Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć lub nie jeździć.

Tu możecie podzielić się uwagami lub wątpliwościami związanymi z poruszaniem się na drogach

Moderatorzy: dylek, ella, klebek

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez LeszkoII » piątek 16 stycznia 2015, 13:46

tomekkoz napisał(a):
LeszkoII napisał(a):Kiedy wzbudzi się w Was refleksja o pytanie, dlaczego Czesi, Niemcy, Austriacy, Anglicy posiadają w swoim systemie prawnym zapisy szczególne odnośnie ruchu na rondach?

Zapewne po to, żeby takie szerszony, leszki i dylki nie mogli uprawiać swojej bezmyślnej "tfurczości". :lol:
A mogliby ją uprawiać bez stosownych przepisów szczególnych?
Jeśli tak - to znaczy, że postępowali zgodnie z ówczesnymi przepisami.
Jeśli nie - to znaczy, że nowe przepisy szczególne (dla rond) nie byłyby nikomu potrzebne.

Skoro za granicą taka potrzeba się zrodziła, to jest to bezpośredni dowód, że wcześniej prostowanie ronda wpisywało się w "...." twórczość poza bytem prawnym.
szoferemeryt napisał(a):Jak sobie nie dajecie rady to kierujecie dyskusję na inny tor. Brawo.
Może Ty zechcesz sensownie odnieść się do tego, po co w Niemczech zmienili przepisy skoro wg. was prostowanie ronda w tych przepisach już ponoć "siedziało" ?
"Specjalista to ktoś, kto wie wszystko o czymś i nie wie nic o czymkolwiek innym. W miarę postępów specjalizacji, to w końcu specjalista będzie to ktoś taki, kto wie wszystko o niczym i nie wie niczego o wszystkim" - śp. Józef Kossecki
Avatar użytkownika
LeszkoII
 
Posty: 7756
Dołączył(a): niedziela 07 października 2012, 13:53

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez tomekkoz » piątek 16 stycznia 2015, 14:14

LeszkoII napisał(a):
tomekkoz napisał(a):
LeszkoII napisał(a):Kiedy wzbudzi się w Was refleksja o pytanie, dlaczego Czesi, Niemcy, Austriacy, Anglicy posiadają w swoim systemie prawnym zapisy szczególne odnośnie ruchu na rondach?

Zapewne po to, żeby takie szerszony, leszki i dylki nie mogli uprawiać swojej bezmyślnej "tfurczości". :lol:
A mogliby ją uprawiać bez stosownych przepisów szczególnych?
Jeśli tak - to znaczy, że postępowali zgodnie z ówczesnymi przepisami.
Jeśli nie - to znaczy, że nowe przepisy szczególne (dla rond) nie byłyby nikomu potrzebne.

Skoro za granicą taka potrzeba się zrodziła, to jest to bezpośredni dowód, że wcześniej prostowanie ronda wpisywało się w "...." twórczość poza bytem prawnym.
szoferemeryt napisał(a):Jak sobie nie dajecie rady to kierujecie dyskusję na inny tor. Brawo.
Może Ty zechcesz sensownie odnieść się do tego, po co w Niemczech zmienili przepisy skoro wg. was prostowanie ronda w tych przepisach już ponoć "siedziało" ?

Zdumiewa mnie twoja bezmyślność.
Bez przepisów szczegółowych było jak w Polsce - znalazło się kilku Szerszonów , Dylków i Leszków, którzy wprowadzali zamieszanie, siali ferment i propagowali bezmyślne zachowania na rondach.
Ktoś w Niemczech powiedział basta, i specjalnie dla tych niekumatych, wprowadzono przepisy jak dla konia - napisane łopatologicznie.
W ten sposób wyeliminowano bezmyślną "tfurczość".
Czy w końcu dotarło?
KIERUNEK JAZDY - pojęcie zbyt trudne i niezrozumiałe dla niektórych....
Naukę PoRD należy zacząć od przyswojenia podstawowych pojęć.
tomekkoz
 
Posty: 768
Dołączył(a): czwartek 23 października 2014, 21:43
Lokalizacja: Zabrze

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez szerszon » piątek 16 stycznia 2015, 14:44

