Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć lub nie jeździć.

Tu możecie podzielić się uwagami lub wątpliwościami związanymi z poruszaniem się na drogach

Moderatorzy: dylek, ella, klebek

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez Kajto » środa 18 lutego 2015, 14:43

LeszkoII napisał(a):
tomekkoz napisał(a):Natomiast jezdnie tych dróg łączą się z jednokierunkową jezdnią biegnącą dookoła wyspy - na której ruch odbywa sie w jednym kierunku - wskazanym na znaku C-12.
A ta jezdnia jednokierunkowa należy do drogi jednokierunkowej czy dwukierunkowej? I pamiętaj... że jezdnia sama z sobą nie może się połączyć :lol:

Jak to na skrzyżowaniu, pewnie należy do obydwu przecinajacych się dróg.

tomekkoz napisał(a):Krzyżują/przecianą/łączą się drogi. Natomiast jezdnie tych dróg łączą się z jednokierunkową jezdnią biegnącą dookoła wyspy - na której ruch odbywa sie w jednym kierunku - wskazanym na znaku C-12.
To wynika z definicji §36.1.

Nie licz na to, że wszyscy zrozumieją tę definicję. Swego czasu przeprowadzałem rekrutacje na różne stanowiska techniczne i nawet nie wiesz jak wielu ludzi nie potrafi czytać ze zrozumieniem, a z logicznym myśleniem to już całkiem kosmos.

Pamiętam jak kiedyś dałem takie proste zadanie na poziomie gimnazjum:
Szef pyta jak chcesz zarabiać:
- Czy 2500 miesięcznie i podwyżka o 100 co miesiąc
- Czy 500 tygodniowo i podwyżka o 20 co tydzień.
Mało kto umiał udzielić odpowiedzi z uzasadnieniem...
Kajto
 
Posty: 81
Dołączył(a): poniedziałek 19 stycznia 2015, 20:30

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez tomekkoz » środa 18 lutego 2015, 15:47

Przecież to proste. Ciekawe co by wybrał Szerszon albo Makabra... :lol:

papadrive napisał(a):
Cały czas piszę o klasycznych rondach i, że wszystko zależy od organizacji ruchu na danym rondzie. Za to ty próbujesz tu wciskać jazdę na jedno kopyto niezależnie od organizacji ruchu, co jest kardynalnym błędem.

A jeszcze jakie są? Klasyczne, nieklasyczne, pospolite czy wyjątkowe? Jest gdzieś taki podział?
Polecam artykuł:
http://edroga.pl/inzynieria-ruchu/ronda ... -i-1709729
http://edroga.pl/inzynieria-ruchu/ronda ... ii-1809736
http://edroga.pl/inzynieria-ruchu/ronda ... ii-2109753
Wszystkie 3 części do poczytania.
KIERUNEK JAZDY - pojęcie zbyt trudne i niezrozumiałe dla niektórych....
Naukę PoRD należy zacząć od przyswojenia podstawowych pojęć.
tomekkoz
 
Posty: 768
Dołączył(a): czwartek 23 października 2014, 21:43
Lokalizacja: Zabrze

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez Makabra » środa 18 lutego 2015, 18:46

tomekkoz napisał(a):Albo jeden kierunek, albo kilka kierunków i wtedy zmiana jednego kierunku na inny.
Skoro na C-12 mamy wskazany jeden kierunek, zatem nie ma mowy o zmianie kierunku dopóki poruszasz się dookoła wyspy.

To że masz jeden kierunek na C-12 to nie znaczy że nie jest to zmiana kierunku. Na znaku C-2 też masz jeden kierunek i jest to zmiana kierunku.

tomekkoz napisał(a):Oczywiście to zupełnie inna organizacja ruchu. Masz stosować się również do oznakowania poziomego, jeżeli takie jest.

Ale ja nie negowałem stosowania się do znaków poziomych, ale na niektórych rondach one nie występują i od razu zakładasz że wtedy wyjazd z ronda to z prawym kierunkowskazem.

tomekkoz napisał(a):Oczywiscie, że masz podział na różne skrzyżowania w PoRD. W rozporządzeniu "220" na schematach masz różnie oznakowane skrzyżowania i różnie oznakowane ronda.

