szymon1977 napisał(a):Ta opcja istnieje - ale tylko teoretycznie. Nie ma żadnego szczególnego przepisu, który pozwalałby zamiast krawędziowej linii P-7a umieszczonej celem "przedłużenia krawędzi jezdni na skrzyżowaniu" wymalować segregacyjną linię P-1e, która w tym przypadku nie bardzo zresztą ma co segregować.
Rys.8.2.7. jest tylko przykładem oznakowania skrzyżowania a nie kolejną wytyczną. Jest z całą pewnością przykładem narysowanym zgodnie z "220".
Szymon,
pkt. 8.2 220 Z-2 i powołany w nim
rys. 8.2.7 jest
szczegółowym przepisem, ponieważ w całym
220 brak jest wytycznych do oznakowania skrzyżowania
na którym droga z pierwszeństwem zmienia kierunek.
Taką dyspozycję
znakowania, w ogóle jakiegoś oznaczenia, daje właśnie
pkt. 8.2 i powołany
rys. 8.2.7. Wobec tego punkt ten
jest przepisem szczegółowym.
szymon1977 napisał(a): Nie mam wątpliwości, że ta zewnętrzna linia choć wygląda tak samo jak P-1e jest w istocie linią P-7a. Jej umiejscowienie zupełnie nie spełnia celów umieszczania linii P-1e, a całkowicie pasuje do jednego z celów umieszczania P-7a.
Właśnie
nie pasuje do jednego z celów umieszczania [P-7a].
Jest błędem tłumaczenie zapisu
szczegółowego zapisem
ogólnym, a tego właśnie próbujesz dokonać.
W punkcie
pkt. 8.2 użyto sformułowania o
znakowaniu osi i
krawędzi drogi z pierwszeństwem na kierunku z pierwszeństwem.
Jak doskonale wiesz, linia [P-7a]
wyznacza krawędź jezdni, a nie
znakuje krawędź drogi z pierwszeństwem na kierunku z pierwszeństwem!
Dlatego powoływanie się na
zapis ogólny, dotyczący linii [P-7a], jest tym bardziej
bezcelowe, ponieważ na skrzyżowaniu - również poza obrębem skrajnej zewnętrznej linii [P-1e] (wg rys.8.2.7) - występuje jezdnia, a linia [P-7a] mówi o
krawędzi/końcu jezdni po drugiej stronie (tejże) linii.
Różnica musi być
zauważalna i
zaakceptowana:
znakowanie krawędzi
drogi z pierwszeństwem - nie jest tożsame z -
wyznaczenie krawędzi
jezdni
--------------------
szymon1977 napisał(a):Skąd wniosek, że linia P-13 musi być umieszczona na krawędzi choć tylko napisano, że musi być wyznaczona wzdłuż tej krawędzi?
Skąd więc wniosek, że linia P-13 umieszczona nie na wyznaczonej znakami poziomymi krawędzi jezdni a wzdłuż tej krawędzi jest niezgodna z "220"?
Wniosek płynie z
logiki czytania tekstu pisanego i
geometrii.
Przypominam, mówimy ciągle o trójkącie [P-1e], [P-7b], [P-13] z rysunku
Leszka, tego dotyczy sprawa.
Jeżeli [P-12]/[P-13] ma być wyznaczone
wzdłuż krawędzi jezdni z pierwszeństwem, a [P-13] jest naniesione jako linia prosta, nie zakrzywiona -
WNIOSEK 1 - krawędź jezdni drogi z pierwszeństwem
jest linią prostą, nie zakrzywioną.
Jeżeli linia [P-13] ma punkt styczny z zakrzywioną linią [P-1e], za której krawędzią na pewno znajduje się jezdnia drogi z pierwszeństwem, znaczy to, -
WNIOSEK 2 - że za linią [P-13] znajduje się jezdnia drogi z pierwszeństwem.
Złożenie
WNIOSKU 1 i
WNIOSKU 2 daje ostatecznie wynik, iż powierzchnia trójkąta [P-1e], [P-7b], [P-13] to w istocie
jezdnia drogi z pierwszeństwem.
szymon1977 napisał(a):A swoja drogą czy ktokolwiek spotkał się kiedyś z linią P-12/P-13/P-14 wyznaczoną nie tylko wzdłuż linii krawędziowych ale na tych liniach krawędziowych?
szymon1977 napisał(a):szerszon napisał(a):czyli niby ile od tej krawędzi ? Dlaczego przyjmujesz jakąś odległość ?
Ile od krawędzi? Tyle aby zapewnić widoczność i bezpieczeństwo (warunek raczej trudny do jednoznacznego określenia więc nie sprecyzowany). A dlaczego jakąkolwiek odległość przyjmuję? Bo nie ma nic co by wskazywało, że ta odległość ma wynosić zero. Co więcej odległość równa zero może być sprzeczna z warunkiem pierwszym. Nie jest za to sprzeczna z warunkiem "wzdłuż".
szerszon do szymona napisał(a):..interpretujesz sobie jakieś odległości linii od krawędzi..bez zadnych podstaw...
szerszon do szymona napisał(a):Wymyślasz sobie... patrząc na przykłady oznakowania skrzyżowań trzeba mieć dużo wyobraźni, aby dojść do twoich wniosków
Popieram zarzut
Szerszona - Twoje twierdzenie
nie jest umocowane w żaden sposób w
220. Wręcz
przeciwnie.
Na skrzyżowaniach linie [P-12]/[P-13] wyznacza się
wzdłuż krawędzi jezdni, czyli
zamiast - na
przedłużeniu - krawędzi jezdni/krawężnika. Powyższe przedstawia chociażby rys. od
7.6.2.1 do
7.6.2.8,
7.11.3,
8.2.3,
8.2.5,
8.2.8,
8.3.3,
8.4.1,
8.4.2, od
8.5.1 do
8.5.5.
Na skrzyżowaniach linie [P-12]/[P-13] wyznacza się
wzdłuż linii krawędziowych, czyli
zamiast - na
przedłużeniu - linii krawędziowych. Powyższe obrasowuje chociażby rys.
7.6.3.3,
7.6.3.4,
8.2.2, 8.2.4,
8.3.1,
8.3.2.
Na wszystkich tych rysunkach uwidocznione jest, czym jest użyty zwrot -
wzdłuż krawędzi jezdni oraz
wzdłuż linii krawędziowych. Brak tu jakiegokolwiek przesunięcia, odsunięcia.
Wzdłuż krawędzi ->
równolegle na
przedłużeniu krawędzi, a nie
równolegle do krawędzi
Zechciej przedstawić uzasadnienie swoich argumentów.