Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć lub nie jeździć.

Tu możecie podzielić się uwagami lub wątpliwościami związanymi z poruszaniem się na drogach

Moderatorzy: dylek, ella, klebek

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez tomekkoz » czwartek 19 lutego 2015, 18:27

LeszkoII napisał(a):Sygnalizatory kierunkowe S-3 nadające sygnały przeznaczone tylko dla pojazdów skręcających w lewo mogą nie być umieszczone po prawej stronie drogi. :mrgreen:

To tylko potwierdza to o czym mówię, bo przepis dotyczy także sygnalizatorów "dla zawracających" (skręcających w lewo o 180 stopni).
LeszkoII napisał(a): Zwracanie nie jest zmianą kierunku jazdy w lewo! Zawracanie jest zmianą kierunku jazdy na kierunek przeciwny względem wyjściowego, gdy skręcanie dotyczy jednej drogi.
Zgadza się. Kierunek zmienia się na przeciwny, ale sam napisałeś,gdy skręcanie dotyczy.
Można zawrócić, poprzez wykonanie jednego skrętu w lewo o 180 stopni, dwa razy skrętu w lewo po 90 stopni, na trzy razy razem z manewrem cofania, na jakimś placu czy parkingu można nawet zawrócić skręcając w prawo o 180 stopni.... Możliwości jest wiele.
KIERUNEK JAZDY - pojęcie zbyt trudne i niezrozumiałe dla niektórych....
Naukę PoRD należy zacząć od przyswojenia podstawowych pojęć.
tomekkoz
 
Posty: 768
Dołączył(a): czwartek 23 października 2014, 21:43
Lokalizacja: Zabrze

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez szerszon » czwartek 19 lutego 2015, 18:51

szoferemeryt napisał(a):
LeszkoII napisał(a):Sygnalizatory kierunkowe S-3 nadające sygnały przeznaczone tylko dla pojazdów skręcających w lewo

Czy aby na pewno!?
Czytaj do końca, bo znowu manipulujesz.

tomekkoz napisał(a):1.To tylko potwierdza to o czym mówię, bo przepis dotyczy także sygnalizatorów "dla zawracających" (skręcających w lewo o 180 stopni).
2.. Możliwości jest wiele.

1. Kiedy masz geometrię w szkole ?
2. A w którym miejscu kończy się w lewo o 78 stopni a zaczyna drugie lewo ?
dzieciaku ..przepraszam, ale do lekcji.
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez Kajto » czwartek 19 lutego 2015, 18:51

szerszon napisał(a):
Natomiast jezdnie tych dróg łączą się z jednokierunkową jezdnią biegnącą dookoła wyspy - na której ruch odbywa sie w jednym kierunku - wskazanym na znaku C-12.
To wynika z definicji §36.1.
Z paragrafu 36 wynika że obwiednia jest jednokierunkowa ?
Jest tam gdzieś napisane o jednym kierunku ? Zacytuj i wskaż.

Uważasz, że obwiednia rond jest dwukierunkowa?
Co do par. 36 to chyba umiesz czytać ze zrozumieniem? A może nie?
W końcu z zadaniem gimnazjalnym ci nie poszło....
Tomekkoz odpowiedział poprawnie, przynajmniej wiem z kim można prowadzić dyskusję na poziomie.
Przypominam:
Szef pyta jak chcesz zarabiać:
- Czy 2500 zł miesięcznie i podwyżka o 100 zł co miesiąc
- Czy 500 zł tygodniowo i podwyżka o 20 zł co tydzień.
Odpowiedz uzasadnij.
Masz okazję zabłysnąć.
Kajto
 
Posty: 81
Dołączył(a): poniedziałek 19 stycznia 2015, 20:30

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez szerszon » czwartek 19 lutego 2015, 18:58

Klonie..pisujesz sam do siebie :lol:
Uważasz, że obwiednia rond jest dwukierunkowa?
Jest powierzchnią skrzyżowania a jedyny kierunek o jakim można pisać to objeżdżanie wyspy zgodnie z ruchem prawostronnym, ponieważ do tego zmierza definicja C-12
Co do par. 36 to chyba umiesz czytać ze zrozumieniem? A może nie?