Dz.U. 1997 Nr 98 poz. 602 i Dz.U. Nr 220 poz.2181 to są zupełnie dwie różne rzeczy. W PoRD nie masz rozróżnienia ronda na "klasyczne", "turbinowe", "jajowe", "ósemkowe" i inne.

tomekkoz napisał(a):Masz jechać zgodnie z organizacją ruchu występującą na danym skrzyżowaniu jednoczeście przestrzegając przepisów, w pierwszej kolejności znaków drogowych, w dalszej przepisów ogólnych jeżeli nie są z nimi sprzeczne (art. 5), a nie na jedno kopyto wszędzie tak samo, bo ci Szerszon tak powiedział...

A co mnie obchodzi to co szerszon pisze :lol: Ja z szerszonem autem nie jechałem nigdy i mi nic nie doradzał :mrgreen:

tomekkoz napisał(a): Przecież ja wcale nie twierdze, że na wszystkich rondach wyjeżdżamy z prawym kierunkowskazem.
Cały czas piszę o klasycznych rondach i, że wszystko zależy od organizacji ruchu na danym rondzie. Za to ty próbujesz tu wciskać jazdę na jedno kopyto niezależnie od organizacji ruchu, co jest kardynalnym błędem.


Ja nic nikomu nie wciskam. Nic bym się nie odzywał gdyby nie Twoje stwierdzenie, że z prawym kierunkowskazem z ronda klasycznego, bo tak jest w Art.22.5, które jest nietrafione. :spoko:
Avatar użytkownika
Makabra
 
Posty: 2168
Dołączył(a): wtorek 19 maja 2009, 23:00

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez tomekkoz » środa 18 lutego 2015, 22:31

Makabra napisał(a):To że masz jeden kierunek na C-12 to nie znaczy że nie jest to zmiana kierunku.

Zmiana kierunku oznacz, że muszą być co najmniej dwa kierunki (ten z którego zmieniasz i ten na który zmieniasz).
Natomiast § 36.1 mówi o jednym kierunku na skrzyżowaniu, zatem nie ma mowy o zmianie.

Makabra napisał(a):Na znaku C-2 też masz jeden kierunek i jest to zmiana kierunku.

Bo zmieniasz dotychczasowy kierunek na taki jak pokazano na znaku C-2.
Natomiast jak poruszasz się na rondzie dookoła wyspy to cały czas zachowujesz kierunek wskazany na znaku C-12.

Makabra napisał(a):Dz.U. 1997 Nr 98 poz. 602 i Dz.U. Nr 220 poz.2181 to są zupełnie dwie różne rzeczy. W PoRD nie masz rozróżnienia ronda na "klasyczne", "turbinowe", "jajowe", "ósemkowe" i inne.
W PoRD (Dz.U. 1997 Nr 98 poz. 602), nie ma też rozróżnienia znaków drogowych, a jednak wiesz że każdy znaczy coś innego i stosujesz się do nich?

tomekkoz napisał(a):Nic bym się nie odzywał gdyby nie Twoje stwierdzenie, że z prawym kierunkowskazem z ronda klasycznego, bo tak jest w Art.22.5 które jest nietrafione. :spoko:
Prawy kierunkowskaz z ronda klasycznego, wynika ze zmiany kierunku jazdy jaka wtedy następuje, w związku z artykułem 22.5 i §36.1.
KIERUNEK JAZDY - pojęcie zbyt trudne i niezrozumiałe dla niektórych....
Naukę PoRD należy zacząć od przyswojenia podstawowych pojęć.
tomekkoz
 
Posty: 768
Dołączył(a): czwartek 23 października 2014, 21:43
Lokalizacja: Zabrze

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez szerszon » środa 18 lutego 2015, 23:49

Kajto napisał(a):Po co mam sygnalizować niezgodnie z kodeksem, że mam zamiar zawrócić na rondzie?
Zgodnie z kodeksem, trzeba zasygnalizować zamiar zmiany kierunku jazdy przy opuszczaniu ronda.
To jest istotna informacja dla wjeżdżających na rondo.
Jak wykazałem lewy kierunkowskaz na rondzie jest bezużyteczny (oprócz sygn. zmiany pasa ruchu).

