Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć lub nie jeździć.

Tu możecie podzielić się uwagami lub wątpliwościami związanymi z poruszaniem się na drogach

Moderatorzy: dylek, ella, klebek

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez szoferemeryt » piątek 20 lutego 2015, 23:53

Pisze; wyjałowiona dyskusja itd.
Nic nie jest wyjałowione, to tylko kilku osobom z tego forum tak się wydaje, atakujecie każdego kto ma własny pogląd na skrzyżowanie z ruchem okrężnym, albo chociażby w minimum stopniu niezgodny z waszym jak dla mnie błędnym poglądem w samym założeniu.
Wmawiacie ludziom, że zjeżdżając z ronda obojętnie którym pasem ruchu, obojętnie czy zawracacie czy skręcacie w lewo nie używacie kierunkowskazu, a już najgorsze jest to że to wy macie pierwszeństwo przed kontynuującymi jazdę po obwiedni.
Słowo obwiednia może być używana tylko do ronda klasycznego. Ciekawe dlaczego tak walczycie z określeniem „rondo klasyczne”. Ja to wiem i wy też, ale nie chcecie przyznać że skrzyżowania o ruchu okrężnym są różne i zachowanie na nich jest odmienne, tak jak ich oznakowanie. A przecież oznakowanie oraz budowa skrzyżowania zezwala nam na określone zachowanie.
Czepacie się tego że prostuję skrzyżowanie o ruchu okrężnym, tyle że to nie prostowanie, tylko wskazanie, że ten konkretny typ skrzyżowania jest klasycznym rondem i chcecie czy nie chcecie na klasycznym rondzie poruszamy się po pasach ruchu i jadąc pasem ruchu jedziemy łukiem w lewo bez zmiany kierunku, a wyjeżdżając z wewnętrznego pasa, chcemy czy nie chcemy wjeżdżamy na sąsiedni pas ruchu co wiąże się z koniecznością włączenia kierunkowskazu prawego. Nie wszystkie SoRO są rondami i z takich np. turbinowych nie jesteśmy zobowiązani do włączania prawego kierunkowskazu przy wyjeździe. Skrzyżowania turbinowe są tak oznakowane, że przy wjeździe na nie wiemy którędy wyjedziemy.
Na klasycznym SoRO będę jeździć w koło i bez kierunkowskazu bo nigdzie PoRD nie zabrania mi tego.
Leszko;
Na dwa ostatnie zapytania racz sobie sam odpowiedzieć, przecież jesteś ‘guru”. Dlaczego to ja mam się tłumaczyć ze swoich poglądów a ty na pytanie odpowiadasz pytaniem?
Szerszon myśli że mnie zabrakło argumentów, to wam ich brakuje. Nie wiedząc co odpowiedzieć przytaczacie suche art, które mają się w konkretnych sytuacjach jak pięść do nosa.
Podając przepis 87.2 ze 170 zastanów się czym się różni zezwolenie od nakazu.
szoferemeryt
 
Posty: 1155
Dołączył(a): piątek 11 kwietnia 2014, 16:03

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez papadrive » sobota 21 lutego 2015, 00:33

szoferemeryt napisał(a):Wmawiacie ludziom, że zjeżdżając z ronda obojętnie którym pasem ruchu, obojętnie czy zawracacie czy skręcacie w lewo nie używacie kierunkowskazu, a już najgorsze jest to że to wy macie pierwszeństwo przed kontynuującymi jazdę po obwiedni.

Pomyliłeś, chyba, nasze wypowiedzi ze swoimi lub @tomkakoz, z może @szymona?
Słowo obwiednia może być używana tylko do ronda klasycznego. Ciekawe dlaczego tak walczycie z określeniem „rondo klasyczne”.

Ile razy trzeba do Ciebie pisać, że nie ma podziału na "klasyczne" i "nieklasyczne", albo jeszcze jakieś inne. Owszem, jest podział ze względu na wielkość, ale nie ma to wpływu na przepisy o RD.
Ja to wiem i wy też, ale nie chcecie przyznać że skrzyżowania o ruchu okrężnym są różne i zachowanie na nich jest odmienne, tak jak ich oznakowanie.

Oznakowanie SoRO jest jedno dla wszystkich, tego typu, skrzyżowań - C-12+A-7. Znaki poziome to tylko ułatwienie.
Skrzyżowania turbinowe są tak oznakowane, że przy wjeździe na nie wiemy którędy wyjedziemy.

