Rondo Radom Kolizja

Tu możecie podzielić się uwagami lub wątpliwościami związanymi z poruszaniem się na drogach

Moderatorzy: dylek, ella, klebek

Re: Rondo Radom Kolizja

Postprzez dylek » niedziela 09 września 2012, 18:42

rusel - takie oznaczenie (strzałki) proponuję zgłosić do poprawienia, bo się ktoś tu niezłym polotem wykazał.
Gdyby np. egzaminator kazał mi tu zawracać, to ma gwarantowaną skargę na przebieg egzaminu :D
Pozdrawiam z prawego fotela "eLki" :D
Avatar użytkownika
dylek
Moderator
 
Posty: 4648
Dołączył(a): czwartek 01 marca 2007, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Re: Rondo Radom Kolizja

Postprzez oskbelfer » niedziela 09 września 2012, 19:47

dylek napisał(a):rusel - takie oznaczenie (strzałki) proponuję zgłosić do poprawienia, bo się ktoś tu niezłym polotem wykazał.
Gdyby np. egzaminator kazał mi tu zawracać, to ma gwarantowaną skargę na przebieg egzaminu :D


Jak sadzisz Dylek :) czy rusel i ja wydalibyśmy Ci polecenie do zawracania w takiej sytuacji :)?
sorry taki mamy klimat....sorry - na autostradach nie ma skrzyżowań, am sorry
N'attendez pas le Jugement dernier. Il a lieu tous les jours.
Avatar użytkownika
oskbelfer
 
Posty: 3596
Dołączył(a): czwartek 18 września 2008, 19:17
Lokalizacja: Polska

Re: Rondo Radom Kolizja

Postprzez Cyberix » niedziela 09 września 2012, 20:47

Ale dlaczego do poprawienia? A gdyby tam nie było C12? I zostałoby takie oznakowanie? To by było skrzyżowanie na którym nie można zawracać, więc teoretycznie z takim oznakowaniem jest to skrzyżowanie o ruchu okrężnym na którym nie można zawracać. Formalnie jest OK.

PS. Jak inaczej rozwiązalibyście zakaz zawracania na rondzie?
Cyberix
 
Posty: 2071
Dołączył(a): poniedziałek 22 lutego 2010, 19:49

Re: Rondo Radom Kolizja

Postprzez rusel » niedziela 09 września 2012, 21:59

jest to skrzyżowanie o ruchu okrężnym na którym nie można zawracać


a co z jazda wokol wyspy przeciez c12 mnie o tym informuje...nie ma w tym logiki
Avatar użytkownika
rusel
 
Posty: 4301
Dołączył(a): wtorek 25 listopada 2008, 11:16

Re: Rondo Radom Kolizja

Postprzez Cyberix » niedziela 09 września 2012, 23:17

a jak jedziesz na rondzie w prawo to też jedziesz dookoła wyspy i pokonujesz 360+90 stopni żeby skręcić w prawo? Czy też jedziesz tylko kawałeczek, przejeżdżasz 90 stopni i skręcasz?
Cyberix
 
Posty: 2071
Dołączył(a): poniedziałek 22 lutego 2010, 19:49

Re: Rondo Radom Kolizja

Postprzez rusel » poniedziałek 10 września 2012, 08:38

nie, taka forme przejazdu wybralem..nic mnie do tego nie zmusilo wiec nie mowimy tu o zamiarze tylko o mozliwosci jakie daje skrzyzowanie.

znaki f 10 stosujemy gdy "uczestnicy ruchu moga miec watpliwosci co do obowiazujacej organizacji ruchu np ze wzgledu na duza liczbe pasow ruchu"

"strzalki kierunkowe umieszcza sie przed skrzyzowaniami na ktorych rozklad kierunkow jazdy z poszczegolnych pasow ruchu jest niezgodny z zasada zezwalajaca na jazde na wprost z kazdego pasa lub gdy jest on zgodny ale uklad geometryczny albo warunki ruchu wymagaja wskazania kierunkow jazdy"

innymi slowy skrzyzowanie blednie oznakowane/przeoznakowane
Avatar użytkownika
rusel
 