A gdzie jest napisane,ze sygnalizowanie przejazdu przez skrzyżowanie ze zmiana kierunku jazdy jest niezgodne z "kodeksem"? :wow:
A gdzie jest napisane ,ze zjazd z ronda trzeba sygnalizować jako zmianę kierunku jazdy ?
Gdzie cos wykazałeś ? Napisałeś tylko bzdurę właśnie wbrew Art 22.
Nie licz na to, że wszyscy zrozumieją tę definicję. Swego czasu przeprowadzałem rekrutacje na różne stanowiska techniczne i nawet nie wiesz jak wielu ludzi nie potrafi czytać ze zrozumieniem, a z logicznym myśleniem to już całkiem kosmos.
"Definicja" jest zrozumiała i dlatego mamy z niej bekę. :lol: Bo to jest autorska "definicja"

Natomiast jezdnie tych dróg łączą się z jednokierunkową jezdnią biegnącą dookoła wyspy - na której ruch odbywa sie w jednym kierunku - wskazanym na znaku C-12.
To wynika z definicji §36.1.
Z paragrafu 36 wynika że obwiednia jest jednokierunkowa ?
Jest tam gdzieś napisane o jednym kierunku ? Zacytuj i wskaż.
===================================================

szoferemeryt
Napisałem;

Trudno...to forum. Mozna pisać...niektórzy to robią z sensem. Bierz przykład.
To co z tym skrętem w prawo wskazanym na C-12 i wjazdem z prawym kierunkowskazem na pas wewnętrzny ? Bo zająłeś sie pyskowaniem, a odpowiedzi nie ma.

Ja o zawracaniu, a szerszon o skręcie w lewo.

Gdzie odpowiedź na zasadnicze zapytanie, wskazanie miejsca gdzie jest napisane w art.22.2 o zawracaniu.

Polecam paragraf 87.2 ze 170 :) może się domyślisz.Chyba że zawracasz z prawego pasa, ale w takim przypadku nie ma odpowiednika paragrafu 87.2 :lol:
Przecież z innego tematu wynikało, że dla ciebie zawracanie to dwa skręty w lewo..a teraz sie burzysz ? Nieoczekiwana zmiana stanowiska ? :lol:

I kto tu ma się uczyć PoRD?
Co to za instruktor co nie umie odpowiedzieć na zapytanie kursanta.

Przy tak opornym kursancie faktycznie można wpaść w depresję :D Zero kojarzenia i umiejętności powiązania tylko dwóch przepisów.
=================================================
tomekkoz

Albo jeden kierunek, albo kilka kierunków i wtedy zmiana jednego kierunku na inny.
Skoro na C-12 mamy wskazany jeden kierunek, zatem nie ma mowy o zmianie kierunku dopóki poruszasz się dookoła wyspy.
Ciekawe czy nadejdzie ta chwila, kiedy zatrybisz,ze C-12 nie ma nic współnego z kierunkiem jazdy.
Podawałem przykład z GB przy ruchu lewostronnym. Odbiło sie jak od ściany. :D

a nie na jedno kopyto wszędzie tak samo, bo ci Szerszon tak powiedział...