A na "nieturbinowym" potrzebny GPS? :lol:
Na klasycznym SoRO będę jeździć w koło i bez kierunkowskazu bo nigdzie PoRD nie zabrania mi tego.

A na "nieklasycznym" co Ci zabrania?
Nie zawsze, jazda zgodna z przepisami, gwarantuje bezpieczeństwo na drodze.
papadrive
 
Posty: 1010
Dołączył(a): poniedziałek 02 grudnia 2013, 22:21

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez szoferemeryt » sobota 21 lutego 2015, 00:52

Papciu;
Czy przejazd przez SoRO oznkowanym tylko C-12 i A-7 różni sie od przejazdu przez skrzyżowanie oznakowanego na wlocie i samym skrzyżowaniu strzałkami?
Dla mnie tak, a dla ciebie, tego nie wiem. Nigdy jasno tego nie wyraziłeś.
szoferemeryt
 
Posty: 1155
Dołączył(a): piątek 11 kwietnia 2014, 16:03

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez tomekkoz » sobota 21 lutego 2015, 00:55

Papadrive, zapoznaj się z artukułami, napisanymi przez ekspertów od inżynierii ruchu, może w końcu do ciebie dotrze, że jest więcej niż jeden rodzaj rond i oznakowań na nich...
Na razie prezentujesz niebywałą ignorancję tematu:

http://edroga.pl/inzynieria-ruchu/ronda ... -i-1709729
http://edroga.pl/inzynieria-ruchu/ronda ... ii-1809736
http://edroga.pl/inzynieria-ruchu/ronda ... ii-2109753
KIERUNEK JAZDY - pojęcie zbyt trudne i niezrozumiałe dla niektórych....
Naukę PoRD należy zacząć od przyswojenia podstawowych pojęć.
tomekkoz
 
Posty: 768
Dołączył(a): czwartek 23 października 2014, 21:43
Lokalizacja: Zabrze

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez szerszon » sobota 21 lutego 2015, 09:25

szoferemeryt
atakujecie każdego kto ma własny pogląd na skrzyżowanie z ruchem okrężnym, albo chociażby w minimum stopniu niezgodny z waszym jak dla mnie błędnym poglądem w samym założeniu.

Ciężko przejść do porządku dziennego nad treścią pt C-12 nakazuje skręt w prawo.
Akceptować zmianę kierunku jazdy w lewo jako wjazd z prawym kierunkowskazem na pas wewnętrzny...itp
Wmawiacie ludziom, że zjeżdżając z ronda obojętnie którym pasem ruchu, obojętnie czy zawracacie czy skręcacie w lewo nie używacie kierunkowskazu, a już najgorsze jest to że to wy macie pierwszeństwo przed kontynuującymi jazdę po obwiedni.

Tyle stron dyskusji pooooszło się...a ten dalej nie zrozumiał.
Linkowałem artykuł co do jazdy i sygnalizacji ?
A dlaczego ma mieć pierwszeństwo ktoś , kto nie stosuje się do Art 22.2 i zawraca pasem zewnętrznym ?

Słowo obwiednia może być używana tylko do ronda klasycznego
Bo tobie się tak podoba ? A gdzie to takie obostrzenie ?

. Ja to wiem i wy też, ale nie chcecie przyznać że skrzyżowania o ruchu okrężnym są różne i zachowanie na nich jest odmienne, tak jak ich oznakowanie. A przecież oznakowanie oraz budowa skrzyżowania zezwala nam na określone zachowanie.
Bez C-12 też są "różne" :D
Czyli jak jedziesz drogą z kierunkiem jazdy na wprost
- fizycznie w linii prostej- bez kierunkowskazu
-fizycznie prowadzi łukiem-oczywiście z odpowiednim kierunkowskazem :lol: , przecież drogi są różne..nie chcesz tego przyznać..a my i wy ..wszyscy wiedzą.