Właśnie po to wprowadzono, ponieważ okazało sie ,że proste jasne przepisy nie docierały.
Ale to tylko jest dowodem na to, ze bez tych przepisów jeździ sie tak jak na każdym innym skrzyżowaniu.
Dlatego zdumiewające jest, że usiłujecie lansować zachowania, które nie są zapisane w polskim PoRD.
Jest to też dowodem, ze twój angielski jest do bani, ponieważ opierając się tylko na KW nie byłoby potrzeby wprowadzać tych szczególnych przepisów.
To chyba zrozumiałe ?
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez LeszkoII » piątek 16 stycznia 2015, 15:35

tomekkoz napisał(a):Zdumiewa mnie twoja bezmyślność.
Z najszczersza wzajemnością... Bez wyrazów współczucia... :)
tomekkoz napisał(a):Bez przepisów szczegółowych było jak w Polsce - znalazło się kilku Szerszonów , Dylków i Leszków, którzy wprowadzali zamieszanie, siali ferment i propagowali bezmyślne zachowania na rondach.
Pseudoinformacyjny b..... W Niemczech ferment, gdzie Ordnung muss sein? Ferment wynika z nieznajomości przepisów, z niezrozumienia tych przepisów lub świadomego ich łamania ale TAKŻE z naginania prawa "umawiając się, że w Krakowie..." i pospolitego(zwłaszcza W Polsce) niechlujstwa.

Poza tym nie odpowiedziałeś na pytanie, tylko rozlałeś mleko w swoim stylu.
tomekkoz napisał(a):Ktoś w Niemczech powiedział basta, i specjalnie dla tych niekumatych, wprowadzono przepisy jak dla konia - napisane łopatologicznie.
Prawo napisane łopatologicznie? W takim razie - miłego kopania w prawie.
"Specjalista to ktoś, kto wie wszystko o czymś i nie wie nic o czymkolwiek innym. W miarę postępów specjalizacji, to w końcu specjalista będzie to ktoś taki, kto wie wszystko o niczym i nie wie niczego o wszystkim" - śp. Józef Kossecki
Avatar użytkownika
LeszkoII
 
Posty: 7756
Dołączył(a): niedziela 07 października 2012, 13:53

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez dylek » piątek 16 stycznia 2015, 19:10

tomekkoz napisał(a):Ktoś w Niemczech powiedział basta, i specjalnie dla tych niekumatych, wprowadzono przepisy jak dla konia - napisane łopatologicznie.
W ten sposób wyeliminowano bezmyślną "tfurczość".
Czy w końcu dotarło?


Mam wątpliwości, czyś ty widział choć jedno rondo niemieckie...
W Niemczech prace nad konstrukcją nowoczesnego ronda rozpoczęto w latach 80. ubiegłego stulecia. W 1993 roku rondo zostało ujęte w tamtejszych przepisach o ruchu drogowym. Dzisiaj są one standardowym rozwiązaniem na niemieckich drogach, a po ponad 20 latach doświadczeń w ich eksploatacji niepodważalny stał się fakt, że największy sukces odniosły małe kompaktowe ronda jednopasowe.

- W Niemczech planujemy ronda z dużą starannością i ostrożnością. Posługujemy się wytycznymi z 2006 roku*, które określają rodzaje rond stosowanych w praktyce oraz wskazują jak należy je projektować. Duże, wielopasowe ronda nie są wymienione w tym dokumencie, co oznacza, że nie należy ich budować – podkreśla prof. dr inż. Werner Brilon z Ruhr Universitat Bochum.

W praktyce niemieckiej przede wszystkim stosuje się: małe kompaktowe ronda jednopasowe o średnicy zewnętrznej od 26 do 40 m, mini ronda z przejezdną wyspą środkową o średnicy zewnętrznej od 13 do 25 m, ronda większe o średnicach 40-60 m z wlotami dwupasowymi dla samochodów osobowych wykorzystywanymi jako jednopasowe przez pojazdy ciężarowe.

Wielkie mi niemieckie osiągnięcie...budować ronda z jednym pasem wokół obwiedni i jeszcze łopatologicznie je objaśniać.
Mają w sumie rację - takie są najbezpieczniejsze, zatrzymanie na nim jest karygodne, brak lewego kierunkowskazu obleci, a prawy przed zjazdem pomoże.
W Niemczech rozpoczęto testy innych rozwiązań w zakresie dużych rond, w tym tzw. turbinowym. Takie bezprecedensowe i prototypowe rozwiązanie zrealizowano w Baden-Baden. Natężenie ruchu sięga tam 40 tys. pojazdów na dobę. Po Baden-Baden powstało jeszcze w Niemczech kolejnych 6 takich rozwiązań. - Turbinowe ronda już niedługo mają szansę być wprowadzone do niemieckiej praktyki projektowej – podkreśla prof. Brilon.