Posty: 4301
Dołączył(a): wtorek 25 listopada 2008, 11:16

Re: Rondo Radom Kolizja

Postprzez maryann » poniedziałek 10 września 2012, 11:19

Cyberix napisał(a): A-7 i C-12 nakazuje ustępowanie pojazdowi będącemu na rondzie... wielu kierowców ustępuje nie tylko tym na rondzie ale tym zbliżającym się do ronda
Widzicie, jak tak lubię małymi kroczkami ustalać pojedyncze fakty. Powyżej czytamy i ja to podkreślę, że w odróżnieniu od innych skrzyżowań, na rondzie wyróżniamy fazę przebywania NA RONDZIE. O, zaraz się podniosą krzyki, że na każdym skrzyżowaniu przez jakiś czas się przebywa. Tutaj jest jednak troche inaczej, bo np. nie potrafię powiedzieć absolutnie skąd sie pojazd na rondzie wziął, a jedynie że na nim jest! Ale nie będe wskazywał więcej różnic, bo każdy je dostrzeże, a ci co nie chcą wskażą na podbieństwa... i staniemy na środkach zapominając o celu. Jednak podstawową różnicą jest wynikające z C12 zachowania NA TYM SKRZYŻOWANIU Z RUCHEM OKRĘŻNYM(jak sama nazwa wskazuje)- na tym on polega. W jaki sposób ten etap opisywać niby ma F11, szczególnie o takim wyglądzie?:
Obrazek
- i to pasem, który nie ma żadnego odgałęzienia w lewo?? Co więcej nie ma w ogóle żadnego odgałęzienia i jedyne co mogę zrobić to zjechać z tego pasa na sąsiedni pod ostrzejszym bądź łagodniejszym kątem? W końcu też taki F11 dla skrętu w lewo nakażą mi użycie lewego migacza. Jak to zrobić, by miało ono sens, a więc było "wyraźne"?
Tak, a potem mamym przyklad ronda, na którym niby nie wolno zawrócić.
Wnioski. Skoro mamy fazę "przebywania na rondzie, to wcześniej fazę wjeżdżania(też wymienioną w cytacie) na rondo- naturalnie potem opuszczania ronda. A wspaniałe gdzie indziej F10 i F11- której fazy mogą dotyczyć? No, na siłe można je ustawić i wtłoczyć. Ale za chwilę będzie pewnie kilka postów jak inaczej to rozumieć, może i tak samo- jedno wielkie zamieszanie, podczas gdy te znaki występują osobno nikt takiego problemu nie ma. Chyba, że ktoś je widzi i chce stosować nawet jak nie stoją ani nie wiszą...
falsum in uno falsum in toto
Avatar użytkownika
maryann
 
Posty: 3359
Dołączył(a): czwartek 22 lipca 2010, 09:38
Lokalizacja: Czechy k. Krakowa