Coś o kierunku jazdy napisali ? Niesamowite... :lol:
W końcu z zadaniem gimnazjalnym ci nie poszło....
To zadanie jest na takim samym poziomie jak twoja znajomość PoRD. :D Napisałem dlaczego...
Tomekkoz odpowiedział poprawnie, przynajmniej wiem z kim można prowadzić dyskusję na poziomie.
Najlepiej na pw sobie możesz cukrzyć...
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez LeszkoII » czwartek 19 lutego 2015, 20:44

tomekkoz napisał(a):To tylko potwierdza to o czym mówię, bo przepis dotyczy także sygnalizatorów "dla zawracających" (skręcających w lewo o 180 stopni).
To jeszcze kilka cytatów na dobicie.
Rys. 4.2.6. Sygnalizator kierunkowy S-3 z sygnałami kierunkowymi do zawracania
A nie do skrętu w lewo o 180 stopni 8)
Rys. 4.2.5. Sygnalizator kierunkowy S-3 z sygnałami kierunkowymi na wprost i w lewo. Symbole strzałek obrócone o 90° w lewo oznaczają sygnały kierunkowe w lewo i do zawracania
Sygnały kierunkowe mają postać czarnej strzałki na polu czerwonym lub żółtym oraz zielonej strzałki na polu czarnym, skierowanej w kierunku jazdy.

A może zmiana kierunku jazdy to coś innego niż skręcanie?
Zastosowanie sygnału kierunkowego dla pojazdów skręcających w lewo jest obowiązkowe dla(...)
"Specjalista to ktoś, kto wie wszystko o czymś i nie wie nic o czymkolwiek innym. W miarę postępów specjalizacji, to w końcu specjalista będzie to ktoś taki, kto wie wszystko o niczym i nie wie niczego o wszystkim" - śp. Józef Kossecki
Avatar użytkownika
LeszkoII
 
Posty: 7756
Dołączył(a): niedziela 07 października 2012, 13:53

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez Makabra » czwartek 19 lutego 2015, 21:01

LeszkoII napisał(a):A może zmiana kierunku jazdy to coś innego niż skręcanie?


Jeśli skręcasz po łuku drogi to może być tylko zmiana azymutu geograficznego :mrgreen:
Avatar użytkownika
Makabra
 
Posty: 2168
Dołączył(a): wtorek 19 maja 2009, 23:00

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez disaster » czwartek 19 lutego 2015, 21:14

A co więcej ziemia jest okrągła, więc nawet jadąc prosto jedzie się po łuku :D:D
Ty masz rację, a ja mam karabin.
Avatar użytkownika
disaster
 
Posty: 937
Dołączył(a): wtorek 17 października 2006, 16:41

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez papadrive » czwartek 19 lutego 2015, 21:37

disaster napisał(a):A co więcej ziemia jest okrągła, więc nawet jadąc prosto jedzie się po łuku :D:D

Ale po łuku pionowym wypukłym. :wink: I zakaz wyprzedzania. :lol:
Nie zawsze, jazda zgodna z przepisami, gwarantuje bezpieczeństwo na drodze.
papadrive
 
Posty: 1010
Dołączył(a): poniedziałek 02 grudnia 2013, 22:21

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez LeszkoII » czwartek 19 lutego 2015, 21:55

Makabra napisał(a):Jeśli skręcasz po łuku drogi to może być tylko zmiana azymutu geograficznego
Skręt szosowy :D Nie o nim w Art. 22. mowa - z tym się na pewno zgadzamy. Nie bierzemy też pod uwagę skręcania wynikającego ze skręceń najpierw kierownicą, później kołami - w efekcie pojazdem - przy zmianie pasa ruchu.

