tomekkoz napisał(a): W tej kwestii, nic się nie zmieniło. To był komentarz do przepisu, aktualny także i dzisiaj.
Możesz zacytować lub zalinkować aktualny?
Moderatorzy: dylek, ella, klebek
przez papadrive » czwartek 15 stycznia 2015, 20:20
tomekkoz napisał(a): W tej kwestii, nic się nie zmieniło. To był komentarz do przepisu, aktualny także i dzisiaj.
przez tomekkoz » czwartek 15 stycznia 2015, 20:25
przez szerszon » czwartek 15 stycznia 2015, 20:40
Czego!
Wasz punkt widzenia charakteryzuje się słowotwórstwem, gdzie szczególne zasługi ma szymon., a przepisy jak się nie wyrażę tak jak w paragrafie lub artykule to nie zrozumieją, bo są dziećmi ze żłobka.
Oczywiście zinterpretowałeś to po swojemu. Widocznie inaczej nie jesteś w stanie zrozumieć. Pisze o jeździe z właściwej strony wyspy zgodnej z ruchem prawostronnym niezależnie od manewru jaki wykonuję na skrzyżowaniu.A Dylek i S-ka uważają że to tylko nakaz jazdy z prawej strony wysp.
Jak na byłego egzaminatora pokazujesz zadziwiający sposób "rozumienia" co się do ciebie pisze.Tak ta wersja jest zdecydowanie najbardziej fantastyczna...
Przy skręcie w lewo lub zawracaniu jak najbardziej. To jest oczywiste, gdy traktuje się skrzyżowanie i zmiany kierunków jazdy zgodnie z przepisami.U Szerszona dochodzi jeszcze nakaz lewego kierunkowskazu i zakaz jazdy prawym pasem.
przez szoferemeryt » czwartek 15 stycznia 2015, 20:43
Zatem pisanie, że C-12 ma cokolwiek wspólnego z kierunkiem jazdy, w tym sensie o którym mowa w Art. 22., to bzdur
przez szerszon » czwartek 15 stycznia 2015, 20:47
szoferemeryt napisał(a):1.O czym par 35 i 36 nie musisz mi wyjaśniać.
Uważam że to nie ma związku z moim zapytaniem o zawracaniu z prawego pasa.
2.W takim razie wyjaśnij mi to dlaczego i w jakim sensie. Tylko bez interpretacji, tylko suche przepisu.
przez szoferemeryt » czwartek 15 stycznia 2015, 20:54
szerszon napisał(a):zabrakło argumentów
przez szerszon » czwartek 15 stycznia 2015, 20:58
a dalej już nie czytam, bo szkoda z tobą dyskutować.
przez Jurek7 » czwartek 15 stycznia 2015, 21:21
przez szerszon » czwartek 15 stycznia 2015, 21:28
Po zajęciu właściwej pozycji przed skrzyżowaniem należy właściwie zasygnalizować swój zamiar. Chcąc skręcić w prawo - używając prawego kierunkowskazu, w lewo czy zawracając - lewego, natomiast jazda na wprost nie wiąże się z koniecznością używania kierunkowskazów przy wjeździe na takie skrzyżowanie, czyli dokładnie tak samo jak w przypadku klasycznych skrzyżowań. Niezwykle istotne jest prowadzenie obserwacji nie tylko względem pojazdów znajdujących się już na skrzyżowaniu, lecz także tych, jadących sąsiednim pasem. O ile skręt w prawo lub jazda na wprost prawym pasem ruchu jest manewrem stosunkowo łatwym, o tyle przejazd w każdym innym kierunku, a także na wprost pasem lewym niesie ze sobą znacznie większe ryzyko. Związane jest ono z wyjazdem ze skrzyżowania z pasa wewnętrznego i co za tym idzie koniecznością ustąpienia pierwszeństwa przejazdu pojazdom, które w tym samym czasie mogą się znaleźć na pasie zewnętrznym i z którymi nasz tor jazdy się krzyżuje. Aby móc wyjechać ze skrzyżowania w sposób bezpieczny, należy swój zamiar poprzedzić zasygnalizowaniem zjazdu prawym kierunkowskazem będąc na wysokości wjazdu poprzedzającego nasz wyjazd. Z formalno-prawnego punktu widzenia nie ma bezwzględnego obowiązku sygnalizowania zjazdu z ronda, gdyż nie jest to zmiana kierunku jazdy a jedynie zmiana kierunku ruchu. Jednak w określonych warunkach konieczność wykonania tej czynności może być podyktowana przepisem art. 3 w zakresie uczynienia go bardziej bezpiecznym. Sygnalizowanie wyjazdu ze skrzyżowania poinformuje innych kierujących o naszym zamiarze a także, co niezwykle istotne, również pieszych przechodzących przez jezdnię w którą chcemy wyjechać. Kierujący, zamierzający wjechać na skrzyżowanie z drogi w którą my wyjeżdżamy, także będzie doinformowany i dzięki temu usprawnimy ruch. Moim zdaniem, należy unikać zmiany pasa na płaszczyźnie skrzyżowania, jeśli nie jest to niezbędne, gdyż martwe pole podczas obserwacji otoczenia pojazdu poruszającego się po okręgu jest proporcjonalnie większe, niż podczas jazdy na wprost, a to oznacza jeszcze większe ryzyko związane ze zmianą pasa.