Re: Rondo Radom Kolizja

Postprzez szymon1977 » wtorek 11 września 2012, 00:09

maryann napisał(a):...podstawową różnicą jest wynikające z C12 zachowania NA TYM SKRZYŻOWANIU Z RUCHEM OKRĘŻNYM(jak sama nazwa wskazuje)- na tym on polega. W jaki sposób ten etap opisywać niby ma F11, szczególnie o takim wyglądzie?
Strzałki F-10, F-11 oraz P-8 o jakimkolwiek wyglądzie umieszczone przed wjazdem na skrzyżowanie w bezpośredni sposób nie odnoszą się do zachowania na skrzyżowaniu. W pewien sposób porządkują tylko ruch na skrzyżowaniu zobowiązując zamierzających przez skrzyżowanie przejechać w lewo do zajęcia przed skrzyżowaniem lewego pasa, a zamierzających przez skrzyżowanie przejechać w prawo do zajęcia przed skrzyżowaniem prawego pasa, tym samym w znacznym stopniu wykluczając przecinanie się na skrzyżowaniu torów ruchu pojazdów przejeżdżających przez skrzyżowanie w lewo i w prawo a także jadących przez skrzyżowanie na wprost. Mam na myśli oczywiście "standardowo" oznakowane skrzyżowanie:
f-10-2.png
maryann napisał(a):W końcu też taki F11 dla skrętu w lewo nakażą mi użycie lewego migacza.
Strzałki umieszczone na jakimkolwiek znaku umieszczone przed wjazdem na skrzyżowanie w bezpośredni sposób nie odnoszą się także do sygnalizacji kierunkowskazem, która wynika z faktycznie wykonywanych podczas przejazdu przez skrzyżowanie zmian kierunku jazdy oraz zmian zajmowanego pasa ruchu i nie ma bezpośredniego związku z kierunkiem przejazdu przez skrzyżowanie.

Wniosek: ponieważ znak C-12 oraz umieszczone przed skrzyżowaniem strzałki F-10, F-11, P-8 opisują zupełnie co innego nie ma problemu aby przejechać przez klasyczne rondo zgodnie zarówno z C-12 jak i strzałkami. Pod warunkiem oczywiście, że Drogowcy znakując drogę wiedzieli co robią.
"Proszę podchodzić do wypowiedzi usera szymon1977 z dużą dozą wątpliwości i nieufności." - user Szerszon.
Avatar użytkownika
szymon1977
 
Posty: 6572
Dołączył(a): sobota 18 czerwca 2011, 22:06

Re: Rondo Radom Kolizja

Postprzez maryann » wtorek 11 września 2012, 10:30

Wcale nie tak rzadka sytuacja: z jakiegoś powodu zagapiłem się, czy pomyliłem, czy nie mogłem zjechać w wybranym kierunku- więc robię kółko dookoła rondla jeszcze raz. Czy nadal obowiązuje mnie F11 ustawiony przed rondem? Podejrzewam, że nie ma żadnych moralnych oporów, gdy robię to wewnętrznym pasem; ale powiedzmy zagapiłem się będąc na prawym... w myśl F11 muszę zjechać pierwszym zjazdem lub ostatnim uznanym za "na wprost". Tak wynika ze znaku. Ale na prawdę po to budowano ronda??? Czy C12 nie mówi, nie pozwala zazwyczaj na coś innego?
falsum in uno falsum in toto
Avatar użytkownika
maryann
 
Posty: 3359
Dołączył(a): czwartek 22 lipca 2010, 09:38
Lokalizacja: Czechy k. Krakowa

Re: Rondo Radom Kolizja

Postprzez Cyberix » środa 12 września 2012, 15:14

Wjeżdżam na skrzyżowanie prawym pasem, ojej zagapiłem się a chciałem skręcić w lewo. Czy mogę zatem wbrew ogólnym zasadom i wbrew znakowi f11 skręcić w lewo z prawego pasa?
Cyberix
 
Posty: 2071
Dołączył(a): poniedziałek 22 lutego 2010, 19:49

Re: Rondo Radom Kolizja

Postprzez maryann » środa 12 września 2012, 15:49

Cyberix napisał(a):Wjeżdżam na skrzyżowanie prawym pasem, ojej zagapiłem się a chciałem skręcić w lewo. Czy mogę zatem wbrew ogólnym zasadom i wbrew znakowi f11 skręcić w lewo z prawego pasa?
Czyli np. zjechać szóstym zjazdem, zamiast czwartym? Myślę, że tak.
falsum in uno falsum in toto
Avatar użytkownika
maryann
 
Posty: 3359
Dołączył(a): czwartek 22 lipca 2010, 09:38
Lokalizacja: Czechy k. Krakowa