Ale czy ma jakiś sens dowodzenie że liczba 1 jest większa od 0?
tomekkoz napisał(a):Leszko, ale po co ty to cytujesz? Przecież wszystko to jest zgodne z tym co piszę
Bardzo chciałbyś wyjść z twarzą? 8) To przestań prostować ronda. Wtedy nie będzie trzeba przypominać Ci różnicy pomiędzy zawracaniem a n-krotną zmianą kierunku jazdy w lewo o x stopni.
"Specjalista to ktoś, kto wie wszystko o czymś i nie wie nic o czymkolwiek innym. W miarę postępów specjalizacji, to w końcu specjalista będzie to ktoś taki, kto wie wszystko o niczym i nie wie niczego o wszystkim" - śp. Józef Kossecki
Avatar użytkownika
LeszkoII
 
Posty: 7756
Dołączył(a): niedziela 07 października 2012, 13:53

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez LeszkoII » piątek 20 lutego 2015, 10:11

tomekkoz napisał(a):Nigdy nie prostowałem ronda
Przez prostowanie ronda rozumiem filozofię rzekomo opartą o przepisy PoRD, której trzon stanowi pogląd, że jadąc wokół wyspy każdy pojazd porusza się na wprost "po łuku" a opuszczając rondo skręca w prawo. Z takiej tezy prostowacze wyprowadzają później wtórne wnioski, jakoby skręcanie w lewo lub zawracanie na SoRO nie miało miejsca. Podobnie z kwestią pierwszeństwa, które niby ma dotyczyć tylko relacji pojazd wjeżdżający - pojazd na skrzyżowaniu na zewnętrznym pasie ruchu.
Inne absurdy wykraczają poza tematykę związaną z SoRO, chociaż są nawet bardziej śmieszne od pierwotnych.

Jesteś prostowaczem rond i nie wstydź się tego :twisted:

P.S. A ja skoro teraz napiszę, że to mój 4000-czny post, mogę ujść za nabijacza postów i nie mam nic przeciwko takim ocenom 8)
"Specjalista to ktoś, kto wie wszystko o czymś i nie wie nic o czymkolwiek innym. W miarę postępów specjalizacji, to w końcu specjalista będzie to ktoś taki, kto wie wszystko o niczym i nie wie niczego o wszystkim" - śp. Józef Kossecki
Avatar użytkownika
LeszkoII
 
Posty: 7756
Dołączył(a): niedziela 07 października 2012, 13:53

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez Makabra » piątek 20 lutego 2015, 10:53

LeszkoII napisał(a):
tomekkoz napisał(a):Nigdy nie prostowałem ronda
Przez prostowanie ronda rozumiem filozofię rzekomo opartą o przepisy PoRD, której trzon stanowi pogląd, że jadąc wokół wyspy każdy pojazd porusza się na wprost "po łuku" a opuszczając rondo skręca w prawo.


Ja z tą filozofią też się ogólnie nie zgadzam, chociaż jedno rondo mi pod to podchodzi, ale to wina organizatora ruchu, ono ma taki kształt :D

https://www.google.pl/maps/@50.062115,1 ... !3e5?hl=pl

Nawet jest parking na tym rondzie :lol: Szerszon masz auta po lewej stronie zaparkowane :mrgreen: I do pod komisariatem Policji, nawet radiowóz stoi :mrgreen:
https://www.google.pl/maps/@50.06199,19 ... !2e0?hl=pl
Avatar użytkownika
Makabra
 
Posty: 2168
Dołączył(a): wtorek 19 maja 2009, 23:00

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez tomekkoz » piątek 20 lutego 2015, 10:59

LeszkoII napisał(a):Przez prostowanie ronda rozumiem filozofię rzekomo opartą o przepisy PoRD, której trzon stanowi pogląd, że jadąc wokół wyspy każdy pojazd porusza się na wprost "po łuku" a opuszczając rondo skręca w prawo.