I się ichnie zasady dla rond rypną :P - takie są cudowne :D
Według wytycznych niemieckich oznakowane przejścia typu „zebra”, dające bezwględne pierwszeństwo pieszym, są lokalizowane na wszystkich dojazdach na skrzyżowania. Przejścia przez wloty i wyloty rond lokalizowane są 4-5 m od zewnętrznej krawędzi jezdni ronda.

Jak się to ma do wynalazków z wszelkiej maści rynków, placów, skwerków w PL, gdzie przejścia inteligenci smarują promieniście do środka wyspy ?
Małe rondo dwupasowe

- Małe rondo dwupasowe stosuje się wyłącznie ze względu na zachowanie przepustowości, a więc wówczas, kiedy okazuje się, że nie jest wystarczająca przepustowość osiągana na rondzie jednopasowym – zastrzega prof. Brilon.

Te rozwiązania są wprowadzane na obszarach zamiejskich bądź peryferyjnych podmiejskich. Szerokość jezdni ronda sięga 10 m i nie ma oznakowania pasów. Po jezdni ronda nie mogą poruszać się rowerzyści. Nie ma też przejść dla pieszych. Zjazdy z tego ronda są tylko jednopasowe. Natomiast wloty mogą być dwupasowe. - Jednak w Niemczech okazało się to bardzo niebezpieczne. Dwupasowe wloty są dopuszczalne tylko wówczas, kiedy wymagane jest zachowanie odpowiedniej przepustowości – podkreśla profesor.

Czaisz ? Wlot 2 pasowy w rondo tylko na wichurze, a i to sporadycznie, gdyż wg nich jest to niebezpieczne...
Porównujesz z polskimi rondami, czy już wymiękłeś ?
Przejedź z google-carem np jakiś Berlin czy inne miasto niemieckie - zobacz, czy gdzieś masz C-12 w miejscu opisanym jako Platz ?
Powszechnym jest tam stosowanie ustąp na wlotach i A-6 na obwiedni (czyli droga z pierwszeństwem zapetlona + skrzyzowania z podporządkowanymi wlotami). Oni rondo wokół placu "wyprostowali" odpowiednim oznaczeniem, wy chcecie to samo znaczenie przypisać znakowi C-12...porażka.

Chcesz wdrażać ich wytyczne dla małych popierdułek jednopasowych (którymi to wytycznymi już się Niemcy dławią) do naszej infrastruktury ? Śmierdzi dyletanctwem i ignorancją...
Pozdrawiam z prawego fotela "eLki" :D
Avatar użytkownika
dylek
Moderator
 
Posty: 4648
Dołączył(a): czwartek 01 marca 2007, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez szerszon » piątek 16 stycznia 2015, 20:09

O kurde szerszon szachista.
Poważne argumenta podaje:
Słoma w bytach !!!!
Adekwatne do kontrrozmówcy. Jakbyś miał wątpliwości polecam zajrzeć do księgi banów :D
Szanowny user od dłuższego czasu nie podaje żadnych argumentów.
Specjalisto od słomy.
W art 22 który mówi o zajmowaniu pozycji do skrętu nie ma pół słowa o skrzyżowaniu.

Szanowny klonie ! Oddział dotyczy zmiany kierunku jazdy.
Tak jak pisałem wcześniej nie wymagaj, aby w każdym ustępie czy punkcie wymieniali ci wszystkie miejsca, gdzie możesz zmienić kierunek jazdy.
Czy na skrzyżowaniu nie można zmienić kierunku jazdy ? Czy w takim układzie Art 22.2 nie dotyczy skrzyżowania ?
Gdzie tu mowa o sumie skrętów na rondzie, rondo to jedno skrzyżowanie - prawda ale to nie ma najmniejszego znaczenia dla art 22 !!!
Nie wiem, gdzie tu mowa o sumie skrętów. Zapytaj sie zwolenników prostowania ronda i czterech skrzyżowań.
I na jakiej podstawie twierdzisz, że Art 22.2 nie dotyczy skrzyżowania ? Czy skręcając w lewo lub w prawo nie zmieniam kierunku jazdy ? Zadziwiające...
To tylko szerszon i spółka wymyślili że rondo jest identyczne z "normalnym" skrzyżowaniem.
A to na innym skrzyżowaniu jest inne lewo lub inne prawo ?
Właśnie ideą strzałek kierunkowych było "wyjaśnienie" prostowaczom rond, że nie jest tak jak sie wam wydaje bo widać. :D
W Niemczech wprowadzono przepis że wjeżdżając na rondo nie sygnalizujemy - no bo u nich musi być porządek.
Myślenie a porządek to dwie różne sprawy.