Re: Rondo Radom Kolizja

Postprzez szymon1977 » czwartek 13 września 2012, 02:30

Cyberix napisał(a):Wjeżdżam na skrzyżowanie prawym pasem, ojej zagapiłem się a chciałem skręcić w lewo. Czy mogę zatem wbrew ogólnym zasadom i wbrew znakowi f11 skręcić w lewo z prawego pasa?
Myślę, że nie. Dostaniesz mandat za wjechanie na rondo niewłaściwym pasem, nie dostaniesz natomiast z jazdę przez skrzyżowanie prawym pasem wokół wyspy centralnej oraz zjazd ze skrzyżowania z prawego pasa (o ile oczywiście przez skrzyżowanie przejedziesz i zjedziesz zgodnie z przepisami i oznakowaniem).
"Proszę podchodzić do wypowiedzi usera szymon1977 z dużą dozą wątpliwości i nieufności." - user Szerszon.
Avatar użytkownika
szymon1977
 
Posty: 6572
Dołączył(a): sobota 18 czerwca 2011, 22:06

Re: Rondo Radom Kolizja

Postprzez Zonaimad » czwartek 13 września 2012, 05:29

A co, jak liczba strzałek na znaku nie zgadza się z liczbą wylotów z ronda? :D
Zonaimad
 
Posty: 964
Dołączył(a): czwartek 04 czerwca 2009, 18:48

Re: Rondo Radom Kolizja

Postprzez Cyberix » czwartek 13 września 2012, 10:25

Widzę, że część osób na problem z określeniem kierunku jazdy na strzałkach... co to jest jazda na wprost, co to jest skręcanie w prawo, a co to jest skręcanie w lewo (i wielokrotne skręcanie w lewo -> zawracanie)...

Co ciekawe, niektórzy ludzie dokonują dziwnej nadinterpretacji znaczenia znaku C-12 i fragmentu "ruch ruch odbywa się dookoła wyspy lub placu w kierunku wskazanym na znaku" tworząc niezrozumiałe teorie. Zgodnie z tymi teoriami, pojazd zmuszony jechać dookoła wyspy chcąc skręcić w prawo, musiałby to robić w ten sposób (linia niebieska):
Obrazek
Bowiem gdyby pojechał zgodnie z czerwoną linią, to przecież nie pojedzie dookoła wyspy! tylko obok...

Czego przykładem jest zachowanie idealnie zilustrowane http://www.tvp.pl/krakow/jedz-bezpieczn ... ch/8428999 (1 minuta, tłumaczenie kierowcy itd). Żenada. Cwaniactwo. Kompletnie niezrozumienia znaczenia znaków f11. Bezczelność.
Cyberix
 
Posty: 2071
Dołączył(a): poniedziałek 22 lutego 2010, 19:49

Re: Rondo Radom Kolizja

Postprzez maryann » czwartek 13 września 2012, 10:57

Cyberix napisał(a):Zgodnie z tymi teoriami, pojazd zmuszony jechać dookoła wyspy chcąc skręcić w prawo, musiałby to robić w ten sposób (linia niebieska)(...)Bowiem gdyby pojechał zgodnie z czerwoną linią, to przecież nie pojedzie dookoła wyspy!
Chciałbyś! Taki zarzut tworzą tylko Ci, którzy nie potrafią obronić swoich teorii, więc poniżają w swoich oczach i publicznie- teorie przeciwne.
Nigdy nigdzie nie pisałem, że dookoła, to ponad jeden, czy chociaż pół obiegu. Zawsze podkreślam, że dłuższy czy krótszy odcinek- ale zawsze musi to mieć charakter oddany słowem "dookoła", czy "wokół"(nie zawsze po okręgu, bo wyspa centralna nie zawsze jest okrągła). Nie może więc to być cięciwa, inna prosta styczna do krzywej czy jakaś jeszcze luźno trkatująca C12. Pasy biegną dookoła wyspy i jakimś fragmentem takiego pasa trzeba jechać.
falsum in uno falsum in toto
Avatar użytkownika
maryann
 
Posty: 3359
Dołączył(a): czwartek 22 lipca 2010, 09:38
Lokalizacja: Czechy k. Krakowa

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Sytuacje na drodze

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 53 gości