Oczywiście, że jazda wokół wyspy nie stanowi zmiany kierunku jazdy.
Mówi o tym §36.1, i nie jest to żadna filozofia tylko czytanie przepisów ze zrozumieniem.
LeszkoII napisał(a):Z takiej tezy prostowacze wyprowadzają później wtórne wnioski, jakoby skręcanie w lewo nie miało miejsca.
Nie prostowacze, tylko ludzie rozumiejący przepisy.
KIERUNEK JAZDY - pojęcie zbyt trudne i niezrozumiałe dla niektórych....
Naukę PoRD należy zacząć od przyswojenia podstawowych pojęć.
tomekkoz
 
Posty: 768
Dołączył(a): czwartek 23 października 2014, 21:43
Lokalizacja: Zabrze

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez LeszkoII » piątek 20 lutego 2015, 11:24

tomekkoz napisał(a):Oczywiście, że jazda wokół wyspy nie stanowi zmiany kierunku jazdy.
Na prawdę tak mówi par. 36.1.? Może jeszcze pod nim kryje się gdzieś klasyfikacja rond (na 'klasyczne' i 'nieklasyczne') :hmm: Nie rozumiesz dyspozycji C-12, podchodzisz do niej z pozycji roszczeniowej a tymczasem prawda wygląda zgoła odmiennie. Na wlocie skrzyżowania umieszcza się znaki dotyczące kierunku jazdy - a takimi są choćby F-10, P-8. P-8b na wlocie oznacza, że z tego pasa należy skręcić w lewo, co zapewne wywołuje u Ciebie torsje, bo bardzo byś sobie życzył, żeby C-12 miało cokolwiek wspólnego z kierunkiem jazdy w sensie Art. 22. Problem w tym, że zajdzie wówczas sprzeczność. Wiem, Ty uznajesz, że wjazd na SoRO wiąże się ze zmianą kierunku jazdy w prawo (z dowolnego pasa na wlocie) - a tutaj proszę bardzo: strzałka w lewo :mrgreen:
I to Cię boli. To weź teraz coś na ból głowy, zanim znowu poczujesz się urażony i potargany przez emocje, za których nieregulaminową ekspresję na tym Forum łapiesz bany z niezwykłą wręcz prawidłowością statystyczną, raz na miesiąc.
"Specjalista to ktoś, kto wie wszystko o czymś i nie wie nic o czymkolwiek innym. W miarę postępów specjalizacji, to w końcu specjalista będzie to ktoś taki, kto wie wszystko o niczym i nie wie niczego o wszystkim" - śp. Józef Kossecki
Avatar użytkownika
LeszkoII
 
Posty: 7756
Dołączył(a): niedziela 07 października 2012, 13:53

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez tomekkoz » piątek 20 lutego 2015, 11:51

LeszkoII napisał(a):
tomekkoz napisał(a):Oczywiście, że jazda wokół wyspy nie stanowi zmiany kierunku jazdy.
Nie rozumiesz dyspozycji C-12, podchodzisz do niej z pozycji roszczeniowej a tymczasem prawda wygląda zgoła odmiennie. Na wlocie skrzyżowania umieszcza się znaki dotyczące kierunku jazdy - a takimi są choćby F-10, P-8. P-8b na wlocie oznacza, że z tego pasa należy skręcić w lewo, co zapewne wywołuje u Ciebie torsje, bo bardzo byś sobie życzył, żeby C-12 miało cokolwiek wspólnego z kierunkiem jazdy w sensie Art. 22. Problem w tym, że zajdzie wówczas sprzeczność.

Nie ma żadnej sprzeczności. Każde skrzyżowanie można dodatkowo skanalizować i zmodyfikować, liniami ciągłymi, znakami P-8, F-10, czy dodatkowymi wyspepkami.
I jazda po takich skrzyżowaniach nie budzi watpliwości.