Ciekawe gdzie jest napisane, ze w zależności od kształtu wyspy i umiejscowienia wlotów zależna jest zmiana kierunku jazdy. Na razie to tylko twoje słowa...a kierunek jazdy na C-12 i jednokierunkowa to juz w ogóle cymes. :spoko:

Cały czas piszę o klasycznych rondach i, że wszystko zależy od organizacji ruchu na danym rondzie. Za to ty próbujesz tu wciskać jazdę na jedno kopyto niezależnie od organizacji ruchu, co jest kardynalnym błędem.
Organizacja jest jedna -masz przejechać obok wyspy z właściwej strony wskazanej na C-12..reszta to twoje "przemyślenia"

Prawy kierunkowskaz z ronda klasycznego, wynika ze zmiany kierunku jazdy jaka wtedy następuje, w związku z artykułem 22.5 i §36.1.
Zjazd ze skrzyżowania to zmiana kierunku jazdy ? Zawsze w prawo niezależnie od kierunku jazdy jaki faktycznie wykonujemy ? :spoko:
I jest to w Art 22.5 i paragrafie 36...niesamowite-może przykłady ?
Aha..i skoro tak sie upierasz,ze obwiednia to jednokierunkowa to czy moge zaparkować przy wyspie ?
Doczekam sie w końcu odpowiedzi ? :wink:
Ostatnio zmieniony środa 18 lutego 2015, 23:57 przez szerszon, łącznie zmieniany 1 raz
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez Makabra » środa 18 lutego 2015, 23:56

tomekkoz napisał(a):
Makabra napisał(a):To że masz jeden kierunek na C-12 to nie znaczy że nie jest to zmiana kierunku.

Zmiana kierunku oznacz, że muszą być co najmniej dwa kierunki (ten z którego zmieniasz i ten na który zmieniasz).
Natomiast § 36.1 mówi o jednym kierunku na skrzyżowaniu, zatem nie ma mowy o zmianie.
Makabra napisał(a):Na znaku C-2 też masz jeden kierunek i jest to zmiana kierunku.

Bo zmieniasz dotychczasowy kierunek na taki jak pokazano na znaku C-2.
Natomiast jak poruszasz się na rondzie dookoła wyspy to cały czas zachowujesz kierunek wskazany na znaku C-12.

Ale kierunek zgodny z C-12 jest to inny kierunek od tego który był przed skrzyżowaniem?

tomekkoz napisał(a):
Makabra napisał(a):Dz.U. 1997 Nr 98 poz. 602 i Dz.U. Nr 220 poz.2181 to są zupełnie dwie różne rzeczy. W PoRD nie masz rozróżnienia ronda na "klasyczne", "turbinowe", "jajowe", "ósemkowe" i inne.
W PoRD (Dz.U. 1997 Nr 98 poz. 602), nie ma też rozróżnienia znaków drogowych, a jednak wiesz że każdy znaczy coś innego i stosujesz się do nich?


Wynika to z Dz.U. 1997 Nr 98 poz. 602 Art.5.1



tomekkoz napisał(a):Nic bym się nie odzywał gdyby nie Twoje stwierdzenie, że z prawym kierunkowskazem z ronda klasycznego, bo tak jest w Art.22.5 które jest nietrafione. :spoko:
Prawy kierunkowskaz z ronda klasycznego, wynika ze zmiany kierunku jazdy jaka wtedy następuje, w związku z artykułem 22.5 i §36.1.[/quote]

https://www.youtube.com/watch?v=VS76cWlJ8F4
To jak masz skrzyżowanie ze znakiem C-12 i strzałkami P-8x na jezdni to do których znaków się stosujesz? Do pionowych czy do poziomych? Czy strzałki P-8x na skrzyżowaniu są ważniejsze od znaku C-12?
Avatar użytkownika
Makabra
 
Posty: 2168
Dołączył(a): wtorek 19 maja 2009, 23:00

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez tomekkoz » czwartek 19 lutego 2015, 01:05

Makabra napisał(a):Ale kierunek zgodny z C-12 jest to inny kierunek od tego który był przed skrzyżowaniem?
No przecież to oczywiste.
Makabra napisał(a):Wynika to z Dz.U. 1997 Nr 98 poz. 602 Art.5.1
W art 5.1 masz podane znaczenie poszczególnych znaków? A to ciekawe.
Konkludując, nie wszystko co się tyczy ruchu na dordze znajduje się w PORD, ale także w rozporzadzeniach towarzyszących - "170" i "220".
Makabra napisał(a):To jak masz skrzyżowanie ze znakiem C-12 i strzałkami P-8x na jezdni to do których znaków się stosujesz? Do pionowych czy do poziomych? Czy strzałki P-8x na skrzyżowaniu są ważniejsze od znaku C-12?
Jadę tak jak pozwala mi na to oznakowanie poziome i pionowe. (Strzałki P-8 i znaki F-10.
==============
Szerszon napisał(a):Ciekawe czy nadejdzie ta chwila, kiedy zatrybisz,ze C-12 nie ma nic współnego z kierunkiem jazdy.