Czepacie się tego że prostuję skrzyżowanie o ruchu okrężnym, tyle że to nie prostowanie
Ewidentne prostowanie i dzielenie manewru na podmanewry, a skrzyżowania na zespół skrzyżowań.
Dla prostowaczy jest to droga jednokierunkowa na obwiedni i cztery dochodzące...kompletny kretynizm i bawi mnie twoje rozdzieranie szat, że ten kretynizm nie jest akceptowalny.
Szerszon myśli że mnie zabrakło argumentów, to wam ich brakuje. Nie wiedząc co odpowiedzieć przytaczacie suche art, które mają się w konkretnych sytuacjach jak pięść do nosa.
Oczywiście,że nie masz argumentów, czego wyrazem jest ten twój przydługawy, bezsensowny post.Dalej nie wiem co z nakazem skrętu w prawo wyrażonym przez C-12
Wolę podać artykuł niż własne bezpodstawne przemyślenia, bo widać..problemem jest dopowiadanie sobie przez ciebie i resztę prostowaczy rond znaczeń, których nie ma w PoRD

===========================================

Czy przejazd przez SoRO oznkowanym tylko C-12 i A-7 różni sie od przejazdu przez skrzyżowanie oznakowanego na wlocie i samym skrzyżowaniu strzałkami?
Dla mnie tak,
Tylko w kwestii pierwszeństwa przejazdu, a nie kierunku jazdy.
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez tomekkoz » sobota 21 lutego 2015, 09:52

szerszon napisał(a):A dlaczego ma mieć pierwszeństwo ktoś , kto nie stosuje się do Art 22.2 i zawraca pasem zewnętrznym ?

A ten dalej swoje...
Moze byś w końcu zapoznał się z tym artykułem?
KIERUNEK JAZDY - pojęcie zbyt trudne i niezrozumiałe dla niektórych....
Naukę PoRD należy zacząć od przyswojenia podstawowych pojęć.
tomekkoz
 
Posty: 768
Dołączył(a): czwartek 23 października 2014, 21:43
Lokalizacja: Zabrze

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez Makabra » sobota 21 lutego 2015, 10:50

Szerszon a tak w życiu prywatnie to nie używasz tych zjazdowych prawych na małych rondach o jednym pasie ruchu?
Avatar użytkownika
Makabra
 
Posty: 2168
Dołączył(a): wtorek 19 maja 2009, 23:00

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez szerszon » sobota 21 lutego 2015, 12:21

tomekkoz napisał(a):
szerszon napisał(a):A dlaczego ma mieć pierwszeństwo ktoś , kto nie stosuje się do Art 22.2 i zawraca pasem zewnętrznym ?

A ten dalej swoje...
Moze byś w końcu zapoznał się z tym artykułem?
Tak, swoje..ponieważ ty chcesz jechać po jednym skrzyżowaniu jak po kilku. Jeśli zastosujesz sie do Art 22.2 przed wjechaniem na rondo to z automatu wiedziesz od lewej krawędzi na pas wewnętrzny. Takie trudne do zrozumienia ?
Wystarczy, że nie będziesz traktował wlotu jako oddzielnego skrzyżowania i nie będziesz prostował ronda.
Analogicznie wjeżdżając prawym pasem zgodnie z Art 22.2 jedziesz przez skrzyżowanie albo w prawo, albo na wprost.
Nie ma możliwości w takim układzie, aby jadący równolegle pasem wewnętrznym przy zjeździe zajechał komuś drogę. Wy sobie wymyśliliście jednokierunkową na obwiedni.
Również nie powinno być problemu z pojazdem, który ma zamiar wjechać z wlotu po naszej prawej, ponieważ będąc na rondzie mamy pierwszeństwo względem wjeżdżającego, który musi uważać, gdzie my jedziemy przed swoim wjazdem. Jeśli sie zastosuje to zdążymy dawno zmienić pas na zewnętrzny i zjechać przed nim zanim nastąpi możliwość kolizji.
Dlatego wasze pomysły z prostowaniem i tylko w prawo, a na rondzie nie da się w lewo to ..podsumowując..brednie..
Rozbijacie bezpodstawnie jedno skrzyżowanie na kilka tak jak szoferemeryt nie ma pojecia czym jest zawracanie.
Magluje teraz zezwolenie z nakazem kompletnie bez sensu,ponieważ wywołując paragraf 87.2 nadaremnie chciałem mu uświadomić powiązanie skrętu w lewo z zawracaniem, czego nie ma przy innych P-8x..ale mu nie zabronili i miszczu będzie teraz doszukiwał sie na poprawność zawracania ze środkowego bądź prawego pas..kompletna bzdura
==========================================
Makabra- oczywiście, że czasami sygnalizuje zjazd prawym kierunkowskazem.
Przecież wrzuciłem kilkukrotnie artykuł warszawskiego egzaminatora opisujący właściwe zachowanie na skrzyżowaniu o ruchu okrężnym. Wystarczy tylko przeczytać..niestety dla niektórych to ponadnormatywny wysiłek nie wspominając o zrozumieniu.
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez tomekkoz » sobota 21 lutego 2015, 12:45

szerszon napisał(a):Tak, swoje..ponieważ ty chcesz jechać po jednym skrzyżowaniu jak po kilku.

Przecież już ci udowodniłem, że z punktu widzenia Art.22 nie ma znaczenia czy to jedno, czy kilka skrzyżowań.

Szerszon jeździsz jak ten czerwony?
https://m.youtube.com/watch?v=iwGfdPSb9jY
KIERUNEK JAZDY - pojęcie zbyt trudne i niezrozumiałe dla niektórych....
Naukę PoRD należy zacząć od przyswojenia podstawowych pojęć.
tomekkoz
 
Posty: 768
Dołączył(a): czwartek 23 października 2014, 21:43
Lokalizacja: Zabrze

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez szerszon » sobota 21 lutego 2015, 15:17

Przecież już ci udowodniłem, że z punktu widzenia Art.22 nie ma znaczenia czy to jedno, czy kilka skrzyżowań.
A my dawno udowodniliśmy, że twój "dowód" nadaje się do......
Nie do pojęcia dla ciebie jest fakt, że jazda przez skrzyżowanie "prosto" nie jest jazdą tylko w linii prostej.
Dowodem na to są m.in ronda turbinowe, które zadają kłam m.in twojemu "dowodowi".
Usiłujesz wybrnąć z sytuacji twierdząc ,ze to "inne" skrzyżowanie.I na tych rondach C-12 nagle przestaje "działać" czyli nie wskazuje kierunku jazdy :lol:
Oczywiście jedyną podstawą do takiego twierdzenia jest tylko twoje "widzimisię", które na przestrzeni kilkunastu ostatnich stron nie posiada żadnych podstaw merytorycznych.
Przecież widać ,że skręcasz kierownicą :lol:
Szerszon jeździsz jak ten czerwony?
https://m.youtube.com/watch?v=iwGfdPSb9jY

Tu mamy świetny przykład twojego prostowania ronda. Oczywiście nie mamy żadnej informacji skąd dokąd jechał nagrywający i ten czerwony. Czyli traktujesz wyjazd jako osobne skrzyżowanie.
Co prawda znowu pokazujesz filmik z ronda lotniska, gdzie postawienie C-12 wprawia w zdumienie.
Mimo wszystko zachowanie czerwonego jest dalekie od BRD.
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez tomekkoz » sobota 21 lutego 2015, 16:15

szerszon napisał(a):Mimo wszystko zachowanie czerwonego jest dalekie od BRD.
Przecież to wypisz, wymaluj twoja szkoła jazdy. Tylko ty nawet prawego kierunkowskazu nie włączyłbyś... :lol: Jesteś niebezpieczny dla otoczenia na rondzie za kierownicą samochodu...

szerszon napisał(a):
Przecież już ci udowodniłem, że z punktu widzenia Art.22 nie ma znaczenia czy to jedno, czy kilka skrzyżowań.
A my dawno udowodniliśmy, że twój "dowód" nadaje się do......Nie do pojęcia dla ciebie jest fakt, że jazda przez skrzyżowanie "prosto" nie jest jazdą tylko w linii prostej.Dowodem na to są m.in ronda turbinowe, które zadają kłam m.in twojemu "dowodowi".Usiłujesz wybrnąć z sytuacji twierdząc ,ze to "inne" skrzyżowanie.I na tych rondach C-12 nagle przestaje "działać" czyli nie wskazuje kierunku jazdy :lol:
Nic takiego nigdy nie pisałem. To już twoje autorskie wymysły. Dowód był nie do obalenia, tylko wydaje ci się, że to zrobiłeś, bo jesteś noga z matmy i logiki.

szerszon napisał(a):
Szerszon jeździsz jak ten czerwony?
https://m.youtube.com/watch?v=iwGfdPSb9jY

Tu mamy świetny przykład twojego prostowania ronda. Oczywiście nie mamy żadnej informacji skąd dokąd jechał nagrywający i ten czerwony. Czyli traktujesz wyjazd jako osobne skrzyżowanie.
Kolejna bzdura. Nigdy wyjazdu z ronda nie traktowałem jako odrębnego skrzyżowania. Obowiązuje tutaj art.22, jak w każdym innym miejscu.
Czerwony nie może skręcać w prawo z lewego pasa. W przypadku kolizji byłby w 100% winny.

szerszon napisał(a):Co prawda znowu pokazujesz filmik z ronda lotniska, gdzie postawienie C-12 wprawia w zdumienie.