przez tomekkoz » czwartek 15 stycznia 2015, 21:51
szerszon napisał(a):Brednia userze Jurek.
Zbliżając się do skrzyżowania powinno się zając odpowiednie miejsce.
przez LeszkoII » czwartek 15 stycznia 2015, 21:59
W kontekście Konwencji Wiedeńskiej o znakach i sygnałach drogowych, uznałem za stosowne wytłumaczenie czym jeden paragraf od drugiego się zasadniczo różni dla rozumienia kierunku jazdy (...w sensie nakreślonym przez Art. 22. PoRD). Ten dokument prawny powinien Cię zainteresować. Niestety nie interesuje to Szymona i naszej Forumowej "Owieczki Dolly" (ukradłem Szerszonowiszoferemeryt napisał(a):O czym par 35 i 36 nie musisz mi wyjaśniać.
Na to pytanie Ci odpowiadałem. Szerszon uzupełniał.szoferemeryt napisał(a):Uważam że to nie ma związku z moim zapytaniem o zawracaniu z prawego pasa.
szoferemeryt napisał(a):W takim razie wyjaśnij mi to dlaczego i w jakim sensie. Tylko bez interpretacji, tylko suche przepisy.
przez szerszon » czwartek 15 stycznia 2015, 22:04
Brednia userze Szerszon. Nie ma nigdzie takiego zapisu, to twój wymysł.
O widzę, że jednak zaczynamy mniej więcej pisać zgodnie z prawdą. Przy tym założeniu, że są cztery skrzyżowania nie ma znaczenia czy jadę koło wyspy , bloku , budki z piwem . jadę w takim przypadku samodzielną drogą pomiędzy skrzyżowaniami. A bez lewego kierunkowskazu, bo zazwyczaj nie sygnalizuję jazdy na zakrętach pomimo że ruszam kierownicą, "bo widać"Poza tym sam napisałeś, że jadąc dookoła wyspy kierujący nie skręca w lewo i może jechać prawym pasem, przy założeniu, że to cztery skrzyżowania.
Nie skręca w lewo na czterech tylko na jednym. A teraz zamiast w lewo podstaw "zawracanie"Jeżeli raz skręca w lewo, to skręca raz w lewo, nieważne czy przejeżdża przez jedno, dwa, czy cztery skrzyżowania.
Oczywiste na razie jest tylko to, ze przestałeś( mam nadzieję, że na dłużej) sugerować coś , czego nie napisałem.Tak więc powyższe stwierdzenie jest prawdziwe również dla jednego skrzyżowania. To oczywiste.
przez LeszkoII » czwartek 15 stycznia 2015, 22:15
Jurek7 napisał(a):Jeśli na obwiedni ronda pasy ruchu są wyznaczone w około ronda, to można prawym pasem zawrócić, chyba że znaki przed rondem - o kierunkach jazdy, stanowią inaczej.
Nie ma żadnych przeciwwskazań do zawrócenia prawym - przepisy pozwalają![]()
![]()
![]()
na jazdę wyznaczonym pasem ruchu !!!!
przez tomekkoz » czwartek 15 stycznia 2015, 22:18
przez tomekkoz » czwartek 15 stycznia 2015, 22:30
szerszon napisał(a):Nie skręca w lewo na czterech tylko na jednym.