Tak koziołku matołku do Pacanowa wracaj.
Uwielbiam, jak "przeciwnik" ucieka sie do inwektyw. :D Brakuje argumentów. Ta nerwowość jest spowodowana tym, ze czaisz bazę, że grunt ucieka spod nóg :spoko:
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez papadrive » piątek 16 stycznia 2015, 20:37

Z tą jednakową interpretacją przepisów dotyczących rond, nie jest tak, jak piszą niektórzy.
We Włoszech, jadącego zewnętrznym wokół wyspy, strąbią. Ale w Italii wszyscy trąbią na wszystkich. :lol: Na Wyspach też nakazują sygnalizować zmianę k.j. na rondzie i zajmować odpowiedni pas, wjeżdżając na nie. Ale tam wogóle jeżdżą na opak. :wink: W Paryżu pod Łukiem Triumfalnym obowiązuje "prawo wolnej przestrzeni". Kto ma, choćby z pół metra wolego przed maską - jedzie. I jakoś posuwają się do przodu nie zważając nawet na to, że przecinają siedem ( :?: ) pasów podczas zjazdu. Ale to Francja - elegancja. :|
Na koniec USA. Tam jest tak, jak u nas, a wręcz zmiana pasa z wewnętrznego na zewnętrzny, podczas zjazdu, jest zabroniona.
Można jeszcze szukać tak w innych krajach i sprzeczać się, gdzie jeżdżą prawidłowo.
Ale, w rzeczy samej, co mnie obchodzi, jak jest za granicą? :?:
Nie zawsze, jazda zgodna z przepisami, gwarantuje bezpieczeństwo na drodze.
papadrive
 
Posty: 1010
Dołączył(a): poniedziałek 02 grudnia 2013, 22:21

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez LeszkoII » piątek 16 stycznia 2015, 21:10

Jurek7 napisał(a):W art 22 który mówi o zajmowaniu pozycji do skrętu nie ma pół słowa o skrzyżowaniu.
Ani o zakrętach na drodze. Co do zasady, skrzyżowanie należy traktować jako JEDNO miejsce przecinania się kierunków ruchu. Wynika to z Art. 25.1 oraz 25.3.. Skupianie się na samym Art. 22. - a właściwe jedynie na jego literalnym brzmieniu bez odniesienia praktycznego i teoretycznego względem pozostałych przepisów PoRD na temat kierunku jazdy, to zachowanie podobne do pisania matury z Pana Tadeusza znając jedynie Inwokację.
Tutaj żadne słowniki nie pomogą i nie wyjaśnią, o co w Art. 22. (w "Inwokacji" - co do analogii) chodzi. Wszak Ustawa PoRD to całokształt a nie wybiórcze przepisy bez związku pomiędzy nimi (...i jeszcze bardziej wybiórcze ich interpretacje).
"Specjalista to ktoś, kto wie wszystko o czymś i nie wie nic o czymkolwiek innym. W miarę postępów specjalizacji, to w końcu specjalista będzie to ktoś taki, kto wie wszystko o niczym i nie wie niczego o wszystkim" - śp. Józef Kossecki
Avatar użytkownika
LeszkoII
 
Posty: 7756
Dołączył(a): niedziela 07 października 2012, 13:53

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez szerszon » piątek 16 stycznia 2015, 21:44

Kierujący pojazdem członowym
Przecież jest to oczywiste i nikt tu tego nie podważał.
Ale musisz się posuwać do wyjątków, które tylko potwierdzają regułę. :D
Natomiast przy zwykłej osobówce nawet nie masz szansy zasłaniać się gabarytami.
Skręt w lewo na rondzie wymaga jednak trochę ogarnięcia i bystrości. Nie dziwię się,że tak sie przed tym bronisz :wink:
Przypomina mi to panią leżącą na przedniej szybie lub kapelusznika jadącego 30 km/h poza OZ na lewym pasie "bo będzie skręcał w lewo"...za 10 kilometrów.
Mniej więcej podobny poziom umiejętności.
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez szerszon » piątek 16 stycznia 2015, 22:44

Wystarczy Art 22.2 znaki F-10 i P-8x

http://goo.gl/maps/Q8hL1

i tyle twojego szumienia :D
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez papadrive » piątek 16 stycznia 2015, 22:45

Jurek7 napisał(a):Gościu, wyznaczonym pasem możesz jechać. Naprawdę możesz jechać.