Tego typu rond w całej Europie jest na pęczki. W największe zdumienie to wprawia twoja nieznajomość przepisów!
KIERUNEK JAZDY - pojęcie zbyt trudne i niezrozumiałe dla niektórych....
Naukę PoRD należy zacząć od przyswojenia podstawowych pojęć.
tomekkoz
 
Posty: 768
Dołączył(a): czwartek 23 października 2014, 21:43
Lokalizacja: Zabrze

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez papadrive » sobota 21 lutego 2015, 20:24

tomekkoz napisał(a):Papadrive, zapoznaj się z artukułami, napisanymi przez ekspertów od inżynierii ruchu, może w końcu do ciebie dotrze, że jest więcej niż jeden rodzaj rond i oznakowań na nich...

Co wynika z polskich przepisów prawnych?

Określenie zasad oznakowania poszczególnych rodzajów skrzyżowań z wyspą centralną wymaga na początek przypomnienia podstawowych zapisów prawnych. Definicja ronda nie występuje w żadnym polskim akcie prawnym, ani w ustawie z 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym (Dz.U. z 2003 r. nr 58, poz.515), ani w rozporządzeniu Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z 2 marca 1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie, ale... nazwa rondo jest tam używana!
Termin ten pojawia się w rozdziale 13 rozporządzenia (zatytułowanym „Skrzyżowania i zjazdy”), gdzie zdefiniowano tylko dwa rodzaje skrzyżowań:
§55. 1. W celu określenia wymagań technicznych i użytkowych wprowadza się następujący podział skrzyżowań i zjazdów:

1) skrzyżowanie zwykłe - nie zawiera na żadnym wlocie wyspy dzielącej kierunki ruchu lub środkowego pasa dzielącego,
2) skrzyżowanie skanalizowane - zawiera co najmniej na jednym wlocie wyspę dzielącą lub środkowy pas dzielący; do skrzyżowań skanalizowanych zalicza się także ronda.
Z zestawienia powyższych zapisów ustawy i rozporządzenia wynika, że rondo to nic innego jak skrzyżowanie skanalizowane.

Jak widzisz, nie ma tu nic na temat różnorodności SoRO (rond). Jest podział na rodzaje skrzyżowań (nie tylko "rond"), lecz nie w aktach prawnych obowiązujących kierowców (UoRD, "170" i "220"). Wszelkie inne wytyczne/instrukcje/rozporządzenia kierowane do projektantów, budowniczych czy zarządców dróg nie są obowiązującą podstawą prawną dla kierujących.
Zauważ, że dla skrzyżowań "zwykłych" stosuje się różne oznakowanie w zależności od rodzaju lub budowy. Nawet na identycznie wyglądających skrzyżowaniach to oznakowanie może się różnić np. d A-5, A-6x po A-7, D-1.Dodatkowo istnieją odpowiednie, dodatkowe znaki (tabliczki). Tylko dziwnym zbiegiem okoliczności SoRO ma jedno oznaczenie dla wszystkich, tego typu, skrzyżowań. A-8 i C-12. Przypadek, czy niechlujstwo ustawodawcy?
Przecież to wypisz, wymaluj twoja szkoła jazdy. Tylko ty nawet prawego kierunkowskazu nie włączyłbyś...

Przed chwilą odpowiadał @Makabrze. Znów coś nie doczytałeś?
szoferemeryt napisał(a):Papciu;
Czy przejazd przez SoRO oznkowanym tylko C-12 i A-7 różni sie od przejazdu przez skrzyżowanie oznakowanego na wlocie i samym skrzyżowaniu strzałkami?
Dla mnie tak, a dla ciebie, tego nie wiem. Nigdy jasno tego nie wyraziłeś.

