozumieć czym jest skrzyżowanie, lansujesz teorię o jednokierunkowej jezdni...żart.
Nie umiesz odpowiedzieć na pytanie skąd jechał czerwony pojazd oraz nagrywający z filmiku, a wydajesz opinie. To też żart..z gatunku czarnego humoru.
Nie umiesz odpowiedzieć na pytanie, że jeśli skręt+zmiana kierunku jazdy , o sygnalizacji na zakręcie. Podobno zmieniasz kierunek jazdy :lol:
Uzbierało się trochę ...prawda ?
Możesz sobie ignorować. Świetny dowód na to, ze jedyne co powinieneś mieć wspólnego z ruchem okrężnym to kręcenie karuzeli.
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez tomekkoz » wtorek 03 marca 2015, 22:23

To wszystko to są twoje urojenia.
Na wszystkie pytania odpowiedzi padały już po kilka razy tyle, że jesteś tak ograniczoną osobą, że nic z tych odpowiedzi nie jesteś w stanie zrozumieć.

Twierdzenie, że prawidłowość jazdy czerwonego uzależniona jest od wlotu którym wjechał na rondo jest tak samo niedorzeczna jak to, że nadajesz się na instruktora nauki jazdy.
KIERUNEK JAZDY - pojęcie zbyt trudne i niezrozumiałe dla niektórych....
Naukę PoRD należy zacząć od przyswojenia podstawowych pojęć.
tomekkoz
 
Posty: 768
Dołączył(a): czwartek 23 października 2014, 21:43
Lokalizacja: Zabrze

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez szerszon » wtorek 03 marca 2015, 22:57

Na wszystkie pytania odpowiedzi padały
Tak ? :D
Pierwsze z brzegu. Wskaż, gdzie jest napisane o dwóch pasach zewnętrznych z czego się cieszyłeś ?
Twierdzenie, że prawidłowość jazdy czerwonego uzależniona jest od wlotu którym wjechał na rondo jest tak samo niedorzeczna
A może to reszta zawracała prawym pasem łamiąc przepisy ?
===================================
Czy ktoś mi może pomóc i dać namiary na odpowiedzi ? :D
Ostatnio zmieniony wtorek 03 marca 2015, 23:01 przez szerszon, łącznie zmieniany 1 raz
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Sytuacje na drodze

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości