STARYSZOFER napisał(a):Bzdura wynikająca z twojego permanentnego ignorowania §36.1
Warunkiem koniecznym jest to, aby na skrzyżowaniu ruch pojazdów odbywał się w jednym kierunku - wskazanym na znaku C-12.
Z reguły na skrzyżowaniach, które posiadają wyspę centralną, ruch wokół niej odbywa się w jednym kierunku. Wymusza to albo znak C-12 albo C-9 przy wyspie albo B-2 po jej lewej stronie. Tak ja na rys.,

Jeszcze raz powtarzam, że żaden przepis nie definiuje, czym jest SoRO. § 36 określa tylko sposób postępowania wobec znaku C-12 "Ruch okrężny", w żadnym razie nie definiuje skrzyżowania o ruchu okrężnym. Podobnie jak A-7 nie definiuje drogi podporządkowanej. Drogę podporządkowaną definiuje § 1 ust 2. pkt 2 rozporządzenia ws znaków i sygnałów. Gdyby prawodawca miał wolę zdefiniowania skrzyżowania o ruchu okrężnym tak, żeby odpowiadała twojemu rozumieniu, nic nie stoi na przeszkodzie aby do ust. 2 dopisać pkt 3 o następującej treści:
3) skrzyżowaniu o ruchu okrężnym - rozumie się przez to wyłącznie skrzyżowanie, o którym mowa w § 36 ust. 1.
STARYSZOFER napisał(a):zmiana kierunku przy opuszczaniu SoRO i brak zmiany kierunku w trakcie jazdy dookoła wyspy w kierunku wskazanym na znaku C-12.
To oczywiste że opuszczając SoRO opuszcza się obwiednię wyspy a skoro tak, to przywoływanie tutaj kierunku w jakim należy ją okrążać jako kierunek jazdy jest jest nieuzasadnione.
Podobnie zresztą nieuzasadnione jest traktowanie opuszczenia jezdni jednokierunkowej jako manewru zmiany kierunku jazdy - tego rzekomo wskazanego na strzałce D-3. Śmiech na sali.
Podobnie zresztą nieuzasadnione jest traktowanie opuszczania miejsca w okolicy wysepki (bądź innej przeszkody np. azylu dla pieszych) jako manewru zmiany kierunku jazdy - tego rzekomo wskazanego na strzałce C-9. Śmiech na sali.
Nie po to podzielono znaki kierunku na trzy grupy, żebyś błędnie interpretował wszystkie strzałki na tych znakach jako reprezentujące kierunek jazdy:
(a) direction to be followed (kierunek w jakim należy podążać)
(b) pass this side (omijanie z danej strony)
(c) compulosory roundabout (nakazany ruch okrężny)
Tylko grupa (a) dotyczy kierunku jazdy, i dlatego nie ma sprzeczności między C-12 a F-10 do skrętu w lewo albo między C-9 a P-8.
STARYSZOFER napisał(a):Gdybyś miał odrobinę wiedzy to wiedziałbyś, że strzałki P-8 oznaczają zezwolenie na ruch w kierunku wskazany strzałkami (§87.1) , identycznie jak znak C-12 (§36.1).
Nie rozśmieszaj mnie. Strzałki P-8 dotyczą kierunku jazdy z pasa ruchu (analogicznie do F-10), więc nie ma żadnej analogii do C-12. Jeszcze raz radzę: nie traktuj tekstów prawnych jak literaturę piękną - mimo że obydwa napisane są w j. polskim.
STARYSZOFER napisał(a):Trzeba być analfabetą językowym i kompletnym ignorantem przepisów, żeby tego nie rozumieć.
Ty tego nie rozumiesz, ale czytać potrafisz. Czytanie nie oznacza rozumienia, w szczególności czytanie przepisów nie oznacza ich zrozumienia.
STARYSZOFER napisał(a):W dyspozycji znaku zawarta jest definicja. To często spotykana praktyka w rozporządzeniu.
Skoro często spotykana praktyka, to podaj choć dwa przykłady. Zresztą nie ma o czym gadać.
STARYSZOFER napisał(a):Zwroty użyte w tekście prawnym mogą mieć swoiste znaczenie, odmienne od tego, jakie nadaje się danemu słowu w znaczeniu powszechnym, tylko wtedy, jeżeli szczególne znaczenie słowa zostało określone i zdefiniowane przez ustawodawcę
A widzisz, nawet nie rozumiesz czym jest wykładnia literalna. Stosowanie jej w tym przypadku prowadzi do sprzeczności a zakłada się spójność znaczeniową pojęć w danym systemie prawnym (np. gałęzi prawa o ruchu drogowym). Konieczna jest zatem wykładnia systemowa wobec analizowanego § 36, która pozwoli zrozumieć ten przepis tak, żeby nie kolidował z innymi normami postępowania (np. z P-8b, F-10).
STARYSZOFER napisał(a):Pojęcie kierunku nie zostało zdefiniowane przez ustawodawcę, a więc posługujemy się znaczeniem ogólnym tego słowa.
Na tej podstawie wyjdą ci bzdury, że C-9 wskazuje kierunek jazdy, D-3 wskazuje kierunek jazdy, T-18 wskazuje kierunek jazdy, to są wszystko bzdury w oparciu o powyższy cytat. Takimi bzdurami nas częstujesz, tylko że uparłeś się na C-12 a zazwyczaj cichutko siedzisz w innych sytuacjach zarzucając pisanie nie na temat

STARYSZOFER napisał(a):W przypadku pojazdu kierunek wskazany na znaku C-12 oznacza zatem kierunek jazdy.
A kierunek wskazany na C-9, D-3, D-5, T-18 to też kierunek jazdy?

Rozwalasz system, literalnie
STARYSZOFER napisał(a):Aha, czyli zaprzeczasz, że na skrzyżowaniu o ruchu okrężnym pojazdy jadą w kierunku wskazanym na znaku C-12.
Ignorowałbym, gdybym skręcał na SoRO w lewo okrążając wyspę z niedozwolonej strony.