Bo przecież po rondzie samochody nie jeżdżą .... tylko latają. Tak to na pewno jest kierunek lotu. :lol: :lol:

Zadanie rozwiązałeś,czy za trudne?
KIERUNEK JAZDY - pojęcie zbyt trudne i niezrozumiałe dla niektórych....
Naukę PoRD należy zacząć od przyswojenia podstawowych pojęć.
tomekkoz
 
Posty: 768
Dołączył(a): czwartek 23 października 2014, 21:43
Lokalizacja: Zabrze

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez szerszon » czwartek 19 lutego 2015, 01:11

No przecież to oczywiste.

Oczywiste tak, czy oczywiste nie ?
W art 5.1 masz podane znaczenie poszczególnych znaków? A to ciekawe.
Masz dyspozycję w Art 7, a 5 pokazuje wyższość znaków nad przepisami. I tyle wystarczy wiedzieć..bez twoich fantazji.
Jadę tak jak pozwala mi na to oznakowanie poziome i pionowe. (Strzałki P-8 i znaki F-10.
To oczywiste. Też wjeżdżasz z prawym kierunkowskazem na pas wewnętrzny jak szanowny szoferemeryt ?
Bo przecież po rondzie samochody nie jeżdżą .... tylko latają. Tak to na pewno jest kierunek lotu. :lol: :lol:

Zadanie rozwiązałeś,czy za trudne?
Jeżdżą..ale co ma wspólnego kierunek jazdy z C-12 ?
Pracy domowej za ciebie nie będę odrabiał..jutro najwyżej przylufisz z matmy. :lol:
Forum zadania z matematyki dla pierwszej klasy gimnazjum to nie tutaj.
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez szoferemeryt » czwartek 19 lutego 2015, 09:47

Szerszon;
Nie czatuj na czyjeś pomyłki słowne, albo że ktos nie cytuje dosłownie przepisu. Wiesz o co chodzi a czepiasz się słówek. To tylko wskazuje na że nie umiesz odpowiedzieć na konkrety.
Tak, napisałem
Pierwsza faza wjazdu na skrzyżowanie o ruchu okrężnym to skręt w prawo. Stosując się do zawczasu i wyraźnie sygnalizować zamiar zmiany kierunku jazdy powinno się włączyć prawy kierunkowskaz, tylko po co jak wiadomo, ze inaczej, czyli w lewo nie wolno bo C-12 nakazuje nam jazdę w prawo dookoła wyspy.
Będąc już na skrzyżowaniu (w ruchu okrężnym) jedziemy pasem ruchu więc po co sygnalizować zmianę czegokolwiek, jak nie zmieniamy pasa ruchu. Dopiero wyjeżdżając ze skrzyżowania zmuszeni jesteśmy skręcić w prawo, jeśli ktoś uparcie twierdzi że nie skreca w prawo to tak czy inaczej zmuszony jest do przecięcia prawego pasa ruchu, a w Art.22.4 pisze wyraźnie "na który zamierza wjechać" więc włączamy prawy kierunkowskaz, dlatego że skręcamy w prawo, a co najważniejsze opuszczamy zajmowany pras ruchu przecinając zewnętrzny pas wjeżdżamy na sąsiedni z jednoczesnym skrętem w prawo w drogę poprzeczną.
To tyle co do sygnalizowania zamiarów. Uprzedzając pomysłu kilku uczestników tego forum proszę nie mieszać skrzyżowań o ruchu okrężnym ze skrzyżowaniami turbinowymi lub tymi z sygnalizacją świetlną, gdyż zachowanie kierujących na każdym jest odmienne.