Spór występuje, gdy rozmawiamy o skrzyżowaniach oznakowanych znakiem C-12, bez wyznaczonych pasów ruchu, lub z pasami wyznaczonymi dookoła wyspy, zgodnie ze znakiem C-12.
Treść §36.1 jest jasna i nie budząca watpliwości u każdego kto umie czytać ze zrozumieniem.

Wokół wyspy (na skrzyżowaniu) mamy jeden kierunek ruchu - wskazany na znaku C-12. Zatem jazda wokół wyspy nie stanowi zmiany kierunku.
Użycie lewego kierunkowskazu i zbliżanie do lewej krawędzi jest zatem bezzasadne.

Ty za to z wielkim uporem cały czas udajesz, że nie wiesz co w §36.1 paragrafie napisano.
A może faktycznie nie rozumiesz...
W końcu wielu ludzi ma problem z rozwiązaniem prostego zadania z gimnazjum, to o czym mówimy...
KIERUNEK JAZDY - pojęcie zbyt trudne i niezrozumiałe dla niektórych....
Naukę PoRD należy zacząć od przyswojenia podstawowych pojęć.
tomekkoz
 
Posty: 768
Dołączył(a): czwartek 23 października 2014, 21:43
Lokalizacja: Zabrze

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez szoferemeryt » piątek 20 lutego 2015, 12:15

LeszkoII napisał(a):Na wlocie skrzyżowania umieszcza się znaki dotyczące kierunku jazdy - a takimi są choćby F-10, P-8. P-8b na wlocie oznacza, że z tego pasa należy skręcić w lewo, co zapewne wywołuje u Ciebie torsje, bo bardzo byś sobie życzył, żeby C-12 miało cokolwiek wspólnego z kierunkiem jazdy w sensie Art. 22. Problem w tym, że zajdzie wówczas sprzeczność. Wiem, Ty uznajesz, że wjazd na SoRO wiąże się ze zmianą kierunku jazdy w prawo (z dowolnego pasa na wlocie) - a tutaj proszę bardzo: strzałka w lewo :mrgreen:
I to Cię boli.

Obrazek
Obrazek
Czy widzisz różnicę w oznakowaniu. Przecież to jest zgodne z Rozporządzeniem.
Na pierwszym obrazku jest typowe rondo z ruchem okrężnym, gdzie ruch odbywa się w koło wyspy. Po co sygnalizować jadąc obwiednią. Wymagana jest tylko sygnalizacja zjazdu z ronda lub zmiana pasa ruchu jeśli takie istnieją mimo nie wyznaczenia ich.
Drugi obrazek to też ruch okrężny tyle że może się obyć bez A-7 i C-12, gdyż funkcja ta jest zastąpiona sygnalizacja świetlną, a strzałka w lewo istnieje tylko by wskazać kierującym że z tego pasa ruchu można skręcić tylko w lewo lub zawrócić. Czy inne oznakowanie jest potrzebne poza tym które zostało zastosowane? Z całą pewnością nie. Każdy skręt wiąże się ze zmiana pasa ruchu. Czy potrzebne jest sygnalizowanie zjazdu z tego ronda, nie, bo i po co. I tu można stosować zasadę z lewego w lewo i zawrócić, ze środka na wprost, z prawego w prawo i na wprost.
I nic nikogo nie boli.
Czy jazda w okół wyspy jest dozwolona? TAK ale tylko w przypadku organizacji ruchu z pierwszego obrazka.
Drugi obrazek przedstawia zgoła odmienną organizacje ruchu nie zezwalającą na jazdę inna niż to określa oznakowanie.
Ostatnio zmieniony piątek 20 lutego 2015, 12:36 przez szoferemeryt, łącznie zmieniany 1 raz
szoferemeryt
 
Posty: 1155
Dołączył(a): piątek 11 kwietnia 2014, 16:03

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Sytuacje na drodze

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 27 gości