@Szerszon Ci odpowiedział. Ale jeśli Ci chodzi o SoRO (C-12+A7) ze strzałkami na wlotach i bez, to odpowiem tak: jeśli nie ma oznakowania poziomego, stosuję przepisy ogólne związane ze zmianą k.j. i sygnalizowania. Jeśli są znaki poziome i odpowiadające im pionowe, stosuję się do nich. Wszystko. Czy ta odpowiedź Cię zadowala, Szoferku?
PS. Słowo daję, ostatniego słowa nie napisałem w tonie ironii. 8)
Nie zawsze, jazda zgodna z przepisami, gwarantuje bezpieczeństwo na drodze.
papadrive
 
Posty: 1010
Dołączył(a): poniedziałek 02 grudnia 2013, 22:21

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez szerszon » sobota 21 lutego 2015, 21:30

papadrive napisał(a):Przed chwilą odpowiadał @Makabrze. Znów coś nie doczytałeś?
Tak czyta posty jak przepisy... :lol:
=============================================
tomekkoz
Przecież to wypisz, wymaluj twoja szkoła jazdy.

Oczywiście nic nie zrozumiałeś co napisałem wcześniej.
A napisałem...
Tu mamy świetny przykład twojego prostowania ronda. Oczywiście nie mamy żadnej informacji skąd dokąd jechał nagrywający i ten czerwony. Czyli traktujesz wyjazd jako osobne skrzyżowanie.

Czyli na jakiej podstawie twierdzisz, że to moja szkoła jazdy ?
I obrażasz sie , gdy zgodnie z prawdą piszę,ze jesteś trollem.Jesteś...w dodatku wyciągasz własne, niczym nie poparte wnioski...
.
Dowód był nie do obalenia, tylko wydaje ci się, że to zrobiłeś, bo jesteś noga z matmy i logiki.

No to stał sie cud...bo szybciutko z nim sie uporalismy, a ty zostałeś z ręką w nocniku..
Jeśli chodzi o logikę ..tu jesteś tuzem..widać po tym jak rozumiesz spójniki w języku prawnym :lol:
Co do matematyki...nie wiem na jakiej podstawie tak uważasz ?
Zlekceważyłem twój OT i zaproponowałem, abys sobie na paluszkach policzył...a rozwiązanie miałeś podać w dniu wczorajszym..tylko nikt ci nie odrobił pracy domowej. :lol:
A przedzierać sie przez te twoje wątpliwej jakości posty mi się nie chce..generalnie jesteś prostowaczem rond, ponieważ nie ogarniasz normalnego przejazdu przez skrzyżowanie i żeby jako tako dać sobie radę musisz "wyprostować". A jak wyprostujesz to nagle ci sie robi zawsze w prawo.
Kolejna bzdura. Nigdy wyjazdu z ronda nie traktowałem jako odrębnego skrzyżowania. Obowiązuje tutaj art.22, jak w każdym innym miejscu.
No to napisałeś po raz kolejny bzdurę. Przecież jadąc przez skrzyzowanie prosto ( ale nie w linii prostej) nie zmieniam kierunku jazdy, abym musiał stosować Art 22.2.
Jestem cały czas na tej samej drodze, która na obwiedni przecina się z poprzeczną, która też nie prowadzi w linni prostej.
Stosowanie Art 22.2 w tym przypadku jest pełnym obrazem prostowania ronda i traktowanie tego skrzyżowania jako pięciu dróg-obwiednia jako jednokierunkowa i cztery dochodzące :wink:
A w paragrafie 36 napisali o skrzyżowaniu( przecięciu się dróg, które stworzyły obwiednię) po którym poruszające pojazdy mają pierwszeństwo przed pojazdami wjeżdżającymi na to skrzyżowanie , a nie drogę jednokierunkową :lol:
Zastosuj sobie Art 22.2 na zakręcie lub w miejscu zastosowania tabliczki T-18 tak jak w "każdym innym miejscu" :lol:
Ale bekę mamy z ciebie , trollu...
Czerwony nie może skręcać w prawo z lewego pasa. W przypadku kolizji byłby w 100% winny.
Na rondzie by nie skręcał. Na tym"tworze" być może.Tylko co za artysta postawił tam C-12 ?

Tego typu rond w całej Europie jest na pęczki.
Byłeś ? Widziałeś ? :lol:
Dylek wrzucał ronda z Niemiec. Wystarczy Polska, gdzie takich rond lotnisk jest ułamek promila w porównaniu do całej pozostałej rzeszy.
I na podstawie paru gości, którzy nie mając większego pojęcia o oznakowaniu usiłujesz oprzeć sposób jazdy po rondach.
. W największe zdumienie to wprawia twoja nieznajomość przepisów!