Bo Ty na to pozwalasz? Dziękuję, nie skorzystam. Przez prawie 40 lat nie korzystałem z prawego (zewnętrznego) do jazdy w lewo, czy zawracania, to niech tak pozostanie. Na odwyk już za późno. :?
Nie zawsze, jazda zgodna z przepisami, gwarantuje bezpieczeństwo na drodze.
papadrive
 
Posty: 1010
Dołączył(a): poniedziałek 02 grudnia 2013, 22:21

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez LeszkoII » piątek 16 stycznia 2015, 23:30

szerszon napisał(a):Wystarczy Art 22.2 znaki F-10 i P-8x
...dlatego nie są potrzebne żadne zmiany w PoRD a jedynie użycie F-10 zgodnie z wytycznymi i analizami brd organizatora ruchu (obiektywnego!)
"Specjalista to ktoś, kto wie wszystko o czymś i nie wie nic o czymkolwiek innym. W miarę postępów specjalizacji, to w końcu specjalista będzie to ktoś taki, kto wie wszystko o niczym i nie wie niczego o wszystkim" - śp. Józef Kossecki
Avatar użytkownika
LeszkoII
 
Posty: 7756
Dołączył(a): niedziela 07 października 2012, 13:53

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez tomekkoz » piątek 16 stycznia 2015, 23:44

szerszon napisał(a):Właśnie po to wprowadzono, ponieważ okazało sie ,że proste jasne przepisy nie docierały.

No właśnie po to wprowadzono przpisy w 100% zgodne z moimi poglądami, żeby takich chłopskich filozofów jak ty do których dotychczasowe przepisy nie docierały przymknąć.
Spytaj się KS -Ridera czy w Niemczech ten który łamie przepisy i zjeżdża z wewnętrznego ma pierwszeństwo nad prawidłowo jadącym swoim pasem ruchu.

Niemcy to nie BurkinaFaso, żeby wcielać w życie idiotyzmy niewydarzonych reformatorów typu Szerszon czy Leszko...
KIERUNEK JAZDY - pojęcie zbyt trudne i niezrozumiałe dla niektórych....
Naukę PoRD należy zacząć od przyswojenia podstawowych pojęć.
tomekkoz
 
Posty: 768
Dołączył(a): czwartek 23 października 2014, 21:43
Lokalizacja: Zabrze

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez szerszon » piątek 16 stycznia 2015, 23:52

No właśnie po to wprowadzono przpisy w 100% zgodne z moimi poglądami, żeby takich chłopskich filozofów jak ty do których dotychczasowe przepisy nie docierały przymknąć.
Nie widzę problemu. Udaj sie za Odrę i lansuj oraz zachwycaj się niemieckimi przepisami.
Szach Mat.
W Polsce jeszcze nie obowiązują.
Szach Mat.
Spytaj się KS -Ridera czy w Niemczech ten który łamie przepisy i zjeżdża z wewnętrznego ma pierwszeństwo nad prawidłowo jadącym swoim pasem ruchu.

Z tego co zalinkował dylek to w Niemczech za bardzo nie mają rond o dwóch pasach ruchu :wink:
Szach Mat.
Niemcy to nie BurkinaFaso, żeby wcielać w życie idiotyzmy niewydarzonych reformatorów typu Szerszon czy Leszko...
Ależ my nic nie wcielamy. To jest. Tylko nie zauważyłeś, że granica jest na Odrze i Nysie.
szerszon
 
Posty: 16316
Dołączył(a): sobota 11 lipca 2009, 15:03

Re: Skrzyżowania o ruchu okrężnym-jak jeździć

Postprzez dylek » piątek 16 stycznia 2015, 23:59

szerszon napisał(a):Z tego co zalinkował dylek to w Niemczech za bardzo nie mają rond o dwóch pasach ruchu :wink:
Szach Mat.
Bez przesady....z 10 sztuk dwupasowych na cały kraj się może znajdzie... nawet prostą turbinę zrobili, tylko nie wiem jak na niej stosują swoje wytyczne :hmm:
Turbina z Baden-Baden :
Obrazek

A to statystycznie standardowe niemieckie rondo, do którego trzeba było pisać specjalne wytyczne tak tu wychwalane :
Obrazek
Pozdrawiam z prawego fotela "eLki" :D
Avatar użytkownika
dylek
Moderator
 
Posty: 4648
Dołączył(a): czwartek 01 marca 2007, 22:39
Lokalizacja: Lublin

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Sytuacje na drodze

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 52 gości