Ciekawe co zabrania skręcić w lewo i kontynuować jazdę po obwiedni w kierunku zgodnym z kierunkiem wskazówek zegara? Czy aby nie ten sam przepis, który nakazuje nam jazdę zgodną z wskazówkami zegara?

Następna sprawa to dlaczego nie wyjaśnisz co ma wspólnego P-8 do zawracania.
Zgodnie w twoją i s-ki interpretacją zawracanie to jeden manewr.
Nigdy nie wyprę się tego że moim zdaniem zawracanie to 2 skręty w lewo.
Zgodnie z tym, to ja mógłbym powoływać się na P-8 przy zawracaniu, ale nigdy ten co uważa zawracanie jako jeden manewr czyli ty nauczycielu od siedmiu boleści.
Polecam paragraf 87.2 ze 170

2. Strzałka kierunkowa zezwalająca na skręcanie
w lewo, umieszczona na skrajnym lewym pasie ruchu,
oznacza także zezwolenie na zawracanie, chyba że jest
to zabronione znakiem pionowym B-23 lub ruch jest
kierowany sygnalizatorem S-3.[/quote]
Czy ty szerson umiesz czytać ze zrozumieniem? Wydaje mi się, raczej jestem pewien, że nie!
Pisze jak byk!!!!!
umieszczona i zezwala nie nakazuje.
Zobacz przykład oznakowania z 220 rys.8.4.1 i 8.4.2
Są tylko C-12, A-7 , P-13.
Widzisz tu P-8. NIMA!!!!!!
szoferemeryt
 
Posty: 1155
Dołączył(a): piątek 11 kwietnia 2014, 16:03

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez szerszon » czwartek 19 lutego 2015, 10:21

Nie czatuj na czyjeś pomyłki słowne, albo że ktos nie cytuje dosłownie przepisu.
Pomyłki i brak dosłownego cytatuto małe piwo. Generalnie piszesz bzdury..no to jak z tym skrętem w prawo wynikającym z C-12 i wjazdem z prawym kierunkowskazem na pas wewnętrzny ?
Odpowiesz w końcu, czy będziesz się dziecinnie tłumaczył ?
Ciekawe co zabrania skręcić w lewo i kontynuować jazdę po obwiedni w kierunku zgodnym z kierunkiem wskazówek zegara? Czy aby nie ten sam przepis, który nakazuje nam jazdę zgodną z wskazówkami zegara?
Dyskutujemy o przepisach i to wymaga jednak troszkę staranniejszego wyrażania się. Nie jesteś na ławeczce pod blokiem.
Zabrania organizacja ruchu, gdzie jest napisane w jakim kierunku ruch się odbywa. I nic nie napisali, że jest to nakaz skrętu w prawo :lol:
Twoje potoczne i niechlujne słownictwo wprowadza wiele zamieszania. Tak samo jak pobieżne czytanie PoRD.
Następna sprawa to dlaczego nie wyjaśnisz co ma wspólnego P-8 do zawracania.

Ile razy jeszcze trzeba ci napisać np o paragrafie 87.2, znaku B-23 itp...?
Zgodnie w twoją i s-ki interpretacją zawracanie to jeden manewr.

Ta s-ka to PoRD. Przyklady przepisów powyżej...przypominam, nie jesteś w piaskownicy , aby sobie pisać "zakręcam" "wymiń go" ( chodzi o wyprzedzanie) itp...
Dlatego traktuje ciebie jako amatora..bardzo amatorskiego.

Nigdy nie wyprę się tego że moim zdaniem zawracanie to 2 skręty w lewo.