Na tyle jest wystarczająca, że pozwala mi to ciebie, prostowaczu rond, w każdym momencie zapędzić w kozi róg :D I nie traktuję obwiedni jako jednokierunkowej i z ronda to nie zawsze w prawo :D
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez szoferemeryt » niedziela 22 lutego 2015, 01:33

@Szerszon Ci odpowiedział. Ale jeśli Ci chodzi o SoRO (C-12+A7) ze strzałkami na wlotach i bez, to odpowiem tak: jeśli nie ma oznakowania poziomego, stosuję przepisy ogólne związane ze zmianą k.j. i sygnalizowania. Jeśli są znaki poziome i odpowiadające im pionowe, stosuję się do nich. Wszystko. Czy ta odpowiedź Cię zadowala, Szoferku?

Z tego wynika że zgadzasz się z szerszonem. Tam gdzie są strzałki muszę jechać zgodnie z oznakowaniem, ale jak nie ma ich, to co, niewolno mi okrążyć SoRO pasem zewnętrznym? Nic i nikt mi tego nie zabroni. Wyraźnie pisze że „jazda z pasa ruchu na którym jest umieszczona”.
Czemu mam się gniewać o szoferka.
Z jednym stwierdzeniem muszę się zgodzić, że oznakowanie strzałkami stosowane jest po to by wskazać kierującemu pas ruchu do jazdy w określonym kierunku. Ale czy ja się tego wypieram, nie.
Szerszon uczepił się stwierdzenia, że wjeżdżając na klasyczne SoRO skręcam w prawo, przecież fizycznie tak to się odbywa, że C-12 nakazuje nam jazdę w prawo po obwiedni. Człowiek myślący zrozumie o co chodzi, ale czepliwy zaraz doszukuje się niewiadomy czego. Przecież używanie kierunkowskazu w lewo przy wjeździe na klasyczne SoRO jest co najmniej przedwczesne, gdyż w lewo nie można , a właśnie C-12 zabrania nam skrętu w lewo Włączenie kierunkowskazu jadąc wokół wyspy można zaakceptować, ale po co kierunkowskaz jak nie mamy innego sposobu jazdy po obwiedni?
szoferemeryt
 
Posty: 1155
Dołączył(a): piątek 11 kwietnia 2014, 16:03

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez szerszon » niedziela 22 lutego 2015, 10:31

Nic i nikt mi tego nie zabroni.

Art 22.2 ci zabrania, który ty dopiero chcesz stosować jadąc po obwiedni. I przy zjeździe.
Dlaczego nie chcesz stosować przy wjeździe ? Toż to tajemnica.. :lol:
Szerszon uczepił się stwierdzenia, że wjeżdżając na klasyczne SoRO skręcam w prawo, przecież fizycznie tak to się odbywa, że C-12 nakazuje nam jazdę w prawo po obwiedni.

Bo "widać" ? :lol: Ale zabawa...
Dziesiątki rond, gdzie fizycznie wjeżdżasz prosto, w linii prostej, a tobie " w prawo". :lol:
. Człowiek myślący zrozumie o co chodzi,
Raczej taka sierotka Marysia.."bo widać"
Gościu..kompletna kompromitacja.
. Przecież używanie kierunkowskazu w lewo przy wjeździe na klasyczne SoRO jest co najmniej przedwczesne, gdyż w lewo nie można , a właśnie C-12 zabrania nam skrętu w lewo
Gdzie jest napisane że C-12 zabrania w lewo ? :lol:
Jesteś typem człowieka, takiegoprostego, dla którego ruch kierownicą to zmiana kierunku jazdy i dalej amba..sygnalizuj na zakręcie "bo widać'
, ale po co kierunkowskaz jak nie mamy innego sposobu jazdy po obwiedni?

Jak potraktujesz rondo jako skrzyżowanie za pomoca którego zmienia sie kierunek jazdy to zrozumiesz. Jeśli dalej będziesz tarktował rondo jako połączenie pięciu dróg..nie zrozumiesz.
Zastanawiającym jest fakt, ze nagle strzałki kierunkowe zmieniają ci kierunek jazdy i sposób sygnalizowania. :lol:
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Sytuacje na drodze

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 78 gości