Ta załóż sobie bloga i tam wypisuj te rewelacje z wyraźnym zaznaczeniem, że to jest tylkoi wyłącznie twoja interpretacja. Na B-23 nie masz zakazu dwóch skrętów w lewo tylko zawracania. Na S-3 do zawracania nie masz kierunku "dwa skręty w lewo" tylko zawracanie. Dalej podawać..chyba bez sensu w twoim przypadku. Do tej pory nie zrozumiałeś i nie liczę na szybką poprawę.
ty nauczycielu od siedmiu boleści.
Prezentujesz zbyt niski poziom, aby to ocenić :D

umieszczona i zezwala nie nakazuje.
Pokazany przepis miał ci pokazać powiązanie manewru skrętu w lewo z zawracaniem i że nie ma czegoś takiego przy strzałkach na wprost i w prawo co dla ciebie jest takie oczywiste, "bo nie zabronili" :lol:
Nie odnosiłem sie do nakazu. Nie musi być dosłownie "nakazane" aby ciebie obowiązywało.
Tego nie jesteś w stanie pojąć.
Czyli na zakazie zawracania zawracasz, bo ty skręcasz tylko dwa razy w lewo :lol: :lol: :lol: ciebie nie dotyczy...
Zobacz przykład oznakowania z 220 rys.8.4.1 i 8.4.2
Są tylko C-12, A-7 , P-13.
Widzisz tu P-8. NIMA!!!!!!

Wielu innych oznaczeń nie ma. Polecam poczytać u źródła( cytowałem" kiedy używa sie strzałek kierunkowych :D . Wtedy , gdy takie osobniki jak ty mają problem z Art 22.2 :D
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez tomekkoz » czwartek 19 lutego 2015, 10:30

Na S-3 do zawracania nie masz kierunku "dwa skręty w lewo" tylko zawracanie.

Co ty za bzdury wypisujesz. Kiedy w końcu pojmiesz, że dwa skręty w lewo czy zawracanie to nie są kierunki tylko manewry.
Szerszon robisz tyle błędów logicznych w swoich postach, ze mam poważne watpliwości czy jesteś w stanie rozwiązać proste zadanie z gimnazjum, które dał Kajto.
Ja mu odpowiedziałem na priv co i jak i napisał, że dobrze.
A ty co byś wybrał? Pierwszą czy drugą opcję? Jak dobrze odpowiesz to dyskusja może mieć jakiś sens, inaczej szkoda czasu.

szoferemeryt napisał(a):Nigdy nie wyprę się tego że moim zdaniem zawracanie to 2 skręty w lewo.

Zawracanie, to menewr lub ciąg kilku manewrów w wyniku których zaczynasz poruszać się w kierunku z którego przyjechałeś.
Czasami mogą być to dwa skręty w lewo o 90stopni, czasami jeden skręt w lewo o 180 stopni, a czasami zespół kilku mamewrów jak np. zawracanie na trzy, czy zawracanie na rondzie.
KIERUNEK JAZDY - pojęcie zbyt trudne i niezrozumiałe dla niektórych....
Naukę PoRD należy zacząć od przyswojenia podstawowych pojęć.
tomekkoz
 
Posty: 768
Dołączył(a): czwartek 23 października 2014, 21:43
Lokalizacja: Zabrze

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez dylek » czwartek 19 lutego 2015, 10:46

tomekkoz napisał(a):
Na S-3 do zawracania nie masz kierunku "dwa skręty w lewo" tylko zawracanie.

Co ty za bzdury wypisujesz. Kiedy w końcu pojmiesz, że dwa skręty w lewo czy zawracanie to nie są kierunki tylko manewry.


Oooo widzę, że wynalazłeś nową definicję dla sygnalizatora S-3. :D
Od dzisiaj to nie jest sygnalizator kierunkowy (bo nie pokazuje dopuszczalnych kierunków), tylko sygnalizator manewrowy ? :mrgreen:
Pozdrawiam z prawego fotela "eLki" :D
Avatar użytkownika
dylek
Moderator
 
Posty: 4648
Dołączył(a): czwartek 01 marca 2007, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez szoferemeryt » czwartek 19 lutego 2015, 10:46

Co mogę powiedzieć po twoich ostatnich rewelacjach.
Jesteś zarozumialcem nie przyjmującym nic poza swoim widzi mi się.
W kwestii definicji skrzyżowania upierasz się jak ten przysłowiowy osioł, ale inne przepisy interpretujesz jak ci wygodnie. Wszystko można pominąć, wszystko można przekręcić, byle wyszło na twoje.
Co do bloga, po co mi swój jak mogę czytać inne. Całe szczęście że ty takowego nie założyłeś.
Wszyscy się mylą tylko ty jak Papież w kwestiach wiary, ty w PRD jesteś nieomylny.
Co do Rozporządzenia 220, ciekawe po co ono powstało?
Po to by pan szerson mógł sie nie zgodzić?
A może po to by stosować w praktyce!
szoferemeryt
 
Posty: 1155
Dołączył(a): piątek 11 kwietnia 2014, 16:03

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez szerszon » czwartek 19 lutego 2015, 11:00

szoferemeryt
nie interesują mnie twoje przemyślenia..dalekie od PoRD.
Jak widac niewiele masz do odparcia zarzutów. :D
Staram sie unikać w przeciwieństwie do ciebie osobistych wycieczek i inwektyw, ponieważ w sumie wszystko byłoby komplementem w świetle tego co wypisujesz. :D
tomekkoz
Ja mu odpowiedziałem na priv co i jak i napisał, że dobrze.
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
jesteście w tej samej klasie gimnazjum ? :wink:
Zawracanie, to menewr lub ciąg kilku manewrów w wyniku których zaczynasz poruszać się w kierunku z którego przyjechałeś.
Jakich manewrów ? :lol:
Jechałeś jedną drogą , skręciłeś w lewo na skrzyżowaniu, pojechałes z pół kilometra do następnego skrzyżowania i znowu skręciłeś w lewo i uważasz ,że to manewr zawracania opisany w PoRD ? :lol:
, czasami jeden skręt w lewo o 180 stopni,
:lol: :lol: :lol: :lol:
jedziesz w przeciwnym kierunku a okazuje się ,że to był skręt w lewo. :lol:
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez tomekkoz » czwartek 19 lutego 2015, 12:58

dylek napisał(a):Oooo widzę, że wynalazłeś nową definicję dla sygnalizatora S-3. :D
Od dzisiaj to nie jest sygnalizator kierunkowy (bo nie pokazuje dopuszczalnych kierunków), tylko sygnalizator manewrowy ? :mrgreen:
Nie wiem skąd taki wniosek.
Sygnalizator S-3 pokazuje właśnie kierunek w jakim dozwolona jest jazda, a nie dozwolony manewr, dlatego nazywa się kierunkowy.

SZERSZON==========
Niedługo twoje posty bedą składały się z samych głupich uśmieszków.
A zadania pewnie nawet nie wiesz jak ugryźć... bo cienko u ciebie z logiką...
Zadanie gimnazjalne cię przerosło?
szerszon napisał(a): Jakich manewrów ? :lol:
Jechałeś jedną drogą , skręciłeś w lewo na skrzyżowaniu, pojechałes z pół kilometra do następnego skrzyżowania i znowu skręciłeś w lewo i uważasz ,że to manewr zawracania opisany w PoRD ?
Akurat PoRD wspomina o zawracaniu w art 22.6, i chodzi o zawracanie w obrębie jednej drogi, (przy znaku b-23 - również) dlatego twój przykład nie jest dobry.
szerszon napisał(a): :lol: :lol: :lol: :lol:
jedziesz w przeciwnym kierunku a okazuje się ,że to był skręt w lewo. :lol:
No i mógł być. Zawrócenie w wyniku skrętu w lewo o 180 stopni. Nie rozumiem co cię dziwi.
KIERUNEK JAZDY - pojęcie zbyt trudne i niezrozumiałe dla niektórych....
Naukę PoRD należy zacząć od przyswojenia podstawowych pojęć.
tomekkoz
 
Posty: 768
Dołączył(a): czwartek 23 października 2014, 21:43
Lokalizacja: Zabrze

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Sytuacje na drodze

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 41 gości